YLE: Duunareilta voidaan vaatia lääkärintodistus yhdenkin päivän sairaspoissaolosta. 🤧😷🤒 Miksi työnantajat eivät luota duunareihin? 😲😲!
THL on raivoissaan työnantajille, jotka käyttävät lääkäreitä lapunkirjoitusautomaatteina.
Miksi työnantajat eivät luota duunareihin sen verran, että duunarin oma ilmoitus riittäisi?
Tuo on myös rahakysymys, koska joillakin pienillä työnantajilla lääkärintodistus pitää maksaa itse.
Kommentit (13)
Ai kamala, ja lääkärit varmaan vetää housut jalasta tuosta noin vaan. 😲
En voi hakea kelalta niitä duunarin saikku rahoja takaisin jos ei ole lääkärin todistusta siittä saikusta. En minä ala maksamaan siittä että minun työtekijä ei tee minulle rahaa. Jos kela tai vakuutusyhtiö maksaisi minulle korvaukset ilman todistusta niin en minäkään sitä vaatisi
Parempi ottaa käyttöön Ruotsin malli jossa eka saikkupäivä menee omaan piikkiin. Siihen loppuu turhat saikut ja krapulasaikut, eikä lääkäreitä vaivata ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, ja lääkärit varmaan vetää housut jalasta tuosta noin vaan. 😲
Siis miksi pitää vetää housut jalasta?
Vierailija kirjoitti:
Duunari on lähtökohtaisesti valehtelee kun haluaa välttää töiden tekoa mistä sille maksan käniin duunarin sanaan ei voi luottaa. Kyllähän sen jokainen ymmärtää että kyllä pikku flunssassa ja pikku kuumeessa kykenee töitä tekemään. Siitähän minä sille duunarille maksan että tekee minulle rahaa
Hei juutalainen! Olethan hommannut hyvän työterveyshuollon työntekijöillesi?
Olihan joskus 60-luvulla 2 palkatonta sairauspäivää, sitten yks. Joka tunnista piti olle joku todistus, hammaslääkäristä, tai mitä nyt palkalliseksi poissaoloksi hyväksyttiin.
Minulta on aina vaadittu heti eka päivästä.
Olenkin yksityisellä töissä enkä mikään veroraha elätti.m40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunari on lähtökohtaisesti valehtelee kun haluaa välttää töiden tekoa mistä sille maksan käniin duunarin sanaan ei voi luottaa. Kyllähän sen jokainen ymmärtää että kyllä pikku flunssassa ja pikku kuumeessa kykenee töitä tekemään. Siitähän minä sille duunarille maksan että tekee minulle rahaa
Hei juutalainen! Olethan hommannut hyvän työterveyshuollon työntekijöillesi?
Hei antisemitisti!
Vierailija kirjoitti:
Parempi ottaa käyttöön Ruotsin malli jossa eka saikkupäivä menee omaan piikkiin. Siihen loppuu turhat saikut ja krapulasaikut, eikä lääkäreitä vaivata ollenkaan.
Tämäkin on julkinen salaisuus, että näitä 1 päivän saikkuja on tietyillä aloilla. Asiantuntija-aloilla porukka ei edes voi jäädä saikulle, mikä on tietysti väärin.
Mun työpaikalla pitää hakea työterveydestä lääkärintodistus jo silloin, jos sairastuu kesken päivän ja joutuu lähtemään. Tähän päädyttiin vain yhden ihmisen yhden päivän tai puolen päivän saikuttelujen vuoksi, joilla oli siis jatkuvasti viikoittain. Meillä ei käy edes terveyskeskus- tai yksityislääkärin kirjoittama todistus, vaan sen on oltava työterveydestä. No mitä jos joutuu yllättäen sairaalaan, sitä ei ole meille kerrottu miten silloin toimitaan :D
Eikö uutisessa mainittu että luottamuksen pitäisi olla molemminpuolista? Hyvä työnantaja ei hyvältä työntekijältä lääkärintodistuksia kaipaa, tosin voivat soittaa joka päivä ja kysyä joko huomenna tulet. Mihin ajatus "älä tule kipeänä töihin tartuttamaan muita" katosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on julkinen salaisuus, että näitä 1 päivän saikkuja on tietyillä aloilla. Asiantuntija-aloilla porukka ei edes voi jäädä saikulle, mikä on tietysti väärin.
Mun työpaikalla pitää hakea työterveydestä lääkärintodistus jo silloin, jos sairastuu kesken päivän ja joutuu lähtemään. Tähän päädyttiin vain yhden ihmisen yhden päivän tai puolen päivän saikuttelujen vuoksi, joilla oli siis jatkuvasti viikoittain. Meillä ei käy edes terveyskeskus- tai yksityislääkärin kirjoittama todistus, vaan sen on oltava työterveydestä. No mitä jos joutuu yllättäen sairaalaan, sitä ei ole meille kerrottu miten silloin toimitaan :D
Ja jäi mainitsematta että tämä lusmu ei ole edelleenkään saanut potkuja vaikka Suomessa on Euroopan helpointa irtisanoa. Kaikki kärsimme hänen takiaan. Ja olen myös etsinyt jo vuosia uutta työpaikkaa sillä en jaksa tätä touhua.
Olen lentoemäntä ja meidän täytyy mennä lääkäriin ja hakea sairasloma heti ensimmäisestä sairaspäivästä. Miksi tätä käytäntöä ei voi olla joka työpaikalla, loppuisi se valheellinen sairastaminen. En ymmärrä tällaisia työpaikkoja, missä voi vain soitella esimiehelle tai jopa laittaa viestiä, että olen sairas. Tällaiset ihmiset ottaa vain lomapäiviä työnantajan laskuun.