Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tukehdun tähän yksinäisyyteen

Vierailija
26.12.2025 |

Asun pienellä paikkakunnalla. Olen yksinäinen kaikin tavoin. Miesystävän kanssa loppui suhde viitisen vuotta sitten. Omasta syystäni varmaan olen erakoitunut. Työtkin loppumassa kohta. Tunnen että sekoan tähän olotilaan. Mistä saan apua? Ei kukaan edes soita. 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuvasit hyvin tuota tunnetta yksinäisyyteen  "tukehtuminen". Se kuvaa hyvin omaa olotilaanikin.

Olen ollut "joulureissussa" yksin isossa kaupungissa missä mulla on tuttuja, mutta kellään ei ollut minulle aikaa edes muutaman tunnin tapaamiseen silloin kun minä olin siellä. Kyllä tähän viikonloppuun olisi ollut tarjolla hetkittäistä tapaamisseuraa mut ei ennen joulua eikä joulunpyhinä. Tuntui musertavalta että ajan yli 4h sivunsa joulunviettoon yksin, porukst toivotti jo aiemmin tervetuloa huudeille ym ym  ja kellään ei "muka" sitten olekaan edes muutamaa tuntia aikaa. En haluaisi kuulostaa luulotautiselta mutta yuli mieleeni että onko nämä ystäväni sittenkin niin hemmetin itsekeskeisiä ja empatiakyvyttömiä vai tekikö eräskin (jolta odotin ihan jotain muuta) jopa tarkootuksella sen ettei tapaa vaikka tietää että olen oikeasti yksin koko joulun. 

Olen työssä jossa joudun olemaan sosiaalinen, en käyt

Minkä ihmeen takia haluat yhtäkkiä mennä sekoittamaan jonkun joulisuunnitelmia? Hienoa tapailla ihmisiä mutta joulu on erittäin arka ajankohta. Vaikka tutullesi sopisi, hänellä voi olla tuttu, tutuntuttu jonka kanssa on jo sovittu muuta. On monta liikkuvaa osaa/aikataulua/seikkaa jotka pitää huomioida. Moni haluaa viettää joulua sukulaisten kesken, tai ainakin joku on ennalta suunnitellut jotain. 

Virheesi on liian suuret odotukset, olet maailmannapa vain itsellesi. Muilla on omakin elämä elettävänä. Luulisi aikuisen jo tietävän. Kukaan ei ole vastuussa sinun viihtymisestäsi, vain itse olet.

Vierailija
42/43 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaalinen ideologia ajaa meidät yksinäisyyteen. Kuka voi luottaa sortajaan ja kaikki on valtapeliä, vastakkainasettelua ja epätasa-arvoa.

Tuskin inters. feminismi suurin syy yksinäisyyteen on, mutta kirjoituksessa on kyllä perää. Olen tavannut monta feministiä, ja heidän ajattelunsa ja puheensa ovat hyvin paljon ihmisiä erilleen repiviä. Riitaisia, syyttäviä ja pilkallisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikahelpotusta yksinäisyyteen tuo esimerkiksi äänikirjan tai musiikin kuuntelu. Myös lukeminen toimii. Tai voi ladata jonkun deittisovelluksen ja jutella siellä ihmisten kanssa. Tai somessa. Kaupungille ihmisten sekaan voi lähteä. 

Pidemmän päälle kannattaa kuitenkin hakeutua harrastuksiin ja muihin paikkoihin, jossa ihmisiä tapaa. Ei tästä maailmasta ihmiset lopu. 

Täytyy muistaa myös, ettei seurakaan poista aina yksinäisyyttä. Itse olin yksinäisempi parisuhteessa kuin mitä olen nyt yksin.