Kukaan "sähkövispilästä" puhuva ei ole edes ajanut sähköautolla
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään ei aja kukaan muukaan, niin paljon pakkasta että ei ne lähde liikkeelle.
Hmm. Omani lähti helposti, appsistä painoin lämmityksen päälle 30min ennen lähtöä ja lämmintä oli
Onpa hidas lämmitys ! Oma premiumdiesel on pakkasella lämmin alle 5 minuutissa. Tuulilasi, takalasi, ratti, penkit
Jaa ei minun Superbi lämpiä edes markkinan parhaimmalla webastolla alle 20 minuutin, hyvä kun 30 min riittää näillä pakkasilla, -20
Emännän sähkäri taas lämpiää vartissa, kaikki apin kautta, tuulilasi, penkit, ratti, ilmastointi, takalasi ja vastavuoroon jäähdytys kesällä. Eipä webasto pysty viilentämään, pelkkä puhallus onnistuu kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Melko herkkä hipiä noilla vatkainkuskeilla, sanoisin jopa mimosanherkkä.
No heillä on nyt aikaa, patterit ovat jäässä, liittimet hapettuneet ja moottorissa eristysvastusvika, siispä viihtyvät ainoalla foorumilla missä on heille ymmärtäjiä, Vauvapalstalla.
Kovin hyvin tunnutte tekin elämän huonomman kortin kääntäneet köyhät diiseli-Penat viihtyvän. Autopalstoilla kertomasi kaltaista roskaa kukaan ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Omani lähti helposti, appsistä painoin lämmityksen päälle 30min ennen lähtöä ja lämmintä oli
Onpa hidas lämmitys ! Oma premiumdiesel on pakkasella lämmin alle 5 minuutissa. Tuulilasi, takalasi, ratti, penkit
Jaa ei minun Superbi lämpiä edes markkinan parhaimmalla webastolla alle 20 minuutin, hyvä kun 30 min riittää näillä pakkasilla, -20
Emännän sähkäri taas lämpiää vartissa, kaikki apin kautta, tuulilasi, penkit, ratti, ilmastointi, takalasi ja vastavuoroon jäähdytys kesällä. Eipä webasto pysty viilentämään, pelkkä puhallus
Ei lämmenny mullakaan mihinkään 5min bensawebastolla. Siis silloin kun toimi. Nyt on lukossa kun ei halunnut lähetä käyntiin.
Puhaltelukin helteillä melkoisen turha ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko herkkä hipiä noilla vatkainkuskeilla, sanoisin jopa mimosanherkkä.
No heillä on nyt aikaa, patterit ovat jäässä, liittimet hapettuneet ja moottorissa eristysvastusvika, siispä viihtyvät ainoalla foorumilla missä on heille ymmärtäjiä, Vauvapalstalla.Kovin hyvin tunnutte tekin elämän huonomman kortin kääntäneet köyhät diiseli-Penat viihtyvän. Autopalstoilla kertomasi kaltaista roskaa kukaan ei usko.
DieseliPenallahan eniten massia on! Sehän se kaikkein kallein muoto on ajaa, sitähän toitotatte koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti sähköautojen pitäisi olla pakollisia kaupungeissa. Melusaaste ja hajut katoaisi. Se olisi ultimaattisen hienoa.
Kannatan.
Et kannata.
Vierailija kirjoitti:
Jos auton oman liikevoiman tuottamisessa syntyy noin paljon hukkalämpöä, on hyötysuhde aika surkea. Täytyy tosissaan tykätä löpön ja raha polttamisesta ihan harrastusmielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti sähköautojen pitäisi olla pakollisia kaupungeissa. Melusaaste ja hajut katoaisi. Se olisi ultimaattisen hienoa.
Eli olisi parempi, että mulla olisi yhden auton sijaan kaksi autoa, että voisin toisella ajaa kaupungissa? Vai että muuttaisin kokonaan pois kaupungista ja ajaisin entistä enemmän (=pidempiä matkoja) polttiksellani?
Vai ollaanko niin kommareita, että mä en saisi omistaa sitä landella olevaa mökkiä, johon sähköautolla ei voi kulkea? Mitä muuta omistamista haluaisit kieltää?
Miksi ei sähköautolla voisi kulkea landelle? Hybridit on keksitty.
Ja tosiaan kyllä sähköautot on kaupunki infrassa paljon mukavampia, kuin muut.
Miksi ette pidä autojanne lämpimässä tallissa? Ei tartte mitään äppejä eikä säädellä mitään puhaltimia. Auto on aina lämmin ja puhdas lumesta.
On vähän tyhmää laittaa kymmeniä tuhansia autoon, jos ei ole edes kunnollista säilytyspaikkaa sille.
Tuota noin.. Oma sähköauto on käynnistynyt ongelmitta aina kovillakin pakkaisilla, toisin kuin edeltävä bensa-auto. Se on totta, että range lyhenee -30 pakkasessa aikalailla, mutta on se pienempi paha kuin se, ettei paska käynnisty ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olisi parempi, että mulla olisi yhden auton sijaan kaksi autoa, että voisin toisella ajaa kaupungissa? Vai että muuttaisin kokonaan pois kaupungista ja ajaisin entistä enemmän (=pidempiä matkoja) polttiksellani?
Vai ollaanko niin kommareita, että mä en saisi omistaa sitä landella olevaa mökkiä, johon sähköautolla ei voi kulkea? Mitä muuta omistamista haluaisit kieltää?
No eihän hybridi ole sähköauto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ajaa ? Faktaa näkee ja kuulee niin paljon
Mutu, mutu, mutu
Sähkiksen ostajia vituttaa kun ei se ollutkaan sitä mistä unelmoi ja nyt kiukuttelee kun joka sanoo totuuden
Sähköautoni on ollut kohta kolme vuotta juuri sitä, mitä sen oletinkin olevan: toimintavarma ja mukava ajettava kelissä kuin kelissä.
Minulla on jo toinen sähkäri. Polttikseen ei ole paluuta niin kuin ei suurimmalla osalla muistakaan, joilla on kokemusta sähkäristä. Suunta on toiseen suuntaan, polttiksesta sähkäriin. Jäärien vaikeaa hyväksyä. Ei haittaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette pidä autojanne lämpimässä tallissa? Ei tartte mitään äppejä eikä säädellä mitään puhaltimia. Auto on aina lämmin ja puhdas lumesta.
On vähän tyhmää laittaa kymmeniä tuhansia autoon, jos ei ole edes kunnollista säilytyspaikkaa sille.
Joo, pitääpä pyytää työnantajaa rakentamaan lämmitetty parkkihalli tuohon. Hyvä idea.
Sähkövatkain, patteriauto, leluauto, mehulinko... mitä näitä nyt on. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Multa löytyy kumpikin, sekä sähkö- että bensa-auto. Puolensa kummassakin. En ymmärrä uskonnollista kiihkoa autoista puhuttaessa. Kuinka auto voi olla niin tärkeä ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No syitä on useampia, miksi olen päätynyt juuri tähän polttikseen joka mulla on, mutta mainitaan nyt erona esimerkiksi Toyota Rav4 bensahybridiin 10cm ero maavarassa. Kymmenen senttiä on ihan merkittävä ero, kun autolla tarvitsee säännöllisesti ajaa metsäautoteillä. Ja mun autossa on lukollisen nelivedon lisäksi myös alennusvaihteet, joita myös tarvitsen. Mun ajot ei varmasti ole keskivertokaupunkilaisen ajoja, mutta kyllä mä ajan paljon myös kaupungissa, koska asun siellä. Tälläiset hatusta heitetyt "sähköautojen pitäisi olla pakollisia"-heitot on vaan ihan naurettavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, pitääpä pyytää työnantajaa rakentamaan lämmitetty parkkihalli tuohon. Hyvä idea.
Työpaikkakin on valinta. Ja kulkupeli sinne. Tyhmää se on sitä kymmenien tuhansien omaisuutta siellä pakkasessa tyhjän panttina seisottaa joka tapauksessa, oli paikka sitten kotonta tai töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei lähtenyt. Tuli ilmoitus että ilmalämpöpumppu vikatilassa ja kauhea ääni autosta. tietää taas 2300€ remonttia.
Naapurilla kans kolmas pumppu menossa. Repi verkkarinsa eilen ja oli jo kaatamassa bensaa autonsa päälle.
Miksi sähköautoilijalla olisi bensaa varastossa?????
Vaikka ruohonleikkuriin, se on ainoa mihin mullakaan sitä on vaikka polttiksella ajelenkin. -eri
70000 km ajettu iD.4 ja näillä pakkasasteilla pääsee 200-220 km.
Vierailija kirjoitti:
70000 km ajettu iD.4 ja näillä pakkasasteilla pääsee 200-220 km.
Lavalla?
Parhautta! 😄