Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava näytti rakennuspiirustuksensa. Makuuhuoneessa olevassa vessassa ei ole ovea

Vierailija
29.12.2025 |

En kehdannut ääneen ihmetellä kuinka kukaan käy paskalla makuuhuoneen vessassa josta haju leijailee sänkyyn. 

Makuuhuoneen yhteyteen rakennetuista vessoista passkanhaju kantautuu sänkyyn vaikka olisi ovi.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä avoimia huoneita. Keittiö olohuoneessa - kylppäri makuuhuoneessa. Ei kiitos. 

Lisäksi isot lattiasta kattoon olevat ikkunat, kaikki näkyy ulos! 

Vierailija
22/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näit varmaan pelkän pohjapiirustuksen. Olisiko siitä jätetty itse ovet pois, jotta vasta rakennusvaiheessa päätetään minkälainen ovi ja mihinkä suuntaan aukeava? Luulenpa, että itse rakennuspiirustuksista sinä ymmärrät yhtä paljon kuin sika hajuvesistä.

Valitettavasti on ammuttava arvauksesi alas. Ymmärrän rakennuspiirustuksista lähes kaiken. Lisäksi tuttavan kanssa puhuttiin avoimesta ratkaisusta. Ovia ei ollut myöskään kodinhoitohuoneen ja eteisen välillä. Muitakin minusta epämiellyttäviä asioita piirustuksissa oli mutta se on heidän unelmansa, ei minun. Itse en koskaan halua vessaa makuuhuoneeseen. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä avoimia huoneita. Keittiö olohuoneessa - kylppäri makuuhuoneessa. Ei kiitos. 

Raha ratkaisee!

Ei näitä asukkaita varten rakenneta vaan rakennusyhtiön voiton maksimoimiseksi.

Vierailija
24/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika turha vessa kyllä jos sinne ei ole ovea.

Jotkut pariskunnathan kuulemma ei sulje vessan ovea, käyvät yhdessä aamutoimet - toinen paskoo, toinen pesee hampaita. Nää on kai niitä "meillä on kaikki yhteistä, ei ole salaisuuksia, täys symbioosi".

Onko näitä Suomessakin? Luulin että vain amerikkalaisissa asunto -sarjoissa. "Minä voin paskantaa samalla kun sinä kiharrat hiuksiasi".

Vierailija
25/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakentaa kunnolliset seinät ja kunnon ovi + ilmanvaihto oikin niin ei sieltä kuulu mitään,eikä haise .

Mutta tuollaista ei tapahdu tässä maassa.  Halvalla tehään kalliin näköstä vaan.

Vierailija
26/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollainen pohjapiirros, siinä on ensin makuuhuoneen vieressä pukeutumistila ja sen takana kylpyhuone. Näiden tilojen välissä on liukuovi, ei näy pohjapiirroksessa.

Paskanhaju muuten on asia, joka oikeanlaisilla rakenteilla ja ilmastoinnilla saadaan samantien tuuletettua pois. Totta on, että jos vessassa ei ole minkäänlaista ilmanvaihtoa ja pitää tuuletusta varten avata ovi, niin haiseehan se, mutta ei kaikki asu valtion rahoittamissa vuokra-asunnoissa.

Vierailija
27/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rakentaa kunnolliset seinät ja kunnon ovi + ilmanvaihto oikin niin ei sieltä kuulu mitään,eikä haise .

Mutta tuollaista ei tapahdu tässä maassa.  Halvalla tehään kalliin näköstä vaan.

Tehtäiskin edes halvalla. Mutta kun sitä paskaa tehdään kalliilla.

Vierailija
28/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin.

Vierailija
29/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostuisi tuollaiseen ratkaisuun ettei weeceessä ole ovea! En pidä siitä että lirinät ja lorinat kuuluvat toisen korviin. Saatikka että kakkosen plötsäykset kuuluu! Ja haju!! Ja vielä sängyssä?!

Vierailija
30/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap ole kuullut wc-orjuudesta. Siinä hajut ovat vain bonusta.

Vierailija
31/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että liukuovi.

Miksi kukaan haluaisi ahtaaseen tilaan kääntyvää ovea? Joko se siitä vessakopista tulee hanakala kääntyvän oven takia tai makuunhuoneen sisustaminen on hankalaa kääntyvän oven takia. 

Vierailija
32/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en suostuisi tuollaiseen ratkaisuun ettei weeceessä ole ovea! En pidä siitä että lirinät ja lorinat kuuluvat toisen korviin. Saatikka että kakkosen plötsäykset kuuluu! Ja haju!! Ja vielä sängyssä?!

Ei kai kukaan sellaista rakennakaan. Ap ei vain ymmärrä pohjapiirustuksia. 

Vierailija
33/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla vessasta leviää haju muualle, ilmanvaihto on pielessä tai puuttuu. 

Raitis ilma tulee asuntoon makuuhuoneiden ja oleskelutilojen kautta ja käytetty ilma imetään pois keittiön, pesutilojen ja vaatehuoneiden sekä varastojen kautta.

Hometalossako asut vai jossain rönttöisessä kunnan köyhien vuokratalossa, jossa joku niskavaivainen, vetoa pelkäävä mummo on teipannut venttiilit tukkoon?

Vierailija
34/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuollainen pohjapiirros, siinä on ensin makuuhuoneen vieressä pukeutumistila ja sen takana kylpyhuone. Näiden tilojen välissä on liukuovi, ei näy pohjapiirroksessa.

Paskanhaju muuten on asia, joka oikeanlaisilla rakenteilla ja ilmastoinnilla saadaan samantien tuuletettua pois. Totta on, että jos vessassa ei ole minkäänlaista ilmanvaihtoa ja pitää tuuletusta varten avata ovi, niin haiseehan se, mutta ei kaikki asu valtion rahoittamissa vuokra-asunnoissa.

En ole vielä eläessäni nähnyt wc:tä ilman ilmanvaihtoa voisin kuvitella, että tällainen wc on mahdollista vain omakotitaloissa, jonne wc on haluttu lisätä myöhemmin, mutta säästelty ilmanvaihdon osalta. 

Vierailija
35/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi isot lattiasta kattoon olevat ikkunat, kaikki näkyy ulos! 

Ja sinä kyyläät siellä ulkona vahtimassa muiden elämää kun omaa ei ole.

Oletko muuten koskaan kuullut ikkunaverhoista?

Vierailija
36/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näit varmaan pelkän pohjapiirustuksen. Olisiko siitä jätetty itse ovet pois, jotta vasta rakennusvaiheessa päätetään minkälainen ovi ja mihinkä suuntaan aukeava? Luulenpa, että itse rakennuspiirustuksista sinä ymmärrät yhtä paljon kuin sika hajuvesistä.

Valitettavasti on ammuttava arvauksesi alas. Ymmärrän rakennuspiirustuksista lähes kaiken. Lisäksi tuttavan kanssa puhuttiin avoimesta ratkaisusta. Ovia ei ollut myöskään kodinhoitohuoneen ja eteisen välillä. Muitakin minusta epämiellyttäviä asioita piirustuksissa oli mutta se on heidän unelmansa, ei minun. Itse en koskaan halua vessaa makuuhuoneeseen. -ap

makunsa kullakin, samoin paskanhajunsa (HAHA). Et sitten sen vertaa rakentamisesta tajua kuitenkaan, että ilmanvaihto on pakollinen ja poistoilma imetään kylppäristä ulos. Asut itse hometalossa?

Vierailija
37/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan sellaista rakennakaan. Ap ei vain ymmärrä pohjapiirustuksia. 

Rakentaapas. Olen asunut sellaisessa ja siihen tottui. Enää en kyllä halua.

Vierailija
38/38 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina menee uskottavuus kun joku sekoittaa ilmastoinnin ja ilmanvaihdon keskenään. Ne ovat täysin eri asiat, vaikka voidaan rakentaa yhteiseen järjestelmään. Ilmanvaihto on pakollinen, ilmastointi erittäin harvinainen mutta suositeltava. 

Paskanhaju poistuu ilmanvaihdolla, joka siis on pakollinen ja välttämätön jokaisessa asuinrakennuksessa.

Ap pelkää nyt asiaa, joka ilmenee hänellä kotona, jossa on jotain pahasti vialla ilmanvaihdossa ja hänen ruokavaliossaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi