Uskovaisten elämä kuulostaa aika ankealta
Erityisesti helluntalaisten, jehovan todistajien ja lestadiolaisten. Ei saisi harrastaa seksiä, ei juhlia mitään, ei käydä saunassa, ei käyttää alkoholia jne
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Musta kuulostaa vähän siltä, että sä oot itse keksinyt noita juttuja.
Se on ihan totta, että esimerkiksi Jehovan todistajilta on kielletty mm syntymäpäivien ja joulun juhliminen. Ap
Aijaa. Oletkos itse tehnyt koskaan mitään muuta hauskaa elämässä, kuin noita low effort hedonistisia huvituksia? Itselläni on esim. 2 yritystä. Valitettavasti muita tavoitteellisia harrastuksia ei ole toistaiseksi mahtunut, mutta ehkä joku päivä vaihdan niihin.
Kun katselen teidän low effort hedonistien profiileja deittiapeissa, niin se on kuin katselisi mäkkärin menua. Roskaa, roskaa, eri väristä roskaa... Noh, makunsa kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan totta, että esimerkiksi Jehovan todistajilta on kielletty mm syntymäpäivien ja joulun juhliminen. Ap
Niin, no miksi niputat sitten lestadiolaiset ja helluntailaiset samaan?
Apee mene sinne äidin selän taakse päikkärille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, samaa hörhösakkia kaikki tyynni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, samaa hörhösakkia kaikki tyynni.
Mä en oikeasti tiedä, mitä noin typerälle ihmiselle voi vastata.
Eivätkö lestadiolaiset saa käydä saunassa?
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö lestadiolaiset saa käydä saunassa?
Aloittaja on nyt päättänyt, että eivät saa. Mistähän ne niiden lapsetkaan sitten tulevat, kun ei seksiä saa harrastaa eikä saunan lauteiden alta hakea.
En tiedä, mutta kovasti tuntuvat olevan kiinnostuneet mm. muitten petipuuhista kenen kanssa kukakin on ja mitä tekee
Ehkä puhe siitä, mistä puute.
Kun halusin murrosikäisenä ärsyttää tiettyjä henkilöitä, puhuin juuri tuohon tyyliin kuin aloittaja tahallisen provosoivasti. Itse asiassa ajattelin silloin kuten nytkin uskontoa elämän peruspilarina. Se on hyväksyvää eikä rajoittavaa. Kunhan piti nuorena olla olevinaan kovis.
On se jännä kuinka ei-uskovalla pipo noin kiristää. Osta isompi pipo :-D (terveisin vapislainen uskova).
Jaa-a. Mitäköhän muita vääristyneitä uskomuksia sulla on? Tässäkin kuussa on olen juhlinut niin lestadiolaisten kuin helluntalaisten kanssa mm. pikkujoulua, synttäreitä, nimipäiviä, itsenäisyyspäivää, Lucianpäivää, hopeahääpäivää, ensilumen tuloa ( korealaisia vaikutteita). Kolmantena adventtina koko kööri lähti yhdessä laulamaan Kauneimpia joululauluja ( Jouluna, kun osa juhlii joulua puolison suvun kanssa.) ja joulupuuroa syödään yhdessä tämän jälkeen. Lisäksi olen juhlinut jouluaattoa, käynyt saunassa ( on naisten, miesten ja sekavuoro), joulupäivää, ja tänään oli "perinteiset tapaninpäiväajelut".
Ensi viikolla uusivuosi, sitä seuraavalla loppiainen. Ja kyllä, sitä juhlitaan kunnolla, perheessä on myös espajalaistaustaa. Loppiaisen jälkeen onkin aika miettiä lasten nuuttipukkiasuja.
Että kiirettä pitää juhlimisen kanssa. Kuohuvaa, viiniä ja mm. likööreitäkin juodaan, mutta nauttien. Kukaan ei ole kännissä, ei örvellä.