Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työharjoittelija söi jääkaapissa olleet evääni. Miten tällaiset tilanteet kannattaa hoitaa?

Vierailija
05.01.2026 |

Tarvitsen nyt vertaistukea. Olin tänään töissä normaalisti, ja kun menin lounastauolla jääkaapille eväsrasiani oli kadonnut. Katsoin ympärilleni, ja huomasin rasian olevan tyhjänä tiskipöydän reunalla.

Kyselyn jälkeen selvisi, että toisen osaston työharjoittelija (jaamme taukotilan) oli luullut sen olevan yhteistä ruokaa. Kyseessä ei ollut mikään yksittäinen näkkileipä vaan ihan oikea lämmin ruoka, jonka olin tehnyt edellisenä iltana.

Työharjoittelija ei edes pahoitellut, totesi vain että oli nälkä, ja purjehti pois. Seisoin pöllämystyneenä siinä suu auki. Tulin nopeasti päätökseen, että selvitetään tämä suoraan esimiestemme tai vaikka hr:n kanssa - jos menen itse tätä harjoittelijaa sättimään, niin hän ei välttämättä tajua tehneensä väärin (olen vain tiukkis Karen ym., jos alan nälkäkiukussa huutamaan). En tunne häntä, enkä saanut siinä kymmenen sekunnin vuorovaikutuksen aikana kiinni onko hän vaikka lievästi kehityvammainen.

Siis onko tämä teidänkin mielestänne täysin ennenkuulumatonta käytöstä? Vai onko jossain jotenkin normaalia, että syödään muiden eväitä ja kohautetaan olkia? 

Miten te muut olisitte reagoineet?

Kommentit (202)

Vierailija
101/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaikka tennareita jauhettuna sekaan, yhteen kohtaan. Syöt illalla ite, jos ei pöllitä. Jos pöllitään, ilmotat pomolle, et on vähän sekavan olonen harjoittelija.

Vierailija
102/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita vaikka tennareita jauhettuna sekaan, yhteen kohtaan. Syöt illalla ite, jos ei pöllitä. Jos pöllitään, ilmotat pomolle, et on vähän sekavan olonen harjoittelija.

Millainen on sekavan oloinen ihminen työpaikalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitat niihin eväsrasioihisi selkeästi näkyvälle paikalle nimesi. Ei se sen vaikeampaa ole. Ja turha esimiehelle kannella. Selvitätte asian kahden kesken, kuten sivistyneet ihmiset. Aikuisuus edellä työelämässä.

Sinä et tiedä edes mitä aikuisuus on.

-eri

Jaa, minkä ikäisenä pidät meikää? Olen 48, eli jotain olen todellakin jo oppinut aikuisuudesta.

Aikuisuus ei riipu iästä. Olen itse 64-vuotias mies, joten sinulla on vielä jonkin verran opppimista elämästä. Vastasin kommenttiisi alun perin, koska vaikutit parikymppiseltä lapselliselta naiselta. 

Vierailija
104/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita seuraaviin eväisiin rotanmyrkkyä. 

Vierailija
105/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa näkyy feminisaation yhteiskuntaa tuhoava vaikutus. Harjoittelijan varkaus pyritään selittämään inhimillisenä erehdyksenä, kostona työnanatajalle jne., koska harjoittelijalle ei saa tulla paha mieli, vaan harjoittelijan toimia on ymmärrettävä ja hänen tekonsa inhimillistettävä ihan jo senkin vuoksi, että kaikilla ihmisillä on ihmisoikeudet ja kaikki ansaitsevat tasa-arvoisen ja oikeudenmukaisen kohtelun.

Vierailija
106/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh, lukiko siinä sinun nimi? Jos ei lukenut niin et voi syyttää ketään että luuli sen olevan yhteinen.

Kuka kuvittelee että nimetön eväs on yhteistä, jos sitä ei erikseen ole kerrottu? En ole koskaan kuvitellut työpaikan jääkaapissa olevan yhteisiä eväitä. En edes nuorena kesätyöntekijänä. Asia varmistetaan ennen kuin aletaan syödä.

Katsos kun kaikki ihmiset ei ole samanlaisia kuin sinä.       

Katsos kun suurin osa ymmärtää, että lukitsematon pyörä ei ole yhteiskäytössä.

50% ihmisistä on keskivertoa tyhmempiä, joten väitteesi on valhetta.

Moraalitajunta ei riipu älykkyydestä. Jopa heikkolahjaiset ymmärtävät, että varastaminen on väärin. Kommunistit eivät ymmärrä, koska ovat loisia.

Vierailija
107/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin köyhiä ja nälkäisiä työharjoittelijoita että syövät pöydältä mun omenat ja banaanit, jotka on tarkoitettu välipalaksi. Ajattelivat että työpaikka tarjoaa...

Miten työ voi tarjota, kun ei ede tarjoa heille tai minullekaan kelvollista palkkaa.

Nää raukat sitten sinnittelee koko työpäivän yhden jugurtin varassa. Sääliksi käy ja odotetaan kovaa työtahtia. Talvellakin tulevat risoissa kesälenkkareissa jossa on reikiä...

Vierailija
108/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuo höperö aloittaja asialla. 

Vierailija
109/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh, lukiko siinä sinun nimi? Jos ei lukenut niin et voi syyttää ketään että luuli sen olevan yhteinen.

Kuka kuvittelee että nimetön eväs on yhteistä, jos sitä ei erikseen ole kerrottu? En ole koskaan kuvitellut työpaikan jääkaapissa olevan yhteisiä eväitä. En edes nuorena kesätyöntekijänä. Asia varmistetaan ennen kuin aletaan syödä.

Katsos kun kaikki ihmiset ei ole samanlaisia kuin sinä.       

Tää oli työpaikka, ei mikään kehitysvammaisten päiväkerho. Jokainen siis tietää että työpaikan jääkaappiin ei ilmiinny mitään yhteisiä vapaasti syötäviä lounaita.

No incelit vertautuu kehitysvammaisiin. 

Vasemmistolaiset nuoret naiset niitä kehitysvammaisia ovat, kuten olet itsekin. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
110/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nuoret ovat vaan niin nälkäisiä, varsinkin pojat ja jos heidän kotoaan ei ole varaa antaa eväitä tai rahaa niin vaikeaahan se on työtä tehdä. Olen kerran kohdannut tuollaisen nuoren pojan joka ei syönyt mitään koko päivänä mutta kun tarjosin hänelle puolet sämpylästä niin sanoi että  voin kyllä ottaa jos et itse syö. Nälissään raukka koko päivän. 

Sen sijaan anteeksi pyytämättä jättäminen on huonoa käytöstä. 

Vierailija
111/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron tämän vain kerran: ja älä tee jos ei asenne kestä.

Ap, odotat huomiseen että ko.henkilö tulee syömään sielä taukohuoneessa. Kun ko. henkilö menee pöytään ruokansa kanssa, otat kylmän viileästi ruuan häneltä ja menet syömään sitä. Kun tyyppi tulee sitä annostaan takaisin yrittämään toteat kylmästi että söit eilen minun ruuan, tänään sinä olet syömättä. Piste. 

Vierailija
112/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko työharjoittelija maahanmuuttaja?

Ei, vaan persu. 

Vierailija
113/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitat niihin eväsrasioihisi selkeästi näkyvälle paikalle nimesi. Ei se sen vaikeampaa ole. Ja turha esimiehelle kannella. Selvitätte asian kahden kesken, kuten sivistyneet ihmiset. Aikuisuus edellä työelämässä.

Sinä et tiedä edes mitä aikuisuus on.

-eri

Jaa, minkä ikäisenä pidät meikää? Olen 48, eli jotain olen todellakin jo oppinut aikuisuudesta.

Aikuisuus ei riipu iästä. Olen itse 64-vuotias mies, joten sinulla on vielä jonkin verran opppimista elämästä. Vastasin kommenttiisi alun perin, koska vaikutit parikymppiseltä lapselliselta naiselta. 

Käsittämätöntä, miten aikuisuus edellä työelämässä kommentti saa minut vaikuttamaan parikymppiseltä? 

Vierailija
114/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tuo höperö aloittaja asialla. 

Taas on kommunistimummo kommentoimassa, kun tuli paha mieli harjoittelijan puolesta, jolle ei löydykään sympatiaa.

Vierailija
115/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut koskaan olla töissä työpaikalla, missä ihmiset syövät omia eväitään?

Taitaa olla sen työkokemuksenkin kanssa olla niin ja näin, kun tuollaista päästää suustaan?

Vierailija
116/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakatkaa ymmärtämästä ja inhimillistämästä rikollisia. He eivät ole uhreja. 

Vierailija
117/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyselyn jälkeen selvisi, että toisen osaston työharjoittelija (jaamme taukotilan) oli luullut sen olevan yhteistä ruokaa."

Jos näin olisi luullut niin olisi varmaan jakannut annoksen, että muillekin jää.

Eli ei luullut vaan tiesi, että se on jonkun oma ruika ja härskisti sen vaan söi.

Sana härskiys jatkui kommenteissa: "oli nälkä" ja puhjehti pois.

Onko minkä ikäinen ihminen kysessä? 

Vierailija
118/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä toisten eväiden syöjiä on joka paikassa. Minulta pöllittiin kahvimaidot. Ei auttanut heippalaput, niin seuraavaksi pistin purkkiin risiiniöljyä. Jäi varas kiinni ja siihen loppui maidon varastaminen.

Minä laitoin työstökeskuksen jäähdytys nestettä.  Alkoi säilyä, mutta varas ei jäänyt kiinni.  Toivottavasti laittoi puuroonsa tms 

Eikö tuo ole ta_pon yritys.

Vierailija
119/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi luulla, että jääkaapissa rasiassa oleva ruoka on yhteistä ruokaa? Kenen oli ajatellut siellä kokkailevan ja laittaneen ruoan rasiaan? Ihan käsittämätön selitys. 

Selvää uhmaa ja rajattomuutta. Juuri heitä, joiden kasvatus on sellaista, että mitään ei ole koskaan kielletty. Tekevät mitä huvittaa. 

Niin miten voi luulla yhteiseksi varsinkaan kun rasioita on vain yksi. Olisi eri asia jos samanlaisia rasioita oli 20 kpl.

Vierailija
120/202 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä toisten eväiden syöjiä on joka paikassa. Minulta pöllittiin kahvimaidot. Ei auttanut heippalaput, niin seuraavaksi pistin purkkiin risiiniöljyä. Jäi varas kiinni ja siihen loppui maidon varastaminen.

Entisessä työpaikassani hävisi työkaverini kahvimaidot toisten mahoihin, niin hän sitten laittoi astianpesuainetta maitopurkkiinsa. Sitäkin oli käytetty, mutta siihen loppui varastaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme