Mitä korjasit tai tuunasit uuteen käyttöön viimeksi?
Ketju jatkuvaa uuden ostamista ja kertakäyttökulttuuria vastaan :)
Itse juuri paikkasin merinokerraston paitaa, tuli hyvä mieli. Paita on vielä aika hyvässä kunnossa ja sain tällä sille ainakin muutaman lisävuoden.
Mitä itse olet viime aikoina korjannut, kierrättänyt tai tuunannut uuteen käyttötarkoitukseen?
Kommentit (348)
Farkuista lähti nappi pesussa, joten tämä auttoi:
https://www.prisma.fi/tuotteet/110773751/prym-farkkunappi-17mm-8kpl-110…
Todella kätevä setti, mutta aika lujaa saa lyödä, että menee perille.
Maalasin vanhan pöydän jalkaosan valkoiseksi ja hioin ja vahasin kannen. Nyt sopii kuistin sisustukseen!
Vaihdoin miehen työtakin vetoketjun ja korjasin housujen vyötärön.
Vetoketju löytyi omasta varastosta
Vierailija kirjoitti:
Mullakin olisi paikattavaa, mutta en näe enää niin hyvin että saisin langan silmäneulasta läpi :/
Kannattaa hankkia erivahvuisia lukulaseja. Itselläni on lukulaseja erivahvuuksina ja tarkempaan katsomiseen, kuten langan pujottamiseen neulan läpi, on itsellänikin siihen tarkoitukseen sopivat lasit. Joskus pitää nähdä tarkasti lähelle ja vahvat lukulasit auttaa. Ei tarvii olla silmälasiliikkeestä ostettuja :)
Olen ompelija, joten en ehkä pidä mitenkään ihmeelllisenä asiana muokata vaatteita tai mitä tahansa ompelukoneella tehdäänkään, kun olen itse tehnyt sitä yli viiskytvuotta. Arvostan kyllä todella paljon ihmisiä jotka ompelevatkin ja korjaavat vaatteita ilman "koulutusta"ja mielestäni jopa paremmin kuin itse.
Hevosvetoisen niittokoneen satulasta, tein tyttikselle istuimen moottoripyörään (h-d). Sorvailin pikakiinnikkeet, telttapatjaa ja vanhaa nahkasohvaa liimalla pintaan. Lievä hapsutus reunaan. On kuulemma tosi hyvä istua.
Pyjamahousujen takamus oli revennyt ja käsin ompelin repeämän kiinni. On kyllä tainnut kangas mennä aika ohueksi, joten saattavat revetä uudelleen.