Mikä harrastus on justiinsa sinun henkireikäsi? Mistä saat valoa ja iloa elämään?
Otsakkeessa kysymys. Mikä on just SUN juttusi? Olisi kiva kuulla siitä :)
Kommentit (266)
Käsityöt, askartelu, yms. Jokunen vuosi sitten virkkasin niin paljon että minun molemmat ranteet kipeytyivät todella pahoin ja jouduin käyttämään rannetukia ja pitämään pakkotaukoa virkkaamisesta. Olin ihan kauheissa tuskissa kun en voinut tehdä sitä, tai edes makrameeta
Kirjat! Luen kirjan päivässä tai kahdessa. Käyn kirjastossa useammin kuin ruokakaupassa. Öisin luen kirjoja, jollen saa unta. Nytkin mulla on kirja auki tässä vieressä. Dickerin Villipeto. On tosi hyvä.
Koirat. Alkukantaisia isoja koiria useita. Niiden koulutus, hoito, ruokkiminen ja ulkoilutus on elämän suola. Joskus haluaisin kasvattaakin, mutta tuntuu että ihmiset ovat niin kummallisia ja epäluotettavia osa, eivätkä kontaktini ole niin laajat eikä ole kasvattajana mainetta tai yhteistyökumppaneita.. pelottaisi myydä pentuja jos päätyisivät huonoon kotiin kaikesta huolimatta.
Juokseminen. Mukavat endorfiinit, hyvä fiilis itsestä ja pysyvästä kehosta (ei iän ja sairauksien myötä itsestäänselvyys).
Käveleminen, retkeily, patikointi. Joskus sielu lepää ja ehtii käsitellä ja käydä asioita läpi ja mennä ikäänkuin zen-tilaan. Joskus taas ajatukset niin solmussa että parempi samalla kuunnella podcastia luonto-, koira, politiikka - tai fantasia-aiheista.
Kirjojen lukeminen. Kaikki mieluisia: historia, elämäkerrar, filosofia, proosa. Olen huomannut ikäväkseni monen muun lailla, että netti huonontanut keskittymiskykyä. En ole tyytyväinen tähän taantumiseen, tahdon takaisin ihanan kokemuksen jonka kirjaan syventyminen antaa. Sitä ei voita mikään muu harrastus, se on elämäntapa, sielun eliksiiri.
Vierailija kirjoitti:
Seksi
Kaipaan sinkkuaikoja kun pidin rakastajia. Nyt on vaan vanha ukko jolla ei enää vehkeet toimi.
Viinan juonti on ainoa ilo mitä on jäljellä. Tänäänkin aion ryypätä,ei tätä elämää muuten kestä.
Kasvien kasvattamisesta saa oikeasti iloa elämään.
Käsityöt. Voin tehdä omin käsin tarpeellista, kaunista tai ihan vaan mielen virkistykseksi jotain.
Kaksi kertaa viikossa Asahi. Ja kaikkina viikonpäivinä kävely ./.. 6000 steppiä/ vrk.
Valokuvaus. Suosittelen niille, joiden mielestä pelkkä kävely ulkona on tylsää. On kiva kuvata samojakin paikkoja eri vuodenaikana ja vertailla miten maisema muuttuu, mutta toisaalta kuvaaminen antaa innostuksen lähteä käymään kauempanakin.
Myös sisällä voi kuvata, esim. tehdä asetelmia ja harjoitella erilaisia valotusratkaisuja. Valokuvauksen kautta olen opetellut digitaalista kuvankäsittelyä ja tehnyt kirjoja ja kalentereita.
Ratsastus, agility, koirien kanssa lenkkeily ja touhuilu, ystävien näkeminen ja äänikirjat.
Mitä ovat valo ja ilo?! Jotain kosmista hölynpölyä josta lapsille aikuiset valehtelee iltasaduissa.
Jostain syystä pidän pitkistä projekteista; monet käsityöt ovat sellaisia, isot palapelit, paksut kirjat, huonekalujen korjaus ja verhoilu, taide. Ihanaa uppoutua tekemiseen joka ei heti lopu, ja tuntea tyydytystä kun homma joskus aikanaan valmistuu. Sitten voikin taas aloittaa uuden homman..
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa viikossa Asahi.
Vau. Ihan noin usein ei tule ostettua, vaikka vanhoja Asahi Pentaxeja keräilenkin.
Vierailija kirjoitti:
Videopelit.
Voi v#ttu. mikä törppö.
lukeminen, ilmajooga, onlinepelit, metsässä ulkoilu ja käsityöt
Aivan kuin itseni kertomaa🤗.