Kuinka monta kirjaa olet lukenut elämäsi aikana? (Tähän mennessä)
Osaatko arvioida? Itse olen pitänyt kirjaa lukemisistani ja viimeisen 13 vuoden aikana olen lukenut 271 kirjaa.
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Joka ilmoittaa lukeneensa "kymmeniätuhansia kirjoja", valehtelee.
Jos joku 80-vuotias on lukenut ahkerasti siitä asti kun on oppinut lukemaan, niin tulee siitä jo helposti 20 000, vaikka ei olisi lukenut joka päivä.
Ja niitä jotka lukee joka päivä on aika paljon.
Yhden(melkein kokonaan) koutsi hallilla höpisi jostain pelikirjasta, sen oisin lukenu mutta eipä ollu kirjastossa. Ps pääsen mä silti änäriin.
Vierailija kirjoitti:
Satoja, mahdoton arvioda, luultavasti tuhansia
Samoihin lukuihin päätynyt, osan vieläpä lukenut useamman kerran, pelkät Grimbegin Kansojen historian eri kolmea versioitakin tullut luettua jokusen kerran, niissä on useampi sata sivua per osa uusimmassa sarjassa oli vain noin 400 sivua/ kirja ja kirjoja oli 26, vanhoissa versioissa oli n.800 sivua per kirja. Pelkkiä Sci-Fi kirjoja on hyllyssä ollut noin 400 kerralla, kyllä tuossa jokunen tuhat kirjaa tulee kun huomioi kaikki muutkin luetut kirjat.
Olin 70-luvun alussa neljäntoista, kun joku kavereista varasti kirjakaupasta Anthony Dekkerin teoksen Kylkiluuhäkki. Se oli lähes aikuisviihdettä, ja kirja kiersi luokassa kaverilta toiselle. Eräs opettaja huomasi sen, ja takavarikoi. Toi takaisin viikon päästä ja naurahti että siinä on pojilla jännää lukemista. Kului 50 vuotta ja löysin sen käytettyjen kirjojen sivustolta. Oli kiehtovaa palata ajassa taaksepäin, vaikkakin lukukokemus oli lievä pettymys. Yksi teos joka on ansainnut toisenkin lukukerran on härskin loistava Seppo Heikinheimon Mätämunan muistelmat.
Itse opin lukemaan 6vuotiaana kun vuotta vanhempi siskoni aloittti koulun. Eka kirjani oli Rimpisuon usvapatsas, missä tais mennä melkein viikko Nyt olen 67v. Jos luku tahti olis ollu kirja per viikko niin ...?
Vierailija kirjoitti:
Itse opin lukemaan 6vuotiaana kun vuotta vanhempi siskoni aloittti koulun. Eka kirjani oli Rimpisuon usvapatsas, missä tais mennä melkein viikko Nyt olen 67v. Jos luku tahti olis ollu kirja per viikko niin ...?
Ennen opittiin lukemaan TV: lastenohjelmia, niitä ei ollut dubattu, vaan tekstitetty ja tietysti A. Ankasta.
Kotona on 9 hyllymetriä kirjoja jotka olen lukenut, lisäksi kirjastosta ja sukulaisilta lainaillut. Ai niin Aapinen, joka on synnyinkodin ullakolla.
Mikä ja miksi moinen aloitus, ketä tämä
tieto palvelee?
Vierailija kirjoitti:
Kotona on 9 hyllymetriä kirjoja jotka olen lukenut, lisäksi kirjastosta ja sukulaisilta lainaillut. Ai niin Aapinen, joka on synnyinkodin ullakolla.
tieto palvelee?
Omaa egoa.
Vierailija kirjoitti:
tieto palvelee?
Pitäiskö kaikkien sitten keskustella vain sinusta vai mikä siinä ahdistaa ettei keskustelu ole vain sinusta vaan muistakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tieto palvelee?
Pitäiskö kaikkien sitten keskustella vain sinusta vai mikä siinä ahdistaa ettei keskustelu ole vain sinusta vaan muistakin?
Jep jep, nyt olet asian ytimessä😂
Polymaatikkona en tiedä.
Opin lukemaan 4-vuotiaana.
Harrastan lisäksi sanakirjojen ulkoa opiskelua. 4 akateemista kieltä, +3 sujuvaa kieltä, +2 harrastelukieltä.
Minä olen lukenut enemmän kirjoja kuin sinä.
Lällälläää!
Luultavasti ennemmin tuhansia kuin satoja.
Bookbeat on ollut reilut kaksi vuotta ja sinä aikana olen sen kautta kuunnellut/lukenut noin 400 kirjaa. Koska ikää on melkein 60 vuotta, on elämän aikana luettujen kirjojen kokonaismäärä luultavasti siis aika iso.
Paljon luettu, mutta lukemattomia on lukemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Kymmeniätuhansia kirjoja kuulostaa hiemaan yläkanttiin arvioidulta. Mulla arvio 50 vuoden aikana on noin 10.000 kirjaa. 12-vuotiaasta asti olen lukenut kolme-neljä kirjaa viikossa, joten kyllä tuohon päästään. Kirjahyllyissäni on noin 1.500 kirjaa. Olen aina pitänyt lukemisesta ja katsonut vähempi telkkaria. Ikäni nyt 62, miesoletettu olen.
Puhuttiinko lukemissasi kirjoissa miesoletetuista vai miehistä? Etkö sinä itse tiedä, oletko mies vai etkö ole mies?
Täysin mahdoton arvioida.. 🤔 Arvioin lukeneeni jo pelkästään lapsena ja nuorena satoja kirjoja, koska tuli luettua esim. lähes kaikki Neiti Etsivä sarjan kirjat, joita on muistaakseni suunnitelleen sata.
Ei kai kukaan ole laskenut mutta arvioisin että yli 40.Lapsena luin enemmän.
Osa kirjahyllyssä luettu moneen kertaan,osa osittain ja osa on vielä lukematta. Sama pätee lainastosta lainattuihinkin.
Kymmeniätuhansia kirjoja kuulostaa hiemaan yläkanttiin arvioidulta. Mulla arvio 50 vuoden aikana on noin 10.000 kirjaa. 12-vuotiaasta asti olen lukenut kolme-neljä kirjaa viikossa, joten kyllä tuohon päästään. Kirjahyllyissäni on noin 1.500 kirjaa. Olen aina pitänyt lukemisesta ja katsonut vähempi telkkaria. Ikäni nyt 62, miesoletettu olen.