Olisiko teillä ollut joulua jos mies ei olisi sitä kustantanut?
Kommentit (91)
Mulla on ollut apua miehistä kyllä ennen joulua. Mutta joulu oli tämän naisen käsin laitettu.
Taas kerran pitää todeta, että luojan kiitos seurustelen toisen miehen kanssa. Kumpikaan ei ole kysellyt toiselta joulun perään. Itse ostin ja laitoin ruoat, siivosin kämpän sekä hankin joulukukkaset. Eikä olisi tullut mieleenikään alkaa nyt kimpoilla siitä, kuka teki ja mitä.
Kyllä olisi, omalta tililtäni töissä itse tienaamistani rahoista lähes kaiken maksoin.
Ensimmäinen yksinäinen joulu, mitään ei puutu.
Olisi, koska minulle joulu on tärkeämpi. Ihan itse hän valitsi ostaa minulle triplasti kalliimman lahjan kuin mitä minä ostin hänelle.
Ei meillä "kustanneta" joulua. Kaikki osallistuvat jollakin tavalla, myös mies omallaan. Mutta se tapa ei ole rahaa.
Jos miehestä olisi kiinni, niin ei olisi mitään joulua!
Meillä on yhteinen taloustili, johon minä laitan yleensä joks kuukausi palkastani vähän suuremman summan kuin mies. Siitä ostetaan kaikki elintarvikkeet. Tekokuusi ja koristeet on ollut vuodesta 1996 samat. Kynttilöitä ostin suoraan oman tilin rahoilla pari haudoille. Kotona on led- kynttilät, muistaakseni ostin ne itse. Miehen palkka nettona on 500 isompi kuin minun, mutta hänellä on paljon kalliimmat harrastukset. Lahjoja ei ostella muuta kuin lapsille lahjakortit, taloustilin rahoilla.
Kyllä, kustannettiin porukalla, kuten aina 😃
Vierailija kirjoitti:
Joo. Meillä minä naisena käytännössä maksan ja hoidan koko joulun.
Miten se siihen liittyy, että olet nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Meillä minä naisena käytännössä maksan ja hoidan koko joulun.
Miten se siihen liittyy, että olet nainen?
"Olisiko teillä ollut joulua jos MIES ei olisi sitä kustantanut?"
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhteinen taloustili, johon minä laitan yleensä joks kuukausi palkastani vähän suuremman summan kuin mies. Siitä ostetaan kaikki elintarvikkeet. Tekokuusi ja koristeet on ollut vuodesta 1996 samat. Kynttilöitä ostin suoraan oman tilin rahoilla pari haudoille. Kotona on led- kynttilät, muistaakseni ostin ne itse. Miehen palkka nettona on 500 isompi kuin minun, mutta hänellä on paljon kalliimmat harrastukset. Lahjoja ei ostella muuta kuin lapsille lahjakortit, taloustilin rahoilla.
Miksi muuten maksat enemmän yhteiselle taloustilille? Onko miehesi tuosta käytännöstä tietoinen?
Ei olisi ollut joulua, eikä kyllä mitään muutakaan, ellen minä sitä kustantaisi. Vaimo on ollut jo vuosia työkyvytön. Tänä vuonna oli kyllä kiva, että jaksoi pitkästä aikaa osallistua ruoanlaittoon ja muihinkin valmisteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten maksat enemmän yhteiselle taloustilille? Onko miehesi tuosta käytännöstä tietoinen?
Siksi, kun mies maksoi isomman osan kuluista silloin kun olin vielä opiskelija. Nyt on minun vuoroni.
😂 ihan itse olen kustantanut. Eipä ole ollut miestä maksamassa yhtään mitään.
Kyllä olisi. Olen koko ikäni käynyt töissä ja saanut palkkaa. Meillä, niinkuin kaikissa normaaleissa perheissä, molemmat osallistuvat joulun laittoon niin kustannusten kuin töidenkin osalta.
Se voi toki siellä pimeässä vinttikamarissa olla hämmentävä ajatus.
Joulu tulee ja menee ihan ilman miehiä tai rahaa.
Olisi. Ei ole miestä ollut vuosiin. Minä olen aikoinaan ydinperheessäkin maksanut joulun ja oikeastaan kaiken.
Meillä oli kanssa naisten joulu, aattona minä ja kolme tytärtäni ja joulupäivänä oli vielä tyttöjen kavereitakin joulupöydässä. Ihan itse kaiken maksoin ja tein. Kuten jo kymmenisen vuotta. Onneksi on ihan hyvät tulot ja joulun laitto on mahdollista silläkin tavalla. Ihanaa oli.