Elämä lihaa ja perunaa -miehen kanssa. Miten olette ratkaisseet yhteiselon?
Puhun siis tästä äärimmäisestä ruokarajoittuneisuudesta, johon ei liity allergiaa tmv. Mitään, mitä ei ole syönyt lapsuudessaan 80-luvulla, ei voi kokeilla. Tottumukset jotenkin lapsekkaita. Ei käydä ravintoloissa, ruoat tehdään erikseen. Onko muilla tällaista?
Kommentit (41)
Kaverin mies on sellainen. Ei se kai niillä kotona haittaa, kun pystyvät pysymään sillä makaronilaatikko-linjalla, mutta eivät voi matkustella ulkomailla. On hankalaa kun tulevat meille iltaa istumaan ja tarjoilut täytyy pitää simppeleinä. Joskus unohdin koko asian ja tarjosin ruuaksi wrappeja mihin pystyi valitsemaan itse täytteet. Onneksi olin maustanut jauhelihan hyvin miedosti, niin sitä pystyi syömään. Olisi kiva käydä heidän kanssa joskus ravintolassa, mutta ravintolan valitseminen on ihan liian vaikeaa...
Kuka nainen jaksaa muka enää tänä päivänä katsella jotain alkuihmisen tasolle jäänyttä paviaania? Itsekin olin lapsi 80-luvulla ja kotona ei kunmoisia ruokia ollut mutta olen itse aikuisena ollut avoin kokeilemaan ja oppimaan.
Mies syö sitä ruokaa, josta pitää ja minä sitä, mistä minä pidän. En ole koskaan nähnyt tuossa mitään ongelmaa. Minulla on oma shampoo, miehellä omansa. Minulla on omat vaatteet, miehellä omansa. Kun mieltymykset ei jossain kohtaa kohtaa, niin asia OK. Meillä on käytössä sama astianpesuaine, lumilapio ja pölynimuri, joten ei koko elämämme ole erillistä.
Ravintolassa osaan käydä itsekseni, Suomessa ei ole pakko olla miesseurassa, kun ruokailee.
Mies vaikuttaa todelliselta suuhengittäjältä. 😂Äänestääkö perussuomalaisia ja onko kiitospaitaa yms? Televisiosta katselee huutokauppakeisaria ja putousta?
Älä sä syö sitä perunaa. Se on huono valinta kelle tahansa.
Hyvin sujuis, ku oon aika samanlainen 😃
Vierailija kirjoitti:
Kaverin mies on sellainen. Ei se kai niillä kotona haittaa, kun pystyvät pysymään sillä makaronilaatikko-linjalla, mutta eivät voi matkustella ulkomailla. On hankalaa kun tulevat meille iltaa istumaan ja tarjoilut täytyy pitää simppeleinä. Joskus unohdin koko asian ja tarjosin ruuaksi wrappeja mihin pystyi valitsemaan itse täytteet. Onneksi olin maustanut jauhelihan hyvin miedosti, niin sitä pystyi syömään. Olisi kiva käydä heidän kanssa joskus ravintolassa, mutta ravintolan valitseminen on ihan liian vaikeaa...
Ei jumalauta, epätodellista. 🤦
Lopettaisin suhteen jos on kynnyskysymys. Muuten voi sitten itse tehdä omat ruokansa jos ei muuta syö. Mahdollisia lapsia ei kannata tuollaiseen rajoittuneiasuuteen opettaa.
Isäni on tällainen. Kaikki mikä vähänkin poikkeaa peruna-läskisoosi-palapaisti -akselista, on keekoilua tai kotkotusta. Ja mitään määrää chiliä, sipulia tai valkosipulia ei voi olla missään, niin se hieman vaikeuttaa tilannetta, jos kutsutaan johonkin yhteiselle illalliselle, kun täytyy yhdelle tehdä eri versiot.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nainen jaksaa muka enää tänä päivänä katsella jotain alkuihmisen tasolle jäänyttä paviaania? Itsekin olin lapsi 80-luvulla ja kotona ei kunmoisia ruokia ollut mutta olen itse aikuisena ollut avoin kokeilemaan ja oppimaan.
Ei meilläkään mitään kunmoisia ruokia ollut (mitä se edes tarkoittaa??). Sen sijan hyviä ja monipuolisia ruokia oli paljon. Ja puhtaampaa ruokaa kuin nykyään.
MItä vähemmän ruokaa on prosessoitu ja mitä vähemmän siinä on ympäristömyrkkyjä, sen terveellisempää se on. Miehesi todennäköisesti elää pitempää kuin sinä.
Tulee mieleen se vanha Kummelin sketsi missä vaimo tuskaili viimeisillään raskaana ja mies komensi tekemään lihamureketta koska oli murekepäivä. Käsittämätöntä että vielä vuonna 2025 tuollaisia mursuja on ja vielä parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa rasittavalta
Niin kuulostat.
Vierailija kirjoitti:
Mies vaikuttaa todelliselta suuhengittäjältä. 😂Äänestääkö perussuomalaisia ja onko kiitospaitaa yms? Televisiosta katselee huutokauppakeisaria ja putousta?
Persuhullukin innostui. Onko jo pohjat aloitettu?
Itsellä taas on toisin päin. Pyrin välttelemään kaikkea, mitä tuli syötyä lähes päivittäin lapsena. Kyllä ne sopat tuli jo nähtyä koettua silloin, en menetä mitään jos en syö samoja asioita aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meilläkään mitään kunmoisia ruokia ollut (mitä se edes tarkoittaa??). Sen sijan hyviä ja monipuolisia ruokia oli paljon. Ja puhtaampaa ruokaa kuin nykyään.
Joo 1980-luvulla oli tosi puhdasta ruokaa kun DDT:tä käytettiin surutta, liikenteen ja teollisuuden päästöjä ei edes yritetty rajoittaa mitenkään, eikä muutenkaan tiedetty tai välitetty kärpäsen paskan vertaa mistään. Ydinvoimalat räjähteli ja talot oli vuorattu asbestilla. Good timess!
terveisiä ap vaan sinne Porvooseen mielikuvitusmiehesi kanssa
Ei ole. On sopeuduttu puolin ja toisin elämään yhdessä toisen mielipiteitä kunnioittaen. Sitä kutsutaan parisuhteeksi.