Mikä harrastus on justiinsa sinun henkireikäsi? Mistä saat valoa ja iloa elämään?
Otsakkeessa kysymys. Mikä on just SUN juttusi? Olisi kiva kuulla siitä :)
Kommentit (266)
Paritanssit ja erityisesti lavatanssit. Jos miehellä on hyvä rytmitaju ja kunto tanssiessa, hänet kannattaa kutsua myös vaakamamboon.
Koirani ja pilates. Tai ylipäänsä liikuntatunti ryhmässä; ei ole pakko olla pilates, mutta nyt on hyvä pilatesmaikka.
Matkustelu. Sekä ulkomailla, että kotimaassa. Aina kun vaan vähänkin rahaa ja aikaa.
Juoksu! Ihan täydellinen liikuntamuoto, voi pienellä kynnyksellä vetää lenkkarit jalkaan ja menoksi. Jos on huono päivä voi vetää rennon ja meditatiivisen lenkin, jos hyvä päivä niin reippaamman, ja jos ketuttaa niin vaikka intervalleja. Ja sitten heti omaan suihkuun ja mahtava olo.
kuule saan ihan siitä, että en joutuisi rikosten, ryöstön, häirinnän, sabotointien ja vääryyksien kohteeksi. . Ei tuollaisia ikävyyksiä itselleni tai läheisilleni
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanssi! Viikon kohokohta ja on ikävä tuntia joululomalla.
Ihan sama havainto. Paritanssitreeneissä on pakko keskittyä musiikkiin ja liikkeeseen eikä ainakaan minulla aivoihin samanaikaisesti mahdu juuri muuta.
Tuo koskee ihan jokaista harrastusta, josta on itse kiinnostunut. Jos ei ole kiinnostunut tanssista (tai mistä tahansa muusta harrastuksesta) niin ihan tasan tarkkaan keskittyminen harhailee muihin aiheisiin.
Moni myös perustelee omia harrastuksiaan sillä, että juuri sen parissa voi kehittyä koko ajan eteenpäin. Ihan kuin muissa ei voisi. Ihan jokaisessa asiassa voi kehittyä, jos kiinnostusta riittää.
Tupakan poltto. Päivä avautuu iloisesti aamusauhujen myötä. Ja sitä iloahan sitten riittääkin kunnes valo väistyy, ja on viimeisen sauhun aika. Mutta huomenna on taas uusi päivä!
Tutkimustyö millä pelimerkeillä kristinusko myytiin roomalaisille. Yliopistoiden sivuilta löytyy hyviä graduja, väitöksiä ja muita tutkimuksia.
Purjehdus, käsityöt, nikkarointi, matkailu ja patikointi. Sesongin mukaan mennään, eli en missään etelässä käy talvella purjehtimassa tai patikoimassa. Ainakaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Paritanssit ja erityisesti lavatanssit. Jos miehellä on hyvä rytmitaju ja kunto tanssiessa, hänet kannattaa kutsua myös vaakamamboon.
Tanssilavoilta olen saanut parhaat kertakäyttömiehet eli ns. yhden yön suhteet. Erittäin virkistävä harrastus!
Kerään hometta, itiöitä ja sieniä. Viikonloppuisin potkulautailen, pelkään pimeää ja huudatan imuria komerossa.
Kodin siisteys ja koristelu viikonloppuna ja juhla-aikoina, esimerkiksi kattamalla pöytä hienoksi. Jos arkipäivät ja vapaapäivät näyttävät täysin samalta; pesukone jyskyttää, siivoukset on tekemättä, ruokapöytä on arkisen näköinen yms., ei vapaa-aika tunnu juuri miltään. Pitää olla selvä ero arkipäiviin, ennen kuin vapaa tuntuu vapaalta.
Netflix ja videopelit. En mä niistä valoa enkä iloa saa, kunhan sohin niiden avulla synkkyyttä ja jatkuvaa työstressiä hitusen loitommalle, etteivät olisi läsnä 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Avaan päivällä verhot. Tuo valoa elämään.
Näin on. Niissä, jotka pitävät verhonsa kiinni 24 h, oli kesä taikka talvi, on minun silmissäni jotain outoa tai hämärää, tulee olo, että sellaisilla on jotain salattavaa tai ongelmia.
Aloitin itämaisen vatsatanssin. Tein uudenvuoden lupauksen, että jatkan sitä. Muutaman kerran vedettyäni perusliikkeet läpi fiilis oli todella hyvä. Tiedostin keskivartalon ihan toisella tavalla verrattuna entiseen ja pidin kropastani ihan uudella tavalla.
YouTubessa vaan video päälle, siellä on paljon eri alkeiskursseja.
Hillotolppa-nylkyttäjä- poliitikkoja varmaan viduddaa. Kohta tulee jokin utube-vero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Niissä, jotka pitävät verhonsa kiinni 24 h, oli kesä taikka talvi, on minun silmissäni jotain outoa tai hämärää, tulee olo, että sellaisilla on jotain salattavaa tai ongelmia.
Pitääpä avata verhot, niin kaikki ongelmat ja salaisuudet katoavat! Sinun pitäisi lyödä tuolla neuvolla rahoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääpä avata verhot, niin kaikki ongelmat ja salaisuudet katoavat! Sinun pitäisi lyödä tuolla neuvolla rahoiksi.
Mitä pimität?
Mulle antaa historiantutkimus todella paljon iloa ja energiaa. On ihana huomata kerta toisensa jälkeen, että täällä rypevä
ok set tava si pe ri a kais ke ha ri pas ka sa k ki ei ole mun kansaa etnisesti ja historiallisesti.
Ompelu, harmi vain etten enää paljoa jaksa selkäkivun takia.
Aloitin joitakin vuosia sitten lenkkeilyn, nyt siitä on tullut jo kestävyysjuoksua, kun olen alkanut treenata vähän järjestelmällisemmin ja osallistun juoksutapahtumiin muutaman kerran joka kesä ja syksy. Kestävyysurheilussa on jotain puhdistavaa ja virkistävää.