Kukaan "sähkövispilästä" puhuva ei ole edes ajanut sähköautolla
Kommentit (106)
Minulla kilometrejä tulee noin 5000 vuodessa, polttoainetta kuluu tuommoiset 300 litraa eli reilut 500 euroa vuodessa.
Aika monta vuotta saisin ajaa että sähköauto tulisi halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kilometrejä tulee noin 5000 vuodessa, polttoainetta kuluu tuommoiset 300 litraa eli reilut 500 euroa vuodessa.
Aina valintoja ei tehdä vain rahan takia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi myös sulaa hulluutta noilla ajomäärillä perustella ostosta ympäristöystävällisyydellä: ne samat akkumateriaalit on paljon hyödyllisemmässä käytössä jollain muulla, joka ajaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi myös sulaa hulluutta noilla ajomäärillä perustella ostosta ympäristöystävällisyydellä: ne samat akkumateriaalit on paljon hyödyllisemmässä käytössä jollain muulla, joka ajaa enemmän.
Juuri näin. Ilmastonmuutoksen kannalta on järkevintä on että vähän autoileva ei osta uutta sähköautoa koska sähköauton valmistuksen hiilijalanjälki on suuri, käytettyä autoa ei tarvitse enää valmista.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu että sähköautoilijoille ei saa esittää yhtään kritiikkiä koska he ovat aina oikeassa omasta mielestään.
Mitä ihmeet kritiikkiä sinulla on tarjota? Jos jotain keksittyjä pelkotiloja akun loppumisesta Lapin reissulla tai auton syttymisestä tuleen niin ehkä parempi kun vaan pidät ne omana tietonasi.
Sähköauton ostava saa urheiluauton suorituskyvyn, premium auton mukavuuden ja polkupyörän taloudellisuuden samassa paketissa.
Yhtä hyvin voisit kritisoida sähkövaloa ja keksiä siitä epäkohtia kun kerran päreen valossakin on nähty jo satavuotta sitten
Vierailija kirjoitti:
Bensat 500€ vuodessa, autovero 300€, vakuutukset 350€ ja pakolliset korjaukset ja kuuluvien osien vaihdot 300-500€ vuodessa. Jos auton arvo on vaikka 4000€ niin sen arvonalenema on 280€ (7%).
Maksat siis 2000€ vuodessa siitä että ajat 5000km.. Varsinainen talousnero!
En ole ajanut sähköautolla, mutta olen ajanut jo pari vuosikymmentä sähköllä toimivilla muilla vempaimilla, kuten rehunjakovaunuilla ja pienkuormaajilla. Ainoa hyvä puoli niissä on se, että ei tule sisätiloihin pakokaasua ja se onkin se ainoa hyvä asia mitä niistä tulee mieleen.
Meillä oli vasta neljä päivää sähköt poikki. Kyllä ei olis töihin päässyt ilman dieselautoa, jossa webasto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ilmastonmuutoksen kannalta on järkevintä on että vähän autoileva ei osta uutta sähköautoa koska sähköauton valmistuksen hiilijalanjälki on suuri, käytettyä autoa ei tarvitse enää valmista.
Mikä on "ilmastonmuutos"? Selitä.
Miten sähköautoja myydään kuluttajille joille autojen järkyttävä arvon aleneminen ole niin yhdentekevää?
hinttivispilöitsijä: ostin 100000 eur auton että säästän 500 eur pensassa
Vierailija kirjoitti:
hinttivispilöitsijä: ostin 100000 eur auton että säästän 500 eur pensassa
Sinä selkeästi tiedät mistä puhut 👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Joku aloittaa näitä keskusteluita säännöllisesti. Ei näistä opi mitään uutta. Poterot on kaivettu. Kommentoijissa on se merkittävä ero, että polttikuskeilla on kokemusta vain polttiksista ja sähköautoilijoilla molemmista. Kumpiakohan kannattaa uskoa?
No mulla on molemmista. Sähköautoa en IKINÄ itselleni ostaisi, mutta miehelläni on sellainen. Eipä ole paljon hyvää sanottavaa siitä autosta. Kallis riesa. Hybridi vielä voisi menetellä, mutta täyssähköauto on susi jo syntyessään. Mieskin on jo tullut siihen tulokseen, että auton vaihto on edessä keväällä.
Siis onko se vain puhtaasti kateutta vihata sähköautoja? En ymmärrä. Argumentteja vedetään hatusta ilman mitään faktoja perustelemaan niitä, näinkö teille opetettiin koulussa argumentoimaan vai onko tämä egon viimeinen oljenkorsi parantaa omaa identiteettiä kun ei rahat riitä tai ei ymmärretä sähköautoista mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku aloittaa näitä keskusteluita säännöllisesti. Ei näistä opi mitään uutta. Poterot on kaivettu. Kommentoijissa on se merkittävä ero, että polttikuskeilla on kokemusta vain polttiksista ja sähköautoilijoilla molemmista. Kumpiakohan kannattaa uskoa?
No mulla on molemmista. Sähköautoa en IKINÄ itselleni ostaisi, mutta miehelläni on sellainen. Eipä ole paljon hyvää sanottavaa siitä autosta. Kallis riesa. Hybridi vielä voisi menetellä, mutta täyssähköauto on susi jo syntyessään. Mieskin on jo tullut siihen tulokseen, että auton vaihto on edessä keväällä.
Hyvin perusteltu, olen vakuuttunut sähköautojen huonommuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Köyhiä harmittaa, ja siksi keksivät pilkka nimiä. Ymmärrän että he tuntevät itsensä nöyryytetyiksi, koska koko maailma näkee savun muodossa heidän taloudellisen tilanteensa.
Toki voit yleistää, mutta joukkoon mahtuu monenlaista ihmistä joiden pankkisaldoa et tiedäkkään. Sijoituksissani on tänään kevyesti uuden teslan hinta- ja ylikin, mutta vanhalla bensakoslalla käyn töissä ja kaupalla. Ja meillä päin jos auto on osamaksulla niin se ei ole oma vaan rahoitusyhtiön. Eli leasingi siinä missä vuokra-autokin. Onkos niistä sähköautoista jokainen käteisellä ostettu?
Hymyilyttää aina kun markettien autolatureissa nämä sähköauto-porhot viettää iltaisin aikaa autoissaan istuskellen. Ja syövät usein abseilla reissuillaan.
Vierailija kirjoitti:
polkupyörän taloudellisuuden
Lopettakaa jo tämän väsyneen mantran toistelu. Ikään kuin se sähkö ja lataus olisi auton oston tai leasen jälkeen jotenkin ilmaista - kun ei ole, ei sinne päinkään.
Paremmuudesta saa ja pitääkin saada keskustella. Ei kuitenkaan pitäisi moittia toisten valintoja sillä perusteella, että itse valitsee toisin. Eikä ennen kaikkea pitäisi levitellä täysin vailla todellisuuspohjaa olevia väitteitä niin kuin sähköautoista mielellään tehdään.