Tekoäly on jo kyvyistään parempi lääkäri tunki kuin yksikään ihminen
Tekoälyn kehitys on tullut siihen pisteeseen, että se pystyy jo suoriutumaan tehtävistä ihmislääkäriä paremmin ja ammatillisemmin:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/laakarit-ja-tekoaly-asetettiin-vasta…
Kommentit (23)
Hyvä. Lääkärit vaan kortistoon pikimmiten.
Mitä se lääkäri tunki ja minne? Miten tekoäly liittyy siihen?
Lääkäreiden palkat voidaan laskea tämän johdosta.
Tekoäly on tehokas apuväline lääkärille, mutta itse en potilaana uskaltaisi luottaa pelkkään ChatGPT:hen. Virheellisen tiedon määrä on edelleen todella suuri ja välillä siltä tulee suorastaan mielikuvituksellisia vastauksia.
Jaaha, maksullinen artikkeli. Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly on tehokas apuväline lääkärille, mutta itse en potilaana uskaltaisi luottaa pelkkään ChatGPT:hen. Virheellisen tiedon määrä on edelleen todella suuri ja välillä siltä tulee suorastaan mielikuvituksellisia vastauksia.
Minulla oli ChatGPT:n mukaan viime viikolla flunssa koska elämässäni on yksisarvisia ja olen tuntenut joulutontun aamutossuun. Olihan se sepustus söpöä, mutta silti tyäyttä hölynpölyä eikä päihitä oikeaa lääkäriä joka tiesi tunnistaa että kyse on poskiontelo tulehduksesta eikä flinssasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmislääkäriltä vasta tuleekin mielikuvituksellisia vastauksia.
Itse pyysin Chad GDP:tä kirjoittamaan sairauslomatodistuksen. Se tuli huomattavasti mutkattomammin kuin lääkärin venkulalta, joka olisi vain määrännyt Buranaa.
Tyhmä on tekoäly kun ei tiedä hakukoneessakaan mitä haluan löytää kirjoittamani perusteella vaan olettaa muuten tietävänsä ja näyttää roskaa. Tyhmä tekoäly oot!
Anteeksi, mutta mitä otsikko tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmislääkäri ei ainakaan Suomessa tiedä sairaanhoidosta mitään, ja lääkärin tarjoama vastaus asiaan kuin asiaan on, että oireet ovat psykosomaattisia.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mitä otsikko tarkoittaa?
Sitä pitäisi ehkä kysyä tekoälyltä. Ap todennäköisesti jonottaa ensimmäistä keinotekoista aivosiirrettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmislääkäri ei ainakaan Suomessa tiedä sairaanhoidosta mitään, ja lääkärin tarjoama vastaus asiaan kuin asiaan on, että oireet ovat psykosomaattisia.
Sun tapauksessa onkin. Saanko arvata: kuukautishäiriöitä, lihavuutta, laiskotusta ja henkikin haisee kuolemalta.
Mutta tekoäly ei voi määrätä tutkimuksiin, joista olisi hyötyä. Niiden pohjalta diagnoosi tehdään helpommin ja oikeammin, mutta koska rahaa ei ole, niin ei tutkita.
Mutta paras autonkorjaaja on edelleen Pettersonin Runki
Heh! Tekoälyn tarkoitushan on profiloida porukka terveystietojen pohjalta. Kysykääpä mihin rekistereihin nuo skriinaukset tallentuu.
Kyllä hyvä tekoäly aina huonon arvauskeskuslääkärin voittaa 10-0.
Tunkipa tunki.