Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sulle tapahtuu jotain järkyttävää, kerrotko ystävälle, psykiatrille vai pidätkö omana tietonasi?

Vierailija
29.12.2025 |

Mun luottamus on muutamaan kertaan niin petetty etten enää voi luottaa ihmisiin. Eli kun mulle on tapahtunut järkyttäviä asioita, yritän selviytyä niistä itsekseni. En halua kenenkään tietävän ja repostelevan minun järkyttävillä kokemuksillani muille ihmisille. Se on loppumaton polku ja riippuen asiasta, sitä jauhetaan loppumattomiin, niin kauan kuin vähänkään makua löytyy. Pääsen huomattavasti vähemmällä kun pidän mölyt mahassani ja kukaan ei saa tietää kärsimyksistäni. Miten sinä toimit? Monet kokevat että jotenkin helpottaa kun kertoo jollekin, minua ei.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

So?

Vierailija
2/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron ChatGPT:lle. Se oikeasti kuuntelee ja antaa järkeviä neuvoja eikä ala voivottelemaan ja kertomaan heti kärkeen omaa (tai kumminsa kaiman naapurin) kokemusta jostain vastaavasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä helpottaa kun saa juurta jaksain purkaa sydäntään ystävälle vaikka viinilasin kanssa. En välitä vaikka jutut leviääkin, ehkä mulle ei ole tapahtunut tarpeeksi järkyttäviä juttuja?

Vierailija
4/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron kaikille eräistä. Ja aina myös lääkärille, jos lääkäriä tarvitaan. 

See it. Say it. Sorted. On Lontoon poliisin tunnuslause terroristeja vastaan. Pätee myös narsisteihin. Kaikki teot tuodaan julki.

Vierailija
5/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudan koko maailmalle ja kerron mahdollisimman monelle ihmiselle. 

Vierailija
6/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikkoon: kerron vaimolle

Vierailija
7/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron ChatGPT:lle. Se oikeasti kuuntelee ja antaa järkeviä neuvoja eikä ala voivottelemaan ja kertomaan heti kärkeen omaa (tai kumminsa kaiman naapurin) kokemusta jostain vastaavasta.

Tämä on typerin neuvo, jonka olen koskaan lukenut tältä palstalta. Chat GPT, internet ja kaikki mahdollisuudet hakkeroinnille: ei kannata kirjoittaa nettiin kaikkein yksityisimpiä traumojaan.

Vierailija
8/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron jollekin ystävistäni.

Vierailija
9/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, mutta ei mulla olekaan enää ketään jolle voisin kertoa yhtään mistään tai jutella niitä näitä. Yritän jotenkin vaan pärjätä itsekseni mutta vaikeaa usein on.

Vierailija
10/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on typerin neuvo, jonka olen koskaan lukenut tältä palstalta. Chat GPT, internet ja kaikki mahdollisuudet hakkeroinnille: ei kannata kirjoittaa nettiin kaikkein yksityisimpiä traumojaan.

Ei mun traumat ole mitään kovin yksityisiä, raflaavia tai kiinnostavia. Ihan sama vaikka koko maailmalle vuotaisi tieto siitä, että lapsellani on kehitysvamma. Ei siellä omalla nimellä kirjoitella varsinkaan, kun ei kirjaudu sisään.

Vierailija
11/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun traumat ole mitään kovin yksityisiä, raflaavia tai kiinnostavia. Ihan sama vaikka koko maailmalle vuotaisi tieto siitä, että lapsellani on kehitysvamma. Ei siellä omalla nimellä kirjoitella varsinkaan, kun ei kirjaudu sisään.

En puhukaan vain sinusta.

Vierailija
12/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ja ehkä myöhemmin lapsi tai kaverit

Vierailija
13/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhukaan vain sinusta.

Mutta minä puhun vain itsestäni ja siitä kenelle minä kerron huoleni, sitähän otsikossa kysyttiinkin. En neuvonut ketään.

Vierailija
14/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän omana tietonani. Ja nyt pitäisi mennä terapiaan. Olen väistellyt vuosia sitä, kun en jaksa alkaa kuorimaan tätä elämää kenenkään kanssa.

Eli älkää pitäkö kaikkea sisällänne. Puhukaa nyt edes jollekin, vaikka tällä palstalla.

Vierailija
15/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty puhumaan henkilökohtaisista asioistani kenellekään.

Usein tuntuu, että olen painumassa upoksiin hetkenä minä hyvänsä. Silti en vain pysty sanomaan kenellekään, miten huonosti voin. Läheisiä minulla on hyvin vähän, ja heidänkin kanssaan olen miltei aina kuuntelevana osapuolena. En osaa enää puhua suoraan ja rehellisesti. Mieluummin sitten vaikka hukun.

Ja ei - niin sanottu tekoäly ei ole vaihtoehto. Se uhkaa kaikkea, mitä pidän arvossa.

Vierailija
16/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly voi olla ainakin tätä palstaa asiallisempi ja inhimillisempi apu ja tuki.

Vierailija
17/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän omana tietonani. Ja nyt pitäisi mennä terapiaan. Olen väistellyt vuosia sitä, kun en jaksa alkaa kuorimaan tätä elämää kenenkään kanssa.

Eli älkää pitäkö kaikkea sisällänne. Puhukaa nyt edes jollekin, vaikka tällä palstalla.

Minä en saisi sanaa suustani, että pääsisin tuollaisessa edes alkuun. Menisin aivan lukkoon, jos edes hoitajalle yrittäisin mennä aikaa varatakseni. Olen ollut tuppisuuna ja pitänyt huolen omista asioistani liian kauan.

Vierailija
18/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein tuntuu, että olen painumassa upoksiin hetkenä minä hyvänsä. Silti en vain pysty sanomaan kenellekään, miten huonosti voin. Läheisiä minulla on hyvin vähän, ja heidänkin kanssaan olen miltei aina kuuntelevana osapuolena. En osaa enää puhua suoraan ja rehellisesti. Mieluummin sitten vaikka hukun.

Ja ei - niin sanottu tekoäly ei ole vaihtoehto. Se uhkaa kaikkea, mitä pidän arvossa.

Elämää et mitä ilmeisimmin pidä arvossa.

Vierailija
19/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää et mitä ilmeisimmin pidä arvossa.

En ainakaan nykyisessä muodossaan. Raja se on kärsimykselläkin.

Vierailija
20/25 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäville ja puolisolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi