Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mielestäsi meni tässä suhteessa pieleen?

Vierailija
04.01.2026 |

Aloitin suhteen naisen kanssa kolmisen kuukautta sitten. Olemme molemmat lapsellisia, omani teinejä ja hänen ala-asteelaisia. Kaikki tuntui menevän hienosti ja aloimme jo suunnitella tulevaisuutta sekä sitä miten esittelemme toisemme lapsimmellekin. 

Yhteistä aikaa meillä oli aika vähän, näimme suunnilleen kerran viikossa muutaman tunnin kerrallaan, mutta viestittelimme päivittäin. 

Joulun aikaan emme päässeet näkemään pariin viikkoon ja viestittelykin väheni hänen osaltaan. Olimme sopineet että vietämme uudenvuodenaaton kahdestaan lasten ollessa muualla.

Hän laittoi viestiä edeltävänä päivänä jossa kertoi kaipaavansa hitautta ja minä nopeaa toimintaa. Vastasin tähän, väsyneenä tottakai, että mitä ihmettä hän tarkoittaa. Olin ihmeissäni lähinnä tuosta hänen oletuksestaan että mitä minä kaipaan suhteelta. 

Tilanne kärjistyi ja sovittiin että jutellaan seuraavana aamuna lisää. Aamulla hän sanoi ettei enää halua olla missään tekemisissä kanssani. 

Oliko tuo mielestänne normaalia käytöstä? Spekuloikaas mitä hänen päässään on tuossa lomien aikaan tapahtunut ja onko tästä enää paluuta entiseen? 

Hän on ihana ihminen jonka kanssa voisin viettää iäisyyden. 

M36

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tapaillut kolme kuukautta ja nähnyt kerran viikossa niin en todellakaan suunnittele yhteistä tulevaisuutta enkä lasten esittelyä. Minulle tuo ap:n tapailu on naisena lähinnä tunnustelua rauhassa, että mikä mies nyt on tarjolla. Oliko teillä edes intiimiä elämää? Sanoisin että ap:n nainen ei ollut tarpeeksi kiinnostunut eikä halunnut edetä suunnittelemalla yhteistä tulevaisuutta. 

Olen keski-ikäinen nainen, eronnut pitkästä liitosta ja lapset kotoa muuttaneita parikymppisiä. Olen seurustellut nykyisen miehen kanssa 9 kk, ei suunnitella tulevaisuutta tai yhteenmuuttoa vaan eletään toistaiseksi päivä kerrallaan. Lapsemme eivät ole nähneet meitä tai toistemme lapsia, tietävät kyllä että isä/äiti tapailee jotain henkilöä.

Nähdään miehen kanssa 2-4 kertaa viikossa ja yövytään yhdessä 2-4 yötä viikossa. Lisäksi hurjasti hellyyttä. 

Mun pahin karkottaja olisi, jos mieheni alkaisi nyt vinkua yhteenmuuttoa, kihloja, uusperhetouhua. 

Vierailija
42/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on tässä: 

"Vastasin tähän, väsyneenä tottakai, että mitä ihmettä hän tarkoittaa. Olin ihmeissäni lähinnä tuosta hänen oletuksestaan että mitä minä kaipaan suhteelta. Tilanne kärjistyi"

Hän siis yritti keskustella häntä mietityttävistä havainnoista eritahtisuudestanne ja sinä väsyit heti tähän eli hermostuit. Riitaannuitte. Hän huomasi, että syyllistyt heti jos toinen yrittää keskustella omista tarpeistaan ja tuli siihen tulokseen että hyvälle suhteelle ei ole edellytyksiä jos näin alkuvaiheessa ei keskustelu tällaisesta aiheesta onnistu. Tai sitten hänellä oli jo keskustelua avatessa tarkoitus päättää suhde ja hän ajatteli, että vetoamalla eritahtisuuteen se kävisi kivuttomasti. Et olisi voinut tehdä mitään jos tämä oli asian laita. Mikä on oikea syy, jää tässä vaihtoehdossa arvoitukseksi. Ihmisillä on lukemattomia syitä miksi eivät halua jatkaa suhdetta alkuvaiheen jälkeen. 

Jatkoa ajatellen: kun nainen avaa keskustelun jostakin asiasta jonka hän kokee haasteeksi, älä "väsy" heti aiheeseen, älä kiellä toisen kokemusta vaan ole vilpittömän kiinnostunut ja kysy miten toinen ajattelisi että tämä voidaan ratkaista. 

Jos taas toinen on päättänyt lopettaa suhteen, ei sekään tilanne enää riitelemällä parane. Pettynyt ja surullinen saa tietenkin olla mutta jos sinulla on tapana ilmaista näitä tunteita (tai pelkoa) suuttumalla, kannattaa asiaa työstää ennen seuraavaa suhdetta. Osoitteesta mieleterveystalo.fi löytyy tunnelukkojen omahoito-ohjelma, josta voi olla apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän etsii elättäjää, päivän selvä juttu. Kiitä onneasi ja pidä ensi kerralla pää kylmänä vaikka miten olisikin hurmaava tapaus.

No nyt on outo tulkinta asiaan. Tavataan muutaman tunnin viikossa ja sitten nainen jättää miehen. Sinä vedät päätöksen, että nainen haluaa vain rahaa 😄 

Voi sinua yksinkertaista pölvästiä, tottakai naisella on muitakin kierrossa, joista sitten valitsee  sen josta kuvittelee hyötyvänsä eniten.

Vierailija
44/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virheesi

1. Et tunne koko ihmistä ja olet "suhteessa"

2. Valehtelet iäisyyksistä vaikka yhteytenne on erittäin vähäistä ja katkonaista

3. Iäisyyden viettämiseen tarvitaan myös sen toisen suostumus ja hän ei pitänyt päällekäyvästä asenteestasi (harva nainen pitää)

4. Molemmat olette perheellisiä eli "suhde" oli pelkkää avionrikkomista. Oikeat puolisonne ovat ne lastenne vanhemmat

5. Nyt olet pakkipsykoosissa

Ota pakit pakkeina ja mene eteenpäin. Elämä on. Et nyt kelvannut tälle naiselle. 

"Oikeat puolisonne on lastenne vanhemmat"? Mitähä aktuaalista vittua?

Onko mun oikea puoliso mun exä joka lähti ennen lasten syntymää ulkomaille eikä palannut? Tai mieheni oikea puoliso nainen joka halusi vain vetää viinaa kaiket päivät vaikka lapset olivat pieniä?

Hyppää ìdiootti katolta

Vierailija
45/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ei ollut selllaista kunnon kemiaa, fyysistä myöskään, jos näittekin noin harvoin. Nainen kyllästyi vaan sinuun ja ahdistui, kun tajusi ettei halua mitään seuraavaa askelta. Tylyä käytöstä kyllä, mutta puolin ja toisin näin käyttäydytään. Valitettavasti. 

Vierailija
46/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän etsii elättäjää, päivän selvä juttu. Kiitä onneasi ja pidä ensi kerralla pää kylmänä vaikka miten olisikin hurmaava tapaus.

Jos etsi elättäjää niin miksi nainen olisi jättänyt miehen, joka noinkin lyhyen ajan päästä suunnitteli yhteistä tulevaisuutta?? Kyllä tässä on nyt ihan muut syyt. Kiinnostaa tuo "tilanne kärjistyi", joten kerro nyt AP mitä tapahtui? Aika rajua jos ei halua olla enää missään tekemisissä.

Tuo on miesten tyyppivika. Uusi naaras laittaa hormonit hyrräämään ja pippelin tanaan, päälle käydään r aiskaajan elkein ja nainen väistää. Sitten mies turhautuu ja alkaa raivoamaan kun r aiskaus ei onnistunut

Ja on normaalia. Liiallinen innokkuus on absoluuttinen turnoff. Miehellä on varmasti muitakin tunteiden- ja elämänhallintaongelmia, plus tuo ei ole ki

Siis mitä ihmettä? Yksi väittää, että nainen etsii elättäjää ja toinen, että mies on raiskaaja. Mistä ihmeestä te vedätte nämä jutut. Omia traumoja?-eri

Vierailija
47/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tapaillut kolme kuukautta ja nähnyt kerran viikossa niin en todellakaan suunnittele yhteistä tulevaisuutta enkä lasten esittelyä. Minulle tuo ap:n tapailu on naisena lähinnä tunnustelua rauhassa, että mikä mies nyt on tarjolla. Oliko teillä edes intiimiä elämää? Sanoisin että ap:n nainen ei ollut tarpeeksi kiinnostunut eikä halunnut edetä suunnittelemalla yhteistä tulevaisuutta. 

Olen keski-ikäinen nainen, eronnut pitkästä liitosta ja lapset kotoa muuttaneita parikymppisiä. Olen seurustellut nykyisen miehen kanssa 9 kk, ei suunnitella tulevaisuutta tai yhteenmuuttoa vaan eletään toistaiseksi päivä kerrallaan. Lapsemme eivät ole nähneet meitä tai toistemme lapsia, tietävät kyllä että isä/äiti tapailee jotain henkilöä.

Nähdään miehen kanssa 2-4 kertaa viikossa ja yövytään yhdessä 2-4 yötä viikossa. Lisäksi hurjasti hellyyttä. 

Mun pahin karkottaja olisi, jos mieheni alkaisi nyt vinkua yhteenmuut

Minulle tulevaisuuden suunnittelu ei ole mitää vatun yhteenmuuttoa tai uusperhettä vaan suunnittelua siitä että nöhdään enemmän ja sovitellaan aikatauluja tahoillamme tämän saavuttamiseksi.

Mistä sinä tiedät miksi ap ei tavannut naista useammin? Ehkä olisi halunnut tavata vaikka joka päivä mutta se ei ollut mahdollista jostain syystä. Ties vaikka asuivat sen verran kaukana toisistaan että ollut mahdollisuutta nähdä usein, ehkä eivät voineet olla öitä yhdessä jos toisella oli lapset aamuisin hoidettavana. 

- eri

Vierailija
48/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija kirjoitti:

Vastaus on tässä: 

"Vastasin tähän, väsyneenä tottakai, että mitä ihmettä hän tarkoittaa. Olin ihmeissäni lähinnä tuosta hänen oletuksestaan että mitä minä kaipaan suhteelta. Tilanne kärjistyi"

Hän siis yritti keskustella häntä mietityttävistä havainnoista eritahtisuudestanne ja sinä väsyit heti tähän eli hermostuit. Riitaannuitte. Hän huomasi, että syyllistyt heti jos toinen yrittää keskustella omista tarpeistaan ja tuli siihen tulokseen että hyvälle suhteelle ei ole edellytyksiä jos näin alkuvaiheessa ei keskustelu tällaisesta aiheesta onnistu. Tai sitten hänellä oli jo keskustelua avatessa tarkoitus päättää suhde ja hän ajatteli, että vetoamalla eritahtisuuteen se kävisi kivuttomasti. Et olisi voinut tehdä mitään jos tämä oli asian laita. Mikä on oikea syy, jää tässä vaihtoehdossa arvoitukseksi. Ihmisillä on lukemattomia syitä miksi eivät halua ja"

Tarkemmin kun mietin niin syy erohaluihin saattoi olla juuri eritahtisuus, josta hän halusi kuitenkin ensin yrittää keskustella. 3 kk on lyhyt aika tapailla harvakseltaan varsinkin jos kuviossa on lapsia, eikä suhteen syventämisellä pitäisi olla vielä mikään kiire.  Kertomasi pohjalta lopullinen niitti oli se että kielsit hänen kokemuksensa ja riitaannuitte.

Edelleen suosittelen sinulle tunnelukkojen omahoito-ohjelmaa. 

Vierailija
49/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo kolmen kuukauden kohdalla tilanne kärjistyy ja väsymyksestä huolimatta laitellaan tiukkoja viestejä, niin kyllä itsekin nostaisin aika nopeasti kädet pystyyn. Kertoo paljon ihmisestä, kuinka toimii väsyneenä tai nälkäisenä, ja sitä samaa olisi jatkossakin luvassa. Lapsettomanakaan kolmessa kuukaudessa en lähde vielä mitään tulevaisuudensuunnitelmia tekemään. Ihmise ovat erilaisia. Ap ja naisensa olivat todennäköisesti liian erilaisia ja nainen teki johtopäätöksensä, joka on molempien parhaaksi pitkällä tähtäimellä.

50/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kuin aloituksen. Ap, te olitte tavanneet vain joitain kertoja, lyhyitä tapaamisia. Ette tunteneet toisianne lainkaan eikä noin vähäisen tapailun perusteella todellakaan tehdä mitään tulevaisuuden suunnitelmia. Ettehän te olleet edes ehtineet tutustua toisiinne.

Näköjään teistä ei kumpikaan ollut nopean toiminnan ystävä kun suhde ei oikein edennyt mihinkään. Ei kerran viikossa muutaman tunnin tapaaminen ole edes mitään tapailua, se on vasta tutustumista. Ja hyvin kevyttä sellaista. 
Hypit asioiden edelle. Ehkä sitä tuo nainen yritti sitä viestittää. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
51/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jo kolmen kuukauden kohdalla tilanne kärjistyy ja väsymyksestä huolimatta laitellaan tiukkoja viestejä, niin kyllä itsekin nostaisin aika nopeasti kädet pystyyn. Kertoo paljon ihmisestä, kuinka toimii väsyneenä tai nälkäisenä, ja sitä samaa olisi jatkossakin luvassa. Lapsettomanakaan kolmessa kuukaudessa en lähde vielä mitään tulevaisuudensuunnitelmia tekemään. Ihmise ovat erilaisia. Ap ja naisensa olivat todennäköisesti liian erilaisia ja nainen teki johtopäätöksensä, joka on molempien parhaaksi pitkällä tähtäimellä.

Kyllä minä ainakin alan tekemään tulevaisuuden suunnitelmia heti, esim. mitä teen huomenna tai ensi viikonloppuna. Entäs olisiko kesällä joku festari mihin lähtä yhdessä kun liput ja muut on ostettava jo nyt.

Se että sulle tulevaisuuden suunnitelmat on yhteenmuuttoa ja avioliittoa ei tee siitä samaa toisille.

52/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette tapailleet 3kuukautta ja sinä aikana nähneet vain kerran viikossa muutaman tunnin niin ei se nyt kovin syvällinen suhde ole vielä voinut olla. Vietittekö edes yhtään yötä yhdessä? Noin harvalla näkemisellä pelkkä päivittäinen viestittely muuttuu puuduttavaksi "Hyvää huomenta, mitäs sun päivään, hyvää yötä" loopiksi. 

Ei välttämättä ole ketään uutta kiikarissa, et vaan tuo hänen elämään mitään lisäarvoa.

No tää just. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
53/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

En lukenut kuin aloituksen. Ap, te olitte tavanneet vain joitain kertoja, lyhyitä tapaamisia. Ette tunteneet toisianne lainkaan eikä noin vähäisen tapailun perusteella todellakaan tehdä mitään tulevaisuuden suunnitelmia. Ettehän te olleet edes ehtineet tutustua toisiinne.

Näköjään teistä ei kumpikaan ollut nopean toiminnan ystävä kun suhde ei oikein edennyt mihinkään. Ei kerran viikossa muutaman tunnin tapaaminen ole edes mitään tapailua, se on vasta tutustumista. Ja hyvin kevyttä sellaista. 

Jos näin on niin ei heleveti te naiset ootte tyhmiä. Ei me miehet suunnitella tulevaisuutta tosissaan vaan tehdään vain suunnitelmia ja varasuunnitelmia sekä niille varasuunnitelmia. 

Onneksi ap ei jäänyt loukkuun tuon naisen kanssa, olisi vielä joutunut uusperheeseen.

M30

54/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virheesi

2. Valehtelet iäisyyksistä vaikka yhteytenne on erittäin vähäistä ja katkonaista

3. Iäisyyden viettämiseen tarvitaan myös sen toisen suostumus ja hän ei pitänyt päällekäyvästä asenteestasi (harva nainen pitää)

4. Molemmat olette perheellisiä eli "suhde" oli pelkkää avionrikkomista. Oikeat puolisonne ovat ne lastenne vanhemmat

Ota pakit pakkeina ja mene eteenpäin. Elämä on. Et nyt kelvannut tälle naiselle. 

"Oikeat puolisonne on lastenne vanhemmat"? Mitähä aktuaalista vittua?

Onko mun oikea puoliso mun exä joka lähti ennen lasten syntymää ulkomaille eikä palannut? Tai mieheni oikea puoliso nainen joka halusi vain vetää viinaa kaiket päivät vaikka lapset olivat pieniä?

Hyppää ìdiootti katolta

Tämä on se siitoshullu, älä välitä. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
55/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilta ei voi odottaa järkevää toimintaa, ehkä ennustaja on kertonut ettei teillä ole yhteistä tulevaisuutta, tai joku kaverinsa.

56/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Jos näin on niin ei heleveti te naiset ootte tyhmiä. Ei me miehet suunnitella tulevaisuutta tosissaan vaan tehdään vain suunnitelmia ja varasuunnitelmia sekä niille varasuunnitelmia. 

Onneksi ap ei jäänyt loukkuun tuon naisen kanssa, olisi vielä joutunut uusperheeseen.

M30

Se oli juurikin ap joka kertoi että tulevaisuuden suunnitelmia on tehty ja voisi viettää iäisyyden toisen kanssa. Eli kyllä hänellä nyt jotenkin lähti laukalle. Ei ihme, että naista alkoi ahdistaa. 
Ei noin vähäisen tutustumisen pohjalta kannattaisi suunnitella vielä yhtään mitään. 
Ja kommunikaation pitäisi toimia, mutta se ei toiminut. Ap väsyi, eli mitä tuo tarkoittaa? Pettyi?  Miksi pettyi? Oliko liikaa odotuksia?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
57/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virheesi

Ai mun oikea puoliso on mun lasten isä? Ja että avionrikkomista? Jaa mites se on mahollista kun mulla on, nyt jo aikuisia, lapsia kolmen eri miehen kanssa enkä ole ollut naimissa tai edes avoliitossa näistä yhdenkään kanssa? 

Nyt olen naimissa ihanan miehen kanssa eikä meillä ole eikä tuke yhteisiä lapsia jotta saamme nautti kahdestaan kohta alkavista eläkepäivistä.

Vierailija
58/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän uupui suhteen tunnetyöstä, jota siirsit liikaa hänelle metatöiden lisäksi.

Vaihtoehtoisesti tapasi jonkun kivan vosun baarissa, noin harva tapaaminen ei riitä tyydyttämään fyysisiä tarpeita suhteessa.

Äiti-ihminen tapasi vosun baarista joululomalla? Kuulostaa erikoiselta että joku jolla on pienehköjä lapsia lähtisi baariin jouluna ja vielä muuttuisi lesboksi matkalla.

Tulee mieleen Alaskan Bush People-sarjan Bearin ex-vaimo Raiven, joka teki ensin 3 lasta Bearin kanssa ja ilmoitti sitten olevansa lesbo ja löysi naisen. Kaikkea sattuu.

Vierailija
59/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt halusi jonkun tekosyyn päästä eroon susta, syystä mikälie. Varmaan joku muu kiinnostelee enempi niin ei nappaa enää.

Aika paljon kertoo kun se omia oletuksiaan heittelee muka totuutena kysymättä sun kantaa asiaan.

Mutta se on loppupeleissä hyvä, tuommosen ihmisen kanssa on ristiriitatilanteissa mahdotonta sopia mitään.

Tässähän on nyt vain toisen osapuolen versio.

Edellisessä suhteessani toinen oli myös sitä mieltä, että teen oletuksia ja keksin ongelmia. Kun taas minä olin yrittänyt jo useamman kerran puhua minua häiritsevistä asioista, mutta toinen kieltäytyi tästä. Sanoi vain, että ei näin ole, ja jos ei kelpaa niin erotaan. Joten sitten erottiin. 

Vierailija
60/109 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin alan tekemään tulevaisuuden suunnitelmia heti, esim. mitä teen huomenna tai ensi viikonloppuna. Entäs olisiko kesällä joku festari mihin lähtä yhdessä kun liput ja muut on ostettava jo nyt.

Se että sulle tulevaisuuden suunnitelmat on yhteenmuuttoa ja avioliittoa ei tee siitä samaa toisille.

Ap mainitsi jotain iäisyyksistä. Jotenkin tuli mielikuva, ettei nyt ollut kyse seuraavan viikonlopun aikatauluista. Ap voi toki avata, mitä hän termillä tarkoitti. Jos joku kysyy itsetäni yleisesti tulevaisuuden suunnitelmista, tuskin kerron huomisesta aikomuksestani kauppareissuun, vaan suuremman mittakaavan aikeista. Kuten todettu, ihmiset ovat erilaisia kuten tästä sanan tulkinnasta voi päätellä. Kuten itsekin tulkitsit minun tarkoittavan avioliittoa, mitä en ajatellut.