Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos jumala olisi olemassa

Vierailija
29.12.2025 |

Ja asiat menisivät kuten kristityille opetetaan niin miksi jokainen vauvakin on syntyessään jotain velkaa? Ei kukaan valitse syntyä maailmaan ja joku pieni vauva voi jo sairastua esim syöpään. Tämä on kuitenkin Jumalan tahto tai jotain suurta suunnitelmaa? Ja kaikkien pitää olla ikuisesti kiitollisia, kun joskus tuhansia vuosia sitten kaksi ihmistä olivat syntisiä ja Jumala antoi ainoan poikansa näiden syntien tähden. Silti vaikka ihminen ei itse tekisi ikinä syntiä niin hänen pitää hyvittää Jumalalle jonkun muun tekemiä syntejä. Ja joku Putin saa rauhassa riehua ja tapattaa ihmisiä, mutta tämä ihminen ei jostain mystisestä syystä voi esim kuolla syöpään tai saada aivoverenvuotoa vaan sen saa joku ihan muu. En vaan enää mitenkään voi nähdä Kristinuskon ajatusta järkevänä. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perisynnin takia. Vaikka se vauva syntyy viattomana kantaa se silti sitä perisyntiä jonka takia sille saa tapahtua mitä vaan pahaa jos Jumala niin päättää koska se ansaitsee sen.

Vierailija
2/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku Tosi uskova tulla tähän kertomaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki kristityt lymyilevät? Tai anna kun arvaan, tuota ei voi perustella mitenkään muuten kuin jollain Jumalan suurella suunnitelmalla ja pitää vaan uskoa ja blaa blaa 

Vierailija
4/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perisynnin takia. Vaikka se vauva syntyy viattomana kantaa se silti sitä perisyntiä jonka takia sille saa tapahtua mitä vaan pahaa jos Jumala niin päättää koska se ansaitsee sen.

Mahtavaa! Oletko harkinnut kirkosta eroamista? Rahaa säästyy.

Vierailija
5/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jumala haluaa tunkea sitä perisyntiä kaikkialle. Kummallinen valta- ja hallintakoneisto, josta kukaan ei edes voi olla vapaa- ei kukaan. Miksi tuollaista Jumalaa pitäisi kunnioittaa. Paskaa tulee silmään joka tapauksessa.

Vierailija
6/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut kirkosta jo ajat sitten

Vierailija
7/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät pari kolmekymmentä vuotta niin kidutetaan muutamia miljardeja vuosia ei tunnu oikealta ja reilulta

Vierailija
8/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut vielä yhtään perustelua kristityiltä. Alapeukuista päätellen heitä kuitenkin on paikalla. 

Vierailija
9/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tässä varsin hyvä kuvan jossa muslimit kumarsi saatanalle, eipä voisi parrmmin asiaa kuvata kyllä.

Vierailija
10/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jumala olisi olemassa,niin olis jeesannut minua ja laittanut muutaman miljoonaa euroa tililleni...mutta eipä ole kuulunut...

Vierailija
11/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jumala olisi olemassa,niin olis jeesannut minua ja laittanut muutaman miljoonaa euroa tililleni...mutta eipä ole kuulunut...

On se laittanut. Et vain vielä tiedä sitä. Kaikki aikanaan, hyvää kannattaa odottaa. Kuolemanjälkeisessä elämässä sinä olet rikas. Onko Henki jo puhunut sinulle pankkilainasta?

Vierailija
12/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekee syntiä. Ei ole synnitöntä ihmistä.

Koska Aatami ja Eeva teki kaikista syntisiä. 

Jeesus pelasti meidät, eli se, tapahtuuko meille tässää maailmassa hyvää vai pahaa, ei johdu synnistä, koska kaikki on jo sovitettu.

Miksi maailmassa tapahtuu pahaa? No, ihmiset on pahoja. Miksi maailmassa tapahtuu ihmisestä riippumatonta pahaa? No, pahaa ei voi olla ilman hyvää. Hyvyyttä on ilman pahaa, mutta ei toisin päin. Ja joo, tähän se Jumalan suuri suunnitelma, johon itse uskon, niin hullulta kuin se kuulostaakin.

Otetaan vastaan mitä annetaan. Kiitollinen en osaa kaikesta olla, mutta silloin pyydän Jumalalta voimaa selvitä. Ja olen ollut vihainen, epäillyt. Se on ok, ei Jumala siitä suutu. 

Mutta se kaikkein perimmäinen tietty tunne siinä, että tässä kaikessa on johdatus, niin sitä en vaan osaa järjellä selittää. 

Vierailija
13/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi jumalaa, niin ei mitään tapahtuisi maailmassa. Jumala sallii tapahtuvaksi kaikki ikävätkin asiat.

Vierailija
14/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä velkaa? Ihminen ei ole Jumalalle mitään velkaa eikä voi ikinä ansaita pelastusta. Siksi Jeesus syntyi ja kuoli ristillä, että jokainen voi hänen armostaan pelastua. 

Ja oletko kuullut lopun ajoista? Tai ajasta ennen Nooan tulvaa? Ihmiset on järkyttävän väkivaltaisia ja hirveitä, luonto ja eläimet tappaa. Välillä sitä ihmettelee itsekin miksi, enkä minä ihmisenä varmaan sitä voikaan ymmärtää. Kuoleminen ei ole luonnollista, ja se hirvittää. Mutta kai ajattomuudessa kuolema ja kipu on kuin silmän räpäytys. 

Vierailija
15/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että vauva ei voi tietoisesti valita tehdä pahaa, joten hän  on tavallaan synnitön. Sitten kun ihminen tulee tietoiseksi hyvästä ja pahasta, niin jokainen meistä tekee  myös pahaa (syntiä) ja tarvitsee sovituksen; jonka saa uskomalla siihen, että Jeesus Kristus sovitti sinun ja Jumala  välit kuolemalla ristillä. Maksoi siis sinun menneet ja tulevat synnit kertakaikkisesti.

Jumala  antoi ihmisille vapaan tahdon valita. Voit elää ilman Häntä tai Hänen lapsenaan.

Syntiinlangenneessa maailmassa tapahtuu kaikkea ikävää. Usein ihmiset tekevät sitä toisilleen mutta toki sairaudet ym tulivat myös ihmisen osaksi. 

Vierailija
16/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei Jumalasta silti tarvi erota eihän se siellä kirkossa ole

Vierailija
17/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tekee syntiä. Ei ole synnitöntä ihmistä.

Koska Aatami ja Eeva teki kaikista syntisiä. 

Jeesus pelasti meidät, eli se, tapahtuuko meille tässää maailmassa hyvää vai pahaa, ei johdu synnistä, koska kaikki on jo sovitettu.

Miksi maailmassa tapahtuu pahaa? No, ihmiset on pahoja. Miksi maailmassa tapahtuu ihmisestä riippumatonta pahaa? No, pahaa ei voi olla ilman hyvää. Hyvyyttä on ilman pahaa, mutta ei toisin päin. Ja joo, tähän se Jumalan suuri suunnitelma, johon itse uskon, niin hullulta kuin se kuulostaakin.

Otetaan vastaan mitä annetaan. Kiitollinen en osaa kaikesta olla, mutta silloin pyydän Jumalalta voimaa selvitä. Ja olen ollut vihainen, epäillyt. Se on ok, ei Jumala siitä suutu. 

Mutta se kaikkein perimmäinen tietty tunne siinä, että tässä kaikessa on johdatus, niin sitä en vaan osaa järjellä selittää. 

En vieläkään ymmärrä miten vastasyntynyt vauva tai vaikka syvästi kehitysvammainen voi olla syntinen/tehdö syntiä, koska synnin tekeminen vaatisi jonkunlaista ymmärrystä oikeasta ja väärästä. 

Ja ei, kaikki ihmiset eivät ole pahoja. Osa on tosi pahoja. Luulisi Jumalan kaikkivoipaisuudessaan voivan rangaista näitä pahoja. Ja miksi rukoilla jumalalta apua vaikka johonkin sairauteen, jos Jumala kerran ei voi auttaa? Tai jos voi, niin miksi Jumala sitten antaa tapahtua niin paljpn kaikkea pahaa?

Vierailija
18/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei Jumalasta silti tarvi erota eihän se siellä kirkossa ole

Miksi kuulua kirkkoon? Saa siellä käydä vaikkei kuuluisikaan. Voi myös uskoa, vaikkei kuuluisi kirkkoon. Mitä hyötyä kirkkoon kuulumisesta tarkalleen ottaen on?

Vierailija
19/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on oikeudenmukainen vaikka sinusta ei siltä tuntuisikaan ja siinä mielessä paha tulee saamaan palkkansa/rangaistuksensa ennen pitkää. 

Jokainen joutuu kerran astumaan Jumalan tuomioistuimen eteen. Minä tiedän, että ansaitsen tuomion...en ole elänyt synnittä, mutta saan vapauttavan tuomion yksin sen vuoksi, että Jeesus maksoi minun syntivelkani kertakaikkisesti kuolemalla ristillä.

Vierailija
20/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä velkaa? Ihminen ei ole Jumalalle mitään velkaa eikä voi ikinä ansaita pelastusta. Siksi Jeesus syntyi ja kuoli ristillä, että jokainen voi hänen armostaan pelastua. 

Ja oletko kuullut lopun ajoista? Tai ajasta ennen Nooan tulvaa? Ihmiset on järkyttävän väkivaltaisia ja hirveitä, luonto ja eläimet tappaa. Välillä sitä ihmettelee itsekin miksi, enkä minä ihmisenä varmaan sitä voikaan ymmärtää. Kuoleminen ei ole luonnollista, ja se hirvittää. Mutta kai ajattomuudessa kuolema ja kipu on kuin silmän räpäytys. 

Voi pelastua mihin?  Edelleenkään en ymmärrä, että eihän Jumalq auta läheskään kaikkia ihmisiä hädässä tai koko heidän elämänsä aikana (esim lasten hyväksikäyttö, nälänhätä, sairaudet ym). Eli on ihan ok kärsiä koko elämä ja rukoilla jumalaa ja kiittää siitä, että Jeesus on kuollut syntien tähden että saa sitten iänkaikkisen elämän. Miksi joku saa elää sitren maan päällä jo mukavan elämän ja joku toinen kärsii, jos molemmille on luvassa se iänkaikkinen elämä? Ja ne jotka ovat onnellisia maan päällä, ovat kaikki kristittyjä? Maanpäällisessä elämällä ei siis ole mitään väiiä, kun odotellaan vaan sitä kuolemaa ja iänkaikkisuutta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän