Missä vaiheessa tätiytyminen tapahtui?
Löysin 7 vuoden takaisia kuvia ja järkytyin. Olen muuttunut jossain ikävuosien 36 ja 40 välillä aivan rytinällä.
Kommentit (324)
Kun leikkasin lyhyet hiukset ja värjäsin ne tummaksi
Olin täti jo 7-vuotiaana. Ja koska luin nuorena Topeliuksen koottuja ja Anni Swania, ajatusmaailmani muotoutui hyvinkin vanhoilliseksi.
Siinä 48-52 välillä. Ei voinut mitään että aikuisen naisen tyyli alkoi näyttää tai muuttua kissasta jotenkin selsittömäksi ja väsyneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oma hormonitoiminta alkoi muuttua ja vartalo alkoi muuttua, sopivat ja mukavat vaatteet on jostain syystä sellaisia tätivaatteita.
Nykyisin nuorten vaatteet ovat säkkimäisiä. Tädit käyttävät istuvampia vaatteita.
Nuorison one size fits all-trendi on tapa laskea tuotantokustannuksia, sama ylimitoitettu vaate sopii useimmille. Keski-ikäisillä on rahaa kalliimpiin vaatteisiin, samasta vaatteesta tehdään pienempiä erikokoisia eriä, mikä lisää kustannuksia.
Tuossa 5-kymppisenä, kun tulin kaapista (hameen kanssa).
T. Ex-Pertti
varmaan siinä vajaat viiskymppisenä yhtä aikaa vaihdevuosien alkamisen kanssa. Siinä kohtaa vanhenin 5 vuodessa enemmän kuin edellisen 15v aikana.
Toki vanheneminen näkyy kropassa ja kasvoissa mutta lähinnä se näkyi myös vaatteissa siten että korkeakorkoiset kengät vaihtui matalampiin leveäkantaisiin tai mataliin, kireät farkut löysempiin joustaviin, paitapusero ja jakku vaihtui neuleisiin tai muuten vana mukavampiin ja löysempiin. Jatkan kyllä edelleen hiusten laittamista tyylikkäästi, meikkaan siististi jne joten en ole antanut itseni rupsahtaa ihan kokonaan ja vaikka rupsahtaisinkin niin silti kamppailen sitä vastaan. Yksi itsetunnon paras kohottaja onkin juuri se että laittautuu edes vähän, kiinnittää huomiota siihen miltä näyttää niin töissä kun kaupassakin saati sitten vapaalla. Valitettavasti monille käy toisin ja koko olemus vaatteita myöten näyttää nuhjuiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun oma hormonitoiminta alkoi muuttua ja vartalo alkoi muuttua, sopivat ja mukavat vaatteet on jostain syystä sellaisia tätivaatteita.
Nykyisin nuorten vaatteet ovat säkkimäisiä. Tädit käyttävät istuvampia vaatteita.
Nuorison one size fits all-trendi on tapa laskea tuotantokustannuksia, sama ylimitoitettu vaate sopii useimmille. Keski-ikäisillä on rahaa kalliimpiin vaatteisiin, samasta vaatteesta tehdään pienempiä erikokoisia eriä, mikä lisää kustannuksia.
Nuoret ovat nykyään isokokoisempia. Ei haluta ostaa L-kokoista hyvin istuvaa vaatetta, mieluummin pukeudutaan säkkeihin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Olen 66 enkä ole vielä alkanut tätiytyä.
Jeesus mitä denialismiä🤪
Jeesus mitä anglismia 🙄
Ja kateutta.
Se oli 35v kun eräänä aamuna päätin että tänään ryhdyn tädiksi. Leikkasin lyhyen tukan, ostin värikkäät rillit sekä tunikakaavun ja aloin lihottamaan itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Se oli 35v kun eräänä aamuna päätin että tänään ryhdyn tädiksi. Leikkasin lyhyen tukan, ostin värikkäät rillit sekä tunikakaavun ja aloin lihottamaan itseäni.
Ja niin sinusta tuli ehta AV-mamma!
Vierailija kirjoitti:
varmaan siinä vajaat viiskymppisenä yhtä aikaa vaihdevuosien alkamisen kanssa. Siinä kohtaa vanhenin 5 vuodessa enemmän kuin edellisen 15v aikana.
Toki vanheneminen näkyy kropassa ja kasvoissa mutta lähinnä se näkyi myös vaatteissa siten että korkeakorkoiset kengät vaihtui matalampiin leveäkantaisiin tai mataliin, kireät farkut löysempiin joustaviin, paitapusero ja jakku vaihtui neuleisiin tai muuten vana mukavampiin ja löysempiin. Jatkan kyllä edelleen hiusten laittamista tyylikkäästi, meikkaan siististi jne joten en ole antanut itseni rupsahtaa ihan kokonaan ja vaikka rupsahtaisinkin niin silti kamppailen sitä vastaan. Yksi itsetunnon paras kohottaja onkin juuri se että laittautuu edes vähän, kiinnittää huomiota siihen miltä näyttää niin töissä kun kaupassakin saati sitten vapaalla. Valitettavasti monille käy toisin ja koko olemus vaatteita myöten näyttää nuhjuiselta.
Mulla alkoi vaihdevuodet alle nelikymppisenä kuukautiskierron lyhenemisellä, sen jälkeen olen tosiaan vanhentunut 5 vuodessa enemmän kuin tähän asti yhteensä vaikka olen vasta 43. Näytän ihan täysin mummolta.
Joillekin tuntuu olevan vaikea hyväksyä, etteivät kaikki muutu ulkoisesti tädiksi missään vaiheessa. Tätiydessä ei ole mitään pahaa, päinvastoin, mutta kaikki naiset eivät ole samanlaisia eivätkä tule samanlaisiksi. Mitä siitä hermostumaan?
Heti vaihdevuosien jälkeen kun estrogeeni sakkasi. Vartalo muuttui pötkyläksi, muodot katosivat, rinnat pehmenivät rasvalöllyköiksi.
Henkisesti olen varmaan ollut täti jo paljon aikaisemmin.
Osalla heti rippikoulun jälkeen. Samoin käy osalle miehiä, kuivia huumorintajuttomia ukkoja jo kaksi kymppisinä.
Vierailija kirjoitti:
Heti vaihdevuosien jälkeen kun estrogeeni sakkasi. Vartalo muuttui pötkyläksi, muodot katosivat, rinnat pehmenivät rasvalöllyköiksi.
Henkisesti olen varmaan ollut täti jo paljon aikaisemmin.
Joo estrogeenin väheneminen 40+ tuhosi oman ulkonäköni täysin.
Vttu kun lainaaminenkaan enää toimi
Komppanianpäällikkö kysyi alokkailta lomatarkastuksessa, että mistä tietää että nainen ei ole itselle sopiva? Varusmiehet eivät osanneet vastata, joten päällikkö sanoi: Jos hänellä on napa rintojen välissä, niin hän on teille liian vanha puolisoksi.
Selvennyksenä voin kertoa, että siihen aikaan naiset eivät olleet asevelvollisia eivätkä upseereita tai aliupseereita.
Olet sen ikäinen kun tunnet.
Oon 66 vuotta ja edelleen sama tyttö kuin nuorena. Ulkoinen olemus mummu, mutta se on kai enemmän muiden ongelma.
Suomalainen nainen alkaa tätiytymään noin 20:en vuoden iässä ja mummoutuminen alkaa noin kolmekymppisenä. Miehet vanhenevat huomattavasti arvokkaammin.