Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa tätiytyminen tapahtui?

Vierailija
29.12.2025 |

Löysin 7 vuoden takaisia kuvia ja järkytyin. Olen muuttunut jossain ikävuosien 36 ja 40 välillä aivan rytinällä. 

Kommentit (324)

Vierailija
121/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun sisaresi tai veljesi saa lapsen!

Vierailija
122/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin tätimäisenä 40 täytettyäni kun paino ei laskenut viimeisimmän raskauden jälkeen. 

Aloin voida huonosti ja kaiken maailman kremppoja oli. Sukkia en saanut aamuisin jalkaan jne.

Sitten päätin tehdä radikaalin muutoksen, muutin ruokavalion ja aloin aluksi kävelemään pitkiä lenkkejä, sitten löysin kuntosaliharjoittelun.

Näytän nyt 45-vuotiaana huomattavasti nuoremmalta kuin silloin 40-vuotiaana mutta se ei ole pääasia vaan se että tunnen oloni taas omaksi itsekseni ja fyysisesti vahvaksi.

Yhtään tunikaa en enää osta, miellän ne tuohon tätivaiheeseen.

Toki sitten kliseisesti myös erosin lasteni isästä pitkän liiton jälkeen ja löysin uuden rakkauden.

Tätimäisyydessä ei ole mitään vikaa mutta itse samaistan sen jotenkin oman itsensä kadottamiseen ja seksuaalisuuden hiipumiseen valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan hirveästi ihmisestä. Katsokaapa vaikka jotain Jenni Haukiota kolmevitosena ja JaloTiinaa nelivitosena. Kumpi on tätiytynyt, missä iässä ja näin pois päin. 

No, kuvittele nämä rouvat toistensa saappaisiin...

Jenni Haukio on ollut täti jo syntyessään, ainakin hänen runojensa perusteella. En ihmettele yhtään, että otti itselleen vanhan ukon. 

Väärin. Mies ottaa aina naisen, ei koskaan toisinpäin. Palstakurttu ei kelpaisi Niinistön kaltaiselle karismaattiselle komistukselle.

Niinistön iässä mies ei "ota" enää ketään. Niinistö ja Haukio ovat henkiseltä iältään samanikäisiä ja passaavat oikein hyvin yhteen. Lue jokin Haukion runo, niin ymmärrät, että runo on ihan hieno, mutta kirjoitettu 50 vuotta liian myöhään.

Vierailija
124/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä neljänkympin korvilla ulkonäkö muuttui. Naama valahti ja vyötärö katosi, vailla paino pysynyt samana. Silti aina löytyy näitä, jotka päivittelevät nuorelta näyttämisestä. Mutta en usko niihin, ovat vain kohteliaisuus.

Neljänkympin korvilla? älä jaksa, eli jo 39-42? Kuule, se on akkusoiton alkusoitto. Katso itseäsi peilistä noin 49 v ja kerromitå tapahtui ..😃

Valitettavasti totta. Sitä on hyvin tyytyväinen 42-vuotiaana otettuun passikuvaansa, kun katsoo sitä viidenkympin korvilla.

Vierailija
125/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 vuotta sitten tuttavapiirin muikkeli sai lapsen ja tätiytyi 25-vuotiaana. Mielestäni kovan luokan saavutus näyttää tossa iässä nelikymppiseltä kun aiemmin oli hehkeä. Nyt en oo vuosiin nähnyt mut tuskin parempaan suuntaan mennyt

Vierailija
126/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tätiytynyt, saati käpiytynyt, vaikka penikoita tehtaillut siskoni yrittää tuota väittää, sekä imuroida rahojani penikoilleen, kun olet "täti" ja sun pitää "investoida" mun poikiini. Tyyppi imuroinut suvulta ja luottoyhtiöiltä "lainoja", joita ei ole koskaan maksanut takaisin. Pistin välit poikki tuolle loiselle, sekä jälkeläisiin, joista tullut samanlaisia loiseläjiä..

Taas pihi mies kommentoimassa. Kuule, pidä kiinni roposistasi rystyset valkoisina. Nobody cares.

Vierailija
127/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun sisaresi tai veljesi saa lapsen!

Olet myöhässä. Teitä "nokkelia" onkin kommenteissa riittänyt.

Vierailija
128/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 15 vuotta sitten tuttavapiirin muikkeli sai lapsen ja tätiytyi 25-vuotiaana. Mielestäni kovan luokan saavutus näyttää tossa iässä nelikymppiseltä kun aiemmin oli hehkeä. Nyt en oo vuosiin nähnyt mut tuskin parempaan suuntaan mennyt

Jos olet yhtään aikaisempia kommentteja lukenut, ymmärtäisit, että monet naiset tätiytyvät pois miesten katseilta. Ei ole mitään niin rasittavaa maailmassa kuin keski-ikäinen kiimainen mies söpöttämässä korvaan "panettavuudesta". Tuossa iässä pitää osata hurmata jo muilla tavoin.

Vierailija
129/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain tutuilla se näkyy nimenomaan tätivaatteisiin siirtymisenä. Sellaisia huonosti istuvia vaatteita. Itse olen päättänyt, että tunikoita, äitifarkkuja ja muuta rärivaatetta en hanki. Omalla työpaikalla valtaosa naisista on nuorempia, enkä halua näyttää tädiltä, mutta en epätoivoisesti nuorten trendeissä roikkuvalta, joten yritän pukeutua tyylikkäästi ja hyvin istuviin vaatteisiin. Olen kyllä fyysisesti paremmassa tikissä kuin suurin osa näistä 25-35-vuotiaista. Mutta kyllä naamasta näkee, että olen vanhempi, vaikka ikäisekseni ihan freesi olen. Ja kengät ovat vaihtuneet matalampiin malleihin, enää en jaksa koko päivää piikkareissa  

Vierailija
130/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun hankkii lapsia. Iloisista ja energisistä kavereistani on perheytymisen myötä tullut ilottomia ja väsyneitä tanttoja. 

Vierailija
131/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätiytyminen on sitä kun lihoaa ja käyttää edelleen samantyylisiä vaatteita kuin parikymppisenä. 

Vierailija
132/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla vuosi sitten alkoi ulkonäkö muuttua tätimäiseksi. N50.

Vierailija
133/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädit ovat yhteiskunnan selkäranka. Kaikki kunnia tädeille, joilla ei enää ole turhia sosiaalisia paineita.

Vierailija
134/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, joka ei suostu tätiytymään. Komppaan hänen ajatusmaailmaansa.

Vierailija
135/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun hankkii lapsia. Iloisista ja energisistä kavereistani on perheytymisen myötä tullut ilottomia ja väsyneitä tanttoja. 

Ruuhkavuosien jälkeen lapset pitävät nuorekkaana ja tässä hetkessä kiinni. Kun lapset lentävät pesästä, tätiytymisen uhka kasvaa eksponentiaalisesti.

Vierailija
136/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla nuorille aikuisille perheytyminen on tärkeä kasvuvaihe elämässä, kun on pakko asettaa toinen ihminen itsensä edelle. Velat usein jämähtävät hedonistiseen ja lapselliseen nuoruusvaiheeseen. He eivät tosiaan tätiydy, koska eivät ikinä kasva kokonaisiksi aikuisiksi.

Vierailija
137/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 47 ja vielä olen tyttö. Mutta ei minulla tätiytymistä vastaankaan mitään ole.

Olisit käynyt Specsaversillä. 

No vaatekoko pysynyt samana, kasvot pysyneet samana. Ehkä olen alkanut käytää vähän kalliimpia vaatteita ja kenkiä, mutta muuten olen täsmälleen sama kuin 15 vuotta sitten.

Onko mitään surullisempaa kuin tukevasti keski-ikäinen nainen, joka roikkuu kiinni tuollaisissa kuvitelmissa, perusteena se että jotkut 10 vuotta vanhat farkut mahtuvat edelleen jalkaan. Jokainen vanhenee, jokaisen kasvot muuttuvat. Olisit kansainvälinen sensaatio, jos olisit poikkeus tässä asiassa. 

No ei joka 10 v välein tule lisää painoa.

Vierailija
138/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla nuorille aikuisille perheytyminen on tärkeä kasvuvaihe elämässä, kun on pakko asettaa toinen ihminen itsensä edelle. Velat usein jämähtävät hedonistiseen ja lapselliseen nuoruusvaiheeseen. He eivät tosiaan tätiydy, koska eivät ikinä kasva kokonaisiksi aikuisiksi.

Sellainen vihasekoilu tällä kertaa. Mikä siinä jonkun muun elämänvalinnassa niin ahdistaa?

Vierailija
139/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama ja kroppa rupsahti kun veressä ei enää ollut estrogeenia, eli 60 -vuotiaana. Silti minua luullaan yleisesti 10 v nuoremmaksi edelleen. Ryhti on hyvä kymmenien vuosien liikuntaharrastuksen ansiosta, leikkautan ja raidoitan hiukseni säännöllisesti ja pukeudun iättömästi, kuten olen tehnyt aina. Olen normaalipainoinen. En ole tätimäinen millään mittarilla, mutta ikääntyminen toki näkyy. 

Vierailija
140/324 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen vihasekoilu tällä kertaa. Mikä siinä jonkun muun elämänvalinnassa niin ahdistaa?

Ei ahdista toisten valinnat. Ihmetyttää, että lapsettomat valittavat ystäviensä perheytymisestä ja heidän vanhemmuudesta tehdään "iloton ja väsynyt" tanttamaisuuden tyyssija. Me olemme tämän vapaaehtoisesti valinneet ja haluamme siirtyä uuteen elämänvaiheeseen. Te velat saatte jatkaa entiseen tyyliin, mutta jotain arvostusta myös ihmisille, jotka ovat valinneet eri tien kuin te. Live and let live.