Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa tätiytyminen tapahtui?

Vierailija
29.12.2025 |

Löysin 7 vuoden takaisia kuvia ja järkytyin. Olen muuttunut jossain ikävuosien 36 ja 40 välillä aivan rytinällä. 

Kommentit (324)

Vierailija
201/324 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan hirveästi ihmisestä. Katsokaapa vaikka jotain Jenni Haukiota kolmevitosena ja JaloTiinaa nelivitosena. Kumpi on tätiytynyt, missä iässä ja näin pois päin. Mutta karkeasti sanottuna jotkut aloittavat tätiytymään heti kun 30v on mittarissa ja toiset ei ole tätejä vielä kuusikymppisinäkään.

Mun mielestä tatuoinnit, värjätty tukka ja  paljastavat vaatteet ei suojaa tätiytymiseltä. Jenni Haukio on enemmänkin hillitty ja klassinen, kuin tätimäinen. Enemmänkin nämä räväkät on tätimäisiä. Ruumiinrakenne toki vaikuttaa kaikki eivät ole ihailtua ektomorfista  tyyppiä. Ei vaikka kuinka terveesti eläisivät.

Vierailija
202/324 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millanen on tätiytymätön?

Normaalipainoinen tai vain pieni ylipaino, hiukset harteille tai pidemmät, hillityt silmälasit tai ei silmälaseja, vaatteet eivät ole telttoja, nuorekas kävelytyyli eli sellainen reipas ja vaivaton, ei lyllerretä ankkamaisesti

Silmälaseja tarvitaan näkemiseen, ja hiukset ohenevat useimmilla. Liittyy ikään, ei tätimäisyyteen. 

Kävelytyyli ja ryhti  kyllä kertoo paljon ihmisen terveydentilasta, kuten myös liikkeiden ketteryys. Mutta ei kai tätiytyminen ole pelkkää fyysistä vanhenemista. 

Itse yritän pysyä fyysisesti ja henkisesti ketteränä, mutta ulkonäkö taitaa juuri siitä syystä olla tätimäinen. Pukeudun käytännöllisesti enkä meikkaa, niin on helppo mennä töiden jälkeen lenkille tai liikuntaharrastuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/324 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-i,mutta silti kaikille äijän-aluille& sedillekin se väistämätön vanhantehkoisuus näyttääpi nykyään jo tulevan realiteetiksi aikaisemmin ja aikaisemmin,eli viimoistaan noin 30-40v.paikkeilla=Varallisuusmaha pömppöine pikafoodi-mahoineen,kaljupäitä enenevissä määrin aikaisemmin  ja aikaisemmin/tai harmaat harvat hiukset varhaiskeski-iässä. Mutta vain ne pahaiset äm#ät...!

Vierailija
204/324 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tätiytymisellä tarkoitetaan tässä yhteydessä mutta itse tulin tädiksi ensimmäisen kerran 17-vuotiaana ja nuorin siskoni 3-vuotiaana. Isotäti minusta tuli puoli vuotta sitten 41-vuotiaana ja nuorimmasta siskostani tuli isotäti 28-vuotiaana.

Vierailija
205/324 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut tätiytyneeni, kun identiteetistäni hävisi seksuaalinen olento. Se taas tapahtui, kun mieheni muuttui täysin haluttomaksi minua kohtaan. Hävisi omanarvontunto ja motiivi huolehtia ulkonäöstä. Nyt olen eroamassa ja toivon löytäväni itseni uudelleen. Yritän päästä eroon tätiydestä, mutta vielä en ole niin pitkällä. Minun tätiytymiseeni liittyi siis jopa masentumista ja ainakin itsetunnon ja elinvoiman hiipumista.

Vierailija
206/324 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taisin olla 46 kun löysin sekö isot clip on-nappikorvikset että viskoosipuserot, tietäjät tietävät miksi. Nyt on kaappi täynnä kukkaprinttejä.

Apua, kukkakuosi ja muut värikkäät vaatteet on alkaneet kiinnostaa. Tätiytymisen esiaste? 😄

Mitä vikaa on kukkakuosissa ja värikkäissä vaatteissa? 

Vierailija
207/324 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taisin olla 46 kun löysin sekö isot clip on-nappikorvikset että viskoosipuserot, tietäjät tietävät miksi. Nyt on kaappi täynnä kukkaprinttejä.

Apua, kukkakuosi ja muut värikkäät vaatteet on alkaneet kiinnostaa. Tätiytymisen esiaste? 😄

Mitä vikaa on kukkakuosissa ja värikkäissä vaatteissa? 

Ei sitten mitään, toteaa se hippitäti 70-luvun väreissä, joista oli aiemmin puhe. Alaosa on viininpunainen maksihame, villasekoitetta, tehty äitiysmekostani, vauva täyttää keväällä 25. Yläosa sinapinkeltainen viskoosipusero, jossa valkoisia pilkkuja JA punaisia kukkakimppuja. Sellpy rullaa. 

Maa on harmaa, ilma on harmaa ja maailmanaika on harmaata. Olkoon siis tädissä värejä.

Vierailija
208/324 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö ollakseen ei-täti käydä edelleen baareissa, vaikka ei kaipaa seksiseuraa eikä dokaamista? Kummallinen idea, että nuoren ihmisen seksinmetsästystä tai parinetsintää pitäisi jatkaa ikuisesti. Kuusikymppisenä on muutakin mielenkiintoista elämässä kuin miehen penis ja mitä sillä tehdään. :)

Jos nuo kuvailemasi jutut ovat vaihtoehto, niin olen mielummin täti kehdosta hautaan saakka nonstop.

Vierailija
209/324 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käväisin tätimäisenä 40 täytettyäni kun paino ei laskenut viimeisimmän raskauden jälkeen. 

Aloin voida huonosti ja kaiken maailman kremppoja oli. Sukkia en saanut aamuisin jalkaan jne.

Sitten päätin tehdä radikaalin muutoksen, muutin ruokavalion ja aloin aluksi kävelemään pitkiä lenkkejä, sitten löysin kuntosaliharjoittelun.

Näytän nyt 45-vuotiaana huomattavasti nuoremmalta kuin silloin 40-vuotiaana mutta se ei ole pääasia vaan se että tunnen oloni taas omaksi itsekseni ja fyysisesti vahvaksi.

Yhtään tunikaa en enää osta, miellän ne tuohon tätivaiheeseen.

Toki sitten kliseisesti myös erosin lasteni isästä pitkän liiton jälkeen ja löysin uuden rakkauden.

Tätimäisyydessä ei ole mitään vikaa mutta itse samaistan sen jotenkin oman itsensä kadottamiseen ja seksuaalisuuden hiipumiseen valitettavasti.

Näin me olemme erilaisia. Itselleni seksuaalisen ulottuvuuden hiipuminen on ollut yksi elämän parhaita ja vapauttavimpia kokemuksia. En mitenkään kaipaa sitä kihnuttamista ja vonkaamista missään muodossa. On ihanaa olla ihminen eikä seksiobjekti.

Vierailija
210/324 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätiytyminen alkaa kun nainen tanakoituu ja tukka lyhenee ja värjätään sellaiseksi kummalise. Väriseksi esim punaiseksi ja  naamalle ilmestyy silmälasit  ja vaatetus muuttuu sellaiseksi kaapu asuiksi ja puhe muuttuu sellaiseksi kotkotukseksi....

Voi hyvänen aika sentään.....tunnetko tyypin

Silmälaseja on ihan pikkulapsillakin. Tuo asenne, että rillit ovat no-no ja tätimäisiä, paljastaa sinut 1980-90 -lukujen kasvatiksi, kun piti kulkea mielummin vaikka puolisokeana julkisilla paikoilla, ettei vaan kukaan tiedä, että sulla on silmälasit!!! Ja rillipäät älkööt vaivautuko!! Hohhoijaa. Tule jo 2020-luvulle!!

Vierailija
211/324 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin alun perin sitä, että myös nuorien on aika päivittää silmälaseja. Pilottien aika on mennyt jo vuosia sitten. Pilotit eivät näytä nuorekkailta edes nuorilla.

Eikä ole. Pilottiklasit ovat kaiken ikäisillä naisilla "hot" ja miehillä "style". Ei sellaista asiaa pidä "päivittää" mikä on hyvää eikä sellaista pidä (yrittää) korjata joka ei ole rikki.
Pilottiklasit ovat ikuiset ja ajattomat.
Eikä se "nuorekas" siks'toiseen ole mikään tyylikkään eikä minkään muunkaan tavoiteltavan synonyymi: en minä ainakaan halua olla "nuorekas", koska sana itsessään implisiittisesti sisältää sen, ettei ihminen ole nuori.
Tosin, tämä taisi alunperin olla naisten keskustelu ja nuo yllä nähdyt ylilyönnit ehkä ovat jonkinlaisia naisnäk.ö.k.ulma-ylilyöntejä. Tuon edellä olevan verran kuitenkin oli pakko ssekantua keskusteluun miehenkin, kun tuo hahmo Täti 57 vuotta kirjoitti tuosta "päivittämisestä".
(Ai että kun on tökerö suomennos englannin "update" -sta, eikö se voisi suomeksi olla luontevammin esim. "päivämääräistäminen" tai vielä paremmin "ajankohtaistaminen?)
Jätkä 53 vuotta
jonka seuraavat klasit tulevat olemaan pilottimallia

Vierailija
212/324 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 61 enkä vois välittää vähempää mitä muut ajattelee mun ulkonäöstä. Hittoako se niille kuuluu, kun en minä heitä varten pukeudu tai laittaudu. Mä pukeudun, olen ja teen juttuja vain siksi, että ne miellyttää mua, ei muita.
Tästä johtunee, että mun erakoituminen tapahtui 4kymppisenä. Halusin pois negatiivisten ihmisten parista. Irvileuat, kuten oletan sinunkin olevan, on yksi tätä negatiivista varausluokkaa olevista ihmistyypeistä.

Ei kannata jumiutua negatiiviseen ilmastoon. Mitä nopeammin ignooraat tämä tyypin ihmiset, sitä paremmin voit. Hasta la vista, eli haistappa paska!

Vierailija
213/324 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin alun perin sitä, että myös nuorien on aika päivittää silmälaseja. Pilottien aika on mennyt jo vuosia sitten. Pilotit eivät näytä nuorekkailta edes nuorilla.

Eikä ole. Pilottiklasit ovat kaiken ikäisillä naisilla "hot" ja miehillä "style". Ei sellaista asiaa pidä "päivittää" mikä on hyvää eikä sellaista pidä (yrittää) korjata joka ei ole rikki.
Pilottiklasit ovat ikuiset ja ajattomat.
Eikä se "nuorekas" siks'toiseen ole mikään tyylikkään eikä minkään muunkaan tavoiteltavan synonyymi: en minä ainakaan halua olla "nuorekas", koska sana itsessään implisiittisesti sisältää sen, ettei ihminen ole nuori.
Tosin, tämä taisi alunperin olla naisten keskustelu ja nuo yllä nähdyt ylilyönnit ehkä ovat jonkinlaisia naisnäk.ö.k.ulma-ylilyöntejä. Tuon edellä olevan verran kuitenkin oli pakko ssekantua keskusteluun miehenkin, kun tuo hahmo Täti 57 vuotta ki

Tulihan sieltä mieskin kertomaan, oikein Jätkä 53 vuotta, mikä on totuus, hot ja style, sekä laittamaan höpöttävän akkaväen suut suppuun!

T: hahmo Täti 57 vuotta

PS. Osta pilotit nopeasti. Ne ovat menossa pois muodista, trendikkäillä nuorilla niitä ei enää näe. Kohta et löydä kunnon valikoimaa optikoiden hyllyiltä.

Vierailija
214/324 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekkuus on oikein hyvä ja kuvaava sana. Ei tässä enää nuoria olla. Haluan pukeutua kuitenkin ajanmukaisesti, viestittää eläväni nykyhetkessä. En pukeudu pintamuodin mukaan ja trendeistä poimin itselleni sopivat, en ole niiden vietävissä. Pukeudun aika klassisesti, mutta se hillitty klassisuuskin määritellään aina ajassa, mikä oli klassista pukeutumista 10 vuotta sitten, ei ole sitä enää. Kampausta ja pokia muodistetaan myös ajan mukana (pokia useamminkin, olen sitä ihmistyyppiä, jolla kaikki on hukassa; avaimet, sakset, korkinavaaja, käsineet ja ne himpskatin lukulasit. Olen ostanut niitä kaikkia ainakin 6kpl, ettei aina tarvitse etsiä. (Nuorempana tämä vain nauratti, nykyään se v*tuttaa.) 

Muoti voi olla myös ilonaihe, itseironisuutta ja leikkiä unohtamatta. Olen turhamainen, feminiininen, aikuinen nainen. Mistä saankin huonon aasinsillan feministiseen tiedostavuuteen. Minua joskus tiedostavat nuoret moittivat, että edelleen pukeutumisellani miellytän patriarkaattia. Kaikkien vuosien jälkeenkin. Etten loppujen lopuksi meikkaa tai käherrä itseäni varten. Puhtaasti ideologisten lukulasien läpi katsottuna näin onkin, mutta meistä jokaisen on elettävä todellisuudessa. Olen kelpoinen, täydellinen nainen tässä, nyt. Niin paljon ulkopuolelta tulevia vaatimuksia naisilla, piutpaut kaikelle!

N57

Vierailija
215/324 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä tätisplainigia, että tätiys ei näkyisi, tätiys alkaa 20v loppupuolella ja siinä ei denialismi oikein auta. Tätinaisen tunnistaa tädin pitkistä valoista jotka jää päälle kun täti näkee komeita uroita. Pyydän, Tätinaiset, jättäkää komeat urokset kyyläämättä ja keskittyvää esim kutomiseen. Kiitos!

Vierailija
216/324 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein lasten saamisen vuoksi naisen tukka ohenee, ja silloin leikataan se kuuluisa vaimotukka josta ei kuitenkaan jakseta pitää huolta. Tämä on iso osa täti-imagoa

Ei kovin kuuluisa, kun en minäkäkää tiedä, mikä on vaimotukka? 

Vierailija
217/324 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätiys on mielentila, ei ikä.

Näin minäkin ajattelin tätä ketjua selatessa. Tutuissani on useita todennäköisesti just sen näköisiä, joita tässä ketjussa haukutaan tätimäisiksi, mutta ovat iloisia, rempseitä ja meneviä, eivätkä tippaakaan tätejä. Itse en näytä tädiltä, mutta olen vähän tylsä, ja mieleltäni varmasti eniten tätimäinen. 

Vierailija
218/324 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Olen 66 enkä ole vielä alkanut tätiytyä.

Minä olen vasta 63v, enkä hahmota itseäni tätinä. Sama vaatekoko ja  myös samantyyliset vaatteet kuin parikymppisenä.

Muoti muuttunut moneen kertaan. Ei enää pukeuduta kuin parikymppisenä. Herätys tähän päivään.

Kai ihminen saa pukeutua kuten haluaa? Sinäkö muka voit sanella toisia kulkemaan muodin mukana?? 

Vierailija
219/324 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Olen 66 enkä ole vielä alkanut tätiytyä.

Minä olen vasta 63v, enkä hahmota itseäni tätinä. Sama vaatekoko ja  myös samantyyliset vaatteet kuin parikymppisenä.

Muoti muuttunut moneen kertaan. Ei enää pukeuduta kuin parikymppisenä. Herätys tähän päivään.

Kai ihminen saa pukeutua kuten haluaa? Sinäkö muka voit sanella toisia kulkemaan muodin mukana?? 

6-kymppinen saa pukeutua edelleen kuin kaksikymppisenä. Saa sitä ihmetelläkin, kun ei hahmota (kommentoijan oma verbi) ikäänsä.

Vierailija
220/324 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun ei enää ehtinyt eikä jaksanut keskittyä itseensä, kun oli huolehdittava omista lapsista, vaativasta työstä ja vakavasti sairaista vanhemmista yhtä aikaa. Samaan aikaan oli vielä yliopiston jatko-opinnot menossa.