Miksi ihmisen pitäisi olla kasvissyöjä, kun petoeläimetkin pyydystää ja syö lihaa?
Ota kantaa asiallisesti ja perustellen.
Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Ap:kin varmaan metsästää itse kaiken syömänsä lihan eikä vain aja Prismaan valitsemaan kylmäkaapista muoviin pakattua, tehotuotantolaitoksessa kasvatettua lihaa? Onpa ihanaa tunkea sisuksiinsa stressaantuneen, joissain tapauksissa sairaan ja vammautuneen, antibiooteilla kyllästetyn ja elämänsä kärsineen elukan lihaa naminami.
No eihän ton pitäisi sua haitata mitenkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydystätkö itse lihai? Lihatiskillä asiointia ei lasketa. Jos metsästät, voit ihan hyvin jatkaa lihansyöntiä, jos aloituksessa esitetty argumentti on sinulle se oleellisin.
Oleellista on se, että itse kohteelle, syödyksi tulevalle, on ihan sama syökö sen eläin vai ihminen. Jos tuomitsee ihmisen lihansyönnin, niin samoin perustein pitäisi sitten tuomita petoeläimenkin lihansyönnin.
Siis ei kai kukaan itseään voi ajatella, ja omaa kärsimystään, tai tunteitaan kun vastustaa eläinten syöntiä?
En teura**ta syömiäni lihoja. En myöskään rakenna omia kulkuneuvojani.
ap
Jos ihminen söisi vain sen, minkä luonnosta tarvitsee henkensä pitimiksi, niin sille kohteelle ei ehkä olisi mitään väliä kuka sen syö. Mutta kun ihmisten julmuus ei rajoitu siihen syömiseen, vaan ne "saaliseläimet" jalostetaan sairaiksi, pidetään pienissä tiloissa kaukana luonnosta, hedelmöitetään ja kastroidaan väkisin, erotetaan poikasistaan jne jne jne. Tämä ei ole luonnollista saaliseläimen elämää nähnytkään. Lisäksi luonnossa elävillä petoeläimillä ei ole ihmisen kaltaista moraalikäsitystä ymmärtää, aiheuttavatko ne kohteelleen kärsimystä. Luonnossa petoeläin ei myöskään kykene valitsemaan syötäväänsä arvokysymyksiä pohtien. Tästä syystä tuomitsen ihmisen lihansyönnin eri tavalla kuin petoeläimen lihansyönnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:kin varmaan metsästää itse kaiken syömänsä lihan eikä vain aja Prismaan valitsemaan kylmäkaapista muoviin pakattua, tehotuotantolaitoksessa kasvatettua lihaa? Onpa ihanaa tunkea sisuksiinsa stressaantuneen, joissain tapauksissa sairaan ja vammautuneen, antibiooteilla kyllästetyn ja elämänsä kärsineen elukan lihaa naminami.
No eihän ton pitäisi sua haitata mitenkään
Eikö toisten kärsimys haittaa sua mitenkään, ainoastaan oma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis sinäkin saalistat lihasi metsässä reilusti pelkkää lihasvoimaa käyttäen ja itse olin kätösin tappaen, vai mikä tässä oli olevinaan pointti?
Miten niin ? Liha ostetaan marketista, mitä horiset
Nokun me vegaanìtkin viljelemme omat soijapapumme itse vai luuletko että niitä tuodaan jollain saastuttavilla rahtialuksilla kiinasta?.... eiku!
Ap ei ole vieläkään uskaltanut vastata niihin pidempiin ja perusteltuihin viesteihin, vaan vastaa vain satunnaisesti noihin kolmen rivin lauseisiin. Johtuisiko siitä, ettei hänen näkökantansa kestä niitä aloituksessa pyydettyjä asiallisia perusteluita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis sinäkin saalistat lihasi metsässä reilusti pelkkää lihasvoimaa käyttäen ja itse olin kätösin tappaen, vai mikä tässä oli olevinaan pointti?
Miten niin ? Liha ostetaan marketista, mitä horiset
Nokun me vegaanìtkin viljelemme omat soijapapumme itse vai luuletko että niitä tuodaan jollain saastuttavilla rahtialuksilla kiinasta?.... eiku!
Tämähän on kuin keskustelisi kolmivuotiaan kanssa; "miksei ihminen muka voisi syödä lihaa kun petoeläimet luonnossakin metsästää?" "koska ihminen ei ole enää luonnossa metsästävä eläin, kuten et sinäkään." "no ei vegaanitkaan kasvata soijaansa itse njanjanjanjnaaa". Vegaanit ovat koko ajan tässä keskustelussa olleet ne, jotka ovat tiedostaneet sen, että ihminen on kehittynyt luonnossa eläviä sekasyöjiä pidemmälle ja hakee eväänsä marketista, ja siksi voi sisällyttää siihen moraalista pohdintaa mitä sieltä marketista hakee.
0/5. Ihminen ei ole petoeläin. Yritä enemmän ensi kerralla.
Hölynpölyä, ostan lihat marketista, siinä ei sun mielipiteillä ole mitään väliä.