Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli kuusi vuosikymmentä eläneenä en ole nähnyt yhtä julmasti köyhiä kohtelevaa hallitusta kuin nyt

Vierailija
25.12.2025 |

Seuraukset hirvittävät: 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/50e0a9ad-d7ab-411d-bd77-a17c69b0c416

Pahenevasta köyhyysongelmasta on näkyvissä vasta jäävuoren huippu. Köyhien määrä tulee edelleen kasvamaan ja ongelmat kasaantuvat ja vaikeutuvat

Ja sanottakoon nyt samantien, että olen itse hyväosainen ja seuraan tätä köyhien kiusaamista häpeissäni sivusta. Voin auttaa vain muutamia ihmisiä. Hallituksessa olevat voisivat halutessaan auttaa kaikkia. On täysin pötypuhetta, että meillä ei ole varaa pitää paremmin heikoimmista huolta, kun siihen on ollut mahdollisuus paljon nykyistä huonompinakin aikoina.

Kommentit (364)

Vierailija
301/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en omista autoa joten miksi minun pitäisi osallistua maanteiden ylläpitoon. En käytä niitä mihinkään koska asun Helsingissä. Olen jo käynyt kouluni joten miksi minun pitäisi maksaa teidän lastenne koulutuksesta? En tarvitse armeijaa mihinkään joten miksi minun pitäisi maksaa teidän omaisuutenne puolustuksesta? En tee rikoksia joten miksi minun pitäisi maksaa teidän poliisinne? En käytä kirjastoja joten miksi minun pitäisi maksaa teidän lukemisenne? En sairastele joten miksi minun pitäisi maksaa teidän sairastelunne?  En ole eläkkeellä joten miksi minun pitää maksaa teidän eläkkeenne? En ole työtön joten minun pitäisi maksaa teidän työttömyytenne? En käytä urheilukenttiä tai puistoja joten miksi minun pitäisi maksaa teidän kenttänne ja puistonne?? minäminäminäminäminäminäminä......

Vierailija
302/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät voisivat mennä töihin ja lopettaa elämisen toisten rahoilla. Työn vieroksuminen on tuhonnus kansantalouden eli syyllisiä ovat työttömät saatanat. Miksi he eivät mene töihin tai perusta yritystä on aika vaikea käsittää. Jatkavat vaan elämistään Kelan rahoilla vuodesta toiseen. Ei ihme että työtä tekevät alkavat olla raivoissaan kotona lepäileviä kohtaan. 

Olen 75 v ja ikinä eläessäni ei ole Suomessa ollut näin yleistä tämä harhainen ajattelu, että köyhyys olisi oma vika ja töihin voi vaan mennä tuosta vaan.

Kyllä 80-luvullakin oli kurjuutta, mutta sodan läheisyyden vuoksi ihmiset olivat keskimäärin empaattisempia. Yhteiskunta piti kaikista huolen, lääkäriin pääsi julkiselle puolelle ilmaiseksi samana päivänä, mielisairaalapaikkoja oli montakymmentä tuhatta, terapiaa ei ollut aikarajoitettu 3 vuoteen jne. Suomi oli mahtava paikka elää 50-80-luvuilla. 

Tämä menkää töihin -hullutus tuli vasta Purran myötä. Ei edes 90-luvun laman aikana poliitikot kehdanneet pilkata kansalaisia näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oikealla asialla siis ovat

nyt eletään vuotta 2026, joten aikakin purkaa tällainen vapaamatkustus ja alkaa arvostamaan työntekoa

Tuomalla halpatyövoimaa aasiasta.

vihervasemmistojan haluaa vapaan maahantulon ja kaikki rajat auki.

Kyllä se on kuule oikeistopuolueet jotka haluua niitä maahanmuuttajia Suomeen, pitää saada halpatyövoimaa jotta pääsee eroon noista kalliista Suomalaisista työntekijöistä. Tuossa halpatyövoimassa on vielä sekin hyvä puoli etteivät kielitaidottomina ja muualta tulleina tiedä oikeuksiaan. Että voit lopettaa tuon höpötyksen vihervasemmiston maahanmuutosta kun kokoomus on jo vuosikausia vaatinut että maahanmuuttoa pitäälisätä, muuten emme pärjää. 

Ei ole kovin pitkä aika kun eräs herra Satonen oikein henkilökohtaisesti kävi Filippiineiltä kerjäämässä josko meillekin liikenisi muutama tuhat maahanmuuttajaa. Tietääkseni tämä herra Satonen on edelleen kokoomuksen edustaja.

Vierailija
304/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt eletään vuotta 2026, joten aikakin purkaa tällainen vapaamatkustus ja alkaa arvostamaan työntekoa

vihervasemmistojan haluaa vapaan maahantulon ja kaikki rajat auki.

Tuo on harhaluulo. Eun ja työvoiman liikkuvuuden on halunut kyllä business-puoli. Se on oikeiston  ajama asia.  

Demarit haluaa sossupummeja lisää, ovat hyviä ja nöyriä äänestäjiä heille ja ne maksetaan suomalaisten työssäkäyvien selkänahasta ja siihen vielä koko perhe mukaan.

Vierailija
305/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa homma ihmettelen  miten ilkeävätkin viedä köyhimmiltä loputkin elämisen rippeet. ruokajonot pitenevät, työttömyys lisääntynyt. Purraa vielä naurattaa ja Orpo on yllättynyt.

Vierailija
306/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien pitää luopua ajatuksesta että he ovat arvokkaita jos ovat vain loisia. Heidän pitää keksiä miten tuovat arvoa yhteiskuntaan sen sijaan että kuppaavat työssäkäyvien veroja omaan taskuun. Kouluun, töihin, omia yrityksiä perustamaan. Loppuu se makoilu ja Kelan maksamassa kodissa piereskely.

Vierailija
307/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitää lopettaa, on idi ootti maista

ON pakko tuoda työntekijöitä muualta kun työnteko ei suomalaisia tunnu kiinnostavan ei sitten millään. Syynä on milloin mitäkin eli ei jaksa, palkka ei riitä, työpaikka on liian kaukana jne. T: Työn antaja

Haluttomuuden tukeminen pitää lopettaa. Uusia veronmaksajia pitää saada lisää. Lapsivähennykset käyttöön. Sillä saadaan myös ulkomailta ne paremmat ihmiset tänne ja jäämään. Lapsilisät pienemmiksi sitten, niin kannustaa nimenomaan työntekemiseen.

Vierailija
308/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää velaksi elämistä. Velkaa on jo vuori, koska rahaa on pitänyt jakaa hillittömästi.

Vierailija
309/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 75 v ja ikinä eläessäni ei ole Suomessa ollut näin yleistä tämä harhainen ajattelu, että köyhyys olisi oma vika ja töihin voi vaan mennä tuosta vaan.

Kyllä 80-luvullakin oli kurjuutta, mutta sodan läheisyyden vuoksi ihmiset olivat keskimäärin empaattisempia. Yhteiskunta piti kaikista huolen, lääkäriin pääsi julkiselle puolelle ilmaiseksi samana päivänä, mielisairaalapaikkoja oli montakymmentä tuhatta, terapiaa ei ollut aikarajoitettu 3 vuoteen jne. Suomi oli mahtava paikka elää 50-80-luvuilla. 

Tämä menkää töihin -hullutus tuli vasta Purran myötä. Ei edes 90-luvun laman aikana poliitikot kehdanneet pilkata kansalaisia näin.

On tainnut dementia iskeä jo sinuun. 1950 -luvulla pakkosteriloitiin aviottomia äitejä ja lapset otettiin helpolla huostaan. Lasten hakkaaminen kiellettiin vasta vuonna 1984 ja rai s k a u s avioliitossa vasta ysärillä. 70 öuvulla elettiin vielä hyvin alkeellisissa oloissa, sellaisissa, joihin nykyihmiset eivät enää suostuisi. Vielä 80 -luvulla Helsingin ympärillä oli päihteidenkäyttäjien metsiä, joihin ei tulleet edes poliisit eivätkä ambulanssit. Siellä oli villi länsi, josta ainoastaan haettiin vainajat pois. Kelan kustantamat terapiat alkoivat vasta 2010 -luvulla. Sitä ennen käytiin omalla rahalla ja käydä toki sai niin kauan kuin massia riitti. Yksikään esittämäsi lause ei ole totta., olet varmaankin demari. 

Vierailija
310/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät voisivat mennä töihin ja lopettaa elämisen toisten rahoilla. Työn vieroksuminen on tuhonnus kansantalouden eli syyllisiä ovat työttömät saatanat. Miksi he eivät mene töihin tai perusta yritystä on aika vaikea käsittää. Jatkavat vaan elämistään Kelan rahoilla vuodesta toiseen. Ei ihme että työtä tekevät alkavat olla raivoissaan kotona lepäileviä kohtaan. 

Kyllä 80-luvullakin oli kurjuutta, mutta sodan läheisyyden vuoksi ihmiset olivat keskimäärin empaattisempia. Yhteiskunta piti kaikista huolen, lääkäriin pääsi julkiselle puolelle ilmaiseksi samana päivänä, mielisairaalapaikkoja oli montakymmentä tuhatta, terapiaa ei ollut aikarajoitettu 3 vuoteen jne. Suomi oli mahtava paikka elää 50-80-l

Mainitsemillasi aiemmilla vuosikymmenillä ihmisille ei tarvinnut sanoa, että menkää töihin. Ihmiset oli töissä ja palvelut oli ihan sen takia paremmat. Työttömyyttä ei ole koskaan tuettu niin järjettömän avokätisesti kuin nyt. 

Vierailija
311/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt toimeentulotuesta on tehty sellainen loukko, josta ei enää nousta. Jokainen ajakoon sinne vihollisensa, joita kokkari-Suomessa riittää. Eli kaikki otetaan eka sulta pois, että saat elämiseen nippanappa riittävästi rahaa, sen jälkeen sua joka yrityksesta kohentaa elintasoasi, jos et ole saanut täysiaikaista työtä. Kultainen tilaisuus tiputtaa nyt tuille ne työntekijät, jotka eivät edusta työnantajansa arvoja omalla käytöksellään vapaa-ajalla. 

Potkulaki tulee voimaan tammikuun alusta.

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison pienetkin tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, asuntovaunua eikä moottoripyörää, ne pitää myydä.

Miksi meidän työssäkäyvien

Niinpä. Menetät omaisuutesi, kun potkulaki tulee voimaan.

Vierailija
312/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten ja asumistukea ja toimeentulotukea.

Vierailija
313/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli seuraava hallitus joutuu leikkaamaan lisää ja jälki tulee olemaan rumaa. 

Vierailija
314/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todellakin köyhien kiusaamista, tekee ihan pahaa seurata sivusta. Rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät, kansalaiset jakaantuvat kahteen leiriin: rikkaisiin ja köyhiin. Mitä tästä seuraa? Näemmekö tulevaisuudessa kansalaissodan, kun köyhät hyökkäävät rikkaita vastaan? Vai näemmekö sen että Venäjä hyökkää Suomeen ja se on helppoa kun kahtiajakautunut kansa ei ole yhtenäinen puolustamaan itseään? No, joka tapauksessa tämän hallitus tekee sen, että hyvinvointivaltio muuttuu pahoinvointivaltioksi. Sellaisessa ei ole rikkaillakaan hyvä olla. 

Vierailija
315/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin ap. Ensimmäistä kertaa pelottaa tulevaisuus ja ihan jo nykyään kadulla kävelykin, tämän hallituksen ja presidentin takia tässä dystopiassa ollaan. Täysin sairaita ja järjenköyhiä päätöksiä kerta toisensa perään. Hallitus on kuin Troijan hevonen, tuhoavat Suomen sisältä päin. Ei tässä viholliskuvia tarvita kun meillä on orpon rytysakki ja stubb, siinä on pahimmat Suomen viholliset IKINÄ. 

Vierailija
316/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois jo vaalit!!!

Vierailija
317/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todellakin köyhien kiusaamista, tekee ihan pahaa seurata sivusta. Rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät, kansalaiset jakaantuvat kahteen leiriin: rikkaisiin ja köyhiin. Mitä tästä seuraa? Näemmekö tulevaisuudessa kansalaissodan, kun köyhät hyökkäävät rikkaita vastaan? Vai näemmekö sen että Venäjä hyökkää Suomeen ja se on helppoa kun kahtiajakautunut kansa ei ole yhtenäinen puolustamaan itseään? No, joka tapauksessa tämän hallitus tekee sen, että hyvinvointivaltio muuttuu pahoinvointivaltioksi. Sellaisessa ei ole rikkaillakaan hyvä olla. 

Rikkaiden tyttäret joutuvat armeijaan, kun köyhät ei enää synnytä poikia. Sinne 30 asteen helteessä heinäkuussa marssimaan 20 km.

Vierailija
318/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pysty käsittämään miten jotkut itsensä vähäosaisina esittelevät kuulostavat tosi hemmotelluilta suorastaan. Ei mitään käsitystä ihmiselämästä. Köyhien ker ma per Seiden luokka on päässyt syntymään tänne. Uhkaillaan jollain ihan normaaleilla asioilla, joudut sitä joudut tätä, joudut töihin yyyyh, et saa kaikkea nyyh, joudut nukkumaan sohvalla, joudut ostamaan kierrätettyä, voi elämän kevät.

Joudut töihin, no siitä työttömillä ei kyllä ole kovin suurta pelkoa tämänpäivän Suomessa. Itse olen kyllä töissä mutta ei minulla kyllä ole mitään vihan tai kateuden tunnetta työttömiä kohtaan.

Jos sinua noin ahdistaa nämä hemmotellut työttömät niin mikset tekisi jollekin työttömälle karhunpalvelusta ja irtisano itsesi ja jää itse hemmotelluksi työttömäksi vaikka noin pariksi kolmeksi vuodeksi ensialkuun. Sinun tilallesi joutuisi sitten palkkaamaan jonkun hemmotellun työttömän mikä olisi hänelle varmaankin suuri rangaistus.

Vierailija
319/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syntyvyys vähenee, naisille suunnitellaan armeijaa pakolliseksi."

https://yle.fi/a/74-20197945

Vierailija
320/364 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

six säven