Tukehdun tähän yksinäisyyteen
Asun pienellä paikkakunnalla. Olen yksinäinen kaikin tavoin. Miesystävän kanssa loppui suhde viitisen vuotta sitten. Omasta syystäni varmaan olen erakoitunut. Työtkin loppumassa kohta. Tunnen että sekoan tähän olotilaan. Mistä saan apua? Ei kukaan edes soita.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalinen ideologia ajaa meidät yksinäisyyteen. Kuka voi luottaa sortajaan ja kaikki on valtapeliä, vastakkainasettelua ja epätasa-arvoa.
Tuskin inters. feminismi suurin syy yksinäisyyteen on, mutta kirjoituksessa on kyllä perää. Olen tavannut monta feministiä, ja heidän ajattelunsa ja puheensa ovat hyvin paljon ihmisiä erilleen repiviä. Riitaisia, syyttäviä ja pilkallisia.
Pikahelpotusta yksinäisyyteen tuo esimerkiksi äänikirjan tai musiikin kuuntelu. Myös lukeminen toimii. Tai voi ladata jonkun deittisovelluksen ja jutella siellä ihmisten kanssa. Tai somessa. Kaupungille ihmisten sekaan voi lähteä.
Pidemmän päälle kannattaa kuitenkin hakeutua harrastuksiin ja muihin paikkoihin, jossa ihmisiä tapaa. Ei tästä maailmasta ihmiset lopu.
Täytyy muistaa myös, ettei seurakaan poista aina yksinäisyyttä. Itse olin yksinäisempi parisuhteessa kuin mitä olen nyt yksin.
Minkä ihmeen takia haluat yhtäkkiä mennä sekoittamaan jonkun joulisuunnitelmia? Hienoa tapailla ihmisiä mutta joulu on erittäin arka ajankohta. Vaikka tutullesi sopisi, hänellä voi olla tuttu, tutuntuttu jonka kanssa on jo sovittu muuta. On monta liikkuvaa osaa/aikataulua/seikkaa jotka pitää huomioida. Moni haluaa viettää joulua sukulaisten kesken, tai ainakin joku on ennalta suunnitellut jotain.
Virheesi on liian suuret odotukset, olet maailmannapa vain itsellesi. Muilla on omakin elämä elettävänä. Luulisi aikuisen jo tietävän. Kukaan ei ole vastuussa sinun viihtymisestäsi, vain itse olet.