Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku kristitty selittää

Vierailija
31.12.2025 |

Miksi tarvittiin Jeesus tulemaan maailmaan ja kuolemaan ihmisten syntien puolesta? En ole ikinä käsittänyt miksi kaikki tuo oli tarpeellista. Ymmärrän, että ihminen on syntinen. Mutta en vaan tajua minkä takia tarvittiin Jeesuksen tulo maanpäälle ja kuoleminen ristillä, jotta ihminen voi pelastua. Voisiko joku kristitty yrittää selittää?

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei voi lunastaa itseään vapaaksi. Jeesus teki sen puolestasi rakkauden tähden.  Lutherin vähäkatekismus selittää kristinuskon perusteet. Roomalaiskirjekin hyvä. Jumala tarvitsi täydellisen lunastajan, puhtaan, synnittömän. 

Jumala tarvitsi puhtaan, synnittömän oman poikansa tapettavaksi. Minä kiltin pienen pojan isänä en missään tapauksessa haluaisi pojalleni samaa kohtaloa.

Mihin se sitä tappoa tarvitsi? Katosiko synnyt maailmasta vai mikä muuttui?

Jeesuksen kuolema sovitti koko maailman synnit. Sen takia, kun ihminen turvaa ja uskoo tähän, ei oma pää joudu pölkylle. Ennen ihmiset maksoi synneistään itse.

"Ennen ihmiset maksoi synneistään itse."

Mikä olisi järkeenkäypää myös tänään. Minusta on käsittämätöntä, että ihminen saa elää kuin pellossa, porsastella, hekumoida, kylpeä rahassa ja kullassa, valehdella jne., mutta jos vain sanoo uskovansa, niin saa nuo synnit anteeksi.

Karman laki vastuuttaa ihmistä ja niin pitää ollakin. Sitä saa mitä tilaa ja sitä niität mitä kylvät.

Uskovia ei kiinnosta Jeesuksen esimerkki, ei heitä kiinnosta seurata Jeesuksen esimerkkiä - heitä kiinnostaa ja huojentaa vain se, että heidän syntinsä on Jeesuksen niskoilla.

Minusta tuntuu, ettei tuon ihan noin pitänyt mennä. 

"Minä olen tie, totuus ja elämä" tuntuu valtaosalta kristityistä unohtuneen.

Ennen kaikkea heitä äärimmäisen itsekeskeisesti kiinnostaa vain se, että he itse pelastuvat. Minkäänlaista myötätunnon poikastakaan ei uhrata (pun intended) niille miljardeille tavallisille ihmisille, jotka päätyvät ikuisuudeksi käristymään helvettiin siksi, että ovat syyllistyneet epäuskoon, tuohon kaikista mahdollisista rikoksista kauheimpaan.

On totta, että tarpeeksi ei tehdä. Silti lähes jokainen seurakunta, minkä tiedän lähettää lähetyssaarnaajia eri puolille maailmaa. Nykyään on netti, se auttaa levittämään nopeasti kaikkialle. 

Vierailija
62/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei voi lunastaa itseään vapaaksi. Jeesus teki sen puolestasi rakkauden tähden.  Lutherin vähäkatekismus selittää kristinuskon perusteet. Roomalaiskirjekin hyvä. Jumala tarvitsi täydellisen lunastajan, puhtaan, synnittömän. 

Jumala tarvitsi puhtaan, synnittömän oman poikansa tapettavaksi. Minä kiltin pienen pojan isänä en missään tapauksessa haluaisi pojalleni samaa kohtaloa.

Jeesuksen kuolema sovitti koko maailman synnit. Sen takia, kun ihminen turvaa ja uskoo tähän, ei oma pää joudu pölkylle. Ennen ihmiset maksoi synneistään itse.

Mikä olisi järkeenkäypää myös tänään. Minusta on käsittämätöntä, että ihminen saa elää kuin pellossa, porsastella, hekumoida, kylpeä rahassa ja kullassa, valehdella jne., mutta jos vain sanoo uskovansa, niin saa nuo synnit anteeksi.

Karman laki vastuuttaa ihmistä ja niin pitää ollakin. Sitä saa mitä tilaa ja sitä niität mitä kylvät.

Uskovia ei kiinnosta Jeesuksen esimerkki, ei heitä kiinnosta seurata Jeesuksen esimerkkiä - heitä kiinnostaa ja huojentaa vain se, että heidän syntinsä on Jeesuksen niskoilla.

Ennen kaikkea heitä äärimmäisen itsekeskeisesti kiinnostaa vain se, että he itse pelastuvat. Minkäänlaista myötätunnon poikastakaan ei uhrata (pun intended) niille miljardeille tavallisille ihmisille, jotka päätyvät ikuisuudeksi käristymään helvettiin siksi, että ovat syyllistyneet epäuskoon, tuohon kaikista mahdollisista rikoksista kauheimpaan.

On totta, että tarpeeksi ei tehdä. Silti lähes jokainen seurakunta, minkä tiedän lähettää lähetyssaarnaajia eri puolille maailmaa. Nykyään on netti, se auttaa levittämään nopeasti kaikkialle. 

Luuletko, että tuon seurauksena miljardit tavalliset ihmiset eivät joudu helvettiin?

Vahvistusharha ymv. kognitiiviset vinoumat pitävät huolta siitä, että ylivoimaisella enemmistöllä on valtavan voimakas taipumus pitää kiinni kotona opitusta uskonnosta. Ehkä lähetyssaarnaajille tulee onnistumisen tunne siitä, jos vaikka jokaista kymmentä käännytettävää kohtaan yksi kääntyy, mutta se jättää silti kymmentä käännytettävää kohtaan yhdeksän helvettiin joutuvaa tavallista ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepän tässä onkin, kun sinä myös olet Jumalan poika, hän loi sinut!Ihmiskunta- Jumalan lapset- olivat menossa tuhoon. Isä Jumala halusi pelastaa nämä luomansa lapset ja kysyi omalta pojaltaan Jeesukselta, suostuisiko hän ainoana virheettömänä ja synnittömän uhraamaan itsensä, jotta nuo kaikki muut lapset pelastuu. (Jumalan idea oli iso perhe). Jeesus suostui. Hän tunsi Isänsä rakkauden ja rakasti ihmisiä itsekin.

Tajusitko nyt miten paljon Jumala sinua-poikaansa- rakastaa, koska uhrasi toisen poikansa tähtäsi? Hänellä oli valta Jeesus herättää kuolleista, joten loppu hyvin, kaikki hyvin. Toki hän kysyy, otatko tämän pelastuksen vastaan?

Missä kohtaa Raamatussa mainitaan tämä: Jumala kysyi omalta pojaltaan Jeesukselta, suostuisiko hän jne. ja Jeesus suostui.

Niinpä.

Vierailija
64/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei Jeesus jäänyt kuoleman tilaan. Hän on ylösnoussut. Koska on Jumalan Poika, Jumala siis itsekin

Niin, jeesus uhrasi viikonloppunsa.

Vierailija
65/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

....sillä minä en etsi omaa tahtoani vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Niinpä.

Jeesuksen sanat (Johanneksen evankeliumi 5:30)

Vierailija
66/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala haluaa ihmisuhreja

Vierailija
67/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toki hän kysyy, otatko tämän pelastuksen vastaan?"

Ja toki hän kysyy tätä tavalla, jota kaikki ihmiset eivät tunnista Jumalan esittämäksi kysymykseksi.

Niin, jostain syystä jumala tarvitsee väkeä helvettiin heitettäväksi. Muutenhan tekisi kaikkivoipana itsensä kaikille tiettäväksi. Olisi vain yksi uskonto maan päällä. Ja huomatkaa luulevaiset, tämä ei poistaisi sitä teidän hellimää niin sanottua vapaata tahtoa. Se poistaisi vain kuulopuheisiin uskomatta jättämisen mahdollisuuden.

Vierailija
68/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus puhui kaivolla naiselle, joka kääntyi. Yhdelle ihmiselle. Nainen meni ja puhui koko kylälle ja monet uskoi naisen puheen tähden.

Joskus sen lähetyssaarnaajan yksi kontakti voi pelastaa loput. Jumala haluaa pelastaa ihmiset kovemmin, kuin ihminen sitä tajuaa. Taivaassa on paljon väkeä. 

Vierailija
69/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kiinnostunut, niin ota ihmeessä Raamattu käteen. Ja lue. Vaikkapa jokin evankeliumeista.

Meillä on kaikilla pääsy tuohon maailman vaarallisimmaksi katsottuun kirjaan. 

Iranissa ja P-Koreassa voi käydä huonosti jos siihen kirjaan koskee. Silti moni henkensä uhalla koskee. Ja lukee. Ja löytää tien ...

Mutta kun ne ovat ihan poskettomia ja epäjohdonmukaisia sepitteitä.

Vierailija
70/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jumala ei itse hoida asiaa kaikkivoipana. Jätti homman kyvyttömille ihmisille ja itse piileskelee.

Vierailija
71/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko levisi aika nopeasti ympäri maailman aikanaan. Uskovat lähti Verusalemista vanoja pakoon ja Paavalin ja co lähetysmatkat. Pienestä joukosta se lähti silloin. Sama on mahdollista edelleen. Yksi kipinä ja se roihahtaa. 

Vierailija
72/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus puhui kaivolla naiselle, joka kääntyi. Yhdelle ihmiselle. Nainen meni ja puhui koko kylälle ja monet uskoi naisen puheen tähden.

Joskus sen lähetyssaarnaajan yksi kontakti voi pelastaa loput. Jumala haluaa pelastaa ihmiset kovemmin, kuin ihminen sitä tajuaa. Taivaassa on paljon väkeä. 

Monet uskoivat, mutta ei kaikki. Rationaaliset, jotka eivät ihan mitä tahansa kuulopuheita usko, jäivät helvettiin heitettäväksi. Miksi jumala ei kaikkivoipana voinut sanomaansa kouriintuntuvasti tuoda ilmi? Eikö se rakastanutkaan niitä epäuskoisia?

Vierailija
73/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko levisi aika nopeasti ympäri maailman aikanaan. Uskovat lähti Verusalemista vanoja pakoon ja Paavalin ja co lähetysmatkat. Pienestä joukosta se lähti silloin. Sama on mahdollista edelleen. Yksi kipinä ja se roihahtaa. 

Miksi jumala itse ei sitä kipinää tule antamaan?

Vierailija
74/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kaipaa tekijäänsä. Eli Jumalaa.

Synti tuli esteeksi. Yhteys katkesi.

Yhteys aukeaa vain Jeesuksen avulla.

Siksi Jeesus.

Jeesuksen kuolema toi ihmiselle juridisen muutoksen (vanhurskautus) Jumalan edessä.

Vastaanotetaan uskon kautta 

Jos ei vastaanota, ei saa, eli ei voi omistaa juridista aseman muutosta Jumalan edessä.

Jumala ei pakota.

Eli kun joutuu tekijänsä ja tuomarinsa eteen, on omillaan (ilman vanhurskautta). On vapaa vanhurskaudesta. Mutta synnin oma.

Mutta jos on ottanut Jeesuksen vastaan, on vanhurskautettu. Siis vapaa synnistä.

Tällöin saat Jumalan lapsen aseman. Olet lapsi. Sinulla on isä. Sinulla on perhe (muut Jumalan lapset).

Olet perillinen.

Kun menet rajan yli. Vastassa on koti.

Koti on paikka jossa sinut tunnetaan. 

Jeesus (eli Jumala) tuntee sinut. Sinä tunnet hänet.

Jos et tunne siellä ketään, et ole menossa kotiin, taivaan kotiin. 

Minusta on hyvä mennä kotiin. Ja rajan ylikin mieluiten niin ettei tarvitse kulkea yksin.

Vierailija
75/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella voit sanoa noin? Oletko rehellisesti lukenut? 

Siellä on 66 eri kirjaa.

Montako niistä olet lukenut läpi?

Vierailija
76/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todista jeesus ihan konkreettisesti ihmisille

helpostihan tuon pystyt itsekin itsellesi todistamaan pienellä kokeella.

kerää kokoon 12 håmåkaveriasia. ryypätkää viiniä ja syökää päihdyttäviä sieniä, niin kuin jeesuskin teki, niin eiköhän ala ihmeitä näkymään.

Vierailija
77/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi Jeesus.

Jeesuksen kuolema toi ihmiselle juridisen muutoksen (vanhurskautus) Jumalan edessä.

Jos ei vastaanota, ei saa, eli ei voi omistaa juridista aseman muutosta Jumalan edessä.

Jumala ei pakota.

Eli kun joutuu tekijänsä ja tuomarinsa eteen, on omillaan (ilman vanhurskautta). On vapaa vanhurskaudesta. Mutta synnin oma.

Mutta jos on ottanut Jeesuksen vastaan, on vanhurskautettu. Siis vapaa synnistä.

Tällöin saat Jumalan lapsen aseman. Olet lapsi. Sinulla on isä. Sinulla on perhe (muut Jumalan lapset).

Olet perillinen.

Minusta on hyvä mennä kotiin. Ja rajan ylikin mieluiten niin ettei tarvitse kulkea yksin.

Ootko selvin päin?

Vierailija
78/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi Jeesus.

Jumala ei pakota.

Olet perillinen.

Ootko selvin päin?

Pyydettiin selittämään.

Toki tuossa on teologisia termejä, voivat olla joillekin vaikeita .

Mutta yritin lyhyesti :)

Vierailija
79/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....sillä minä en etsi omaa tahtoani vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Niinpä.

Jeesuksen sanat (Johanneksen evankeliumi 5:30)

Jumalan ja Jeesuksen välinen, palstakirjoittajan kuvaama dialogi ei millään tavalla avaudu tästä. Vain kirjoittajan omaa kuvitelmaa. 

Vierailija
80/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen ristinkuolema ja uhri on jälkiä vanhoista eläinuhriuskonnoista. Brutaaleja nekin. Veri roiskui juutalaisten temppelin pihalla. Saatanan temppelin, sillä Luoja ei tapa.

Ei Luoja tuollaista performancea tilannut.

Samalla ihmiset menettää vastuunsa oman mielensä selkiinnyttämisestä, että voisivat päästä osallisiksi Luojan valosta. Oma tyhmä mielemme meidät siitä erottaa, mieli pitää selkeyttää meditaatiolla. Uskovaiset pelkää meditaatiota!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän