+++ ENSIKOT viikoilla 17-18 +++
[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos
esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]
[color=FF69B4]Adette
[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita
Yritystä takana: Syyskuusta 2005
Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.
[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Afternoon
[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4
kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle
hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
[color=FF69B4]amalia78
[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia
Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen
Yritys aloitettu 04/05
Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.
[color=FF69B4]AnnaLeena78
[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31
Asustellaan etelä-suomessa.
Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.
Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]_apila_
[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.
[color=FF69B4]Buumi73
[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.
Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu
Pillerit jätetty pois 01/06
Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...
[color=FF69B4]Brooke73
[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.
[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese
[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu
pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin
sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta
eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete
simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia
järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
[color=FF69B4]-Diina-
[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27
Asuinpaikka: Etelä-Suomi
Yritys aloitettu: 10/05
Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.
[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED
[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei
ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella
puolella.
[color=FF69B4]Jessica
[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Kathy@
[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen
simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.
[color=FF69B4]Keiju
[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)
Kotipaikka: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin
2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.
[color=FF69B4]Killa
[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin
hoidoksi. Hoidot aloitetaan huhtikuussa.
[color=FF69B4]-marge-
[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26
Kotipaikka: hämeessä asustellaan.
Yritys aloitettu 05/06
Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Naksu
[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.
Kotipaikka: Tampereella asustellaan
Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005
Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06
nega, ivf suunnitteilla syksyksi...
[color=FF69B4]-piggeliina
[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.
Kotoisin Etelä-Suomesta
Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01
Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta
02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien
aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista
ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.
[color=FF69B4]Rouwa
[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.
Kotipaikka: Pirkanmaa
Yritys aloitettu: 06/06
Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi
Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,
clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden
lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.
[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)
[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis
ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös
takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies
clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi
yritys.
[color=FF69B4]sannuli-80
[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi
Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta
Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004
Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.
Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.
[color=FF69B4]Tuiskutiusku
[color=CD1076]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.
Hoito: ICSI huhtikuussa [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]Vannis
[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)
hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~
[color=FF69B4]VihervaaranAnna
[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.
Paikka: Lounais-Suomi
Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.
Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta
5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä
10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.
[color=FF69B4]YksityinenAsia
[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)
Sijainti: Yhdysvallat
Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)
Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]
[color=FFC0CB]*********************************************************
[color=CD1076]milka1
[color=FF69B4]Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.
[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE
[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79
Kotoisin: Pohjois-Suomesta
Yritys aloitettu: tammikuussa 2005
Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.
Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)
LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿
[color=CD1076]Bianco
[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.
Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07
[color=CD1076]Tuittu78
[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.
[color=CD1076]trixie2
[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v
Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.
Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.
Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.
Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07
[color=CD1076]-ninnuli1-
[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.
Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista.
[color=CD1076]kille75
[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita
yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)
tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa.
Kommentit (78)
Pikainen piipahdus kiireinen viikko (taas) takana ja vuosi naksahti (taas) ikämittariinkin lisää =O
Killa: voi kurjuus ja pahoittelut negasta =( voimia kovasti ((halaa)). Mutta eteenpäin vaan mennään, toivottavasti sait ajan varattua klinikalle ja pääsette heti uuteen yritykseen.
Kille: Hieno juttu että kyytiläinen oli oikeassa paikassa! Kaikkea hyvää o-matkalle =)
Marge: onnitelut ovis plussasta bdbdbd
Naksu: pahoittelut inssin mönkään menemisestä ((halaa)) Jospa se ivf toisi teillekin toivotun tuloksen. Minulla on melko pessimistiset tunteet tuota inssiä kohtaan.
Brooke: kovasti tsemppiä ICSI:n suhteen! Suurella mielenkiinnolla teidän ja Tuiskutiuskun tilannetta seurailen kun meilläkin samainen rumba olisi edessä. Siis jos inssi ei onnista. Peukkuja täällä molemmille pitelen =)
dese: tsempiä oviksen nappaamiseen!!
Piggeliina: paljon hyviä uutisia hieno juttu! Kunnon vauhti päällä ja aika ihana lääkäri teillä =)
Buumi: Paranemista flunssaan!! Ovis kipuihin en oikeen osaa sanoa enää mitään kun kaikki tuntemukset ovat kadonneet kuin tuhka tuuleen. Mutta silloin yrityksen alussa kun ovis tapahtui ilmeisesti ihan luomusti niin erilaista ja melko voimakastakin vihlomista sekä jomotusta esiintyi.
Olikohan vielä muuta¿ ei muita! Vilkutusta ja oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
Niin gallupiin: täällä myös hiljaa hyvä tulee pariskunta eli yhteistä taivalta takana reilut kymmenen vuotta eikä edes kihloihin olla vielä päästy =) Mutta tämä sopii meille mainiosti.
-hapö-
Jaksamisia sinulle ja tiedäthän, että me ollaan tukena, jos haluat purkaa sydäntäsi.
Buumi: Parantelehan itsesi pupuilukuntoon :) Toivottavasti päivä töissä ei pahentanut oloa.
Marge: Onpahan teillä ollut vappuriehakoinnit :) Kiitos kysymästä minulle kuuluu hyvää. Pelottavaa onkin tämä oireettomuus. Kun ei ole noita alkuraskauden oireita mitään, ainoastaan tissit kipeät, mutta se johtuneen lugeista. Tänään tuli menkkoihin liittyviä kuumia aaltoja, joten toiveet ei ole kovin korkealla. En kuitenkaan kirvestä vielä kaivoon heitä.
Brooke: Hyvältähän tuo näyttää, älä yhtään harmittele määrää. Sieltä saattaa vielä kiriä muutama joukkoon mukaan :) Tsemppiä sinulle ja hyvän loman saat kyllä. Toivottavasti et ole kovin kipeä, niin pääset miehesi kanssa nauttimaan lomasta ja ratsastamaankin. Vaikka on se ihan mukava miehen hoivattavanakin olla :) Pahoittelut huonoista uutisista lähipiirissä.
Naksu: Kylläpäs kuulosti ihmeelliseltä se muniksen häviäminen?!?!
Ja vielä kun miettii sinun tissien kipeytymistä?!!! Jospa se todellakin oli vaan " piilossa" . Ainakin hyvältä kuulostaa ovistestin tulos. Kyllä se siitä vielä vahvistuu bdbdbd toivottavasti ennen kesäkuuta ;)
Piggeliina: Heips pitkästä aikaa! Hienosti on sinulla edenneet asiat ja kylläpäs on huippu lääkäri, kun kerta varta vasten tulee teitä varten. Aivan mahtavaa!!! On asialleen omistautunut ihminen, sellaisia tarvittaisiin enemmän, kun kuuntelee joidenkin kokemuksia töksäyttelevistä ja töykeistä lääkäreistä. Mukavaa kuulla sinusta :)
Hapö: Onnittelut lisävuodesta :) ja kiitokset peukutuksista! Olen työssäni törmännyt isyyden tunnustamisasiaan. Ajattelinkin kysäistä, kun kerroit, ettette ole naimisissa, niin oletteko miettineet isyyden tunnustamista. Miltä se sinusta tuntuu, että lapsen syntymän jälkeen joudutte käymään lapsenvalvojalla kertomaan, että kyllä tässä on varmasti tämän lapsen isä?!? Siis huom. KUN te sen lapsen saatte :)
Yksis: Mielettömän unen on miehesi nähnyt :) Yritin kuvitella tilanteen ja mitään järkevää näkymää en saanut aikaan. *hihittelee mielessään* Tulehan kertomaan sitten miten lääkärissä meni.
Gallupiin, että naimisissa täälläkin. Ei tätä auvoista avioliittoa ole kyllä kestänyt kuin 1,5 vuotta, mutta yhdessäoloa kuitenkin 7,5 vuotta :)
Huiskutukset Auroralle, Juliaanalle ja Hanille O/ *huiskuttaa kovasti*
(.) Mitään alkuraskauden oireita ei ole, joten kovinkaan toiveikas en ole. Ainoastaan tissit on kipeät, mut se luultavimminkin johtuu lugeista. Tänään oli kuumia aaltoja, kuten Margelle tuossa kirjoittelin, selvä merkki menkoista. Mieliala on kuiteskin aika rauhallinen ja otan päivän kerrallaan. Yritän pysyä erossa apteekeista ja raskaustesteistä, etten sortuisi...
Tuisku pp8
Killalle ja Naksulle lähettelen täältä oikeen super isot halaukset! *halaan teitä niin, että muututte rusinaksi*
Yksis, kuin muutkin niin minäkin sain naurut ja hymy nousi korviin, kun luin miehesi unesta! Kylläpä ne asiat onkin alitajuisesti läsnä, edes unissa ei pääse karkuun..
Buumi on jo hiukan tervehtynyt flunssasta. Muistathan kuitenkin levätä, että jaksaa hyödyntää tärkeät päivät ;)
Dese, mies, joo katselinkin hiukan oudosti kun iloitsin ovistestiin ilmestyneistä viivoista! Raukkaparka¿Kyllä luulen, että maailmankirjat menee usealla sekaisin, kun sitten siihen lopulliseen testiin ne viivat pärähtää! Täällä peukutan, että viivat vahvistuisi nyt eikä kesäkuussa =) Ja mulla on tunne, että ovis voi tosiaankin tapahtua samalta puolelta peräkkäisinä kuukausina, ehkei aina, mutta siis satunnaisesti. Tutkimaton on naisen kroppa (ainakin täällä..)!
Piggistäkin näkyy! Siellä on hoidotkin pyörähtänyt taas käyntiin ja selvät sävelet! Ja miten ihanaa, kun mies on vihdoin kotona eli nauttikaahan! Tosin ei tarvitse varmaan käskeä ;)
Brooke, mukavaa että huolesta huolimatta siellä oli mukavasti muniksia ja pian sitten punktio häämöttää¿Kyllä se aina pysäyttää, kun kuule tai näkee huonoja uutisia. Pitäis joka päivä muistaa se oma tilanne ja nauttia siitä täysillä, vaikka vaikeita ja satuttavia asioita mekin pyöritellään..
Hapölle onnittelut synttäreiden johdosta!
Tuisku, siellähän on pp8¿Päivät vilahtaa niin uskomattoman nopeasti, tosin siellä taitaa madella! Toivon todella, että kuumat aallot on jotain ihan muuta ja sieltä niitä seuraavia ihania uutisia saataisiin :)
Kiitos kaikille ovisonnitteluista¿Onpa hassua saada onnitteluja siitä =) Olen kyllä iloinnut ja ollut onnellinen, että josko se ihka oikea ovis olis ollut. Toisaalta hiukan pessimisti-olo. Olen yrittänyt rauhoitella itseä, ettei piina nosta liikaa päätään. Onko muka mahdollista, että kroppa saisikin kunnon oviksen aikaan? Noh, tiedä häntä¿
Mutta nyt oikein ihanaa vkloppua kaikille, -> nukkumaan että jaksaa shoppailla huomenna ;)
-marge-
Oli pakko alkaa kirjoittelemaan kun pinoa taas lueskelin ja vanhoja enskoja täällä vaan edelleen pyörii..
Killa olen todella pahoillani jos se nega nytten sitten oli todella nega. Toivottavasti sait pian uuen ajan ja uuteen yritykseen jaksat lähteä heti. Kovasti halauksia ja voimia.
Naksu sun kuulumiset olivat kanssa ikävän puoleisia, toivottavasti tuo uusi hoitomuoto saa toivotun tuloksen teille, ettekä joudu monia kertoja samaa jatkamaan. Voimia ja halauksia myös sulle kovasti.
Muillekkin vanhoille ja uusille enskoille paljon vilkutuksia ja plussatuulia, olkoon kevät ja alkava kesä oikein hedelmällistä ja plussarikasta aikaa!!
O-puoleltakin oli porukkaa käyny heippa ja Pepsi, heilutuksia ja iloisia päiviä vauva-arkeen!!
Jos jotain tästä omasta tylsästä navasta kertois, (viime kerrasta on aikaa enkä muista mitä oon kirjoittanu) eli clomit eivät tehonneet. Viimeinen kierto tupla-annoksella ja ovistestiin kp14 haalea viiva joka sitten siitä hälveni seuraavana päivänä ja tutut tuhrut ja lopulta menkat tuli. Sitten varasin ajan lääkärille josko saisin vielä noita clomeja lisää tupa-annoksella. Noh ei tuu clomeja ku mies on testaamatta. Ultras sitten kun oli kp13 ja ensimmäisenä sanoi, että nyt on hyvät limat(mulla ne on joka kierrossa ollu) ja sanoinkin sen olevan merkityksetöntä. Oikeella kuitenkin näkyi 17,5mm follikkeli ja limis oli 7,1mm ja lääkäri oli sitä mieltä, että ovis on aika varmasti just tuloillaan, että kipin kapin makkarin puolelle..ja loppu kierrosta verikokeeseen.
Nyt sitten on eletty niinkin pitkälle, että ens tiistaina ois tarkotus mennä verikokeeseen ja keskiviikkona miehen simppatestiin! Aikasemmin on vaan puhunu, että kattoo nyt ja välillä sanonu ettei tuu meneen ja nyt ku kerroin lääkärin terveiset oli ensimmäinen kysymys koska hänen pitäs mennä? sanoin vaan, että mahollisimman pian ja sit kattottiin sopiva aika töiden kannalta ja varattiin aika..kummasti se mieli muuttuu kun aika kuluu..nyt elellään sitten jänniä aikoja tuon mun verikokeen suhteen ja miehen simppatestin menon ja sen tuloksen suhteen. Lääkärin neuvoa kyllä toteltiin, mutta enpä mä jaksa uskoa..miten mun kroppa vois ominavuin toimia?
Että tälläsiä tänne, tuun sitten taas kirjoittelemaan kun aika antaa myöten ja sori hyvin oma napainen kirjoittelu.
Killa ja Naksu... voi kurjaa :(( halauksia täältä oikein kahmalokaupalla.
Margelle onnittelut oviksesta - upeeta!
Ja muille enskoille haluksia ja vilkutuksia...
ON: Tänään siis vihdoinkin käytiin perhelääkärillä juttelemassa meidän tilanteesta ja meidän lääkäri oli ihanan optimistinen ja kannustava ja totesi vaan ettei pitkät kierrot vielä mitään tarkoita... eihän me kuulemma tarvita muuta kuin pikkaisen apua munisten ja simppojen yhteensaattamisessa. Totesi vielä erikseen, että ihanaa kun haluutte lapsia, kun teidän lapsista tulis varmaan niin nättejäkin ja minäkin olisin niin suloinen raskaana... Referoi meidät sitten parillekin eri lääkärille ja totesi mun lääkityksestä ettei se mitään haittaa jos vähän pillereitä popsii, kun noi nyt ei ole sikiölle edes erityisen haitallisia ja määräs vielä prenatal vitamins, kun ne kuulemma on hyvä aloittaa ajoissa... Amerikkaa siis :)
Maanantaina sitten soitellaan aikaa klinikalle ja homma etenee... Jeeeee :))))
Hyvää viikonloppua kaikille!
Yksis
Heips kaikille!
Olen jo jonkin aikaa lueskellut taustalla Ensikoiden pinoa, ja nyt kun oma yrittäminen siirtyy ns. isommalle vaihteelle, liittyisin mielelläni mukaan jakamaan kokemukset ja tunteet muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.
Faktatietoja meistä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35. Yhdessä ollaan oltu yli 12 vuotta ja naimisissakin pian jo seitsemän vuotta. Pk-seudulla asutaan ja esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien. Ollaan hoidossa yksityisellä puolella ja asiat ovat edenneet omasta tahdosta aika verkkaisesti, mutta nyt on kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.
Meillä syy lapsettomuuteen on, ainakin vielä, selittämätön. Miehen simpat on ok: testipesun jälkeen hyvin liikkuvia siittiöitä oli lukumääräisesti paljon, tosin meilläkin normaaleja puhdas nolla. Mutta lääkärin mukaan normaalin siittiön kriteerit ovat niin tiukat, ettei tästä kannata huolestua, etenkin kun määrä&liikkuvuus on niin hyvä. Vaikka itsestäni ei mitään selvää vikaa löytynyt, niin lääkäri epäili, etten välttämättä ovuloi joka kierrossa (samaan olen itsekin päätynyt). Kun kierrot lisäksi on himpun pitkiä, ovistuntemukset vähän niin ja näin eikä tosiaan joka ilta jaksaisi olla jyystämässä ihan vaan varmuuden vuoksi makkarin puolella, niin täälläkin tarttettais vähän lääketieteellistä apua, että munis ja siittiöt treffaisi tuloksekkaasti edes kerran.
Ensimmäinen hormonihoidolla tuettu inssi on siis tarkoitus tehdä nyt toukokuussa. Tänään on kp 3 ja maanantaina menen klinikalle kierron ekaan ultraan ja toivottavasti kaikki näyttää silloin olevan kunnossa, jotta saan reseptit kouraan. Pelottekinkin jo miesrukkaa, että hormonien myötä musta tulee entistäkin äkäisempi, aika tempperamenttinen kun olen jo entuudestaan :)
Tutkimuksista on muuten vielä tekemättä munajohtimien aukiolotutkimus. Tätä lääkäri piti kuitenkin sen verran epätodennäköisenä, että se sovittiin tehtäväksi vähän myöhemmin, jos ei ensimmäiset yrityskerrat tärppää.
Lääkäri oli siis tosi optimistinen (kuten kai kuuluukin?), mutta omat fiilikset ovat vähän kaksijakoiset: toisaalta odotan kovasti, että päästään tositoimiin, mutta pettymykset toisensa jälkeen ovat kasvattaneet pienen suojamuurin, joten toisella olkapäällä korvaan supisee herra Skeptinen. Kun lisäksi tällä palstalla onnistumisprosentit insseistä vaikuttaa aika heikoilta, niin liikaa ei uskalla toivoa. Se täyttt kyllä myöntää, että makuukammarin puolelle tieto hoitojen aloittamisesta toi yllätykseksemme piristys- tai ehkä ennemmin vapautusruiskeen -sen verran asian suhteen on kuitenkin siis aina edes jompi kumpi stressannut.
En ole vielä ihan kartalla koko joukkion taustoista, joten tässä vaiheessa osaan vaan toivottavaa plussaonnea ja ihanaa viikonloppua tasapuolisesti kaikille. Nyt puutarhan kimppuun, siellä sentään pääsee juuri nyt seuraamaan uuden elämän ihmettä!
hellikki
Heti alkuun kiitoksia myötäelämisestä kaikille! Ootte ihan parhaita, ja kovasti lohduttaa että tietää ettei yksin tarvii näiden asioiden kanssa painiskella. :)
Erikoishuiskutukset vielä vanhoille kamuille, jotka piipahtaneet: Juli ja Han ainakin! :)
Kurjaa, että Naksullakin meni pieleen tämä kierto! :( Koita olla murehtimatta, kun nyt vaan luotetaan siihen, että IVF on se teidän juttu!
Dese: sinne toivotaan ovisplussaa, lupaavalta jo kuulostaa!
Pigge: kiva kun sait miehen kotiin! Ja onpa kiva lääkäri sulla!
Brooke: hyvä, että siellä munikset kasvaa!
Buumi: mulla ei oo oviksesta niin minkäänlaisia tuntemuksia!
Hapö: synttärionnittelut!
Tuisku: jaksuja piinailuun! Mulla ainakin tissit kipeytyi tavallista aiemmin ja enemmän, oletan johtuvan lugeista.
Käärö: no täällä ollaan, eikä muuta voida... No pupuiluintoa ja plussa teille! :)
Yksis: sielläkin asiat etenee kivasti!
Hellikki: hyvin mahtuu mukaan! Tää on ihan mahtavaa porukkaa, niin kuin varmaan oot huomannut! Toivotaan teille onnea heti ekaan inssiiin! Vaikka onnistumisprosentti on aika kehno, niin aina joku silläkin onnistuu! :)
G: ei olla naimisissa täällä, eikä ees kihloissa. Yhdessä ollaan oltu kohta 7 vuotta.
OmaNapa: täällä edelleen sitä kurjaa tätsää odotellaan... Sain jo ajan maanantaiksi lekuriin alkukierron ultraan, mutta nyt ei pirun eukkoa näy, joten pieleen taitaa mennä suunnitelma. Joka tapauksessa varmaan joudun siirtämään tuota aikaa ja pelottaa, että käy niin kuin yhdelle tuolla inssipinossa, että menkat tulee myöhässä, mutta kroppa elää munisten osalta jo seuraavaa kiertoa! Jos nimittäin munikset ois jo lähteneet kasvuun kuten alkukierrossa, mutta menkat tulee vasta myöhemmin, niin limis jää auttamattomasti liian ohueksi kiinnittymistä ajatellen! :/ Olo ja oireet on ihan kuin alkukierrossa: tissit omat pienet itsensä, eikä yhtään kipeet. Muutenkin turvotukset ja makeanhimo on pois. Vaan menkat puuttuu. Ihan vähäistä menkkakipuilua on, muttei mitään vuodon tapaistakaan.
Miesparka on ihan helisemässä mun kanssa, kun oon ihan kurjalla tuulella koko ajan ja kiukuttelen kaikesta. Koitti tossa yllyttää mua testaamaan uudestaan, kun kuulemma haluaisi että mä ole onnellinen ja luulee raukka että tässä nyt vielä ois jotain mahdollisuuksia plussaan. :( En aio testata, koska en toista negaa tähän kiertoon halua nähdä. No ehkä, jos ei tätsää maanantai-aamunakaan kuulu, niin testaan ennen kuin siirrän lekuriaikaa.
Tosi oudot fiilikset muutenkin täällä tästä epäonnistumisesta: alkuun tuntui vaan ihan tyhjältä ja turralta, eikä alkupettymyksen jälkeen edes itkettänyt. No tulihan se itkukin sieltä lopulta: eilen bussissa! Onneksi istui takapenkissä yksin ja niistelin siellä nenä punaisena, kun yritin hillitä itsenäni! Ilta meni taas kohtuullisesti, lähinnä ärsyyntyneenä siitä kun menkat ei ala. No tänään taas on tullut ulvottua edellisetenkin päivien edestä. Nyt taas suoraan sanottua v*tuttaa, joten ei näistä olotiloista ota selvää... :S
No olihan pitkä omanapainen tilitys, mutta saanen anteeksi! ;)
Sori myös, kun en kovasti jaksanut teille kommentoida, mutta eiköhän se tästä taas...
Killa (onko tää nyt pp 15 vai mitä?)
Kyllä siellä nyt mennään vuoristorataa oikein laidasta laitaan ja sitten vielä sen tympeääkin tympeämmän negan jälkeen kehtaa menkat olla hukassa!!
Toivotaanko vielä sitä viimeistä oljenkortta ja saisit maanantai aamuna plussan eikä tarttis lekuriaikaa siirtää vaan peruuttaa kokonaan..
No täällä ei enää pupuilla, koska miehellä on simppatesti keskiviikkona ja kierto alkaa olemaan jo loppusuoralla, tänää taitaa olla kp21/26-29. Viime viikonloppuna kyllä koitettiin lääkärin neuvoja totella. Mutta kun en mä sitä ovista mitenkään tunnista enkä tikuttanu, kun en uskonu mitenkään sen tulevan omatoimisesti, eikä se vieläkään oo varmaa, tiistaina meen vasta verikokeeseen.
Mutta nyt syömää ja sit kattoo suomen peliä!
Hyvää viikonloppua kaikille!!!
Voi harmin harmi kun täällä niin oltiin varpaat ja peukut pystyssä!
Moiks käärö,kiva kuulla sustakin!
NAksulle ja muillekkii huiskutus!
Minut voi poistaa plussanneista, ei tule meille lasta...
Kaksi viikkoa sitten oli mennyt kesken. Vuoto alkoi ja äsken ultrattu ja samantien aloitettu lääkkeellinen tyhjennys..
Tsemppiä kaikille.
-ninnuli-
Olin tänään koko päivän pienellä reissulla, ja oli mukavasti muuta ajateltavaa joten vauva-asiat on pitkästä aikaa olut edes hetken taka-alalla. Oli kyllä vähän kikkailua, että sain tämän päivän pistoksen otettua muiden huomaamatta, mutta onnistuihan se. Nyt maha on ehkä jo aavistuksen verran turvonnut ja pistoskohdat tuntuu vähän aristavilta. Tosi vähän kuitenkin edelleen.
Nopeat kommentoinnit ennen kuin painelen miehen kanssa saunaan.
NINNULI: ei voi olla totta, voi miten kurjaa että teille kävi noin. :(
KILLAllakin on tosi ärsyttävä tilanne! Ihan ymmärrettävää että on pinna kireällä! Toivotaan nopeasti tätiä paikalle tai sitten plussaa testiin!
HELLIKKI tervetuloa mukaan, ihan parhaaseen joukkoon olet löytänyt tiesi! Mutta toivotaan tietenkin että vierailusi täällä jää lyhyeksi.
YKSISkin oli päässyt vihdoin lääkärillä käymään ja hyvältä kuulosti. Toivotaan että teistä ei löydy mitään isompaa vikaa ja saatte nopeasti avun!
BUUMI eipä tuo minun mieheni ole erityisemmin innostunut hevosista, kyllä sitä enemmän kiinnostaa pyörillä kulkevat vempaimet. Mutta onneksi hän on kätevä rakentamaan kaikenlaista ja on laittanut mulle tallin vanhaan navettaan, ja pitää myös hevosten kärryt ja kuljetuskaluston kunnossa! Mies osaa kyllä hoitaa hevoset jos olen jossain reissussa, mutta ei sitä hevosen selkään tai kärryille saa muuten kuin pakottamalla ja uhkailemalla. Täytyy miettiä miten selviydyn hevosten kanssa sitten jos joskus raskaudun enkä ehkä pysty itse liikuttamaan niitä. Me asutaan niin korvessa, että apuvoimia on aika vaikea saada. Mutta eiköhän ne asiat selviä aikanaan!
TUISKU mä olen miettinyt, että täytyyköhän se isyyden tunnustaminen todellakin tehdä vaikka lapsi olisi saatu alulle hoidoilla? Silloinhan on jo selvää, kuka lapsen isä on! Elleivät sitten klinikalla olisi vahingossa siittiöt menneet sekaisin, heh! Mutta ei meistä ainakaan tunnu mitenkään häiritsevältä ajatus siitä isyyden tunnustamisestakaan, jos sellainen täytyy tehdä. Ollaan kyllä joka tapauksessa jossain vaiheessa menossa naimisiin, mutta kiirettä asialla ei ole. Naimisiin menossa kun ei onneksi ole mitään ikärajoja, kuten tässä lasten hankkimisessa! Juuri tänään lehdestä luin, että viime vuonna avioituneista suomalaisista vanhin oli ollut 90-vuotias!
No, mutta nyt saunaan, mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
Voi itku, mitä uutisia! Pahoittelut ja (((jaksuhali))) Ninnulille! :( Tosi masentavaa, että piti noin käydä! Jaksamista teille!
ON: täti tuli viime hetkillä eli tänä aamuna. Huomenna siis kp2, joten varmaan ihan ok päivä ultralle, kun viimeksi oli myös tuo päivä menossa. Toivon kovin, että onnistuisi tähän kiertoon heti toka inssi. Ei jaksaisi odottaa...
Huiskustukset kaikille!
Killa kp1
Mä täältä kotitöiden lomasta livistin ja pidän pientä breikkiä.. Ei noi silitettävät vaatteet tuolta kaapista mihinkään katoa *huoh*
Brookella olikin ultrassa hyviä uutisia :o) Nyt sitten toivotaan, että perjantaina menee kaikki hyvin!
Pahoittelut sun ystävien puolesta. Oon samaa mieltä, että kyllä on kadonnut ¿huoleton nuoruus¿ teille tietämättömille. Tapaan työssäni nuoria, jotka on kyllä joutuneet hyppäämään aivan liian suuriin saappaisiin ja aivan liian varhain. Itse saman ikäisenä olin huoleton teini, jolla on tavallisen teinitytön ongelmat. Näitten nuorten ongelmat on kyllä ihan eri planeetalta ja ei ihme, jos tuntuu ettei solmu aukea mistään päästä, kun ikää on vasta 16-19 vuotta!
Buumi: mulla on oviskivut samaa luokkaa kuin sullakin... Hyvä kun kävelemään pystyy ja kyllä sitten jomotteleekin oikeen kunnolla aina jommalla kummalla puolella. Sitten mulla aina limojen jälkeen helpottaa ja kipu alkaa häviämään.
Hapölle onnittelut! Paljonko tuli mittariin?
Tuisku: vilkutukset sulle :o) Siellä sitä vaan piinaillaan, koska meinaat testata...?
Marge: heh, ei tarvitse juu käskeä nauttimaan.. Pilvilinnoissa elellään vieläkin. Ihanaa, kun saa vaan herätä toisen vierestä..
Käärö: hyvä kun on miehuus suostunu simppatestiin, niin pääsette eteenpäin hoidoissa. Mulla oli kans samoja mietintöjä kropan toiminnasta sillon alkuaikoina, pillereiden lopettamisen jälkeen. Mullahan kesti vajaat 3 vuotta ennen kuin kroppa alkoi toimia normaalisti, vaikkakin pitkillä kierroilla. Onnea teille!
Yksis: teilläkin hommat etenee. Tehdäänkös teille nyt inssi vai mitä?
Hellikki: tervetuloa! Meillekkin tehdään inssi nyt toukokuussa heti kun tikutan oviksen, toivottavasti parin viikon sisällä :o) Mä mietin tosta inssistä silleen, et kun onnistumis% ei tosiaankaan oo mitä suurin, niin ei silleen oo odotuksetkaan taivaissa. Mietin myös, ettei inssistä haittaakaan ole eli ois kyllä ihanaa jos plussais, mut muuten on vaan jatkettava hoidoissa eteenpäin ja katsottava mitä tuleman pitää. Mekin kun ollaan selittämättömiä ja lääkäri kannustaa koko ajan, ettei mitää syytä ole, miksi ei voitaisi raskaaksi luomusti tulla. Joskus se on vaan niin pienestä kiinni ajoituksen suhteen.
Ninnuli: Voi ei!! Ihan hirmuisesti haleja ja jaksamisia sinne. Surkeuksien surku sentään.
Killa: no niin, hyviä uutisia kierron suhteen ja täti tuli sittenkin. Toivotavasti pääsette nyt sitten heti tokaan inssiin :o)
ON: täällä edelleen ovista odotellaan (kp13) ja lämpöjä mitataan joka aamu. Mulla on nyt joka kierrossa lämmöt olleet ihan esimerkillisiä oviksen/menkkojen suhteen ja ei oo ainakaa vielä lähteny hermot tohon mittailuun.
Iloiset vilkutukset kaikille!
Piggeliina :o)
Täällä minä edelleen roikun, kun te ootte niin parhaita enkä osaa olla poissakaan teidän seurasta (häpeillen tunnustaa)!!!!! ja peukutan kaikille. Pakko oli tulla kommentoimaan teidän kuulumisia.
Killa: voi harmitusten harmitus negasta! Mutta onneksi se täti nyt älysi tulla paikalle ja heti uutta inssiä vaan perään. Täällä peukut pystyssä, nyt nappaat sen plussan!!
Naksu: mitä ihmettä sun kroppas oikein sekoilee? Eihän sen nyt noin pitänyt mennä. No seuraavaksi sitten järeät aseet käyttöön. Älä turhia jännittele IVF:ää, hyvin se menee. Okei, tiedän tottakai se jännittää, mutta ei se oo ollenkaan kauheeta. Mulla ainakin meni ihan " helposti" . Tsemppiä!
Piggeliina: ihanaa kun oot saanut miehesi kotiin ja hoidot jatkuu täydellä tohinalla!!
Brookella oli hyviä uutisia ultrasta. Hyvä määrä sulla on rakkuloita kasvamassa. Mulla oli kanssa ekassa ultrassa vaan noin 8 ja lopulta munasoluja oli sitten 10 kpl ja 7 niistä hedelmöitty. Että ei se määrä vaan laatu!!! Otat vaan sitten punktion jälkeen pari päivää rauhallisesti ja juot paljon, vaikkei erityistuntemuksia olisikaan. Peukkuja ultraan ja punktioon!!! ja terkkuja sun hepoille!! (tulin itsekin just tallilta)
Hapölla oli ilmeisesti synttärit... Onnea!
Yksikselläkin asiat etenee, jee!
hellikki: tervetuloa joukkoon mukaan!
Dese: Tulihan plussa ovistestiin?!?
Killalle vielä, että seuraavaan päivitykseen voit laittaa mulle lasketuksi ajaksi 14.12. Kiitos suuri mahtavasta listan emännöinnistä!!! Ja seuraavaks on todellakin sun vuoro ottaa se plussa, ok!
Vilkutuksia vielä kaikille muillekin!!!!
Kille
Taas viikonloppu takana, miten ne aina meneekin niin nopeasti...
Häpölle isot synttärionnittelut!
Tuiskulla on piinaavat ajat meneillään! Täällä pidetään sormet ja varpaat ristissä, että plussa tulee!! Pois tuollaiset kuumat aallot, vaikka voihan se merkitä jotain vallan muutakin :) Hyvä, että mieli on levollinen eikä ole turhaa stressiä vaikka jänniä hetkiä eleletkin.
Marge: oliko antoisa shoppailureissu? Shoppailu on kyllä hyvä keino saada ajatukset muihin asioihin, tosin välillä se tuppaa vaan tulemaan vähän turhan kalliiksi... ;-)
YA:lla on ensimmäinen lääkärikäynti takana, hienoa! Muista popsia vitamiinit, niin hyvä tulee ;-)
Hellikki: tervetuloa mukaan - parhaan palstan onnistuit valitsemaan :) Ja tsempit huomiseen ultraan, eiköhän ne tarpeelliset reseptit sieltä irtoa!
Killa: No jopas sulla kroppa on temppuillut, plääh :( Kiva kuitenkin kuulla, että täti vihdoin ja viimein löysi perille ja pääset suunnitelmien mukaan ultraan huomenna!
Ninnuli: VOI EI! Siis ihan kamalia uutisia, isosti voimia sinne teille *rutistaa oikein kovaa*
Brooke oli harjoitellut pistelemistä reissun päällä :) On siinä kyllä aika jännät paikat! Itselläni oli välillä ihan huumehörhön fiilis kun sekoittelin ampulleja mm. leffateatterin vessassa - ime siinä nyt sitten liuosta ruiskuun ja lantraile lääkkeeseen kun on hirvee jono oven takana. Näin sieluni silmin miten ruisku tippuu käsistäni ja kierii oven ulkopuolelle keskelle jonottajia :-o
Piggeliinalle tsemit oviksen metsästykseen!
Vilkutukset myös Killelle *vilkuti vilkuti* Kiva kun käyt tällä moikkailemassa! Usko on vahva, että me yksi kerrallaan seurataan sua sinne toisellekin puolelle ;-)
ON: Täällä on nyt flunssa kutakuinkin selätetty ja sänkykamarin puolella pöllyteltiin peittoja kiltisti hoitokartan ohjeiden mukaan, joten nyt alkoivat sitten piinailuviikot :-o
Nyt pitää mennä Suomi-Ruotsi matsia katsomaan! Terkut myös kaikille muille, nauttikaa ihanasta sunnuntai-illasta!
-Buumi
Mahtuisiko uusi jäsen mukaan?
Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v. ja asustellaan Pohjoisessa Suomessa. Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).
Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.
Ollaan edetty " kevyesti" , kun takaraivossa sanoo, että jos sittenkin onnistuisi ihan itsekseen, kun ei mitään vikaakaan ole löytynyt... Muutaman kierron ajan olen käyttänyt Lugesteronia loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.
Yritän päästä tutuiksi teidän kaikkien vaiheisiin, ehkä hiljalleen opin. :) Vaikutatte oikein mukavan rennolle joukolle! Olen untuvikko näiden " pinojen suhteen" , joten mitenkäs saan esittelyni teidän muiden joukkoon vai toimiiko joku teistä päivittäjänä?
sunnnuntaiterveisin tuutimari
Saataskohan me sitten ainakin Buumilta plussa seuraavaan pinoon?! :) Muita piinailijoita?
Tervetuloa Tuutimari parhaaseen porukkaan! :) Kyllä meihin nopeasti tutustuu ja joukkoon mahtuu mukaan erilaisissa tilanteissa olevat! Ehdin jo avata seuraaviksi viikoiksi uuden pinon ja listan päivittää siihen alkuun, mutta pääset sitten seuraavaan listaan seuraavien viikkojen pinoon! :)
Näkyy jo tipahtaneen se uusi pino vähän tonne alemmas, joten muistakaa huomenna viimeistään sit jatkaa siihen. Mä en varmaan pääse koneelle ennen kuin illalla aikaisintaan.
Ihanaa, taas viikonloppu! Olisi tehnyt mieli jäädä vielä tänäänkin pötköttelemään flunssan varjolla kotiin, mutta koska kuumetta ei edelleenkään ollut niin raahauduin konttorille - aina sitä nyt yhden päivän jaksaa tsempata vaikka kuinka räkäisenä ;-)
Naksu: Siis voi rähmä! Miten hitossa se lupaava munis on noin vaan voinut kadota?! Pahuksen pahus :( Hienoa kuitenkin, että lääkäri oli ymmärtäväinen. Voimia sinne sinulle *halaa lohduttavasti*
Dese lähti viikonlopun viettoon & ovista metsästämään! Tsempit sinne että osuu kohdalle ja tikuttelun saa unohtaa :)
Piggeliinalla miehuus on vihdoinkin kotiutunut, jee!! Kiva myös kuulla että hommat ovat edenneet oikein reippain askelin :) Ja siis kerta kaikkiaan ihana lekuri teillä, joka tulee tarvittaessa lauantainakin hommiin!
Brookekin oli kasvatellut oman pienen armeijan massuun, hienoa! Ja aikataulullisestikin kaikki menee just niin kuin pitää - hoitaja omasta takaa saikun aikana! Viihtyykö muuten sun mieskin hevosen selässä? Jestas sentään jos mä asuisin siellä teidän kulmilla, niin tulisin tukka putkella sinne tallitytöksi :D
ON: täällä ollaankin sitten tänään flunssan lisäksi kouristeltu oikein kunnon alavatsakipujen kanssa, varmaan ovis se siellä kummittelee. Paikallaan kun on niin homma on ihan hanskassa, mutta auta armias jos pitää kävellä vähänkään pidempää matkaa...tuntuu tosi tukalalta, välillä pitää oikein pysähtyä. Ja bussissa kaikki pienetkin töyssyt tuntuivat oikein " ihanilta" . Mutta kait se on normaalia, vai onko teillä muilla millaisia kokemuksia oviskivuista?
Mullahan on niitten syömisjuttujen takia kierron/ovisten kanssa ongelmia, joten toisaalta ei mikään ihme, että vähän kirpaisee kun ovis kerrankin on ;-)
Nyt viikonlopun viettoon - terkut ja halaukset myös kaikille muille Enskoille!
-Buumi