Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Šokkipäätös Hurstin joulujuhlalle Tutkija kysyy, mihin Perusuomalaisten Suomi oikein on menossa

Vierailija
24.12.2025 |

Köyhyystutkija nostaa ongelmana esiin myös erityisesti jouluun liittyvän kulutuskulttuurin, joka vaikeuttaa köyhien tilannetta entisestään.

Isola viittaa siihen, että yhä useammilla ihmisillä on pulaa rahasta Suomessa. Tämä on osittain seurausta siitä, että Suomessa on tehty viime aikoina suuria leikkauksia, jotka vaikuttavat merkittävästi yksilön toimeentuloon. Lisäksi työttömyys on kasvussa.

Riikka Purran tekemät toimeentulon leikkaukset ovat pienituloisten budjetille todella suuria, Isola toteaa.

Varsinkaan pienituloisten näkökulmasta hyvinvointivaltio ei ole enää entisensä, Isola sanoo.

Isola kannustaa ihmisiä pohtimaan, haluavatko he Suomeen yhteiskunnan, jossa köyhien tilanne pahenee entisestään vai sellaisen, jossa varat jakautuvat tasaisemmin ihmisten välillä. Isolan mukaan kysymys on vaikea, koska se voi tarkoittaa, että joudumme luopumaan joistakin omista eduistamme.

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä luovumme? Terveydenhoidosta (kaikki rokotukset pois, seulonnat pois)? Ilmaisesta koulutuksesta (kaikki opiskelu maksulliseksi ja kouluihin omat eväät)? Katuvaloista (säkkipimeää)?  

Katuvaloista voisikin luopua. Sen lisäksi ajetaan persut ulos maasta Venäjälle. 

Mitenhän se nyt taloutta parantaa, että sinulla ja roskasakillasi on helpompi sotkea, tuhota ja ryöstää, kun katuvalot ovat pimeänä?

En sotke, tuhoa enkä ryöstä. Miksi niin tekisin? Minä haluan vain nähdä linnunradan. 

Vierailija
142/147 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä luovumme? Terveydenhoidosta (kaikki rokotukset pois, seulonnat pois)? Ilmaisesta koulutuksesta (kaikki opiskelu maksulliseksi ja kouluihin omat eväät)? Katuvaloista (säkkipimeää)?  

Katuvaloista voisikin luopua. Sen lisäksi ajetaan persut ulos maasta Venäjälle. 

Mitenhän se nyt taloutta parantaa, että sinulla ja roskasakillasi on helpompi sotkea, tuhota ja ryöstää, kun katuvalot ovat pimeänä?

En sotke, tuhoa enkä ryöstä. Miksi niin tekisin? Minä haluan vain nähdä linnunradan. 

Meillä ei ole täällä katuvaloja. Eikä yhtään sen enempää ryöstöjä kuin katuvalollisilla alueillakaan. Ei se pimeässä ole yhtään sen helpompaa. Valvontajärjestelmät ja hälyttimet toimivat pimeälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SMP, sinimustat, PS....millä nimellä tuota roskajoukkoa sitten haluaakin kutsua ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Se on täysin perustuslain vastainen puolue. Se häipyy pian sinne minne se kuuluukin kunhan seuraavat vaalit on pidetty. Henkilökohtaisesti olen väkivaltainen tuon puolueen kannattajia kohtaan aina jos antavat siihen aihetta. En katso mitään läpi sormien nyt enkä koskaan. 

Onpa epätervettä väkivallan ihannointia. Etkö ole huolissasi noista ajatuksistasi?

En ole lainkaan huolissani omien oikeuksieni puolustamisen suhteen. Minä en siedä että silmilleni hyppii yksikään persu missään tilanteessa. Minä olen kuunnellut teidän uhkailujanne ja sortopuheitanne aivan tarpeeksi että tiedän miten teidän kanssanne tulee menetellä.

En ole lainkaan harhainen. Lyhensitte juuri ansiosidonnaisen kestoaikaa jos satun jäämään työttömäksi. Solvaatte ulkomaisia työkavereitani ja haukutte työttömiä alkoholisteiksi ja viette vanhuksilta oikeuden terveydenhuollon palveluihin lopettamalla niitä. Teette niin paljon tuhoa tässä maassa että teiltä en kaipaa mitään lisää. Heikensitte opiskelijoiden eli minun lasteni toimeentuloa niin että he joutuvat pyytämään minulta rahaa selvitäkseen. Teistä ei ole mitään muuta kuin haittaa tälle maalle. Te ja teidän rasisminne on jotain kuvottavaa.

Vierailija
144/147 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vanhastaan tiedetty, että kokoomus haluaa Suomesta luokkayhteiskunnan, mutta mikä lienee perussuomalaisten tavoite ja ideologia, se on jäänyt ainakin minulle hämäräksi, koska persut tuntuvat kaikessa peesaavan kokoomusta. En ymmärrä, mitä suomalaisuutta persut oikein haluavat puolustaa ja ylläpitää, koska köyhän ja tavallisen suomalaisen elämä ja ahdinko eivät heitä kiinnosta tippaakaan, kuten nähdään hallituksen päätöksistä ja Riikka Purran esiintymisistä julkisuudessa. Persut voisivat suosiolla sulauttaa itsensä kokoomukseen; olisi rehellisempää niin. Äänestäjien pitäisi tajuta, että ääni persuille on käytännössä ääni kokoomukselle.

Mitä se sinua haittaa, että on kaksi eri puoluetta, joilla on osittain samansuuntaiset tavoitteet? Minustakin vihreät ja vasemmistoliiton voisi yhdistää, sillä ne ovat niin lähellä toisiaan. Mutta hyvä toki, että ovat e

Persut ovat epärehellinen puolue: valehtelevat vaalien alla ummet ja lammet ja kehtaavat esittää jonkinlaista duunaripuoluetta. Mutta kun pääsevät valtaan, ovat pelkkä kokoomuksen jatke.

Vierailija
145/147 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju jumittui yhtäkkiä. Mitä tapahtui?

Vierailija
146/147 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotus kovemmaksi 40 000+ tuloista, pääomavero progressiiviseksi, kunnallisvero myös pääomatuloista. Investoinneista ja työllistämisestä veroalet. Osinkovero alet pois. Yritystuet pois.

Ei toimi,verotus on tapissa muilla kuin pienituloisilla,siinä se ongelma piilee.Jos toimisi verottamalla,Suomi kukoistaisi.

Vierailija
147/147 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusuomalaisten suomi lienee etelä-amerikassa ja liekö sillä niin väliä mihin se on menossa vai pysyykö paikoillaan.