Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä korjasit tai tuunasit uuteen käyttöön viimeksi?

Vierailija
03.01.2026 |

Ketju jatkuvaa uuden ostamista ja kertakäyttökulttuuria vastaan :)

Itse juuri paikkasin merinokerraston paitaa, tuli hyvä mieli. Paita on vielä aika hyvässä kunnossa ja sain tällä sille ainakin muutaman lisävuoden.

Mitä itse olet viime aikoina korjannut, kierrättänyt tai tuunannut uuteen käyttötarkoitukseen?

Kommentit (187)

Vierailija
41/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein hyväksi jääneestä lakanasta 4kpl tyynyliinoja. Ja sitten korjasin miehen toppatakin repeytyneen kohdan heijastinnauhalla. Ja nyt sitten aloittelen vanhan pinnatuoli maalausta. 

Kerro lisää tuosta maalaamisesta. Kirppareilla näkee vanhoja tuoleja. Joskus miettinyt sellaisen kunnostamista. Mutta miten tehdä oikeaoppisesti?

Vierailija
42/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin, hioin ruosteet pois ja maalasin sprey-maalilla kaksi hautalyhtyä.  Ovat kuin uudet eikä tarvinniut ostaa uusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsin eilen villasukan ja vaihdoin takkiin vetoketjun.

Vierailija
44/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesin, hioin ruosteet pois ja maalasin sprey-maalilla kaksi hautalyhtyä.  Ovat kuin uudet eikä tarvinniut ostaa uusia.

Miten poistit ruosteen? Hiekkapaperilla?

Vierailija
45/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkasin pojan housun polvet, villapaitani kauluksen ja kainalon, merinovillaisen aluspaidan paikkasin myös ja merinovillaiset alushousut. Koin iloa korjatessa kun saa vielä käyttää näitä ihania vaatteita. Villa <3

Vierailija
46/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut uusiokäyttöön, tein läppärille kuljetuskotelon. Pari taskua etusivulla, joihin tungen hiiren ja sähköjohdon, kulkevat mukavasti mukana. Tukevat kantohihnatkin syntyivät farkuista. On tukeva ja kivan näköinenkin.

Vierailija
47/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotta vanhoista keittiötikkaista tuunasin viherkasveille hyllykön. Tuli aika kiva, mahtuu monta pienempää kasvia viidelle hyllylle. :)

Vierailija
48/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan korjata jotain!😄

Vierailija
49/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelin kahteen pyyhkeeseen uudet ripustuslenkit.

Vierailija
50/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein hyväksi jääneestä lakanasta 4kpl tyynyliinoja. Ja sitten korjasin miehen toppatakin repeytyneen kohdan heijastinnauhalla. Ja nyt sitten aloittelen vanhan pinnatuoli maalausta. 

Heijastinnauha on hieno idea!

Vierailija
51/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pari hiukan hajonnutta räsymattoa, jotka olivat kuitenkin kauniita. Sain hyväkuntoisiata kohdista ommeltua isot lattiatyynyt, sellaiset joihin sopii 80 x 80 cm sisätyyny. Ovat hyvin suositut leikeissä ja löhöämisessä.

Vierailija
52/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen. Oltiin jo eroamassa 2024 yli 10v parisuhde vuoden jälkeen. Ruvettiin aktiivisesti laittamaan puhelimet (some!) pois ja kysymään mitä toiselle oikeasti kuuluu, mistä unelmoi yms. Kaivettiin vanha hautautunut rakkaus uudestaan pintaan.

Tuunasin myös vanhan 90-luvun?? ruman kellastuneen mäntylipaston.. Hion lakan, maalasin mustaksi vaihdoin uudet messinkiset vetimet.

Vierailija
53/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää tuosta maalaamisesta. Kirppareilla näkee vanhoja tuoleja. Joskus miettinyt sellaisen kunnostamista. Mutta miten tehdä oikeaoppisesti?

Olen maalannut jakkaroita ja vanhoja tuoleja useammankin. Neuvoja löysin Pinterestiä selaamalla ja hyvää jälkeä tuli. Olen eri keltä kysyit. 

Vierailija
54/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa puuhaa repareerata laitteita ym fiksauksia. Hiljan korjasin partakoneen ja olipa viheliäinen korjata kun on pienistä osista kasattu, mutta taas toimii. Korjattavaa on omia ja muiden laitteita ja omista seuraavaksi ladattavan hiustenleikkuukoneen akun vaihto joka on 'pala kakkua' minulle.

M50

Vierailija
55/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

55 vuotta vanhan Mustangin kunnostus. Hitsaustyöt tehty, paklaukset, hionta ja maalaus tehty. Sisusta ja verhoilu tehty. Nyt menossa moottorin kasaus. Kesäksi ajoon.

Vierailija
56/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluan korjata jotain!😄

Hihihi, sun pitää rikkoo jotakin ensin ja sit korjaat sen 😄

Vierailija
57/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maalannut jakkaroita ja vanhoja tuoleja useammankin. Neuvoja löysin Pinterestiä selaamalla ja hyvää jälkeä tuli. Olen eri keltä kysyit. 

Googlesta löydät mitä vain! Jos on muuten perus hyvä tuoli (ei tarvitse korjata esim pinnoja tms uudellen liimaamisella puristimilla) niin.. hiot vain, pyyhit pölyt (nihkeällä) ja maalaat huonekalumaalilla.. Jos haluat puupinnan.. Niin sitten vahaa.. Ei haise kumpikaan.. voit tehdä vaikka asuisit kerrostalo yksiössä.. Hionta kylpärissä, niin on helppo siivota.

Maalikauppa auttaa sinua, kun vain kysyt. :)

Vierailija
58/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni korjasi talviulkoilukenkäni  kärkien saumat jollakin kumiliimalla. Menee vielä ainakin tämän talven. 

Vierailija
59/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuunasin lintupöntön. Toissa kesänä siihen ei tullut asukkaita, mutta kun tein siihen ikkunan niin jo sinne rakensi pesänsä viime keväänä.

Vierailija
60/187 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjasin paidan. 

Tein parittomasta villasukasta koiralle pipon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme