Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mielestäsi meni tässä suhteessa pieleen?

Vierailija
04.01.2026 |

Aloitin suhteen naisen kanssa kolmisen kuukautta sitten. Olemme molemmat lapsellisia, omani teinejä ja hänen ala-asteelaisia. Kaikki tuntui menevän hienosti ja aloimme jo suunnitella tulevaisuutta sekä sitä miten esittelemme toisemme lapsimmellekin. 

Yhteistä aikaa meillä oli aika vähän, näimme suunnilleen kerran viikossa muutaman tunnin kerrallaan, mutta viestittelimme päivittäin. 

Joulun aikaan emme päässeet näkemään pariin viikkoon ja viestittelykin väheni hänen osaltaan. Olimme sopineet että vietämme uudenvuodenaaton kahdestaan lasten ollessa muualla.

Hän laittoi viestiä edeltävänä päivänä jossa kertoi kaipaavansa hitautta ja minä nopeaa toimintaa. Vastasin tähän, väsyneenä tottakai, että mitä ihmettä hän tarkoittaa. Olin ihmeissäni lähinnä tuosta hänen oletuksestaan että mitä minä kaipaan suhteelta. 

Tilanne kärjistyi ja sovittiin että jutellaan seuraavana aamuna lisää. Aamulla hän sanoi ettei enää halua olla missään tekemisissä kanssani. 

Oliko tuo mielestänne normaalia käytöstä? Spekuloikaas mitä hänen päässään on tuossa lomien aikaan tapahtunut ja onko tästä enää paluuta entiseen? 

Hän on ihana ihminen jonka kanssa voisin viettää iäisyyden. 

M36

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hidasta toimintaa, liian vähän yhteistä aikaa, liikaa lapsia.

Vierailija
62/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt halusi jonkun tekosyyn päästä eroon susta, syystä mikälie. Varmaan joku muu kiinnostelee enempi niin ei nappaa enää.

Aika paljon kertoo kun se omia oletuksiaan heittelee muka totuutena kysymättä sun kantaa asiaan.

Mutta se on loppupeleissä hyvä, tuommosen ihmisen kanssa on ristiriitatilanteissa mahdotonta sopia mitään.

Tässähän on nyt vain toisen osapuolen versio.

Edellisessä suhteessani toinen oli myös sitä mieltä, että teen oletuksia ja keksin ongelmia. Kun taas minä olin yrittänyt jo useamman kerran puhua minua häiritsevistä asioista, mutta toinen kieltäytyi tästä. Sanoi vain, että ei näin ole, ja jos ei kelpaa niin erotaan. Joten sitten erottiin. 

Eli väitit mustaa valkoiseksi ja erositte koska päätit että sun väärä mielipide on ainoa oikea totuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ap ei jäänyt loukkuun tuon naisen kanssa, olisi vielä joutunut uusperheeseen.

M30

Uusperhehän on ap:lla vastassa, jos meinaa avoliittoon asti edetä. Hänellä kun itsellään on lapsia.

Vierailija
64/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi oli huonoa, veikkaan. 

Vierailija
65/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ap ei jäänyt loukkuun tuon naisen kanssa, olisi vielä joutunut uusperheeseen.

M30

Uusperhehän on ap:lla vastassa, jos meinaa avoliittoon asti edetä. Hänellä kun itsellään on lapsia.

Kuka muu täällä ei oo puhunu uusperheistä tai liitoista kuin muutama vajakkì

- eri

Vierailija
66/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli väitit mustaa valkoiseksi ja erositte koska päätit että sun väärä mielipide on ainoa oikea totuus."

Juu... eli sinusta suhteen olisi pitänyt jatkua sellaisenaan, sama se vaikka minulla ei ollut hyvä olla siinä suhteessa?

Vierailija
67/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eli väitit mustaa valkoiseksi ja erositte koska päätit että sun väärä mielipide on ainoa oikea totuus."

Juu... eli sinusta suhteen olisi pitänyt jatkua sellaisenaan, sama se vaikka minulla ei ollut hyvä olla siinä suhteessa?

Aina naiset haluaa suhteesta hyötyä.

Minulle ainakin riittäisi että voisin jakaa elämää toisen kanssa.

68/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se toinen haluaisi olla onnellinen tai edes tyytyväinen? Ei kaikille riitä se, että elämä jatkuu toisen kanssa jos yhdessäolo ei ole kivaa, asioista ei pysty edes keskustelemaan ja halutaan ihan eri asioita. 
Mitä se elämän jatkuminen toisen kanssa edes tarkoittaa? Ap:n tapauksessa hän ei ollut edes ehtinyt tutustua tuohon naiseen, joten mikä tuossa olisi jatkunut? 

🇺🇦🇮🇱

69/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian hidasta toimintaa, liian vähän yhteistä aikaa, liikaa lapsia.

Aika nasevasti kiteytetty.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
70/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteenhan tosiaan tulisi jotenkin parantaa elämää (ja ei, tämä ei tarkoita nyt rahaa). En minä ainakaan mene suhteeseen, jossa minulla on huonompi olla kuin yksinäni.

Yksin ollessa on hyvä fiilis, niin miksi menisin/jäisin suhteeseen, jossa joka viikko saan pahoittaa mieleni?

Vierailija
71/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteenhan tosiaan tulisi jotenkin parantaa elämää (ja ei, tämä ei tarkoita nyt rahaa). En minä ainakaan mene suhteeseen, jossa minulla on huonompi olla kuin yksinäni.

Yksin ollessa on hyvä fiilis, niin miksi menisin/jäisin suhteeseen, jossa joka viikko saan pahoittaa mieleni?

No mulla yksin ollessa on paha fiilis ja haluan kuọlla. Seksi auttaa tähän joka kerta vaikka se olisi huonoakin.

N46

72/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on N46 tuollainen läheisriippuvuus niin se on vähän huono lähtökohta parisuhteelle. 
Ei kukaan voi olla mikään turvatutti kenellekään. Parisuhteessa on aina kaksi ihmistä tarpeineen. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
73/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että sitoutumiskykyiset miehet löytää aina nuo välttelevät naiset ja näin sitoutumishaluisena naisena vastaan tulee vaan perässä vedettäviä kivirekiä ja suhteen vakavoituessa karkuun juoksevia pelkureita.

Mitä juoksevat karkuun? Unohdit laittaa.

Vierailija
74/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistit luodin. Epävakaa tapaus.

Vierailija
75/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, nää on täällä vauviksella melkein aina "huono mies vs täydellinen, melkein yli-ihmisen kaltainen nainen"

Yksipuolisuuden määrä on jo naurettava ollakseen aikuisista lähtöisin.

Vierailija
76/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen lapset oli vielä pieniä, ei halunnut  uutta ukkoa siihen.   Ukolla jo nelikymppisenä teini-ikäiset.  Eikö osaa olla ilman kodinhoitajaa?  Järkevä syy saattoi olla. 

77/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääh, nää on täällä vauviksella melkein aina "huono mies vs täydellinen, melkein yli-ihmisen kaltainen nainen"

Yksipuolisuuden määrä on jo naurettava ollakseen aikuisista lähtöisin.

Mun mielestä ap sai paljon hyviä teorioita siitä,  mikä tuossa meni pieleen. Kukaan ei mielestäni aapeetä haukkunut mitenkään huonoksi. Hän voi varmaan nyt kehittää itseäänkin oppia tapahtuneesta jotain. Sellaista tapahtuu kaikille että suhde päättyy eikö selityksiä saa. Mielestäni se kertoo aapeestä hyvää, että hän edes yrittää miettiä, mitä ehkä teki väärin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
78/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta tulee mieleen edellinen suhteen-tynkäni.

Ei ollut juurikaan aikaa nähdä, eikä toisella tuntunut olevan siihen edes tarvetta. Ei siis oikeastaan edes tunnettu toisiamme, mutta silti oli jo muutaman kuukauden jälkeen "varma", että haluaa tulevaisuuden kanssani.

Minusta tuo oli vaan hämmentävää ja tilanteen ristiriitaisuus lopulta ahdistavaa. Aloin epäillä, että olisin päätynyt johonkin laastari -asemaan.

Vierailija
79/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen lapset oli vielä pieniä, ei halunnut  uutta ukkoa siihen.   Ukolla jo nelikymppisenä teini-ikäiset.  Eikö osaa olla ilman kodinhoitajaa?  Järkevä syy saattoi olla. 

Tollasen kommentin takia itseki käyttäisin väkivalta naisia kohtaan

N60

Vierailija
80/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö AP millaiset arvot tällä naisella on? Eroavatko ne toisistaan? Mitä tuo iäisyys tarkoittaa? Jos noilla tapailuilla jo aletaan lyömään yhteistä tulevaisuutta lukkoon, se on red flag.

Paljonko teidän eroista on aikaa? Onko ne selvitetty ja polku auki uudella ehkä vakavallekkin parisuhteelle? Miten tilanne kärjistyi? Saitko siis jotain vastauksia naiselta tuohon miksi hän haluaa lopettaa tapailun sinun kanssasi?