Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on perimmäinen syy, miksi et halua treffeille kahvilaan?

Vierailija
27.12.2025 |

Piheys, sosiaalisten tilanteiden pelko, vai mikä?

Kommentit (1659)

Vierailija
161/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähde kahvilaan. Liian kallista. Enkä halua maksattaa kahvejani miehellä, sillä en ole mikään maksullinen nainen.

No etpä tosiaan, Pasi. Jos olisit joskus tavannut naisia, tietäisit, että me maksamme ihan itse juuri sun kaltaisten miesten takia, jotka kuvittelevat naisen olevan velkaa jotain jos niille tarjoaa.

Oikeasti ainut syy on tuo "liian kallis", eli sulla ei ole kahtakymppiä kahviin ja kakkuun vaan se 20 egeä menee sulla kevyesti kaljaan.

Mitä ihmettä? Miten muka tulkitsette tämän miehen kirjoittamaksi? Olen työssä käyvä nainen, en tuhlaa kahviloihin, enkä todellakaan eläisi miesten siivellä, niinhän minä juuri kirjoitin. Ja joku missaa pointin ja hokee, että naiset maksavat itse. Olen nainen, en halua maksaa 10euroa kahvista ja pullasta! Enkä juo kaljaa. En siis käy kahviloissa. Enkä myöskään baareissa. Käytän rahani järkevämmin.

Vierailija
162/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, taasko on kahvilahullu paikalla yrittämässä vakuuttaa naisille että kyllä sinne hänen perähikiän pusikkotorppaan on turvallista tulla. 

Ilmeisesti taaskaan kukaan ei ole tullut kun jaksaa täällä jankuttaa! 😁

Ap: jos niille treffeille haluat, niin ei auta kuin opetella niissä kahviloissa käymään. Täällä et saa ketään vakuutettua luoksesi tulemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähde kahvilaan. Liian kallista. Enkä halua maksattaa kahvejani miehellä, sillä en ole mikään maksullinen nainen.

No etpä tosiaan, Pasi. Jos olisit joskus tavannut naisia, tietäisit, että me maksamme ihan itse juuri sun kaltaisten miesten takia, jotka kuvittelevat naisen olevan velkaa jotain jos niille tarjoaa.

Oikeasti ainut syy on tuo "liian kallis", eli sulla ei ole kahtakymppiä kahviin ja kakkuun vaan se 20 egeä menee sulla kevyesti kaljaan.

Mitä ihmettä? Miten muka tulkitsette tämän miehen kirjoittamaksi? Olen työssä käyvä nainen, en tuhlaa kahviloihin, enkä todellakaan eläisi miesten siivellä, niinhän minä juuri kirjoitin. Ja joku missaa pointin ja hokee, että naiset maksavat itse. Olen nainen, en halua maksaa 10euroa kahvista ja pullasta! Enkä juo kaljaa

Osta kupillinen teetä ilman pullaa. Onko vieläkin liian kallista?

Vierailija
164/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä kaupunkilaiset tykkää kahviloista. Me maalaiset leivomme itse ja kutsumme tutut ja vieraat kotiimme kahville. Ihan luonnollista.

Vierailija
165/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis paikka, eikä ole korrektia pyytää daamia maksamaan.

Vierailija
166/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Miten muka tulkitsette tämän miehen kirjoittamaksi? Olen työssä käyvä nainen, en tuhlaa kahviloihin, enkä todellakaan eläisi miesten siivellä, niinhän minä juuri kirjoitin. Ja joku missaa pointin ja hokee, että naiset maksavat itse. Olen nainen, en halua maksaa 10euroa kahvista ja pullasta! Enkä juo kaljaa

Sinä et ole nainen jos laukkaat housut jalassa huviksesi treffeillä miesten kanssa. Ymmärrät sitten joskus jos kohtusi pääsee käyttöön. Mutta tuskin noilla seteillä tulee tapahtumaan.

Vierailija
167/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä kaupunkilaiset tykkää kahviloista. Me maalaiset leivomme itse ja kutsumme tutut ja vieraat kotiimme kahville. Ihan luonnollista.

Jeps, ei kuulu tapoihin täällä. En kutsu kotiini ketään, täällä ei ole käynyt vuosikausiin ketään. Ei ole mikään yleinen olohuone ja ravirata.

Vierailija
168/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallis paikka, eikä ole korrektia pyytää daamia maksamaan.

Ei siellä pyytää tarvi. Molemmat ottavat ostoksensa tarjottimelle ja sitten kassan kohdalla myyjä pyytää maksun. 

Enemmän kommunikaatiota vaatii se, jos toinen haluaa maksaa molempien ostokset. Oletusarvo kuitenkin on se, että jokainen maksaa omansa. 

Vierailija
169/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun miehen aina treffeille kotiini. Kahvilassa ei voi panna.

Vierailija
170/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen mieluummin ensitreffeillä ravintolaan syömään, kun se on romanttisempaa ja muutenkin kivempaa.

Sopii hyvin. Kunhan kumpikin tarjoaa ruoat toiselle.

Nainen, joka vaatii miestä maksamaan on maksullinen eli ei kelpaa kunniallisille miehille.

Kyllä mies silloin haluaa tarjota naiselle kun on tästä oikeasti kiinnostunut.

Jännästi kuitenkin vaan naivat itseään varakkaampia naisia, joten aika ristiriitainen käyttäytymismalli. Esitetään tarjoavaa ja laupiasta aiomiesmateriaalia, kun naisen iskän perintö kiiluu silmissä. Silloin kun nainen oikeasti tarvitsisi elatusta niin 50/50 ja ilmaisseksulit päälle. :D

Vierailija
171/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia enkä teetä ja tuntuu jotenkin nololta aikuisena ihmisenä tilata jotain limsaa tai mehua juomaksi. Tai jos tilaan vettä, vaikutan pihiltä tai persaukiselta.

Vierailija
172/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo kahvia enkä teetä ja tuntuu jotenkin nololta aikuisena ihmisenä tilata jotain limsaa tai mehua juomaksi. Tai jos tilaan vettä, vaikutan pihiltä tai persaukiselta.

Onpa sinulla huono itsetunto sitten. Et ehkä sovellu parisuhteeseenkaan, jos valahtaa vetelä housuun jo kahvilassa mehun juomisesta.

Korrektia on myös tilata jotakin, mutta jättää se syömättä tai juomatta.

Vierailija
173/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli pääsi kuhisee kaikelaisia negatiivisia tuomitsemisia, ja kompastut niihin itse. Sellaista se on, luuserin elämä. 

Voithan aina tilata talon kalleimman kahvin ja pullan ja vaan närppiä niitä.

Vierailija
174/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeps, ei kuulu tapoihin täällä. En kutsu kotiini ketään, täällä ei ole käynyt vuosikausiin ketään. Ei ole mikään yleinen olohuone ja ravirata.

Tämä. Kahvilat ovat tapaamisia varten. Minulla välillä käy vieraita, mutta enemmän ohimennen, esim serkkuni käy usein juoksulenkkimme jälkeen luonani suihkussa ja vaihtamassa vaatteet. Sitten lähdemme kahvilaan jos halutaan kahvia tai leivosta, tai ravintolaan jos on nälkä. 

Ei me kotisohvalle jäädä rupattelemaan. Kesäisin sitten vaikka kallioille piknikille jätskikioskin kautta rantaan. Tai vaikkapa pelaamaan jotain lautapeliä. 

Vierailija
175/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen mieluummin ensitreffeillä ravintolaan syömään, kun se on romanttisempaa ja muutenkin kivempaa.

Ja ravintolassa saa pumpattua miehestä paljon enemmän rahaakin ulos. Kolmen ruokalajin ateria viineineen ja liköörit päälle on paljon kannattavampi kuin kuppi kahvia jonkun käntyn kera. 

Juuri kun luulit saavasi ilmaiset sapuskat, niin sinulle tehdäänkin siekkiset, ja joudutkin yksin syömään ja myös maksamaan. Hah hah haa!

Vierailija
176/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat ovat luonnollinen ympäristö vain kaupungin kerrostaloissa kasvaneille. Me muut emme nauti ilmapiiristä.

Vierailija
177/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Smoothie tai tuorepuristettu mehu eivät ole yhtään noloja aikuiselle. Tai kaakao. Tai vaikkapa joku maustettu vesi. Tai voihan sitä ottaa vaikkapa jonkin herkullisen tuorepuuron ja vettä, tai chiavanukkaan. Terveellisiäkin. 

Vierailija
178/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ravintolassa saa pumpattua miehestä paljon enemmän rahaakin ulos. Kolmen ruokalajin ateria viineineen ja liköörit päälle on paljon kannattavampi kuin kuppi kahvia jonkun käntyn kera. 

Juuri kun luulit saavasi ilmaiset sapuskat, niin sinulle tehdäänkin siekkiset, ja joudutkin yksin syömään ja myös maksamaan. Hah hah haa!

Mikä on siekkiset?

Vierailija
179/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli pääsi kuhisee kaikelaisia negatiivisia tuomitsemisia, ja kompastut niihin itse. Sellaista se on, luuserin elämä. 

Voithan aina tilata talon kalleimman kahvin ja pullan ja vaan närppiä niitä.

Miksi kukaan tilaisi jotain, mitä ei syö tai juo? Sehän vasta oudon kuvan ihmisestä antaa. 

On sitä muitakin paikkoja treffailla, kuin kahvilat.

Vierailija
180/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kahvilat ovat tapaamisia varten. Minulla välillä käy vieraita, mutta enemmän ohimennen, esim serkkuni käy usein juoksulenkkimme jälkeen luonani suihkussa ja vaihtamassa vaatteet. Sitten lähdemme kahvilaan jos halutaan kahvia tai leivosta, tai ravintolaan jos on nälkä. 

Ei me kotisohvalle jäädä rupattelemaan. Kesäisin sitten vaikka kallioille piknikille jätskikioskin kautta rantaan. Tai vaikkapa pelaamaan jotain lautapeliä. 

Kauhean kallista ja kuulostaa masentavalta. Minä juon kahvini mieluummin tuoreena kotona ja saan sellaisen kuin haluan. Leivon ja laitan ruokaa. Ystäväni tekevät myös niin, välillä vierailemme kahvittelun ja ruokailun merkeissä. Piknik ei kuulu edes sanavarastoon. Toki retkelle voidaan mennä metsään tai järvelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi