Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa tätiytyminen tapahtui?

Vierailija
29.12.2025 |

Löysin 7 vuoden takaisia kuvia ja järkytyin. Olen muuttunut jossain ikävuosien 36 ja 40 välillä aivan rytinällä. 

Kommentit (338)

Vierailija
321/338 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa tätiytyminen? En oo muuttunut hillityksi, en näkymättömäksi. 

Vierailija
322/338 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kroppa ihan kuosissa. Kannattaa treenata, niin ei muutu pötkyläks. Ja muutenki pitää huolta itsestään :)

N50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/338 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kroppa ihan kuosissa. Kannattaa treenata, niin ei muutu pötkyläks. Ja muutenki pitää huolta itsestään :)

N50

Laitetaanpa rinnakkain kuvat keskikropastasi sivuprofiilista katsottuna 17v, 22v ja 50v.

Vierailija
324/338 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 ja 50 välillä mulla

Vierailija
325/338 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 47 ja vielä olen tyttö. Mutta ei minulla tätiytymistä vastaankaan mitään ole.

Minäkin olen 47-vuotias tyttö ja neito. Vasta kun menen naimisiin minusta tulee täti ja rouva.

Vierailija
326/338 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä näkee noita ikityttöjä. Kyllä ne ihan ikäisensä näköisiä naisia on. Turha katsella itseään vaaleanpunaisten lasien lävitse.

Jennifer Lopez on 56 vuotias ja aika ikityttö. 

https://www.voice.fi/ilmiot/jennifer-lopez-yllatti-paljastavilla-farkui…

Jos kaikki te täällä ketjussa olevat "tytöt" olette samanlaisia ja mahdutte samoihin farkkuihin kuin nuorena, niin hyvä, sitten te ette ole tätiytyneet.

Vierailija
327/338 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7v kun minusta tuli täti. Siitä asti olen siis ollut täti. Ehdin suorittaa akateemisen loppututkinnon aiheesta ja valmistuin äidiksi 17v.  Kaikille minua nuoremmille tapaamille olen esittäytynyt tätinä. Ylpeänä siitä olen saanut tutkimustöilläni aikaiseksi  arvonimen mummu ja nyt olen mummu emerita ja yhä jatkan opiskelua saadakseni ansioluettelooni lisää pituutta päästäkseni seuraavaksi arkkiatriksi. Riittikö tämä. Niin Kaiken lisäksi katson jääkiekkoa: Leijonat ja jalkapalloa Huuhkajat. 

Vierailija
328/338 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

62

Vierailija
329/338 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli täti 16-vuotiaana siskoni lapselle.

Vierailija
330/338 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätityyli on kai karikatyyriä neli- ja viisikymppisten tyylistä. Seitsemänkymppiset ovat sitten jo siirtyneet mummotyyliin. Ja nämä lookit muuttuvat sitten sen mukaan, mikä on näiden ikäluokkien nuoruudessa ollut cool ja siihen on jämähdetty. Nykyseitsenkymppisten mummotyyli sisältää niitä räväkköjä värikkäitä silmälasinkehyksiä, lyhyitä hiuksia, räväköitä nahkajakkuja, rennonmallisia farkkuja ja Skechersin vaahtoa sisältäviä lenkkareita. Tätityylin nuorempaa osastoa edustavat millenniaalikliseet kuten pillifarkut, balleriinatossut, Converset ja hoikentava sivujakaus. 

Ja kyllä, miehillä on myös vastaavasti setä- ja pappatyylit. Ja ikäluokkien vanhetessa tyylit muuttuvat. Nuorempaan tätityyliin alkaa viiden vuoden päästä kuulua tee-se-itse-ripsienpidennykset ja nuorempaan setätyyliin raappaharmaat kolitsipöksyt. 😆

Vierailija
331/338 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N50

Ylipaino tekee toki vanhemman ja sairaamman näköiseksi, mutta teini-ikäisistäkin yli neljännes on tutkitusti plösöjä. 😆 Joten ei pelkkä plösöys tätiä tai setää tee mutta vahvistaa mielikuvaa. 

Vierailija
332/338 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätiytyminen ei ole ikäsidonnaista. Tunnen monia jopa alle 30-vuotiaita "tätejä" ja toisaalta taas yli 70-vuotiaita, jotka ovat säilyttäneet nuorekkuutensa.

Tätiytyminen on jo hyvin pitkällä kun 

-alat käyttää kultaisia riippuvia korvakoruja, kyyneleen malliset edistyneimmille

-sormuksia on paljon, joka sormessa

-kaulakoruja yhtäaikaa useita, 2-3, mielellään kultaisia ja ketjut toisiinsa sotkeutuneena

-sinulla on lyhyt, mutta päältä pidempi, kiharreltu ja kauttaaltaan pöyheäksi tyvestä kohoteltu rouvamainen tukka

-hiuksissa mielellään räväkähkö punaruskea väri, vaaleatukkaisilla voimakas raidoitus

-meikkisi on hillityn tätimäinen, kevyt meikkipohja, vähän ripsiväriä ja hillityn vaaleanpunaista huulikiiltoa

-kynnet ovat maltillisen lyhyet, huomaamatonta vaaleanpunaista kynsilakkaa

-pukeudut niin arkeen kuin juhlaan legginseihin ja tunikoihin, joissa "hoikentavia" suurikokoisia kuvioita

-laukkusi ovat käytännöllisiä, nahkaa, mielellään Marimekkoa

-kenkäsi ovat käytännöllisiä ja hillittyjä, kesällä terveys sandaalit, eikä juhlakengissäkään liian korkeaa korkoa

Vierailija
333/338 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta muuta sen kummempaa , mutta tätiytyminen  ei ole niinkään

ikävuosista kiinni , vaan naisten tukan pituudesta !!  Silloin kun on luovuttu

kauniista naisellisesta tukasta , on tätiydytty !!  Loppu huipentumana

on se vanhemmiten , että sitä naista ei erota mitenkään siintä

perässä laahustavasta ukosta !!  Kuin  kaksi hyvin lyhyt tukkaista äijää !!

Selitys , että "puoli  siili" on helppo hoitoinen on aika ontuva selitys ,

esimerkiksi lähes kaikilla nuorilla urheilija naisilla on  naisellinen

tukka päässä !!  (  itselläni pitkä "letti" , nou  broplem  )

Mikä on "se jokin" mikä saa jotkut naiset luopumaan kaikkinaisesti

omasta naiseudesta , siis muutenkin kuin tukka ???

Onko se jotakin kapinaa ?? uhmaa vai,,, ??

Vierailija
334/338 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin tuntuu olevan vaikea hyväksyä, etteivät kaikki muutu ulkoisesti tädiksi missään vaiheessa. Tätiydessä ei ole mitään pahaa, päinvastoin, mutta kaikki naiset eivät ole samanlaisia eivätkä tule samanlaisiksi. Mitä siitä hermostumaan?

Niinpä. Jotkut ovat vielä eläkeläisinä nuorekkaita, helposti innostuvia, pitävät huolta itsestään ja ovat kiinnostuneita uusista asioista, vaikka olisi myös niitä ikäistensä stereotyyppisiä harrastuksia ja kipuja. Itse en näe heitä mummoutuneina, koska energiat ovat nuorekkaita. Kaikista ei tule koskaan tylsiä aikuisia ja se on aivan yhtä arvokasta. Olen tavannut monta naista, jotka ovat nuorekkaita vaihdevuosien jälkeenkin. Mielestäni tätiytyminen on myös mielentila ja kiinnostuksen kohteiden rajoittuminen ja toisten tuomitsemista ja arvostelua heidän elämänvalinnoista tai ulkonäöstä jne., eikä ainoastaan vaatetus ja ulkonäölliset seikat. 
Myös se tuntuu olevan vaikeaa joillekin hyväksyä, että jotkut oikeasti näyttää myös muiden mielestä huomattavasti ikäistään nuoremmilta - myös nelikymppisinä ja vanhempina. Ja samalla tavalla voi näyttää huomattavasti ikäistään vanhemmalta. En ymmärrä toisten ulkonäön arvostelua. Tämä kaikki on naisvihaa, että pitäisi kuulua ahtaaseen muottiin.

Vierailija
335/338 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehisestä näkökulmasta vastaan tinderin kautta havainnoidusta (kun näkee suoraan naaman, vaatteet, kropan ja iän).

Se 30v on rajapyykki, minkä molemmin puolin parin kolmen vuoden haitarilla tätä alkaa tapahtua todella monella. 

Toki on yksilöllistä eroakin, jotkut naiset näyttää esim. 36-40v todella nuorekkailta jopa yli 10v ikäistään nuoremmilta. Jotkut taas siinä 27-30+ ikähaarukassa saattavat näyttää jo yli 15v vanhemmilta ei positiivisessa mielessä.

10 vuotta nuoremmalta voi näyttää kuvissa. Livenä en tiedä ainuttakaan naista jonka iän voisi arvioida 10 vuotta alakanttiin.

Tai et vain tiedä tavanneesi tai nähneesi heitä. 

Vierailija
336/338 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätiytyminen tarkoittaa sitä, että ihmisestä tulee tylsällä tavalla aikuinen. Leikkimielisyys katoaa. Nuorekkaan larppaaminen ei auta mitään jos se ei ole aitoa. Monet kaksikymppiset ovat mieleltään jo ihan vanhuksia. 

Minusta on vaan hyvä asia, että jokainen vuorollaan muuttuisi aikuismaisesti, tylsällä tavalla, niin kuin sinä asian ilmaisit.

Siihen leikkimielisen, nuorisotyyppisen ihmisryhmän sisään nimittäin tulee toisesta päästä koko ajan uusia jäseniä. 

Mitä pahaa on siinä, että jotkut säilyttävät lapsenomaisuutensa koko elämänsä? Olisi aika tylsää, jos kaikki teinejä vanhemmat olisivat tylsiä, eikä kukaan innostuisi mistään lapsenomaisesti. Mielestäni enemmän tulisi opetella kohteliaisuutta, empatiaa ja käytöstapoja. Ne tuntuu olevan monella vanhemmalla ihmisellä hukassa. On vain positiivinen asia, että pystyy säilyttämään lapsenomaisuuden koko elämänsä. 

Vierailija
337/338 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 47 ja vielä olen tyttö. Mutta ei minulla tätiytymistä vastaankaan mitään ole.

Olet tyttö vain omasta mielestäsi.

Vierailija
338/338 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen 47-vuotias tyttö ja neito. Vasta kun menen naimisiin minusta tulee täti ja rouva.

Olet ikäneito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi