Kuinka te jaksatte lähteä ulos?
Tuntuu siltä, että tämä ulosmeno on ihan h*tin raskasta! Ei millään jaksaisi pukea miljoonaa kerrosta vaatteita 2v:lle joka juoksee pakoon, uhmaa ja heittäytyy lattialle.... aargh! Kaikki pitää tehdä tuhat kertaa uudestaan, kun pentu riisuu sen mitä saan puetuksi.
Sitten kun saa itsensäkin ulosmenokuntoon, on päivä jo puolessa.
Perkele.
Kommentit (7)
Mä olen pukenut kymmenenkin laste noin puolessa tunnissa ja se sitten riemukasta on kun aina joku ehtii kakat tehdä housuun, kun ulkovaatteet n päällä.
Yritä keksiä joku vastustamaton houkutin, joka siellä ulkona odottaa kunhan saatte puettua. Onko naapurissa joku kiva eläin, vähän kauempana oleva puisto, perhosia, kukkasia...
Mä tiedän, että toi on kamalaa ja turhauttavaa, mutta koita jaksaa. Ärsyyntyminen ärsyttää itseäsi eniten, lapsi nauttii kun saa sinut ärsyyntymään.. =0)
Heh, helpommin sanottu kun tehty. Mä yleensä pistän vanhemmat lapset ensin pukemaan, ja autan niille tarvittavat kamppeet niskaan. Laitan nämä edestä ulos ja puen sitten pienemmät. Meillä myös 2v, joka alkaa olemaan pahimmassa vaiheessa pukemisen suhteen. Lapsi vaan tiukasti syliin vaikka kuin rimpuilisi ja vaatteet päälle. Meillä ei onneksi 2v revi vaatteita samantein pois, kiukkuaa vaan lattialla. Pikkuveli 1v3kk sensijaan ottaa sitä mukaa vaatetta pois minkä päälle saa, ja tätä jatkuu ulkonakin.
Silti sitekästi ollaan pihalla 2* päivässä, satoi taikka paistoi. Itte tykkään olla ulkona tosi paljo, ja se piristää niin kovasti että ton pukemisrumban jaksaa sen takia.
Nyt on lisäksi 2 muuta lasta ja homma sujuu kuin tanssi:)
kokemus tekee mestarin.
kylläs en itteki muistaa kun yhen kaa oli vaikeaa. Nyt kun noita puettavia on 3, ja lisäks isommat joita heitäkin joutuu pukemises auttamaan, ei tunnu enää missään. Kaikkeen tottuu.
siihen nähden millasta on ilta sisällä jos aamua ei olla vietetty puistossa. ja puistossa on äidillekin kavereita, en mä muuten siellä ehkä jaksaiskaan notkua montaa tuntia.......
no joo. pakko ne on ulos saada. liikaa energiaa sisätiloihin. ulkoilun jälkeen onkin sitten yleensä kivaa.