Missä vaiheessa tätiytyminen tapahtui?
Löysin 7 vuoden takaisia kuvia ja järkytyin. Olen muuttunut jossain ikävuosien 36 ja 40 välillä aivan rytinällä.
Kommentit (324)
Olin täti jo syntyessäni. Tätinä ja isotätinä olo on kivaa.
43 v.
Siinä vaiheessa kun veli tai puolison sisarus saa lapsia.
Ei ole vielä tapahtunut. Ja luonteeni tuntien tuskin koskaan tapahtuukaan.
Tätinaisilla on nyt sellainen tätisplaining päällä täällä, että huh huh!
Vai että oikein mielentila eikä ikä! No johan pomppas!
Tätinainen korvaa puutteensa (pun intended) todellisuuden kieltämällä.
Se oli 17:20:09-17:23:14 välisenä aikana 5.8.1997. Tiistaipäivä muistaakseni. Sitä vaan tunsi, että nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin täti 1-vuotiaana, sillä veljeni sai silloin ekan lapsensa. Noh, nyt olen 42 ja yhtäkään ryppyä ei ole mutta leukalinjasta huomaa, että en ole enää nuori. Olen laihtunut ja käyn salilla ahkerasti, lihasprosenttini on 28 mikä on ikäiselleni naiselle kova. Olen mielestäni paremman näköinen kuin parikymppisenä ja myös itsevarmempi. Hiukset ovat edelleen hyvin pitkät. Kukaan ei ole tädiksi tai mummeliksi sanonut, mutta en toisaalta välittäisi helvettiäkään vaikka sanoisi :D
Mistä leukalinjasta? Heh!
Oikeasti sack of potateo??? Eli mallia perunasäkki!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Olen 66 enkä ole vielä alkanut tätiytyä.
Jeesus mitä denialismiä🤪
Kun oma hormonitoiminta alkoi muuttua ja vartalo alkoi muuttua, sopivat ja mukavat vaatteet on jostain syystä sellaisia tätivaatteita.
Vastaus riippuu siitä miettiikö tuntuuko tädiltä, näyttääkö tädiltä vai onko täditelty. Olen itse ollut täti 16v ajan (siskolle esikoinen), kummitäti 25v ajan ja kummatkin ovat ok. Ulkonäöllisesti en osaa sanoa koska tapahtui, mutta varmasti tapahtunut kauan sitten. Eniten jäänyt mieleen ensimmäinen tädittely. Olin ollessani 20v töissä Linnanmäellä, kun pisteelleni tuli perhe ja lasta koko ajan ohjeistettiin: "anna tädille raha", "täti neuvoo mitä pitää tehdä", sano tädille kiitos". Tuossa tädittely liittyi vahvasti tilanteeseen ja eipä sille oikein olisi vaihtoehtoa ollutkaan, mutta kyllä se silti tuntui ja upposi. Samana vuonna bussikuski yritti myydä lastenlippua (eli luuli max 16v iäksi) ja papereita kyseltiin vielä vuosikymmen myöhemminkin.
Olisko tätiytyminen 25-30 vuotisakselilla. Kun ei enää ole nuori sanan varsinaisessa merkityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Se oli 17:20:09-17:23:14 välisenä aikana 5.8.1997. Tiistaipäivä muistaakseni. Sitä vaan tunsi, että nyt.
Ihan kuin uskoon tuleminen kellon tarkkuudella.
Olen nyt 35, ja on alkanut kiinnostaa kukkakuosi pukeutumisessa, kausiverhot, puutarhanhoito ja ostin ensimmäisen yleiskoneeni leipomista helpottamaan. Että tästä se kai lähtee 😄
Itse havaitsin tätimäistymisen kun aloin käyttää koko talven ajan melkein poikkeuksetta toppahousuja.
Aiemmin inhosin toppahousuja mutta tietyssä vaiheessa keski-ikää kyllästyin sukkahousujen pukemiseen ja farkuissa palelemiseen ja otin toppahousut talvisin vakiovaatteekseni. Vain hyvin tärkeisiin menoihin puen toisenlaiset housut talvisin. Sukkahousuja en mielelläni pue housujen alle edelleenkään vaan mieluummin pitkät lämpöpitkikset. Pääasia on ettei palele.
Tätiytyminen ei ala ulkonäöstä, vaan se alkaa ensin korvien välistä.
Vierailija kirjoitti:
Miehethän vanhenee paljon naisia nopeammin. Kalju voi alkaa vilkkua jopa kolmikymppisenä. Maha on pyöreä kuin pallo, hirveät silmäpussit, ruskeat hampaat nelikymppisellä.
Ei Totta.
Naiset rupsahtavat, miehet vain charmistuvat.
Henkisesti n. 43 vuotiaana. Ei haittaa mitääb
Minä tätiydyin, kun sisaruksistani ensimmäinen sai lapsen. Nyt olen täti jo monelle. Joillekin täti on haukkumasana ja käytetäänkin siihen tarkoitukseen. Kukkahattutäti, mistähän sekin on saanut alkunsa? Itselläni ei ole ainuttakaan kukkahattua. Hahhaaa.
Millainen on vaimo / tätitukka? Entä silmälasit?
Vierailija kirjoitti:
Minä tätiydyin, kun sisaruksistani ensimmäinen sai lapsen. Nyt olen täti jo monelle. Joillekin täti on haukkumasana ja käytetäänkin siihen tarkoitukseen. Kukkahattutäti, mistähän sekin on saanut alkunsa? Itselläni ei ole ainuttakaan kukkahattua. Hahhaaa.
Mä olen ajatellut hattua kesäksi, ettei aurinko porota päähän. Jokohan sitä kehtaisi alkaa kukkahattuun.
lähes kaikilla hääkuvassa on pitkä tukka, joka vaihdetaan parin vuoden päästä käytännölliseen lyhyeen malliin.