Puoliso ilmoitti tänään, että haluaa avioeron. Voinko olla huomenna sen takia pois töistä?
En siis yritä estää eroa, vaan totesin hänelle, että okei sitten. Hän on kuulemma miettinyt asiaa jo pitkään, koska riidellään paljon. Itse en olisi halunnut silti tätä ja olen ihan rikki. Ehdittiin olla yhdessä viisi vuotta.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Olet omalla ilmoituksella poissa töistä. Jos et ole työkykyinen senkään jälkeen niin lekurillw, mutta hän voi antaa saikkua mutta koodiksi tulee joku masennus ja se tulee työnantajalle tietoon. Itse välttelisin lekurikäyntiä, kukaan ei ole kuollut kuitenkaan."
Ei meillä esihenkilö tiedä poissaolon syytä. Vain lääkäri ja palkanmaksaja. Ja palkanmaksajaa ei kiinnosta, kuin koodi, joka kertoo, onko oikeutettu slomaan.
Vierailija kirjoitti:
Kolme päivää voi olla pois omalla ilmoituksella, oli syy mikä tahansa.
Ei kaikissa paikoissa/aloilla. Joissakin vaaditaan lääkärintodistus jo ensimmäisestä päivästä alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet omalla ilmoituksella poissa töistä. Jos et ole työkykyinen senkään jälkeen niin lekurillw, mutta hän voi antaa saikkua mutta koodiksi tulee joku masennus ja se tulee työnantajalle tietoon. Itse välttelisin lekurikäyntiä, kukaan ei ole kuollut kuitenkaan."
Ei meillä esihenkilö tiedä poissaolon syytä. Vain lääkäri ja palkanmaksaja. Ja palkanmaksajaa ei kiinnosta, kuin koodi, joka kertoo, onko oikeutettu slomaan.
Meillä annetaan/lähetetään saikkulappu esihenkilölle ja hän pistää sen eteenpäin palkkoihin. Viimeistään googlaamalla koodit selviää esihenkilöllekin. Lisäksi meillä on -vaihtoehtoinen työ- sairasloman sijaan, missä työterveyslääkäri katsoo henkilön voivan tehdä jotakin muuta työtä, mitä esihenkilöllä on tarjottavana, jos ei kykene juuri siihen, mitä työtehtävät normaalisti edellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme päivää voi olla pois omalla ilmoituksella, oli syy mikä tahansa.
Ei kaikissa paikoissa/aloilla. Joissakin vaaditaan lääkärintodistus jo ensimmäisestä päivästä alkaen.
Eikä missään paikassa saa omalla ilmoituksella olla pois muusta syystä kuin sairauden vuoksi, ei siis mistä tahansa syystä.
Akuutti stressihäiriö, työstä riippuen sairausloman pituus.
Missäs sitten kulkee raja näiden surun ja kriisin kohdanneiden saikuissa? Tuleeko siis kaikissa elämän kolhuissa jäädä sairaslomalle, jos itse kokee olevansa työkyvytön? Koira kuoli, kissa yön yli kadoksissa, vaimo/mies jätti, vanhempien
Mikä sua vaivaa? Oletko itse psykopaatti ja esihenkilö? Jos ap on joka toinen päivä saikulla koska koira katsoi ilkästi ja lehdenjakaja herätti yöllä niin eiköhän hän olisi jättänyt kysymättä täältä asiaa.
Eipä varmaan monellekaan tulisi edes mieleen ruikuttaa sääliä ja lomalupaa vauvapalstalta. Toisaalta taas eikö meillä kaikilla pitäisi olla työelämässä samat pelisäännöt ja mitä siitä tulisi, jos kaikki saikuttaisi kun paha mieli tai sydämeen sattuu?
Erotilanteet ja ihmisten taustat ovat erilaisia. Kyllä eron vuoksi voi jäädä paikalliselle sairaslomalle.
Ole onnellinen. Minä taas haluan eron mut mies ei, sanoi etten tule toimeen rahallisesti. Niin sitten jatketaan rakkaudetonta liittoa taas, hän ei rakasta minua.
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen. Minä taas haluan eron mut mies ei, sanoi etten tule toimeen rahallisesti. Niin sitten jatketaan rakkaudetonta liittoa taas, hän ei rakasta minua.
No tuo on ihan vain sun omaa tyhmyyttä eikä tuo sun sontasi helpota ap:n oloa mitenkään.
Minä olen saanut sairaslomapäivän molempien vanhempieni kuoleman johdosta. Piti ihan käytännön asioitakin hoitaa, mutta työnantaja ymmärsi kyllä ja antoi saikkua.
Sain työnantajalta myös hienon surukukkakimpun myöhemmin.
Meillä on käsittääkseni huomioitu myös erotilanteita ja työnantaja on ohjannut hakemaan lääkäriltä sairauslomaa. Ihmisiähän tässä ollaan ja ei aina tarvitse jaksaa ja pystyä tekemään töitä, kun suru koskettaa.
Ei se ole kenenkään etu, jos työntekijä on puolikuntoisena ja ajatukset toisaalla tekemässä töitä. Pahimmillaan jopa työturvallisuus voi vaarantua.
Nyt on kyllä apllä sellainen tilanne, että niitä vaikeita päiviä tulee vielä lisää. Neuvoni on, että on yhden päivän pois töistä omalla ilmoituksella, mahatauti tms. Sen jälkeen niistää nenän, kampaa tukan ja menee töihin. Miehen, jos nyt siis sitä vässykkää voi edes mieheksi sanoa, takia ei kannata jäädä tuleen makaamaan. Missä on sisu, ylpeys ja itsearvostus? Älä näytä sille niljakkeelle, että itket sen perään. Soita parhaalle, kylmäpäisimmälle ystävättärellesi ja pyydä neuvoja ja kuohuviinipulloa.