Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on perimmäinen syy, miksi et halua treffeille kahvilaan?

Vierailija
27.12.2025 |

Piheys, sosiaalisten tilanteiden pelko, vai mikä?

Kommentit (1659)

Vierailija
181/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä kaupunkilaiset tykkää kahviloista. Me maalaiset leivomme itse ja kutsumme tutut ja vieraat kotiimme kahville. Ihan luonnollista.

Jeps, ei kuulu tapoihin täällä. En kutsu kotiini ketään, täällä ei ole käynyt vuosikausiin ketään. Ei ole mikään yleinen olohuone ja ravirata.

Tämä. Kahvilat ovat tapaamisia varten. Minulla välillä käy vieraita, mutta enemmän ohimennen, esim serkkuni käy usein juoksulenkkimme jälkeen luonani suihkussa ja vaihtamassa vaatteet. Sitten lähdemme kahvilaan jos halutaan kahvia tai leivosta, tai ravintolaan jos on nälkä. 

Ei me kotisohvalle jäädä rupattelemaan. Kesäisin sitten vaikka kallioille piknikille jätskikioskin kautta rantaan. Tai vaikkapa pelaamaan jotain lautapeliä. 

Juuri näin. Elämä on paljon aktiivisempaa kun ei jää sinne kotiin nyhväämään. Minulla ei juuri käy vieraita enkä itsekään vieraile muiden luona, mutta sosiaalinen elämäni on vilkasta. 

Onhan se sata kertaa kivempaa lähteä ulos tai sinne kahvilaan tai vaikka yhdessä pyöräilemään kuin istua kotona. 

Vierailija
182/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo kahvia enkä teetä ja tuntuu jotenkin nololta aikuisena ihmisenä tilata jotain limsaa tai mehua juomaksi. Tai jos tilaan vettä, vaikutan pihiltä tai persaukiselta.

Smoothie tai tuorepuristettu mehu eivät ole yhtään noloja aikuiselle. Tai kaakao. Tai vaikkapa joku maustettu vesi. Tai voihan sitä ottaa vaikkapa jonkin herkullisen tuorepuuron ja vettä, tai chiavanukkaan. Terveellisiäkin. 

Ehkä olen itse vanhanaikainen, mutta en kyllä menisi toisille treffeille miehen kanssa. joka tilaa kaakaon tai smoothien. Tai chiavanukkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarjosi bostonkakkua kamomillateen kanssa.

Vierailija
184/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli pääsi kuhisee kaikelaisia negatiivisia tuomitsemisia, ja kompastut niihin itse. Sellaista se on, luuserin elämä. 

Voithan aina tilata talon kalleimman kahvin ja pullan ja vaan närppiä niitä.

Miksi kukaan tilaisi jotain, mitä ei syö tai juo? Sehän vasta oudon kuvan ihmisestä antaa. 

On sitä muitakin paikkoja treffailla, kuin kahvilat.

Sellainen ihminen jota pelottaa pihiltä vaikuttaminen tai on jotain muita tuomitsevia sosiaalisia pakotteita, eli se jolle tuossa vastattiin. 

Vierailija
185/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on selvästi  taas sama kotitreffi- jankuttaja jonka mielestä kahvilatreffit ovat "työhaastattelu" ja on  katkera,kun vain maksulliset suostuvat tulemään kämäiseen kämppäänsä.

Vierailija
186/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden keskustelujen perusteella sovin aina ekat treffit kahvilaan. Jos se ei miehelle käy, niin siinähän väistää luodin. Ei jatkoon.  

Vierailija
187/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kahvila,mutta julkinen paikka. Jos mies vaatii  naista kotiinsa,hän odottaa pildeä kotiinkuljetuksena. Tai on oikeasti sosiaalisten tilanteiden pelkoinen sekä ujo,mikä sekään ei ole hyvä parisuhteen kannalta. 

Vierailija
188/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo kahvia enkä teetä ja tuntuu jotenkin nololta aikuisena ihmisenä tilata jotain limsaa tai mehua juomaksi. Tai jos tilaan vettä, vaikutan pihiltä tai persaukiselta.

Smoothie tai tuorepuristettu mehu eivät ole yhtään noloja aikuiselle. Tai kaakao. Tai vaikkapa joku maustettu vesi. Tai voihan sitä ottaa vaikkapa jonkin herkullisen tuorepuuron ja vettä, tai chiavanukkaan. Terveellisiäkin. 

Ehkä olen itse vanhanaikainen, mutta en kyllä menisi toisille treffeille miehen kanssa. joka tilaa kaakaon tai smoothien. Tai chiavanukkaan. 

No o sullakin kriteerit, kiristääkö muutoin vanne päätäsi, vai kulkee kaakaossa raja...

Vierailija
189/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean kallista ja kuulostaa masentavalta. Minä juon kahvini mieluummin tuoreena kotona ja saan sellaisen kuin haluan. Leivon ja laitan ruokaa. Ystäväni tekevät myös niin, välillä vierailemme kahvittelun ja ruokailun merkeissä. Piknik ei kuulu edes sanavarastoon. Toki retkelle voidaan mennä metsään tai järvelle.

Ihmisen, jonka mielestä mukava seura, lenkkeily, leivokset, kahvi, hyvä ruoka ravintolassa, piknikit, jäätelöt rannalla ja lautapelit kuulostavat masentavilta, täytyy olla todella erikoinen tapaus! 

Kaikesta noista ei tarvi pitää, mutta että oikein masentavaa... 😁 (tulee vaikutelma pihlajanmarjoista+ketusta) 

Tuohan kuulostaa juuri kaikelta todella ihanalta, oikein masennuksen ehkäisyltä. Eikä kyllä edes kallistakaan. 

Kotona kahvin juominen on ankeaa, mieluummin vaikka termariin ja rantakalliolle tai johonkin kauniiseen puistoon. Ruokaa voi ystäville laittaa, mutta sitten se on pitkän kaavan kautta kunnollinen illallinen johon panostetaan kunnolla. 

Vierailija
190/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla kahvila,mutta julkinen paikka. Jos mies vaatii  naista kotiinsa,hän odottaa pildeä kotiinkuljetuksena. Tai on oikeasti sosiaalisten tilanteiden pelkoinen sekä ujo,mikä sekään ei ole hyvä parisuhteen kannalta. 

Mies haluaa vain suojautua taloudelliselta hyväksikäytöltä. On todella yleistä, että nainen käy vain hakemassa ilmaiset miehen tarjoamat virvokkeet, ja sen jälkeen nainen ghoustaa miehen.

Vierailija
191/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on hienoa jos ihmisen itsetunto on sellainen että voi tilata sellaista hyvää josta itse pitää eikä lampaana tilaa sitä mitä kuvittelee muiden häneltä odottavan.

Miehekästä. 

Vierailija
192/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa vain suojautua taloudelliselta hyväksikäytöltä. On todella yleistä, että nainen käy vain hakemassa ilmaiset miehen tarjoamat virvokkeet, ja sen jälkeen nainen ghoustaa miehen.

Tässä malliesimerkki siitä, miten kertoa, ettei ole koskaan käynyt treffeillä sanomatta ettei ole koskaan käynyt treffeillä. 😄

Vierailija
193/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua istua pienessä pöydässä kertomassa itsestäni, kun joka ilmansuunnassa on vastaavia pöytiä täynnä ihmisiä höristelemässä korviaan. Olen todistanut kahvilatreffejä vierestä monta kertaa ja se on yhtä kiusallista kuultavaa aina. 

Mieluummin tapaan jossain, jossa ihmiset kulkevat ohi eikä kukaan ulkopuolinen kuule koko settiä. 

Onko sinulla rikollinen menneisyys vai miksi häpeät elämääsi noin?

Vierailija
194/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat lähinnä rajoittuneelta ja ahdasmieliseltä. 

Vierailija
195/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilatreffit käy, mutta kahvi a ei ole mun suosikkitreffipaikka. Kävelytreffit on mukavammat. Pystyn olemaan rennommin, kun kävellään samalla, eikä tarvitse koko ajan tuijottaa toisen naamaa ja pelätä hiljaisia hetkiä.

Miksi hiljaisia hetkiä pitäisi pelätä? 

Henkilö on "Se Oikea" silloin, kun tuntuu hyvältä olla hänen lähellään myös silloin, kun ollaan hiljaa. 

Vierailija
196/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean kallista ja kuulostaa masentavalta. Minä juon kahvini mieluummin tuoreena kotona ja saan sellaisen kuin haluan. Leivon ja laitan ruokaa. Ystäväni tekevät myös niin, välillä vierailemme kahvittelun ja ruokailun merkeissä. Piknik ei kuulu edes sanavarastoon. Toki retkelle voidaan mennä metsään tai järvelle.

Masentavaa? 😂 No nytpä vitsin murjaisit. 

Kahvilan kahvi on kyllä monin kerroin tuoreempaa kuin se kotona keittämäsi. Sehän rouhitaan paikan päällä ja juodaan saman tien kun se valmistuu. Ja kovan menekin vuoksi paketit eivät kauaa ole avattuina. 

Vierailija
197/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Itse menisin. Mitä vikaa on kaakaossa tai smoothiessa?

Vierailija
198/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juujuu, varmaan tosi yleistä. Miksi joku nainen sietäisi mielestään tylsää miestä jonkun kahvikupillisen takia? HIenon illallisen takia ehkä, mutta että kahvikupillisen?

Vierailija
199/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä malliesimerkki siitä, miten kertoa, ettei ole koskaan käynyt treffeillä sanomatta ettei ole koskaan käynyt treffeillä. 😄

Niinpä. On selkeesti luettu jotain jenkkimediaa.

Vierailija
200/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Itse menisin. Mitä vikaa on kaakaossa tai smoothiessa?

Varmaan pitäis olla makkarapotut hookoon sinisestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi