Jatkossa vuokranantaja saa varmuudella ainakin toimeentulotuen osuuden vuokrasta
Helmikuusta lähtien toimeentulotuen saaja ei voi valita sitä maksaako hän itse tuon osan vuokrasta vai ei. Tämä on hyvä uudistus. Moni tt-tuen saajista on käyttänyt nuokin rahat päihteisiin ja vuokranantaja on jäänyt nuolemaan näppejään.
Kommentit (153)
Älkää ruokkiko trollia Ap runkkaa kommenteille !
Vierailija kirjoitti:
Tätä minä olenkin aina ihmetellyt miksi sen on saanut omallekin tilille ujutettua...
Musta on ainakin helpoin ja paras maksaa kokonaan itse. Tosin laskuni oon aina hoitanut, ilmeisesti kaikilla ei ole tapana.
Ja Kelan päätöksissä kestää, jos niiden hoidettavaksi antaa laskun niin kerkeää tulemaan maksumuistutuksia ja nehän joutuu itse maksamaan.
Itseasiassa siellä on taas jotain häikkää ja joudun odottelemaan työkkärin rahoja kolmannelle viikolle. Jos ei olis tapana maksaa aina seuraavan kuun vuokraa niin olisin pulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämän muutoksen idea on? Eikö se ole paljon kätevämpää, että vuokralainen itse huolehtii vuokranmaksunsa kuin että eri kuukausina eri summia tulee eri tahoilta? Kyselee vuokranantaja.
Vaihtaa vuokralaisen sellaiseen joka maksaa vuokran omistaan. Problem solved.
Toimeentulotukiasiakkuus ei ole laillinen peruste vuokrasopimuksen irtisanomiseen. Ja onhan vuokralaisen köyhyys tullut ilmi jo siinä vaiheessa, kun vakuus on tullut kelasta.
Meinaat että toimeentulotukiasiakas on ollut ikuisesti toimeentulotukiasiakas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetön uudistus. Mikä lasketaan vuokran osuudeksi toimeentulotuesta? Mä saan asumistukea 260 euroa (tämä tulee mun tilille) ja maksan vuokran heti kokonaisuudessaan itse, kun työttömyyspäiväraha tulee. Toimeentulotukihakemuksen laitan aikaisintaan kuukauden ensimmäisenä päivänä ja jos jään odottelemaan päätöstä, niin vuokranmaksu on jo myöhässä.
Jotkut kato ryyppää sen rahan jos saavat omalle tilille...
Mutta miksi meidän kaikkien pitää joutua tuohon samaan systeemiin? Mä en ryyppää koskaan eikä mulla ole minkäänlaisia maksuhäiriömerkintöjä tai vuokrarästejä. Olen ainoastaan köyhä, mutta en millään tavalla ongelmainen.
Kannattaisi kyllä aloittaa se juominen niin velatkin muuttuu saataviksi.
Ei mulla muuta.
Tämä koskee ainoastaan niitä vuokrasuhteita, joissa vuokranantaja on hyväksynyt Kelan vakuuden. Ei muita, ja siltikin tuen saajalla säilyy yhä oikeus päättää, suostuuko hän tähän. Kokonaisuutena hyvä uudistus, Kelan vakuus alkaa kelvata vuokranantajille paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Asuntosijoittaminen ei ole mikään kultakaivos. Vain yksi kauhu vuokralainen ja 20 vuoden tuotot menetetty.
Mulla on kaikki kohteet kattavasti vakuutettu ja vakuutusmaksut lisätty vuokriin. Viimeisin narkin tuhoama asunto rempattiin vakuutuksesta lattiasta kattoon ja sain vielä korvauksen menetetyistä vuokratuloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetön uudistus. Mikä lasketaan vuokran osuudeksi toimeentulotuesta? Mä saan asumistukea 260 euroa (tämä tulee mun tilille) ja maksan vuokran heti kokonaisuudessaan itse, kun työttömyyspäiväraha tulee. Toimeentulotukihakemuksen laitan aikaisintaan kuukauden ensimmäisenä päivänä ja jos jään odottelemaan päätöstä, niin vuokranmaksu on jo myöhässä.
Mutta miksi meidän kaikkien pitää joutua tuohon samaan systeemiin? Mä en ryyppää koskaan eikä mulla ole minkäänlaisia maksuhäiriömerkintöjä tai vuokrarästejä. Olen ainoastaan köyhä, mutta en millään tavalla ongelmainen.
Olet hyvin harvinainen yksittäistapaus. Säännöt on suunniteltu enemmistön mukaan. Sinä et tarvitse apua, mutta moni tarvitsee.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat häädön
Sinä siis häätäisit vuokralaisen, joka maksaa vuokransa. Et vaikuta ihan viisaalta.
"Meinaat että toimeentulotukiasiakas on ollut ikuisesti toimeentulotukiasiakas?"
Muutos koskee vain niitä, joiden vuokravakuus on tullut kelasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näitä tapauksia paljonkin?
Tuntuu, että muutaman väärinkäytöksen takia rankaistaan kaikkia.
Luulis, että on vuokralaiselle sekä vuokranantajalle selvempää kun koko summa maksetaan kerralla eikä joka kuukausi mahdollisesti eri summia eri tahoilta.
Mun vuokra on suurempi kuin Kelan normit. Toimeentulotuki on paljon pienempi kuin summa, jonka maksan itse asumistuen jälkeen. Ikinä ei ole ollut maksuongelmia, eikä vuokra myöhässä.
Meneekö siis jatkossa toimeentulotuki suoraan vuokranantajalle, kuten asumistukikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joku työtön on sitä vapaaehtoisesti niin kaikkia pitää rangaista.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksytyt asumismenot - asumistuki = vuokran osuus toimeentulotuesta.
Haet jatkossa sen toimeentulotuen 2 viikkoa ennen toimeentulotuen tarvetta, kuten kuuluukin, niin vuokranmaksu hoituu ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haet vasta ensimmäisenä päivänä? Hakemuksessakin suositellaan, että haet edellisen kuun puolivälissä.
Jos hän haluaa, että kaikki rahat ei tule kerralla?
Maksan itsekin vuokran työttömyystuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntosijoittaminen ei ole mikään kultakaivos. Vain yksi kauhu vuokralainen ja 20 vuoden tuotot menetetty.
Mulla on kaikki kohteet kattavasti vakuutettu ja vakuutusmaksut lisätty vuokriin. Viimeisin narkin tuhoama asunto rempattiin vakuutuksesta lattiasta kattoon ja sain vielä korvauksen menetetyistä vuokratuloista.
Ainakaan tuo oma vuokranantajan vakuutus ei korvannut niitä kuukausia, joilta en saanut vuokria eikä kaikkia tuhoja. Itsekin kuvittelin siis olevani kattavasti vakuutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haet jatkossa sen toimeentulotuen 2 viikkoa ennen toimeentulotuen tarvetta, kuten kuuluukin, niin vuokranmaksu hoituu ajallaan.
Hänhän nimenomaan maksaa vuokran ajallaan 🤦
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä, avauksesi ei pidä paikkaansa. Tuen saaja voi yhä itse valita ja päättää, kuka tuen saa.
Ei saa valita itse. Mutta muutos koskee ainoastaan niitä, joiden vuokravakuus on Kelan maksama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä saa niin paljoa toimeentulotukea, että tuo sun laskukaava olisi pätevä.
Aikaisemminkin on voinut tehdä sellaisen sopimuksen, että Sossu (nykyään kela) maksaa vuokran suoraan vuokranantajalle.
Tuttava on ostanut useita sijoitusasuntoja, joita vuokraa kyseisellä tavalla. Vuokran saaminen on ollut varmaa.