Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli kuusi vuosikymmentä eläneenä en ole nähnyt yhtä julmasti köyhiä kohtelevaa hallitusta kuin nyt

Vierailija
25.12.2025 |

Seuraukset hirvittävät: 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/50e0a9ad-d7ab-411d-bd77-a17c69b0c416

Pahenevasta köyhyysongelmasta on näkyvissä vasta jäävuoren huippu. Köyhien määrä tulee edelleen kasvamaan ja ongelmat kasaantuvat ja vaikeutuvat

Ja sanottakoon nyt samantien, että olen itse hyväosainen ja seuraan tätä köyhien kiusaamista häpeissäni sivusta. Voin auttaa vain muutamia ihmisiä. Hallituksessa olevat voisivat halutessaan auttaa kaikkia. On täysin pötypuhetta, että meillä ei ole varaa pitää paremmin heikoimmista huolta, kun siihen on ollut mahdollisuus paljon nykyistä huonompinakin aikoina.

Kommentit (348)

Vierailija
321/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin leikattiin tuet ja kohta tulee voimaan potkulaki.

Vierailija
322/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin ap. Ensimmäistä kertaa pelottaa tulevaisuus ja ihan jo nykyään kadulla kävelykin, tämän hallituksen ja presidentin takia tässä dystopiassa ollaan. Täysin sairaita ja järjenköyhiä päätöksiä kerta toisensa perään. Hallitus on kuin Troijan hevonen, tuhoavat Suomen sisältä päin. Ei tässä viholliskuvia tarvita kun meillä on orpon rytysakki ja stubb, siinä on pahimmat Suomen viholliset IKINÄ. 

Tämä. 

Aivot narikassa tuuliajolla ollaan. Narsistit ja nepokakarat johtaa Suomea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin leikattiin tuet ja kohta tulee voimaan potkulaki.

Omaisuuden uusjako.

Vierailija
324/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus pitäisi julistaa terrorijärjestöksi. Ei se aja suomalaisten etua, vaan tuhoa. Ruumisvana on jo pitkä noitten jäliltä. 

💀

Vierailija
325/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ovat tämän maan syöpä

Vierailija
326/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyhallitus taitaa olla ihan aatteen ihmisiä, kun säästöä sillä ei tule, että otetaan köyhiltä ja annetaan sama summa rikkaille. Onko se aate sitten ultra kapitalismia vai ihan vain ihmisvihaa? Vaikea sanoa. 

Ihan perus elitismi-sosialismia. Vähän sellaista samaa, jota Neukkulassa toteutettiin... kansalaisilta rahat pois, jotta saadaan hyvää ruokaa päättäjien (valtion virkamiesten) pöytään. 

Vierailija
327/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en omista autoa joten miksi minun pitäisi osallistua maanteiden ylläpitoon. En käytä niitä mihinkään koska asun Helsingissä. Olen jo käynyt kouluni joten miksi minun pitäisi maksaa teidän lastenne koulutuksesta? En tarvitse armeijaa mihinkään joten miksi minun pitäisi maksaa teidän omaisuutenne puolustuksesta? En tee rikoksia joten miksi minun pitäisi maksaa teidän poliisinne? En käytä kirjastoja joten miksi minun pitäisi maksaa teidän lukemisenne? En sairastele joten miksi minun pitäisi maksaa teidän sairastelunne?  En ole eläkkeellä joten miksi minun pitää maksaa teidän eläkkeenne? En ole työtön joten minun pitäisi maksaa teidän työttömyytenne? En käytä urheilukenttiä tai puistoja joten miksi minun pitäisi maksaa teidän kenttänne ja puistonne?? minäminäminäminäminäminäminä......

Olkiukko. Ja itse olen sentään yövartijamallin kannattaja. Suurin osa ketjuun kirjoittaneista ei ole, vaan haluavat leikata vaan massiivista tulonsiirtoa ja erityisesti vielä ulkomailta tulleilta, mikä on yksinäänkin paksu siivu sekin.

3/4 veroista menee tulonsiirtoihin ja soteen plus pikkuosa siitä vielä koulutukseen. Siellä on ihan massiivisesti leikattavaa. 

Se on Suomen hyväksi, että täällä pystyy elämään jatkossakin. 

Vierailija
328/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairasvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."

https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…

Vierailija
329/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikealla asialla siis ovat

nyt eletään vuotta 2026, joten aikakin purkaa tällainen vapaamatkustus ja alkaa arvostamaan työntekoa

Tuomalla halpatyövoimaa aasiasta.

vihervasemmistojan haluaa vapaan maahantulon ja kaikki rajat auki.

Tuo on harhaluulo. Eun ja työvoiman liikkuvuuden on halunut kyllä business-puoli. Se on oikeiston  ajama asia.  

Demarit haluaa sossupummeja lisää, ovat hyviä ja nöyriä äänestäjiä heille ja ne maksetaan suomalaisten työssäkäyvien selkänahasta ja siihen vielä koko perhe mukaan.

Eivät he saa äänestää. Kai tiedät että vain Suomen kansalaiset saavat äänioikeuden, perustelusi ontuu. Oikeisto haluaa vaan halpatyövoimaa, osoita syyttävä sormesi sinne. Sinunkin työsi on vaarassa, kiitos siitä lankeaa kokoomukselle persuilla höystettynä.

Vierailija
330/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkööt töihin. Hallituksen tehtävä ei ole paapoa köyhiä vaan tehdä Suomesta houkutteleva kohde pääomalle.

Hallituksen tehtävä on pitää oman maan kansalaiset turvassa ja siinä tehtävässä Marinin hallitus epäonnistui täydellisesti pitämällä Venäjän rajan auki ja tuomalla lentokonelasteittain esim isän äitejä aivo pestyine lapsineen

Täyttä puppua. Marinin hallitus sulki Venäjän rajan ja orpopurra on lisännyt maaaaahantuloa.

Orpopurra on romuttanut talouden ja turvallisuuden.

Haitallisin maahantulo on romahtanut.Marinin aikana se oli erityisessä suojeluksessa ,ilmainen terv .hoitokin maasta poistamisen sijaan.

Vierailija
331/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pysty käsittämään miten jotkut itsensä vähäosaisina esittelevät kuulostavat tosi hemmotelluilta suorastaan. Ei mitään käsitystä ihmiselämästä. Köyhien ker ma per Seiden luokka on päässyt syntymään tänne. Uhkaillaan jollain ihan normaaleilla asioilla, joudut sitä joudut tätä, joudut töihin yyyyh, et saa kaikkea nyyh, joudut nukkumaan sohvalla, joudut ostamaan kierrätettyä, voi elämän kevät.

Joudut töihin, no siitä työttömillä ei kyllä ole kovin suurta pelkoa tämänpäivän Suomessa. Itse olen kyllä töissä mutta ei minulla kyllä ole mitään vihan tai kateuden tunnetta työttömiä kohtaan.

Jos sinua noin ahdistaa nämä hemmotellut työttömät niin mikset tekisi jollekin työttömälle karhunpalvelusta ja irtisano itsesi ja jää itse hemmotelluksi työttömäksi vaikka noin pariksi kolmeksi vuodeksi ensialkuun. Sinun tilallesi joutu

Mistäs sitten saisin rahaa, kun en todellakaan sossun asiakkaaksi suostu. 
Nyt jo olisin Koronan ja laman vuosina (viim.5vuotta) saanut enemmän sossusta, raha vaan ei ratkaise.

Vierailija
332/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä paitsi työllistän itseni, joten työpaikkaa ei varsinaisesti ole ja voit ottaa sen ihan koska vaan jos pystyt.

Vierailija
333/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää tämä puhe rikkaasta eliitistä. Suomi alkaa lähestyä köyhää valtiota. Se joka täällä on rikas on pelkkä tavis kohta muissa länsimaissa. Se ns. eliitti ei ole edes oikesati rikasta, vaan kaikki ovat niin persaukisia että kuka tahansa jolla on vähän käyttörahaa on rikasta eliittiä.

Vierailija
334/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa homma ihmettelen  miten ilkeävätkin viedä köyhimmiltä loputkin elämisen rippeet. ruokajonot pitenevät, työttömyys lisääntynyt. Purraa vielä naurattaa ja Orpo on yllättynyt.

Miten edellisen hallituksen aikaiset leipäjonot ja 130 tuhatta köyhää lasta?Muistithan valittaa silloinkin?

Vierailija
335/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ovat tämän maan syöpä

Yrität provosoida. Pusi pusi.

Vierailija
336/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vastentahtoisesti työtön ja joka kuukausi jännittää koska rahat loppuvat. Silti olen sitä mieltä, että valtio ei VOI tukea tällaista massatyöttömyyttä, joka on monen tekijän summa. Aiemmat vasemmisto/SDP-vetoiset hallitukset ovat luoneet harhan että olisi mahdollista tarjota sadoille tuhansille palkanveroista tukea vuosia. 

Elin myös 90-luvun laman. Suomalaiset eivät osaa enää olla köyhiä kuten silloin, vaan kuvitellaan että ihan kaikilla tulee olla sama elintaso. Ei pidä, ja ihan älytöntä että vähävaraisuus pitäisi poistaa. 
Tämä on kolmas lama elinaikanani ja vasta nyt hallitus uskaltaa tehdä työttömyydestä niin vastenmielistä, että siihen yhteiskunnan tukiverkkoon eikä jäädä lillumaan.

Kestää aikansa että asiat muuttuvat parempaan, mutta kun ihmiset oikeasti tajuavat, että sosi a lismi on huono asia ja silloin kaikki köyhtyvät, perustavat ihmiset mieluummin vaikka oman yrityksen ja muuttavat kommuuneihin, sopeutuvat elämään oikeasti vähävaraisesti eivätkä uskottele lapsilleen, että kaikilla on oikeus pelata HIFK junnuissa tai saada joululahjaksi iPadia.

Fakta on se että jos ihmiset eivät nyt herää siihen faktaan että kaikista ei voi tulla rikkaita tai edes keskituloisia, vaan nyt kaivataan sitä suomalaista sisua ja tosiasioiden hyväksymistä. Kaikki riippuu itsestämme ja asenteesta. Köyhyys on mielentila. 

Vierailija
337/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkkeitä maksetaan 40,2 miljardia vuodessa."

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…

Ansiosidonnaista maksetaan 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot

Vierailija
338/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän malliin mennään

Vierailija
339/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kaunis 🌝 sanna marin

Vierailija
340/348 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sitä paitsi työllistän itseni, joten työpaikkaa ei varsinaisesti ole ja voit ottaa sen ihan koska vaan jos pystyt.

Onko lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia, jos kirjoitin että olen töissä se tarkoittaa että minulla on työpaikka.

Ei minulla ole mitään kiinnostusta alkaa tekemään kahta työtä.

Tarjoa se työ jollekin joka on nyt työtä vailla, ja ihmisillä on jokin erinomainen käsitys itsestään että heidän työtään ei muka kukaan muu pysty tekemään. Sinunkin työllesi löytyisi työttömistä vaikka kuinka monia jotka voisi sen tehdä. Sinä vaan pidät siitä itsepintaisesti kiinni ja kadehdit työttömiä. Anna hyvä ihminen itsellesi rauha ja hyppää kadehtimiesi työttömien joukkoon niin joku muu onneton joutuu sitten nykyisen työsi tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme