Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on perimmäinen syy, miksi et halua treffeille kahvilaan?

Vierailija
27.12.2025 |

Piheys, sosiaalisten tilanteiden pelko, vai mikä?

Kommentit (1659)

Vierailija
241/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinhän minä sanoin. Naisella ei ole mitään syytä seurustella chiavanukkaita tilailevan hinttapulin kanssa. 

Naisella ei ole mitään syytä seurustella miehen kanssa, jonka miehuutta chiavanukas uhkaa. 

Eli hinttapulin. Ei ole tosiaan naisella mitään syytä heidän kanssaan seurustella. 

Paljon enemmän kuin chiapelkoisen reppanan. 

Jos mikä tahansa ruoka-aine saa miehen ajattelemaan että sellainen jotenkin syö miehuutta, niin ei jatkoon. Mä tahdon miehen, jonka miehuuteen tuollaisilla asioilla ei ole vaikutusta mihinkään suuntaan. 

Onkohan tämä chiapelkoinen edes koskaan chiaa maistanut? On hyvää, ja todella helppo ja täyttävä välipala. 

Vierailija
242/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50v nainen ja inhoan kahviloita. Niissä on epämukava, levoton olo. (Enkä ole edes käynyt kahvilatreffeillä, vaan pari kertaa hyvän ystaväni kanssa.) Mieluummin leivon itse pullat ja keitän paremmat kahvit kotonani.

Tuttu, rauhallinen ympäristö. Ei ylimääräisiä ihmisiä.

Jos kotitreffit ei ok, niin mieluummin kävisin yhdellä kävelyllä, tai ajeltais pitkä matka autolla johonkin paikkaan. (Paitsi jos vastapuolella joku ökyauto, jota haluaa esitellä.)

Mika Moringkin tykkäsi viedä naisia pitkille autoajeluille.

Samaa mietin, että miksi kukaan haluaisi ajaa "pitkän matkan" puolituntemattoman autossa?

Kuulostaa kyllä pahimmalta painajaiselta. Autossa istuminen muutenkin on aika kurjaa. Ja sieltä ei pääse halutessaan poiskaan helposti. Kahvilasta on helppo lähteä jos ei synkkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo kahvia enkä teetä ja tuntuu jotenkin nololta aikuisena ihmisenä tilata jotain limsaa tai mehua juomaksi. Tai jos tilaan vettä, vaikutan pihiltä tai persaukiselta.

Smoothie tai tuorepuristettu mehu eivät ole yhtään noloja aikuiselle. Tai kaakao. Tai vaikkapa joku maustettu vesi. Tai voihan sitä ottaa vaikkapa jonkin herkullisen tuorepuuron ja vettä, tai chiavanukkaan. Terveellisiäkin. 

Ehkä olen itse vanhanaikainen, mutta en kyllä menisi toisille treffeille miehen kanssa. joka tilaa kaakaon tai smoothien. Tai chiavanukkaan. 

Et sä "vanhanaikaiselta" kuulosta vaan umpihullulta.

Vierailija
244/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama v sitten kävin yli 100 treffeillä 2 v sisällä ja kaikki ekat treffit tein kahvilaan.

Olin tutussa kahvilassa, ns vakkari pöytä ja siinä pystyi keskustelemaan ihan tarpeeksi rauhassa.

Vierailija
245/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila paras treffipaikka. Noin 1/3-1/2 treffeistä on saanut jatkoa kahvilasta. 

Kävelytreffeiltä heikommin, se toisen kanssa kasvotusten oleminen tuntuu olevan paljon parempi tapa tutustua. 

Vierailija
246/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihiys, Onks se lopunperin sitä vai järkevyyttä? Aattele ja suhteuta: kuppi kahvia ja pieni leivonnainen, helposti toista kymppiä, tämä kertaa kaks. Minä teen sillä rahalla kotona viikon ruuat leipineen ja maitoineen...mieti!

Olen nainen, mutta en todellakaan tee viikon ruokia parilla kympillä. En juo kaupan halvinta kahvia enkä osta punalaputettuja ruokia. Käyn välillä ravintoloissa syömässä. Jos miehelle on liian kallista maksaa kahvilassa itselleen kahvi, niin meidän elintasomme ovat liian kaukana toisistaan eikä parisuhteesta tulisi mitään. En etsi elättiä vaan kumppania.

Vierailija
247/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää istuskella paikoillaan 

Ad/hd vai muu häiriö?

Vierailija
248/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen tätä ketjua lukemalla oppinut:

Koskaan ei kotitreffeille, jotta vältän tämän reppanan ja kaikki hänen kaltaisensa. 😁

Lapissa kotitreffit ja yökyläily on perussettiä.

Vierailija
249/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei kotitreffeille, jotta vältän tämän reppanan ja kaikki hänen kaltaisensa. 😁

Ei ole. Asun Lapissa. Ihan naurettavaa ajatuksenakin tuollainen. 

Vierailija
250/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pitkien etäisyyksien takia Lapissa on tyypillistä sopia yöksi jäämisestä, ennen kuin toista on vielä tavannut kasvotusten. Fernándezkin on toiminut näin esimerkiksi silloin, kun eräs mies tuli hänen luokseen monen tunnin matkan bussilla."

https://www.is.fi/viihde/art-2000011410177.html

Lue tuosta faktaa.

Vierailija
251/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehiä kohtaan epäluuloinen nainen ei lähde treffeille minnekään, ei edes sinne kahvilaan. Eivät naiset halua treffeille epäilyttävien hyypiöiden kanssa vaan jättävät treffit väliin jos se mies epäilyttää."

Kerran joku nainen kirjoitti tällä palstalla kun hän sopii treffit kahvilaan, niin hänellä on kaveri mukana aina jossain lähistöllä, ja he ovat etukäteen sopineet, että nainen lähettää kaverilleen viestin, jos epäilyttävää tapahtuu miehen käytöksessä kahvilassa.

Vierailija
252/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pitkien etäisyyksien takia Lapissa on tyypillistä sopia yöksi jäämisestä, ennen kuin toista on vielä tavannut kasvotusten. Fernándezkin on toiminut näin esimerkiksi silloin, kun eräs mies tuli hänen luokseen monen tunnin matkan bussilla."

Lue tuosta faktaa.

Ei todellakaan ole yleistä. Ehkä jos on jotain tuttuja, ja silti ensin tutustutaan siellä jossain ihmisten ilmoilla ennen kuin toisen kotiin mennään. Nainen toki saa miehen luoksensa, mutta se ei ole järkevää. Naiselle vielä tuotakin hullumpaa mennä miehen kotiin. 

Sinä olit sitä mieltä että kahvilatreffit olisivat liikaa vaivaa, eikö tuo 300km sitten ole? Eikä siinäkään mitään seksitakuuta ole, nukut pihavajassa jos et ole riittävän mukava, ja todennäköisesti sohvalla vaikka olisitkin. 

Tuo nainenhan itse ei miehen luo ole mennyt. Ollut omassa kodissaan josta on helpompaa heittää typerä ukko ulos ja piilotella pippurisumutteita ympäri asuntoa. Osoitteenkin muistaa jos hätänumeroon joutuu soittamaan. 

Minä kyllä lämpimästi suosittelen sinulle tänne Lappiin muuttamista. Täällä saisit toteuttaa itseäsi kätesi kanssa, ei täälläkään kukaan sinun luoksesi kotiin tule. 

Saat ajaa 300km treffeille, ja sitten jos käyttäydyt siellä kahvilassa hyvin, niin pääset sohvalle. Jos et miellytä niin menet joko hotelliin tai bussimatkalle kotiin. 

Vierailija
253/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihiys, Onks se lopunperin sitä vai järkevyyttä? Aattele ja suhteuta: kuppi kahvia ja pieni leivonnainen, helposti toista kymppiä, tämä kertaa kaks. Minä teen sillä rahalla kotona viikon ruuat leipineen ja maitoineen...mieti!

Olen nainen, mutta en todellakaan tee viikon ruokia parilla kympillä. En juo kaupan halvinta kahvia enkä osta punalaputettuja ruokia. Käyn välillä ravintoloissa syömässä. Jos miehelle on liian kallista maksaa kahvilassa itselleen kahvi, niin meidän elintasomme ovat liian kaukana toisistaan eikä parisuhteesta tulisi mitään. En etsi elättiä vaan kumppania.

Sama. Mulla menee ruokaan ehkä 100€ viikossa keskimäärin, ja siihen en edes laske ravintoloita tai kahviloita. Nyt jouluna taisi mennä huomattavasti enemmän, en laskenut kun ei kauheana kiinnosta. 

Vierailija
254/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy treffeillä missään enää koskaan.

Exäni oli ja on niin kusipää, että jäi ikuiset traumat.

Vierailija
255/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti menen kahvilaan, outo kysymys? 

Siellä on mukava tavata ja helppo lähteä. Kaikilla on turvallista, ei joudu rosvotuksi eikä pahempaa. 

Vierailija
256/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä olit sitä mieltä että kahvilatreffit olisivat liikaa vaivaa, eikö tuo 300km sitten ole? Eikä siinäkään mitään seksitakuuta ole, nukut pihavajassa jos et ole riittävän mukava, ja todennäköisesti sohvalla vaikka olisitkin. 

Tuo nainenhan itse ei miehen luo ole mennyt. Ollut omassa kodissaan josta on helpompaa heittää typerä ukko ulos ja piilotella pippurisumutteita ympäri asuntoa. Osoitteenkin muistaa jos hätänumeroon joutuu soittamaan. 

Minä kyllä lämpimästi suosittelen sinulle tänne Lappiin muuttamista. Täällä saisit toteuttaa itseäsi kätesi kanssa, ei täälläkään kukaan sinun luoksesi kotiin tule. 

Saat ajaa 300km treffeille, ja sitten jos käyttäydyt siellä kahvilassa hyvin, niin pääset sohvalle. Jos et miellytä niin menet joko hotelliin tai bussimatkalle kotiin. "

Tilaan Lapista naisen etelään :)

Vierailija
257/1659 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen ollut suhteessa reilut 5 vuotta, mutta sitä ennen kävin treffeillä melko paljon. Onnekseni kysyntää riitti ja käytin tinderiä jne. 
Kaikista niistä kerroista kun päätettiin molemmat että tavataan uudelleen yksikään ensitapaaminen ei ollut suoraan kahvilassa vaan aina jossain muualla. Jostain syystä kahvilatreffit olivat melkein aina sellaisia, että pian töiden jälkeen, ehkä jopa kotimatkalla ja todella usein sellainen fiilis oli, että on jotenkin kiire. Omalta osaltani myös jostain syystä aina vähä  "työhaastattelu" fiilis, toinenkaan osapuoli ei osannut olla rento.
Sen sijaan tapaamiset jotka olivat sellaisia, että ensin vaikka yhdessä käveltiin ja sitten mentiin joko kahville tai drinkille toimivat paremmin. Illalliset sitäkin paremmin (miksi eroaa kahvilasta? En osaa sanoa, mutta näin oli) ja sitten kaikkein parhain lopputulos tuli kun tehtiin jotain muuta mikä kiinnosti molempia, käytiin katsomassa joku keikka, teatteria, liikuntaa ja jopa elokuvateatteri toimivat paremmin. Viimeinen näistä on yllättävä,  hiljaahan siinä istutaan vierekkäin, mutta vaikka sen elokuvan jälkeen sitten oltaisiin menty kahville, oli tunnelma jotenkin rennompi kuin se, että sinne mennään suoraan. Tämä on hassua koska kyllä pidän itse kahviloista ihan ok.  Vastaus siis on: Kahvilassa on jotenkin jäykistelevä meininki, siksi en halua treffeille kahvilaan.

Vierailija
258/1659 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue tuosta faktaa.

Jonkun yksittäisen akkelin jutut jossain Iltalärpäkkeessä = faktaa? Opettele poju mediakritiittisyyttä. 

Vierailija
259/1659 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla etukäteen 100% varmuus, että naiselta saa pilua, jotta kannattaisi lähteä sinne kahvilaan. Mutta näinhän ei ole. Ei sinne päinkään. Kyrsii ihan seppona, jos ja kun olet nähnyt vaivaa turhaan.

Hirvee vaiva mennä kahvilaan? Saat varmaan tosi usein sitä pilua.

Vierailija
260/1659 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päässä viiraa ja ahdistaa muut ihmiset.  
Kuulen värejä. 

Tämä. Lisäksi olen aina niin pihi ja pa, etten pysty maksamaan omaa kahvikupillistani. Jostain kumman syystä se ei viehätä normaaleja aikuisia naisia. Huutelen heidän peräänsä gold diggeriä, kun he ihan muina ihmisinä piippaavat itselleen monen euron kahvin. 

Myös chia-vanukkaat kahvilan vitriinissä ahdistaa kovasti. Pelkään vahingossa tarttuvani sellaiseen.

Kaikki kuuntelevat koko ajan korvat pitkinä supermielenkiintoisia juttujani, kun puhelen niitä näitä. Ahdistaa.

Kutsun vieraan naisen mielelläni suoraan nuhruiseen yksiööni. Nainen tuleekin jonkun hörhökaverilauman kanssa. Pilun sijaan saankin pataani ja sinne menevät kortit ja passi ja puhelin. Taas ahdistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän