Uusivuosi, nyyttärit, yhden pullon tuojat
Onko teillä tällaisia? Eli kun järjestetään illanistujaiset, niin kuin uusivuosi nyyttäriperiaatteella, niin on joku tai jotkut, jotka tuo pariskuntana tai perheenä yhden pullon skumppaa, mutta muiden tuomat ja isännän ja emännän juomat kelpaa aina hyvin kahteen asti yöllä?
Meillä on yksi pariskunta joka tuo aina jonkun halvimman skumpan ja eivät sitten todellakaan lasiin sylje, vaan juomat kahdestaan varmaan lähemmäs neljän pullon verran kuohuvaa illan aikana. Sitten on yksi pariskunta, joka tuo mukanaan parikymppiset lapsetkin (kolme kappaletta) ja silti vain aina yhden pullon kuohuvaa, samppanjaa kyllä normaalisti. Ja kun parikymppiset pojat juo, niin juomaa menee, saattaa olla poikaystävää ja tyttöystävääkin nykyisin mukana. Ne ottaa kunnon pohjat ja lähtee sitten omiin menoihin ennen klo 24:ää.
Tässä taas mietin, että paljonkohan Alkosta pitää kantaa kuohuvaa, ettei lopu kesken..
Kommentit (18)
En kutsu ketään ja juon kaiken itse, ei ongelmia eikä tarvitse ulista.
Ei ole tuollaista. Jos minä kutsun niin minä myös tarjoan juotavat ja syötävät.
Ja sinä pöl jä tarjoilet ilmaiset juomat kaikille?
Hana kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Oho. Helpointahan se on, että jokainen hommaa omat juomansa.
Niin olisi, mutta itselläni tulee ainakin vaivautunut olo, kun näillä olisi lasit tyhjät jo joskus kello 19 eteenpäin, eikä edes ruuan kanssa mitään juomista. Pakkohan sitä on tarjota. Sitä vaan mietin, että eikö tällaiset ihmiset yhtään mieti, että juomaa voisi edes lähelle varata sen verran, kun mitä itse tulee juomaan.
Ei meillä oma pullo mukaan tarkoittaa että kaikki juovat omia juomia. Itse tarjoilen vaan kraanavettä tai kahvia/teetä.
Ärsyttää varsinkin pariskunnat jotka laskee itsensä aina yhtenä ! Sama asia lahjoja kerätessä. Sinkku antaa 50, pariskunta myös vaikka heillä 2:t tulot !!
Meillä päin nyyttäreille tuodaan sen verran, mitä itse söisi/jousi. Jos mennään normaalisti juhliin tai kylään, niin silloin yksi pullo tuliaisina on ihan tavallista. Toki sitten vuoroin vieraissa.
Nämä on näitä jotka suurperheenäkin tuovat vain 50 € häälahjan koska ovat perhekunta!!!
Ei ei ei. Lokit ei meidan siivillä lentele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olisi, mutta itselläni tulee ainakin vaivautunut olo, kun näillä olisi lasit tyhjät jo joskus kello 19 eteenpäin, eikä edes ruuan kanssa mitään juomista. Pakkohan sitä on tarjota. Sitä vaan mietin, että eikö tällaiset ihmiset yhtään mieti, että juomaa voisi edes lähelle varata sen verran, kun mitä itse tulee juomaan.
Ilmoitat kutsussa, että kaikille omat juomat mukaan. Ei sinun tarvitse koko sukua juottaa.
Järjestetäänkö nämä juhlat aina sinun luonasi? Ehdota ensi vuodeksi juhlia jonkun toisen luo.
Kuinka paljon te oikein ryyppäätte? Sekö on ainoa sisältö juhlissanne? Ruokahan sivistysmaissa on tarjoilun pääasia, ja ruokajuoma siinä sivussa. Näin ainakin ulkomailla, muussa Euroopassa.
Ei, me sovimme kiertävällä systeemillä mitä kukin tuo.
Vierailija kirjoitti:
Ei, me sovimme kiertävällä systeemillä mitä kukin tuo.
Tämä ja se että juhlat on myös kunkin luona vuorollaan.
Vierailija kirjoitti:
Järjestetäänkö nämä juhlat aina sinun luonasi? Ehdota ensi vuodeksi juhlia jonkun toisen luo.
Aika usein meillä. Kyllä meillä oli kiertävä systeemi pitkään, mutta nyt yhden jonka luona olisi vuoro olla aina ilmoittaa, ettei heille oikein käy, joten olen sitten ilmoittanut, että meillä onnistuu, jos heille ei käy. Nyt sitten oltu kolme vuotta meillä putkeen. Porukkaa on noin 25 ja kaikki nuoretkin jo täysi-ikäisiä. Kyllä skumppaa menee helposti pullo per naama. Jotkut joille maistuu juo varmaa kahden pullon verran, jotkut ehkä puoli pulloa.
Itse juon vegaaniset korvapuustit ja vegaanista karjalanpaistia.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon te oikein ryyppäätte? Sekö on ainoa sisältö juhlissanne? Ruokahan sivistysmaissa on tarjoilun pääasia, ja ruokajuoma siinä sivussa. Näin ainakin ulkomailla, muussa Euroopassa.
Sinulla ei taida olla oikein kokemusta ulkomailta esimerkiksi uudenvuoden juhlista? Ihan suomimyyttiä, että muu Eurooppa vain juhlii kahdella lasillisella viiniä "sivistyneesti" ruuan kanssa uudet vuodet ja vain suomalaiset juovat muutenkin kuin ruuan kanssa.