Elämä lihaa ja perunaa -miehen kanssa. Miten olette ratkaisseet yhteiselon?
Puhun siis tästä äärimmäisestä ruokarajoittuneisuudesta, johon ei liity allergiaa tmv. Mitään, mitä ei ole syönyt lapsuudessaan 80-luvulla, ei voi kokeilla. Tottumukset jotenkin lapsekkaita. Ei käydä ravintoloissa, ruoat tehdään erikseen. Onko muilla tällaista?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sä syö sitä perunaa. Se on huono valinta kelle tahansa.
peruna on hyvä valinta,riisi ja makarooni huono
Täysjyvämakaronin ja perunan ravintoarvot eivät juuri eroa toisistaan, jos katsot vaikka Finelistä. Toisessa on enemmän jotain tiettyä ravintoainetta ja toisessa toista.
Olin ryhmämatkalla viime kesänä Italiassa. Ryhmässä oli mukana suomalainen pariskunta. Sy ötiin italialaistsa ruokaas, jota mainostetaan maailman parhaana. Lä htiessä kuulin kuinka mies lentokentällä kysyi ihan vilpittömästi, että miten ihmeessä ne ihmiset voivat pysyä täällä ruokavaliolla hengissä. Kyllä nauratti.
Vierailija kirjoitti:
Pasta ja riisi ovat vielä huonompia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
peruna on hyvä valinta,riisi ja makarooni huono
Täysjyvämakaronin ja perunan ravintoarvot eivät juuri eroa toisistaan, jos katsot vaikka Finelistä. Toisessa on enemmän jotain tiettyä ravintoainetta ja toisessa toista.
Täysjyväpasta on yksinkertaisesti pahan makuista. Mitä peruna ei ole koskaan.
Ensimmäisestä erosin ja toiselle olen kokannut oman pääni mukaan 20 v. Syö tai kuolee nälkään ellei kelpaa tai löydä muuta. Kumpikaan ei ole osannut laittaa ruokaa eikä ole halunnut opetella. Ovat sitten siivonneet ym.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin mies on sellainen. Ei se kai niillä kotona haittaa, kun pystyvät pysymään sillä makaronilaatikko-linjalla, mutta eivät voi matkustella ulkomailla. On hankalaa kun tulevat meille iltaa istumaan ja tarjoilut täytyy pitää simppeleinä. Joskus unohdin koko asian ja tarjosin ruuaksi wrappeja mihin pystyi valitsemaan itse täytteet. Onneksi olin maustanut jauhelihan hyvin miedosti, niin sitä pystyi syömään. Olisi kiva käydä heidän kanssa joskus ravintolassa, mutta ravintolan valitseminen on ihan liian vaikeaa...
Söis siis kuitenkin, ei ongelmaa. Tai jos ei olisi syönyt, ihan oma ongelmansa sekin :)
Eikös ravintolan valitseminen ole just tosi helppoa tuollaisen kanssa? Vaikeinta silloin kun kaikki käy kaikille ja paljon valinnanvaraa.
Puolison kanssa keskustellaan, jos ei ruokavaliot kohtaa niin jokainen voi tehdä omat sapuskansa juuri sillä tavalla kuin itse haluaa.