Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso ilmoitti tänään, että haluaa avioeron. Voinko olla huomenna sen takia pois töistä?

Vierailija
28.12.2025 |

En siis yritä estää eroa, vaan totesin hänelle, että okei sitten. Hän on kuulemma miettinyt asiaa jo pitkään, koska riidellään paljon. Itse en olisi halunnut silti tätä ja olen ihan rikki. Ehdittiin olla yhdessä viisi vuotta.

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs sitten kulkee raja näiden surun ja kriisin kohdanneiden saikuissa? Tuleeko siis kaikissa elämän kolhuissa jäädä sairaslomalle, jos itse kokee olevansa työkyvytön? Koira kuoli, kissa yön yli kadoksissa, vaimo/mies jätti, vanhempien

Mikä sua vaivaa? Oletko itse psykopaatti ja esihenkilö? Jos ap on joka toinen päivä saikulla koska koira katsoi ilkästi ja  lehdenjakaja herätti yöllä niin eiköhän hän olisi jättänyt kysymättä täältä asiaa. 

Eipä varmaan monellekaan tulisi edes mieleen ruikuttaa sääliä ja lomalupaa vauvapalstalta. Toisaalta taas eikö meillä kaikilla pitäisi olla työelämässä samat pelisäännöt ja mitä siitä tulisi, jos kaikki saikuttaisi kun paha mieli tai sydämeen sattuu?

Juuri näin, töissä voi sanoa työkavereille että en ole välttämättä juttutuulella tänään kuin on henkilökohtainen kriisi, mutta ei todellakaan eron pitäisi aikuisen ihmisen elämää sillä tavalla sekoittaa, että ei edes töihin kykene, ymmärtäisin kyllä jos mies ois vaikka eilen kuollut että ottaa saikkua, mutta ero ja sekin vasta puhe asteessa.... 

Vierailija
142/150 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ero täysin puskista eikä mies edes kertonut itse erosta mulle vaan sain sähköisesti avioerohakemuksen. Mies elänyt siihen asti ihan normaalisti mun kanssa. Multa vietiin täysin matto alta ja elämä romahti. Mulla alkoi muutaman päivän päästä kesäloma opintovapaan päälle ja voin sanoa, että oli paskin kesäloma ikinä. Mä kärsin unettomuudesta, ahdistuksesta yms. Kesäloman jälkeen menin pariksi päiväksi töihin ja siinä kohtaa selvisi lisää asioita jotka romahdutti henkisen jaksaminen joka vähän oli noussut. En pystynyt olemaan töissä vaan sain sairauslomaa. 

Erosta on 2,5 vuotta ja edelleen yritän paikata eron tekemiä tuhoja. Olen kamppaillut masennusoireiden, uupumuksen, unettomuuden, ahdistuksen yms. kanssa. Hyvin menneet AMK:n opinnot ei menneet enää niin hyvin, mutta sain suoritettua loppuun. On tapahtunut muutakin ikävää joka vienyt toipumista taas eteenpäin johonkin tulevaisuuteen. Elämä tuntuu välillä yhdeltä kamppailulta. 

Joku tuolla viisasteli, että ehkä ap:lla ei ole ollut muita vaikeita asioita elämässään ja on nuori. No mä en ole nuori vaan avioero tuli yli 40-vuotiaana ja mun elämässä on ollut paljon vaikeita asioita. Ehkä tuo miehen kylmä tapa jättää oli se viimeinen asia joka romahdutti kaiken lopullisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit olla,mutta kerro fyysinen syy,oksennustauti tms.

Eikä ihme, jos oksettaa.

Kun työnantaja kuitenkin saa tietää, että poissaolon syynä oli ero, niin tuosta saa kirjallisen varoituksen. Siis siitä, että valehteli olevansa sairas.

Lääkärin pakeille. Heti aamusta.

Jos ihminen ei nuku, niin Ei se pitkään sairastumatta jaksa. Uni on elintärkeä.

Vierailija
144/150 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen. Minä taas haluan eron mut mies ei, sanoi etten tule toimeen rahallisesti. Niin sitten jatketaan rakkaudetonta liittoa taas, hän ei rakasta minua.

Meinaatko saikuttaa...

Vierailija
145/150 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs ap:n tilanne on?

Vierailija
146/150 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
147/150 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisit poissa töistä. Elämä jatkuu.

Jollei esimerkiksi pysty nukkumaan, voi olla vähän vaaraksi työssään. 

Itse en ollut pois töistä, kun löysin isäni kuollerena ja muutaman päivän ajan tein töissäni koko ajan virheitä. 

Vierailija
148/150 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet omalla ilmoituksella poissa töistä. Jos et ole työkykyinen senkään jälkeen niin lekurillw, mutta hän voi antaa saikkua mutta koodiksi tulee joku masennus ja se tulee työnantajalle tietoon. Itse välttelisin lekurikäyntiä, kukaan ei ole kuollut kuitenkaan." 

Ei meillä esihenkilö tiedä poissaolon syytä. Vain lääkäri ja palkanmaksaja. Ja palkanmaksajaa ei kiinnosta, kuin koodi, joka kertoo, onko oikeutettu slomaan. 

Meillä annetaan/lähetetään saikkulappu esihenkilölle ja hän pistää sen eteenpäin palkkoihin. Viimeistään googlaamalla koodit selviää esihenkilöllekin. Lisäksi meillä on -vaihtoehtoinen työ- sairasloman sijaan, missä työterveyslääkäri katsoo henkilön voivan tehdä jotakin muuta työtä, mitä esihenkilöllä on tarjottavana, jos ei kykene juuri siihen, mi..."

Sen slomalapun voi antaa suljetussa kuoressa. Ei esihenkilölle kuulu kaikki mahdolliset sairaudet. 

Vierailija
149/150 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Diagnoosi: Työntekijän ei tarvitse kertoa sairautensa tarkkaa diagnoosia.

Vain tarpeellinen tieto: Riittää, että todistuksessa ilmoitetaan työkyvyttömyyden syy, esimerkiksi "sairaus" tai "lääkärikäynti", mikä riittää todistamaan oikeuden palkkaan."

Vierailija
150/150 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin töihin, mutta kertoisin esimiehelleni, etten välttämättä ole 100 % työkykyinen. 

Pomon vastuulla sitten on (työn luonteesta riippuen), voiko henkisesti tai fyysisesti vajaakuntoinen (tilapäinen unettomuus) olla töissä vai lähettääkö työterveyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme