Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta kirjaa olet lukenut elämäsi aikana? (Tähän mennessä)

Vierailija
02.01.2026 |

Osaatko arvioida? Itse olen pitänyt kirjaa lukemisistani ja viimeisen 13 vuoden aikana olen lukenut 271 kirjaa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyllymetrille menee ehkä keskimäärin viisikymmentä kirjaa. Ala-asteikäisenä luin koululla olleen sivukirjaston läpi olisikohan about 20 hyllymetriä, tuhatkunta nidettä. Yläasteella ja lukiossa varmaan vain toiset tuhat kirjaa, kun muitakin harrastuksia alkoi olla enemmän. Lukuharrastus kun on jatkunut sen jälkeenkin, arvioisin että tähän ikään mennessä ilman muuta yli 10000, mutta tuskin yli 20000. Omissa kirjahyllyissäni on ehkä jotain pari tuhatta kirjaa, monet toki olen lukenut useampaan kertaan.

Ja millaisia kirjoja ko. sivukirjastossa... alakouluikäinen kahlasi kaikki aikuisten tietokirjat, romaanit, runot...

En usko!

No, kaikki muu sivukirjastosta tuli luettua, mutta Henry Millerin Kauriin kääntöpiirin nutturapää alaluokkien opettaja sensuroi kirjanipustani, sanoen että se ei ehkä ole minun ikäiselleni sopivaa. Henry Millerin tuotanto on kokonaisuudessaan minulta muuten vieläkin lukematta. Yläaste- ja lukioikäisenä aihepiiriin kun tuli tutustuttua jo ihan käytännössä, ja aikuisiällä aloin arvostaa ajatusta, että kun joku kirja on minulta joskus ollut henkilökohtaisesti kielletty, olkoon niin :-D

Vierailija
42/46 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle sata. Ja varmaan alle 50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti nyt ollaan jossain neljän ja viiden tuhannen välissä. 

Vierailija
44/46 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten te jaksatte lukea?  Itselle on vaikeaa löytää edes yhtä hyvää kirjaa joka ei ala uuvuttamaan/pitkästyttämään/ v i du ttamaan heti ekoilla sivuilla.

Ihan uskomattoman paljon te kyllä luette ja mitä teille jää siitä käteen? 

Vierailija
45/46 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten te jaksatte lukea?  Itselle on vaikeaa löytää edes yhtä hyvää kirjaa joka ei ala uuvuttamaan/pitkästyttämään/ v i du ttamaan heti ekoilla sivuilla.

Ihan uskomattoman paljon te kyllä luette ja mitä teille jää siitä käteen? 

Hyvistä kirjoista jää aika paljon ajatuksia päähän, siis tosiaan hyvistä kirjoista. Kykyä keskustella, erilaisten ihmisten kanssa myös. Ja pubivisajoukkueessamme voin hoitaa kirjallisuuskysymykset.

Vierailija
46/46 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun lasken, että luen vähintäänkin kaksi kirjaa kuukaudessa, niin tähän mennessä olen lukenut n. 6500 kirjaa"

Ei kun viikossa.