Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa tätiytyminen tapahtui?

Vierailija
29.12.2025 |

Löysin 7 vuoden takaisia kuvia ja järkytyin. Olen muuttunut jossain ikävuosien 36 ja 40 välillä aivan rytinällä. 

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tummelit ripuloineet joulun aikana laatikoista? Edessä haisee silakka, takana silkka kakkaripuli, yöks!

Vierailija
42/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhanhoito on estetiikkaa, kaunista turhuutta. Luonnonkierron ihmettelyä. Hyvinkin filosofista puuhaa, jos sen päälle ymmärtää. Eikä täti-ihmisiä ei näe taidegallerioiden avajaisissa tai yleisillä luennoilla. Täti-ihminen ei taida käydä muualla kuin kesäteatterissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kriittiset vuodet itselle on ollut 45-47. Sitä ennen olin "tyttönen" mutta sitten huomasi muutokset ihossa (ekat rypyt, ihon kimmoisuus katoaa), painon joka meinaa hiipiä vyötärölle, ohenevat hiukset mutta mikä pahinta se että omat vaatteeni alkoivat olla nuorten mielestä tätimäisiä ja itselleni tätimäiset äiskävaatteet oli niitä trendikkäitä. Eli sanoisin että esivaihdevuosissa riski tätiytymiseen on vahva, samoin sii vaiheessa kun muoti kierähtää sellaiseksi että nuoret suosii vaatteita joita itse muistaa omalla äidillään olleen tätivaiheessa.

Mulla tämä tapahtui jo silloin kun ns. mutsifarkut/porkkanafarkut tulivat muotiin.  Nyt muodissa on sellaiset vaatteet, joita itse käytti vähän alle ja yli 20-vuotiaana. Nelikymppinen olen nyt, tätiytymisestä en osaa sanoa.

Vierailija
44/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taisin olla 46 kun löysin sekö isot clip on-nappikorvikset että viskoosipuserot, tietäjät tietävät miksi. Nyt on kaappi täynnä kukkaprinttejä.

Apua, kukkakuosi ja muut värikkäät vaatteet on alkaneet kiinnostaa. Tätiytymisen esiaste? 😄

Vierailija
45/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan hirveästi ihmisestä. Katsokaapa vaikka jotain Jenni Haukiota kolmevitosena ja JaloTiinaa nelivitosena. Kumpi on tätiytynyt, missä iässä ja näin pois päin. 

No, kuvittele nämä rouvat toistensa saappaisiin...

Jenni Haukio on ollut täti jo syntyessään, ainakin hänen runojensa perusteella. En ihmettele yhtään, että otti itselleen vanhan ukon. 

Vierailija
46/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättääkö nainen vain jokin aamu, että tänään ryhdyn tädiksi?

Vierailija
47/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein lasten saamisen vuoksi naisen tukka ohenee, ja silloin leikataan se kuuluisa vaimotukka josta ei kuitenkaan jakseta pitää huolta. Tämä on iso osa täti-imagoa

Tähän sopii hyvin kaveriksi pilottimalliset silmälasit.

Pilotit löytyvät monen nuorenkin päästä. Ovat seuraava sukupolvi tätejä.

Vierailija
48/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutarhanhoito on estetiikkaa, kaunista turhuutta. Luonnonkierron ihmettelyä. Hyvinkin filosofista puuhaa, jos sen päälle ymmärtää. Eikä täti-ihmisiä ei näe taidegallerioiden avajaisissa tai yleisillä luennoilla. Täti-ihminen ei taida käydä muualla kuin kesäteatterissa.

He ovatkin tätien alalaji, kulttuuritädit. (En oikeasti tiedä, miten tätiys määritellään. Jokaisella taitaa olla oma määritelmä)

Vierailija
49/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, olen 51 v, en tunne oloani tätimäiseksi. Tykkään yhä käydä baarissa, keikoilla ja konserteissa ja matkustella kuten vaikka 25-35 v sitten. Nyt on hippasen enemmän siihen rahaakin kuin nuorena. Toki ajan hampaalle ei mahda mitään eli ikä tuo uusia uria naamaan ja tykkää takerruttaa syömiset persaukseen ja vatsan seutuville. 

Silti välillä tuntuu, että 20 vuotta nuoremmat kollegat on ihan tanttamaisia ja tylsiäkin. Niin kauan pitää painaa menemään kuin pystyy ja olla oman elämänsä ilopilleri 😚

Vierailija
50/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne vieläkään tätityyliä omakseni. Olen pieni, hoikka ja urheilullinen. En koskaan käyttäisi jotain tunikoita, leggingsejä ja Riekerin kenkiä enkä leikkauttaisi lyhyttä, harmaata tätitukkaa.

Vierailija
51/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein lasten saamisen vuoksi naisen tukka ohenee, ja silloin leikataan se kuuluisa vaimotukka josta ei kuitenkaan jakseta pitää huolta. Tämä on iso osa täti-imagoa

Tähän sopii hyvin kaveriksi pilottimalliset silmälasit.

Pilotit löytyvät monen nuorenkin päästä. Ovat seuraava sukupolvi tätejä.

Juuri siksi tädit niitä pilotteja käyttävätkin, kun ajattelevat olevansa nuorekkaita. 

Ps. Tuo kehysmalli vain vetää kasvonpiirteitä alaspäin eikä nuorenna ketään

Vierailija
52/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taisin olla 46 kun löysin sekö isot clip on-nappikorvikset että viskoosipuserot, tietäjät tietävät miksi. Nyt on kaappi täynnä kukkaprinttejä.

Apua, kukkakuosi ja muut värikkäät vaatteet on alkaneet kiinnostaa. Tätiytymisen esiaste? 😄

Anna periksi ja väriydy. 😄 Täällä hippitytöstä tuli hippitäti, tukkaa on edelleen persiiseen ja helmat maahan. Mutta se jokin on muuttunut, mukavuudenhalu.

Vierailija
53/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä? Olen 54 ja todellakin käytän minihametta vaikka sun mielestä varmaan olen täti.

Vierailija
54/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He ovatkin tätien alalaji, kulttuuritädit. (En oikeasti tiedä, miten tätiys määritellään. Jokaisella taitaa olla oma määritelmä)

Varmasti 57-vuotias on parikymppiselle täti, oli hänen ajatusmaailmansa tai pukeutumisensa mitä tahansa. Tyttäreni kyllä yrittävät lainailla vaatteitani ja tulen hyvin juttuun parikymppisten kanssa. En kuitenkaan hengaile heidän kanssaan, ovat vielä niin vihreitä ja elämänkokemus on ohut.

Vierailija
55/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai sitä vissiin tätiytyi lähellä viittäkymppiä, kun mukavat vaatteet ja jalkineet alkoivat houkutella. Ryppyjäkin on tullut, hoitorasvoista huolimatta, mutta ompahan ainakin yritetty. Monet ikätoverit näyttävät vanhemmilta kuin minä, mutta sitä se tupakointi ja alkoholi tekee. Hiukset harmaantuvat, mutta en ole niitä mustiksi värjännyt, kuten monet tekevät, saa näyttämään entistä vanhemmalta ja naaman harmaammalta. Meikkaankin vielä, onnistuu ilman silmälaseja vaikka lehden luku ei niinkään. Olen työelämässä. En harmittele vanhenemista, iloitsen lasteni menestyksestä ja lapsenlapsista.

T: mummi 59v

Vierailija
56/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne vieläkään tätityyliä omakseni. Olen pieni, hoikka ja urheilullinen. En koskaan käyttäisi jotain tunikoita, leggingsejä ja Riekerin kenkiä enkä leikkauttaisi lyhyttä, harmaata tätitukkaa.

Ja kaikkia kiinnostaa, ainakin siellä sun maalaisjunttilassa :D

Vierailija
57/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti 57-vuotias on parikymppiselle täti, oli hänen ajatusmaailmansa tai pukeutumisensa mitä tahansa. Tyttäreni kyllä yrittävät lainailla vaatteitani ja tulen hyvin juttuun parikymppisten kanssa. En kuitenkaan hengaile heidän kanssaan, ovat vielä niin vihreitä ja elämänkokemus on ohut.

Kyllä 57 v on 47 v:llekin täti ja varmaan myös 67 v:lle. Tätiys on vaihe tytteliyden ja mummeliuden välissä, ei mitään pahaa.

Vierailija
58/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummeli mummelit kiihtyy!

Vierailija
59/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan hirveästi ihmisestä. Katsokaapa vaikka jotain Jenni Haukiota kolmevitosena ja JaloTiinaa nelivitosena. Kumpi on tätiytynyt, missä iässä ja näin pois päin. 

No, kuvittele nämä rouvat toistensa saappaisiin...

Jenni Haukio on ollut täti jo syntyessään, ainakin hänen runojensa perusteella. En ihmettele yhtään, että otti itselleen vanhan ukon. 

Jennin "runo": taivas, nurmikko, asfaltti, taivas, nurmikko, asfaltti

Ja siihen tyhmä ja tyhjä katse päälle :D

Vierailija
60/86 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummeli mummelit kiihtyy!

Oletko varma, että elät edes vanhaksi asti?? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän