Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku kristitty selittää

Vierailija
31.12.2025 |

Miksi tarvittiin Jeesus tulemaan maailmaan ja kuolemaan ihmisten syntien puolesta? En ole ikinä käsittänyt miksi kaikki tuo oli tarpeellista. Ymmärrän, että ihminen on syntinen. Mutta en vaan tajua minkä takia tarvittiin Jeesuksen tulo maanpäälle ja kuoleminen ristillä, jotta ihminen voi pelastua. Voisiko joku kristitty yrittää selittää?

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raukkamainen ajatus, että toisen pitäisi kuolla minun syntieni tähden. Ei kiitos! Kannan itse syntini ja puhdistan niistä mieleni. 

Vierailija
82/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....sillä minä en etsi omaa tahtoani vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Niinpä.

Jeesuksen sanat (Johanneksen evankeliumi 5:30)

Jumalan ja Jeesuksen välinen, palstakirjoittajan kuvaama dialogi ei millään tavalla avaudu tästä. Vain kirjoittajan omaa kuvitelmaa. 

Ottaa kirjan käteen ja lukee itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kysytään - hyvä, ei kysyvä tieltä eksy. Kun vastataan, niin pilkataan. Tosin kysyjä tässä on varmasti eri ihminen kuin nämä pilkkaajat. Viesti rienaajille; jollei kristinusko kiinnosta, voisitteko mennä huitsin nevadaan??

Vierailija
84/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raukkamainen ajatus, että toisen pitäisi kuolla minun syntieni tähden. Ei kiitos! Kannan itse syntini ja puhdistan niistä mieleni. 

Hankalaa on vain se, että orja ei pääse itse vapaaksi.

Raamatun mukaan ihminen on synnin orja.

Vierailija
85/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen päivän kuluttua Jeesus nousi kuolleista. Hän täydellisesti voitti saatanan, voitti kuoleman kuolemalla ja nousemalla ylös, kaikki vallat ja voimat on Jeesuksen jalkojen alle asetettu.

Nyt, kuka ikinä uskoo Jeesukseen, pyytää häntä Herrakseen  ja pelastajakseen, saa ikuisen elämän, lapsen aseman Isään ja yhteyden isän Jumalan kanssa, synnit anteeksi, sairaudetkin kannettiin ristillä, kaikki syytös ja tuomio- Jeesus kantoi sen. Myös hallintovalta palautui. saatana laitettiin Jeesuksen jalkojen alle ja uskoontultuamme olemme Jeesuksessa, joten myös meidän jalkojemme alle. Mikä parasta, Jumala ei tällöin koskaan hylkää eikä jätä meitä!

Minä en tiedä ketään muuta, joka olisi voinut tämän tehdä. Ainoa kenellä on valta ja voima voittaa kuolema ja herätä kuolleista, voittaa saatana ja kantaa rangaistus ihmisen synneistä ja kantaa sairaudet- ei sellaista valtaa ole kenelläkään muulla, kuin Jeesuksella. Hän on maailmankaikkeuden luoja  ja Herra. Ei kukaan muu tähän olisi pystynyt. Hän on myös ainoa virheetön. Tarvittiin synnitön, virheetön uhri. Koska Jeesus uhrasi itsensä meidän edestä, meidän ei tarvitse uhrata itseämme! Hänen uhri riittää! Se on omaa yritystä-omaa vanhurskautta- yrittää itse tehdä itsestään oikeanlainen Jumalan edessä, koittaa sovittaa syntejään uhraamalla itseään joillain teoilla. Jeesuksen uhri on kallis - Jumalan pojan veri, mutta meille se on lahja, joka vastaanotetaan. Eikö tämä kerro sinulle rakkaudesta? Hän antoi itsensä, jotta saat uskomalla Jeesukseen kaiken- elämän, syntien anteeksiannon, puhtauden , oikean aseman Jumalan lapsena, suojelun,turvallisuuden, aseman kuninkaan tytär/ poika, parantumisen, vapauden, rauhan, olet siunattu, et enää kirottu, siunaus seuraa sinua, -tämä perintö, jonka Jeesus kuolemalla hankki, se kattaa kaiken! Ota se vastaan, suosittelen! Kun Jeesus tulee sydämeesi, sinne tulee myös Pyhä Henki, joka alkaa avata ymmärrystäsi käsittämään miksi Jeesus ja mitä hän sinulle hankki. Se on uskon askel, mutta sen arvoinen!

Kristittyjen Jumala ei olekaan kaikkivaltias? Kun piti kaikenlaisia näytelmiä keksiä.

Muistakaa, Raamatun mukaan myös pahuus tulee Jumalasta. Eikä se muuten voi olla.

Vierailija
86/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala haluaa ihmisuhreja

Lapsiuhreista puhutaan aivan avoimesti Raamatussa.

Vierailija
87/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei voi lunastaa itseään vapaaksi. Jeesus teki sen puolestasi rakkauden tähden.  Lutherin vähäkatekismus selittää kristinuskon perusteet. Roomalaiskirjekin hyvä. Jumala tarvitsi täydellisen lunastajan, puhtaan, synnittömän. 

Jumala tarvitsi puhtaan, synnittömän oman poikansa tapettavaksi. Minä kiltin pienen pojan isänä en missään tapauksessa haluaisi pojalleni samaa kohtaloa.

Mutta ei Jeesus jäänyt kuoleman tilaan. Hän on ylösnoussut. Koska on Jumalan Poika, Jumala siis itsekin

Tuo 3 päivää manalassa (missä se on?) tulee egyptiläisiltä. Heidän jumala teki saman.

Vierailija
88/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen ristinkuolema ja uhri on jälkiä vanhoista eläinuhriuskonnoista. Brutaaleja nekin. Veri roiskui juutalaisten temppelin pihalla. Saatanan temppelin, sillä Luoja ei tapa.

Ei Luoja tuollaista performancea tilannut.

Samalla ihmiset menettää vastuunsa oman mielensä selkiinnyttämisestä, että voisivat päästä osallisiksi Luojan valosta. Oma tyhmä mielemme meidät siitä erottaa, mieli pitää selkeyttää meditaatiolla. Uskovaiset pelkää meditaatiota!

Uskovaiset(kristityt) ovat kiinnostuneempia siitä että sydän ja mieli saa täyttyä , ei tyhjentyä. 

Täyttymyksen tuo Jumala( Isä, Poika ja Pyhä Henki)

Vierailija
89/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todista jeesus ihan konkreettisesti ihmisille

Tässä on kristinuskon pointti:

Te annoitte minulle syötävää, kun minulla oli nälkä. Te annoitte minulle juotavaa, kun minulla oli jano. Te otitte minut luoksenne, vaikka olin teille vieras. Te annoitte minulle vaatteet, kun olin alaston. Te huolehditte minusta, kun olin sairas. Te tulitte katsomaan minua, kun olin vankilassa.

Siihen oikeamieliset vastaavat: Herra, milloin me muka näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa? Milloin näimme sinut janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin näimme sinut vieraana ja otimme sinut luoksemme? Milloin näimme sinut alastomana ja annoimme sinulle vaatteet? Milloin näimme sinut sairaana tai vankilassa ja tulimme luoksesi?

Kuningas vastaa heille: Minä vakuutan teille: sen, minkä te teitte yhdelle näistä huono-osaisista veljistäni ja sisaristani, te teitte minulle. (Matteus 25)

Onko tämä tuttua P. Räsäselle?

Vierailija
90/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylllättävän hyvin raamatun ilmestykirja kuvaa nykyhetkeä. Profetaalista tai ei.

Joo, maailmanloppu on ollut juuri nyt jo 2000 vuotta.

Kerrotaan nyt kuitenkin että ilmestyskirja kirjoitettiin vastustamaan Nero-kulttia. Se oli kristillisyyden kanssa kilpaileva köyhien ihmisten uskonto. Nykyään Nerosta puhutaan, kuten Rooman eliitti puhui Nerosta.

Vierailija
91/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, Raamatun mukaan myös pahuus tulee Jumalasta. Eikä se muuten voi olla.

Raamatussa Jumala itse sanoo niin!

Vierailija
92/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen piti syntyä, elää elämänsä ilman syntiä ja kuolla vapaaehtoisena syntiuhrina ihmiskunnan puolesta koska Jumala on pyhä ja oikeudenmukainen. Jumala vihaa vääryyttä. Synti rikkoo ihmistä, ja Jumala vihaa sitä. Hän ei voi painaa syntiä villaisella. Ei koskaan.

Me olemme kaikki syntisiä, jokainen on rikkonut. Paitsi vääriä tekoja, niin syntiä voi olla pahat ajatukset, sanomiset (valehtelu, juoruilu) tai velvollisuuksien laiminlyönnit. Eli asioita, joita on tavallisten ihmisten elämässä. Ei tarvitse olla murhaaja ollakseen syntinen.

Jumala on pyhä, ja hän vihaa vääryyttä. Hän on oikeudenmukainen, joten synnin kuuluu saada rangaistuksensa. Kuitenkin Hän rakastaa ihmistä, eikä haluaisi tuomita ihmistä helvettiin. Joten hän ratkaisi ongelman antamalla Poikansa, joka sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta. Jeesus on Jumala ja ihminen samassa persoonassa. Jeesus eli täysin puhtaan elämän ilman syntiä ja kuoli sijaisuhrina, jotta ihminen voisi saada lahjaksi iankaikkisen elämän. Jumala siis rankaisi Jeesusta meidän synneistämme. "Synnin palkka on kuolema, ja Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme", sanoo raamattu.

Joten jos haluat, voit ottaa vastaan täysin ilmaisen pelastuksen, jota Jumala tarjoaa sinulle lahjaksi. Iankaikkisen elämän lahja otetaan vastaan uskon kautta rukoilemalla.

Voit rukoilla esim. näin; Jeesus Kristus, tunnustan että olen syntinen. Anna minulle kaikki minun syntini anteeksi ja iankaikkinen elämä lahjaksi sinun ristinkuolemasi tähden. Kiitos kun kuolit puolestani. Otan sinut vastaan vapahtajana ja Herrana, amen.

Jos rukoilit tosissasi, niin silloin synnyit uudesti Jumalan lapseksi ja sait iankaikkisen elämän. Tähän pakettiin kuuluu myös, että synnistä pitää tehdä parannus, jos omassa elämässään jotain vääryyttä harjoittaa.

Siunausta elämääsi, Jumala rakastaa sinua.

Mites jos ei tunne olevansa syntinen ollenkaan. Jos ihan tämän maallisen yhteiskunnan lakien ja normien noudattaminen riittää. Jos ei ole kiinnostunut iankaikkisesta elämästä ja taivaspaikasta, vaan ihan tämä rajallinen maallinen vaellus riittää.

Huomaa, ettei ateismi tarkoita mitään muuta kuin jumaluskon puutetta. Ei puute tarkoita sitä, että uskoisi johonkin muuhun. Ihminen voi olla ihminen kokonaan ilman hengellistä ulottuvuutta.

Mitenkäs tällainen sopii teille uskishihhuleille?

Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon ja ajattelun kyvyn. Sä saat aivan vapaasti ajatella noin. Hän ei pakota sinua uskomaan tai valitsemaan itseään, mutta tarjoaa yhteyttä itseensä takaisin. 

Jos Paratiisin käärme oli Jeesus, niin silloin Jumala antoi vapaan tahdon. Muuten ei.

Vierailija
93/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnoista on vain haittaa.

Vierailija
94/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat "saatanasta". Ne saavat niin paljon pahaa aikaan.

Vierailija
95/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

....sillä minä en etsi omaa tahtoani vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Niinpä.

Jumalan ja Jeesuksen välinen, palstakirjoittajan kuvaama dialogi ei millään tavalla avaudu tästä. Vain kirjoittajan omaa kuvitelmaa. 

Olisit vain laittanut näkyville sen raamatunkohdan, jossa väitetty dialogi esitetään. Ei "on minut lähettänyt" vielä kerro mistään dialogista.

Tiedän, et pysty viittaamaan tällaiseen kohtaan. Koska sellaista ei ole.

Onko teidän uskishihhulien keskuudessa yleistäkin ja hyväksyttävää keksiä omianne ja esittää niitä ikäänkuin Raamatun sanoina?

Eikö tuollainen ole sellaista vääränä profeettana esiintymistä?

Vierailija
96/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.

Olisit vain laittanut näkyville sen raamatunkohdan, jossa väitetty dialogi esitetään. Ei "on minut lähettänyt" vielä kerro mistään dialogista.

Tiedän, et pysty viittaamaan tällaiseen kohtaan. Koska sellaista ei ole.

Onko teidän uskishihhulien keskuudessa yleistäkin ja hyväksyttävää keksiä omianne ja esittää niitä ikäänkuin Raamatun sanoina?

Eikö tuollainen ole sellaista vääränä profeettana esiintymistä?

Kävisikö tämä, löytyy Johanneksen evankeliumin kuudennesta luvusta. Jeesus keskustelee ihmisten kanssa ja kertoo itsestään suvereenilla tavallaan (sillä Jumala=Minä olen). Ja koska Jeesus on itse tämä ed. mainittu, niin hän voi kertoa miten keskustelu Isän kanssa meni (kolmiyhteinen Jumala on Isä, Poika ja PyhäHenki)

"Minä en ole tullut taivaasta toteuttamaan omaa tahtoani vaan lähettäjäni tahdon --- Minun Isäni tahto on, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä. Ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.--Isää tosin ei kukaan ole nähnyt. Ainoastaan hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän --Minä olen elämän leipä.--Minä olen elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää ikuisesti. " 

Vierailija
97/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa Jumala itse sanoo niin!

Älä vääristele Jumalan sanaa. Jumala on Rakkaus. Mene pois paha henki

Vierailija
98/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä eläinparkoja jotka uhrattiin. Ei hyvä valtias sellaista olisi vaatinut.

Vierailija
99/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen piti syntyä, elää elämänsä ilman syntiä ja kuolla vapaaehtoisena syntiuhrina ihmiskunnan puolesta koska Jumala on pyhä ja oikeudenmukainen. Jumala vihaa vääryyttä. Synti rikkoo ihmistä, ja Jumala vihaa sitä. Hän ei voi painaa syntiä villaisella. Ei koskaan.

Me olemme kaikki syntisiä, jokainen on rikkonut. Paitsi vääriä tekoja, niin syntiä voi olla pahat ajatukset, sanomiset (valehtelu, juoruilu) tai velvollisuuksien laiminlyönnit. Eli asioita, joita on tavallisten ihmisten elämässä. Ei tarvitse olla murhaaja ollakseen syntinen.

Jumala on pyhä, ja hän vihaa vääryyttä. Hän on oikeudenmukainen, joten synnin kuuluu saada rangaistuksensa. Kuitenkin Hän rakastaa ihmistä, eikä haluaisi tuomita ihmistä helvettiin. Joten hän ratkaisi ongelman antamalla Poikansa, joka sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta. Jeesus on Jumala ja ihminen samassa persoonassa. Jeesus eli täysin puhtaan elämän ilman syntiä ja kuoli sijaisuhrina, jotta ihminen voisi saada lahjaksi iankaikkisen elämän. Jumala siis rankaisi Jeesusta meidän synneistämme. "Synnin palkka on kuolema, ja Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme", sanoo raamattu.

Joten jos haluat, voit ottaa vastaan täysin ilmaisen pelastuksen, jota Jumala tarjoaa sinulle lahjaksi. Iankaikkisen elämän lahja otetaan vastaan uskon kautta rukoilemalla.

Voit rukoilla esim. näin; Jeesus Kristus, tunnustan että olen syntinen. Anna minulle kaikki minun syntini anteeksi ja iankaikkinen elämä lahjaksi sinun ristinkuolemasi tähden. Kiitos kun kuolit puolestani. Otan sinut vastaan vapahtajana ja Herrana, amen.

Jos rukoilit tosissasi, niin silloin synnyit uudesti Jumalan lapseksi ja sait iankaikkisen elämän. Tähän pakettiin kuuluu myös, että synnistä pitää tehdä parannus, jos omassa elämässään jotain vääryyttä harjoittaa.

Siunausta elämääsi, Jumala rakastaa sinua.

Raamatusta löytyy kyllä aivan eri ohjeet uskoontuloon kuin se mitä kirjoitit. Apostolien teot sen jälkeen kun 3000 saa piston eli infarktiin rinnastettavan kivun. Toivo koilon suuri ilosanoma kääntää oikein. 

Vierailija
100/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

700 vuotta ennen Jeesusta ennustettiin, että hänet annetaan " liitoksi kansalle, valkeudeksi pakanoille, avaamaan sokeiden silmät, päästämään vangit tyrmästä, pimeydessä istuvat vankilasta ". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme