Šokkipäätös Hurstin joulujuhlalle Tutkija kysyy, mihin Perusuomalaisten Suomi oikein on menossa
Köyhyystutkija nostaa ongelmana esiin myös erityisesti jouluun liittyvän kulutuskulttuurin, joka vaikeuttaa köyhien tilannetta entisestään.
Isola viittaa siihen, että yhä useammilla ihmisillä on pulaa rahasta Suomessa. Tämä on osittain seurausta siitä, että Suomessa on tehty viime aikoina suuria leikkauksia, jotka vaikuttavat merkittävästi yksilön toimeentuloon. Lisäksi työttömyys on kasvussa.
Riikka Purran tekemät toimeentulon leikkaukset ovat pienituloisten budjetille todella suuria, Isola toteaa.
Varsinkaan pienituloisten näkökulmasta hyvinvointivaltio ei ole enää entisensä, Isola sanoo.
Isola kannustaa ihmisiä pohtimaan, haluavatko he Suomeen yhteiskunnan, jossa köyhien tilanne pahenee entisestään vai sellaisen, jossa varat jakautuvat tasaisemmin ihmisten välillä. Isolan mukaan kysymys on vaikea, koska se voi tarkoittaa, että joudumme luopumaan joistakin omista eduistamme.
Kommentit (87)
Elukat ei osaa eikä opi ihmisten kieltä puhumaan joten antaa nyt luojan olla ja ihminen on se joka päättää ja hoitaa sekä puutarhat että elukat . Ja käärmeiltä päät murskataan.
Kodittomille ja vähävaraisille. Ei he kaikki voi olla kodittomia, vähävaraisia kyllä. Hursti mainitsi myös yksinäisyyden, ehkä moni vanhempi ihminen meni vain syömään porukalla. Ja ainahan ilmainen kelpaa. Kaupunki voisi järjestää osittain, nyt oli lahjoitusvaroilla kaikki.
Vantaalla Keravalla voit vuokrata kasvimaa palstan ja kasvattaa ruokaa sulle . Ihan itse . Saatana estää sua toimimasta oikein ?
Meiltä muumaajengit varasteli jopa ruuanlaittoa välineitä ! Jopa sipulisilppuri kuin raastinrauta . Miettimään tätä miten te muumaalaiset köyhdytätte muut ryöstöillänne! Kuin nämä romanian bulgarian rosvot jotka vaihtaa aitokorut pläkkipeltiin . Mooses kirouksen heille YAHVE KOSTAA SILMÄ SILMÄSTÄ HAMPAAT HAMPAISTA KORUT KORUISTA LUSIKAT LUSIKOISTA TAKKI TAKISTA .
Evankelioimassa tuli käytyä niin jäi säästöön rahaa . Suomeen tultua katosi 2000 € tililtä alle viikossa . MITÄ TE OIKEIN TEETTE ? MUKA USKOVIA PUHUU JUMALISTA . MOOSES MIEHEN PAHAT TEOT KOSTETAAN SEN POJILLE MOOSES DAVID .
Ahne on hyvä ottaan, mutta käs vapisee jos antaa tarttis.
Vierailija kirjoitti:
Ahne on hyvä ottaan, mutta käs vapisee jos antaa tarttis.
Niin, kuvailit juuri DEMARIKÄDEN.
Teidän kuuluu tehdä työtä ja palauttaa varastetut myös siellä omassa maassa . Fakta homma . Myyjät kun varastelee . Enemmän kuin asiakkaat. Mitä te teette ? Siivoa nyt asuntosi ja jaa vuokra jonkun kanssa. Vie varastetut tavarat takaisin. Ala opetella .
Orpohan on pääministeri ja muodostanut hallituksen. Ei Purra ja persut.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla Keravalla voit vuokrata kasvimaa palstan ja kasvattaa ruokaa sulle . Ihan itse . Saatana estää sua toimimasta oikein ?
Meinaat että kela suostuu maksamaan jonkun siirtolapuutarhan vuokran? Ei ne perunatkaan siellä heti valmiina ole niin täytyy sitä jotain syödä perunoiden kasvamista odotellessakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko tippaakaan että ap:ta edes kiinnostaa kenenkään köyhän ruuatta jäännit. Tärkeintä tuolle jankuttajalle on päästä haukkumaan perussuomalaisia ja kiukuttelemaan.
Kusipää sarja jankuttaja jankuttaa myös jouluna.
Selvittämään nyt näiden omat tulot siellä omassa maassa . Heillä on tukirahat on yk tukia on työkkäri tukia. Siellä heidän omissa maissa omissa pankeissa siellä . Täältä he siirtää sinne ihan itse .
Avustusruokia jaetaan eniten muumaalaisille totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotus kovemmaksi 40 000+ tuloista, pääomavero progressiiviseksi, kunnallisvero myös pääomatuloista. Investoinneista ja työllistämisestä veroalet. Osinkovero alet pois. Yritystuet pois.
Sosialismi on Suomen syöpä. Haluat siis että ne jotka sinunkin tukesi rahoittavat kuristetaan hengiltä verotuksella?? Ammu itsesi vaikka joulun kunniaksi. Kukaan ei jää kaipaamaan.
Näistä mielipiteistä sen huomaa helpoiten, että persujen trollitehdas on täällä sankoin joukoin.
Oikeasti täällä on yleinen kannatus hyvinvointivaltiolle, mutta persut ja kokoomus vastustavat.
Suomen kieltä osaamattomia on hoitanut vanhuksia eikä vanhukset tule ymmärretyksi . Ovat myös vieneet vanhusten tavaroita. Kellotkin. Takkeja. Joku vastuu oltava . Suomenkielisille kuuluu ihmisoikeudet täällä.
Työssäkäyvät lihoo ja porskuttaa mutta työttömät kuolee nälkään kun kukaan ei auta mitenkään ja asuvat liian pienesti kun tuet lopetettu persujen aikaansaannoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellinen pääoma on ihminen itse. Toiminnallinen, pärjäävä yksilö loihtii ateriat vaikka tyhjästä. Ostaa kaapit täyteen kuivamuonaa, ja soveltaa niitä luovasti.
Impulssivammaiset hetken lapset voi ajatella itse.
"Ostaa kaapit täyteen"....Yleensä se tapahtuu RAHALLA? Ongelma tässä on, kun ihmiset ovat vähävaraisia ja köyhiä, eli se tarkoittaa sitä, ettei ole rahaa ostaa kaappeja täyteen.
31 hernekeittopurkkia on 31- 40 € kuukauden jokaiselle päivälle . Mieti kuule vähän.
Tuostakin voi vielä säästää. Kuukauden hernekeitot saa, kun kun ostaa 10 pussia kuivaherneitä, yhteensä 11€.
Vierailija kirjoitti:
Avustusruokia jaetaan eniten muumaalaisille totuus.
entä sitten? Onko siellä joskus ollut joku rajoitus?
Persuu persuu persuu saatana persuuuuu persuu persuu persuu persuu persuu persuu .................
Minä en usko tippaakaan että ap:ta edes kiinnostaa kenenkään köyhän ruuatta jäännit. Tärkeintä tuolle jankuttajalle on päästä haukkumaan perussuomalaisia ja kiukuttelemaan.