Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku kristitty selittää

Vierailija
31.12.2025 |

Miksi tarvittiin Jeesus tulemaan maailmaan ja kuolemaan ihmisten syntien puolesta? En ole ikinä käsittänyt miksi kaikki tuo oli tarpeellista. Ymmärrän, että ihminen on syntinen. Mutta en vaan tajua minkä takia tarvittiin Jeesuksen tulo maanpäälle ja kuoleminen ristillä, jotta ihminen voi pelastua. Voisiko joku kristitty yrittää selittää?

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei voi lunastaa itseään vapaaksi. Jeesus teki sen puolestasi rakkauden tähden.  Lutherin vähäkatekismus selittää kristinuskon perusteet. Roomalaiskirjekin hyvä. Jumala tarvitsi täydellisen lunastajan, puhtaan, synnittömän. 

Jumala tarvitsi puhtaan, synnittömän oman poikansa tapettavaksi. Minä kiltin pienen pojan isänä en missään tapauksessa haluaisi pojalleni samaa kohtaloa.

Mihin se sitä tappoa tarvitsi? Katosiko synnyt maailmasta vai mikä muuttui?

Jeesuksen kuolema sovitti koko maailman synnit. Sen takia, kun ihminen turvaa ja uskoo tähän, ei oma pää joudu pölkylle. Ennen ihmiset maksoi synneistään itse.

Eihän, vaan siitä maksoivat eläinuhrit. No, uhrattiin siellä toki myös viljaa jne.

Kannattaa lukea se VT vähän tarkemmin.

Vierailija
42/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma olisi niin paljon parempi paikka ilman uskontoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei voi lunastaa itseään vapaaksi. Jeesus teki sen puolestasi rakkauden tähden.  Lutherin vähäkatekismus selittää kristinuskon perusteet. Roomalaiskirjekin hyvä. Jumala tarvitsi täydellisen lunastajan, puhtaan, synnittömän. 

Jumala tarvitsi puhtaan, synnittömän oman poikansa tapettavaksi. Minä kiltin pienen pojan isänä en missään tapauksessa haluaisi pojalleni samaa kohtaloa.

Mutta ei Jeesus jäänyt kuoleman tilaan. Hän on ylösnoussut. Koska on Jumalan Poika, Jumala siis itsekin

Vierailija
44/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta kun henkilökohtainen suhde Jeesukseen ei ole uskonto nönnönnöö."

Vierailija
45/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepän tässä onkin, kun sinä myös olet Jumalan poika, hän loi sinut!Ihmiskunta- Jumalan lapset- olivat menossa tuhoon. Isä Jumala halusi pelastaa nämä luomansa lapset ja kysyi omalta pojaltaan Jeesukselta, suostuisiko hän ainoana virheettömänä ja synnittömän uhraamaan itsensä, jotta nuo kaikki muut lapset pelastuu. (Jumalan idea oli iso perhe). Jeesus suostui. Hän tunsi Isänsä rakkauden ja rakasti ihmisiä itsekin.

Tajusitko nyt miten paljon Jumala sinua-poikaansa- rakastaa, koska uhrasi toisen poikansa tähtäsi? Hänellä oli valta Jeesus herättää kuolleista, joten loppu hyvin, kaikki hyvin. Toki hän kysyy, otatko tämän pelastuksen vastaan?

Vierailija
46/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli vain tavallinen kansalainen ja kapinallinen, joka vastusti Rooman Imperiumin tyranniaa. Hänellä oli suuri kannatus, joten hänestä piti päästä eroon ja keksiä tarina. Siitä alkoi historian suurin salaliitto, eli kristinusko. 

Vierailija
47/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toki hän kysyy, otatko tämän pelastuksen vastaan?"

Ja toki hän kysyy tätä tavalla, jota kaikki ihmiset eivät tunnista Jumalan esittämäksi kysymykseksi.

Vierailija
48/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todista jeesus ihan konkreettisesti ihmisille

Tässä on kristinuskon pointti:

Te annoitte minulle syötävää, kun minulla oli nälkä. Te annoitte minulle juotavaa, kun minulla oli jano. Te otitte minut luoksenne, vaikka olin teille vieras. Te annoitte minulle vaatteet, kun olin alaston. Te huolehditte minusta, kun olin sairas. Te tulitte katsomaan minua, kun olin vankilassa.

Siihen oikeamieliset vastaavat: Herra, milloin me muka näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa? Milloin näimme sinut janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin näimme sinut vieraana ja otimme sinut luoksemme? Milloin näimme sinut alastomana ja annoimme sinulle vaatteet? Milloin näimme sinut sairaana tai vankilassa ja tulimme luoksesi?

Kuningas vastaa heille: Minä vakuutan teille: sen, minkä te teitte yhdelle näistä huono-osaisista veljistäni ja sisaristani, te teitte minulle. (Matteus 25)

Valitettavasti tuo "pointti" ei näy mitenkään tämän päivän ns. kristittyjen elämässä. Meillä on jopa puoleena joukko, jotka kutsuvat itseään kristillisiksi. Kummasti ei Jeesuksen opetukset näy lainkaan kyseisen poppoon toimissa. Ei olla puolustettu köyhiä eikä osattomia, vaan on siunattu kaikki hallituksen leikkaukset ja kiristykset köyhien toimeentuloon. Ollaan ison rahan puolella. Tuo Iso Raha on heidän jumalansa. Jopa luonto ja luontokappaleet poljetaan näännyksiin ja sukupuuttoon Ison Rahan alttarille. Jos Jeesus nyt tulisi, hän kaataisi Ison Rahan alttarit ja nuhtelisi tekohurskaita omanedun tavoittelijoita. 

Vierailija
49/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti vasemmisto yrittää toteuttaa islamisaation, vedoten uskonnonvapauteen. 

Vierailija
50/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että maailma olisi parempi paikka ilman uskontoja ei seuraa, että maailma olisi parempi paikka ilman uskonnonvapautta. On ehdottoman välttämätöntä, että ihmiset hylkäävät uskonnot niiden tiedollisen ja moraalisen kestämättömyyden vuoksi, ei siksi, että joku käskee.

Vierailija
51/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tykkää kauheasti mistään uhri touhuista ja varsinkaan viattoman veren vuodatuksesta oli kyseessä sitten eläin tai ihminen. Mielestäni kaikki synnit voidaan sovittaa ihan vaan Luojan armolla ilman veren vuodatusta. Olen asiaa miettinyt esim vallan ja voiman käytönkin kautta, niin eikö ihan sanoillakin voida ihmistä armahtaa? Ymmärrän kyllä että voi olla joku veren lähde jossa on voimaa armollisuuteen ja ppuhdistukseen, mutta mielestäni armoveri ei tarvi olla kenenkään kuolemaksi, jos semmoista on tai vahingollista. Ja miksi luoja olisi tämmöisen systeemin tehnyt ihmiselle?

Vierailija
52/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen piti syntyä, elää elämänsä ilman syntiä ja kuolla vapaaehtoisena syntiuhrina ihmiskunnan puolesta koska Jumala on pyhä ja oikeudenmukainen. Jumala vihaa vääryyttä. Synti rikkoo ihmistä, ja Jumala vihaa sitä. Hän ei voi painaa syntiä villaisella. Ei koskaan.

Me olemme kaikki syntisiä, jokainen on rikkonut. Paitsi vääriä tekoja, niin syntiä voi olla pahat ajatukset, sanomiset (valehtelu, juoruilu) tai velvollisuuksien laiminlyönnit. Eli asioita, joita on tavallisten ihmisten elämässä. Ei tarvitse olla murhaaja ollakseen syntinen.

Jumala on pyhä, ja hän vihaa vääryyttä. Hän on oikeudenmukainen, joten synnin kuuluu saada rangaistuksensa. Kuitenkin Hän rakastaa ihmistä, eikä haluaisi tuomita ihmistä helvettiin. Joten hän ratkaisi ongelman antamalla Poikansa, joka sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta. Jeesus on Jumala ja ihminen samassa persoonassa. Jeesus eli täysin puhtaan elämän ilman syntiä ja kuoli sijaisuhrina, jotta ihminen voisi saada lahjaksi iankaikkisen elämän. Jumala siis rankaisi Jeesusta meidän synneistämme. "Synnin palkka on kuolema, ja Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme", sanoo raamattu.

Joten jos haluat, voit ottaa vastaan täysin ilmaisen pelastuksen, jota Jumala tarjoaa sinulle lahjaksi. Iankaikkisen elämän lahja otetaan vastaan uskon kautta rukoilemalla.

Voit rukoilla esim. näin; Jeesus Kristus, tunnustan että olen syntinen. Anna minulle kaikki minun syntini anteeksi ja iankaikkinen elämä lahjaksi sinun ristinkuolemasi tähden. Kiitos kun kuolit puolestani. Otan sinut vastaan vapahtajana ja Herrana, amen.

Jos rukoilit tosissasi, niin silloin synnyit uudesti Jumalan lapseksi ja sait iankaikkisen elämän. Tähän pakettiin kuuluu myös, että synnistä pitää tehdä parannus, jos omassa elämässään jotain vääryyttä harjoittaa.

Siunausta elämääsi, Jumala rakastaa sinua.

Ei vastannut kysymykseen.

Vierailija
53/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma oli siinä, että koska ihmiskunta oli langennut ja viallinen, se ei voinut itseään pelastaa. saatana on juridisesti tarkka. Hän tiesi, että ihminen ei voi millään itseään pelastaa, koska uhrin täytyy olla täysin virheetön, vailla mitään vikaa. ( vanhan liiton eläin uhrit, karitsan tms tuli olla virheetön. Vrt Jeesus Jumalan karitsa). Se on oma lukunsa miksi uhri, ja sitä en osaa nyt tässä avata. Liian pitkä juttu sekin. Jatkan äskeistä.

Jumala tiesi, että ainoa virheetön on hänen poikansa Jeesus. Ainoa, jonka veressä on sellainen voima, että Jeesuksen vuodatettu veri riittää kattamaan koko ihmiskunnan synnit. saatanalla ei ole mitään sanottavaa ihmisestä, jonka synnit Jeesus on pessyt.

Isä Jumala ei pakottanut Jeesusta maanpäälle tulemaan  ihmiseksi. Jeesus halusi tulla ja pelastaa, täyttää työn. Hän syntyi ihmiseksi eli virheettömän elämän ja hänet tapettiin syyttömänä, kukaan ei häneltä henkeä ottanut, hän antoi sen vapaaehtoisesti. Hän suostui kantamaan sairaudet ja synnit ja mikä pahinta, ristillä hän tuli isän Jumalan hylkäämäksi. Pahinta mitä ihmiselle voi sattua, on ero Jumalasta. Jeesus kantoi senkin. Täydellisen hylkäämisen.

Ei vastannut kysymykseen.

Vierailija
54/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit käyttää vaikka koko elämäsi erilaisten miksi-kysymysten pohtimiseen tai sen miettimiseen, mikset ymmärrä enemmän tai paremmin. Tai sitten voit katsoa rehellisesti ja avoimesti itseäsi ja omaa tilannettasi ja valita tietoisesti, mihin aiot käyttää loput rajallisesta elämästäsi. 

Käytit omaa aikaasi turhuuteen, kertomatta ja vastaamatta itse kysymykseen.

Vierailija
55/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että maailma olisi parempi paikka ilman uskontoja ei seuraa, että maailma olisi parempi paikka ilman uskonnonvapautta. On ehdottoman välttämätöntä, että ihmiset hylkäävät uskonnot niiden tiedollisen ja moraalisen kestämättömyyden vuoksi, ei siksi, että joku käskee.

Ihmiset eivät ole velvollisia kärsimään vapaaehtoisesti moraalikäsityksien seurauksista, vaan ihmisillä pitää olla vapaus myös puolustaa itseään ja laittaa rajat kiinni. 

Vierailija
56/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kiinnostunut, niin ota ihmeessä Raamattu käteen. Ja lue. Vaikkapa jokin evankeliumeista.

Meillä on kaikilla pääsy tuohon maailman vaarallisimmaksi katsottuun kirjaan. 

Iranissa ja P-Koreassa voi käydä huonosti jos siihen kirjaan koskee. Silti moni henkensä uhalla koskee. Ja lukee. Ja löytää tien ...

Vierailija
57/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen kuolema sovitti koko maailman synnit. Sen takia, kun ihminen turvaa ja uskoo tähän, ei oma pää joudu pölkylle. Ennen ihmiset maksoi synneistään itse.

"Ennen ihmiset maksoi synneistään itse."

Mikä olisi järkeenkäypää myös tänään. Minusta on käsittämätöntä, että ihminen saa elää kuin pellossa, porsastella, hekumoida, kylpeä rahassa ja kullassa, valehdella jne., mutta jos vain sanoo uskovansa, niin saa nuo synnit anteeksi.

Karman laki vastuuttaa ihmistä ja niin pitää ollakin. Sitä saa mitä tilaa ja sitä niität mitä kylvät.

Uskovia ei kiinnosta Jeesuksen esimerkki, ei heitä kiinnosta seurata Jeesuksen esimerkkiä - heitä kiinnostaa ja huojentaa vain se, että heidän syntinsä on Jeesuksen niskoilla.

Minusta tuntuu, ettei tuon ihan noin pitänyt mennä. 

"Minä olen tie, totuus ja elämä" tuntuu valtaosalta kristityistä unohtuneen.

Vierailija
58/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmiset eivät ole velvollisia kärsimään vapaaehtoisesti moraalikäsityksien seurauksista, vaan ihmisillä pitää olla vapaus myös puolustaa itseään ja laittaa rajat kiinni. "

Jos eduskunnan enemmistö niin tahtoisi, saisiko sinun mielestäsi kristinuskon harjoittamisen Suomessa kieltää?

Vierailija
59/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ennen ihmiset maksoi synneistään itse."

Mikä olisi järkeenkäypää myös tänään. Minusta on käsittämätöntä, että ihminen saa elää kuin pellossa, porsastella, hekumoida, kylpeä rahassa ja kullassa, valehdella jne., mutta jos vain sanoo uskovansa, niin saa nuo synnit anteeksi.

Karman laki vastuuttaa ihmistä ja niin pitää ollakin. Sitä saa mitä tilaa ja sitä niität mitä kylvät.

Uskovia ei kiinnosta Jeesuksen esimerkki, ei heitä kiinnosta seurata Jeesuksen esimerkkiä - heitä kiinnostaa ja huojentaa vain se, että heidän syntinsä on Jeesuksen niskoilla.

Minusta tuntuu, ettei tuon ihan noin pitänyt mennä. 

"Minä olen tie, totuus ja elämä" tuntuu valtaosalta kristityistä unohtuneen.

Ennen kaikkea heitä äärimmäisen itsekeskeisesti kiinnostaa vain se, että he itse pelastuvat. Minkäänlaista myötätunnon poikastakaan ei uhrata (pun intended) niille miljardeille tavallisille ihmisille, jotka päätyvät ikuisuudeksi käristymään helvettiin siksi, että ovat syyllistyneet epäuskoon, tuohon kaikista mahdollisista rikoksista kauheimpaan.

Vierailija
60/127 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VT kertoo että synnin palkka on kuolema. VTssa henki lähtikin suht välittömästi synninteosta. 

Nyt ei lähde, ainakaan ihan hevin. Vaikka UTssakin on kyllä sellaisesta pari näytettä. Kun uskovat lankesivat syntiin, eivätkä tehneet parannusta, vaikka heille annettiin siihen mahdollisuus, niin heiltä lähti myös henki.

Annatko tuon kohdan, missä uskovalla lähti henki ut:ssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi