Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT viikoilla 17-18 +++

23.04.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen

simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin

hoidoksi. Hoidot aloitetaan huhtikuussa.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06

nega, ivf suunnitteilla syksyksi...

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)

Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]-ninnuli1-

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista.

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on kirjottaa vaikka pitikin vaan äkkiä lukaista läpi!

Eli PEPSILLE tulin huiskuttelemaan, tosi kiva kuulla susta! Mä oon aina välillä käyny lukemassa tuolla o- ja vauvapuolella ja just jokunen aika sitten mietin mitäköhän teille kuuluu kun ei näkynyt kirjoituksia... Onpas se Samuel jo iso poika, jokos teillä kohta aletaan suunnitella toista? ;) Täällä edelleen onneton noissa vauvantekopuuhissa, ei edes ulkopuolisten apu auta! Heh, ehkä sitten joskus kuitenkin... Käyhän useemmin kirjottelemassa kuulumisia, ajatuksissa oot ainakin täällä! Ja mukavaa kevään jatkoa teille!

Heipat vielä kaikille muillekin, palailen paremmalla ajalla!

Vierailija
22/78 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas minäkin nyt siten siirtyisin tuolta kuumeilu puolelta lopulta tänne teidän joukkoonne, siis jos vain huolitte?!

Jonkin veran olen taustailemassa käynyt lähinnä vanhoja kuumeilupuolen enskojen kuulumisia lueskelemassa. Vilkutusta vaan kaikille jotka vielä muistavat =) Vertaistuki täällä on aivan mahtavaa ja pelkkä taustailukin on kohentanut omia välillä hyvinkin syvällä rypeviä fiiliksiä, kiitoksia vaan!

Hieman meidän taustasta eli yritystä takana reilu vuosi ja alkuvuodesta oli ensikäynti yksityiselle kieronkartoitukseen ym. Vikaa löytyi sitten molemmista eli minulla pco-tyyppiset munasarjat ja aukiolotutkimuksessa oikea puoli oli ok mutta vasen jäi kyseenalaiseksi koska toimenpide teki tosi kipeää ja keskeytettiin. Jäi tosi p¿ka fiilis pitkäksi aikaan ja itkua on tullut väännetyä moneen kertaan, vaikkei mitään selvää tukosta ollutkaan!

Miehen simppa testissä tulos oli vain epänormaaleja kohtuullisesti ennen pesua mutta pesun jälkeen kokonais määrällisesti vain vähän. Lääkärikin ihmetteli tulosta koska yleensä jos pesu tulos on huono, niin on ollut lähtötilannekin mutta meillä se oli kohtuullinen. Yritti se lohduttaa että näillä simpoilla voi hyvällä tuurilla onnistua luomustikkin! Miten muka jos ei ole yhtään normaaleja??!! Ei mene minun jakeluun! Joka tapauksessa yhtä inssiä lääkäri haluaa kokeilla ja ajankohta on touko-kesäkuussa, riippuu millaiseksi kierto taas venyy. Inssin jälkeen sitten ICSI.

Tulipahan sepustus toivottavasti saitte jotain tolkkua =O Loppuun vielä hieman tiivistetty versio jonka Killa (moikka o/) voit käyttää seuraavassa päivityksessä.

Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: ¿tositoimiin¿ 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI

Täytyy lukaista vähän vanhoja pinoja ajatuksella läpi niin osaan jotain kommentoidakin teille ensi kerralla. Plussaneitakin oli joten kaikille oikein kovasti onnea matkaan ja piinailijoille +++ puhallusta!

-hapö- kp17/40-46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjaa, kun joutuu vanhan tutun toivottamaan tervetulleeksi! Siis tervetuloa Hapö! Ei niin, etteikö olisi mukavaa saada sut tänne meidän seuraan, mutta ikävää, että se tapahtui täällä, eikä o-puolella! No jos vaikka teille se eka inssi toisi plussan (niinkin on käynyt vaikka ovisongelmaa ja kehnot simpat on ollut)! :)

Mä täällä tylsistyneenä odottelen miestä kotiin ja yksikseni itkeskelen ihan kaikelle (niin kuin nyt tuolle Hapön epäonnelle...). Mä oon ollut jotenkin tosi herkillä jo inssistä seuraavana päivänä, joten valitettavasti ei oo raskausoire! Eilisaamuna purskahdin itkuun kesken lehden lukemisen kun siellä puhuttiin Euroviisuista ja mitä kaikkea tapahtumaa siihen liittyen täällä järjestetään: ajattelin etten ole raskaana ja voin vaikka lähteä menoon mukaan ja käydä vaikka jossain siiderillä... Hullua! :o Taitaa olla rankempaa tää, kuin muuten luulisi, kun olen voinut ihan pirteästi lukuunottamatta noita yllättäviä itkukohtauksia.

No olipahan tilitystä! Täytyy kai vaan koittaa saada unenpäästä kiinni! Öitä!

Killa

Vierailija
24/78 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuorolainen täällä taas yrittää kuluttaa aikaansa ennen töihin lähtöä - mieskin on töissä niin ei ole edes siitä seuraa! :(

Hapö: Tervetuloa joukkoon, vaikka on harmi että tänne " jouduit " liittymään mutta voit olla varma, että parhaaseen porukkaan taas astuit sisään! Tukea ja turvaa saa just niin paljon kuin tarvitsee, se on varma! Toivotaan että teillä se eka inssi jo tuottaa tulosta ja pääset onnellisesti o-puolelle! Ja muuten, kyllä se vaan niin on, että se epänormaalius simpoissa ei ole este hedelmöittymiselle, joten mahkuja on!

Killa: No voi sua, toinen vaan itkeä tihrustaa! Noinko se nyt sitten sulla purkautuu, joko hormonien voima tai sitten tän kaiken henkinen kurjuus..? Kohtahan se sitten helpottaa kun se plussa sieltä pärähtää, nythän on jo pp9!! Jaksuhaleja sulle sinne tuhat, koita kestää!!!

Täällä alkaa olemaan jo niin täyteen ympätty olo että huhhuh! Ei varsinaisesti (ainakaan tällä hetkellä) enä turvota tuota mahaa niin kamalasti mutta muuten on kyllä tosi ERILAINEN, epänormaali olo. Ihan höntti olo ja sellanen, että tietää ettei nyt ihan omilla pateilla olla liikenteessä! Vaikea selittää, mutta siis luojan kiitos tänään on viimeinen Menopur-päivä, huomenna Pregnyl vappujuhlinnan tiimellyksessä :) ja sitten ei voi muuta ku odotella, mikä on tilanne tuolla masussa ja muniksissa... Ja muuten, maha on ekaa kertaa täynnä pistosjälkiä, enää ei ole " ehjää" kohtaa mihin tuikata piikkejä, olen siis täysin laikukas mahan seutuvilta! ;)

Hauskaa sunnuntaipäivää teille kaikille vielä!

Vierailija
25/78 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive)...ja harmitus.

Eilen aamupäivällä ihan yllättäin ilman mitään varoitusta täti kurvasi paikalle. Kivutkin kyllä sitten tulivat. Mieli maassa.

Tutkimuksiin olen saanut keskussairaalasta kutsun, vasta syksylle. Mies kyllä ehdotteli, että mentäisiin yksityiselle.

Vedän siis vappukännit...

Parempaa onnea muille toivotellen,

Keiju kp2[/color]

Vierailija
26/78 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Keijulle tädin yllätyshyökkäyksestä! :( Ei sit tarvii viettää vappua selvin päin... Ihana mies sentään, kun innokas vaikka yksityiselle lähtemään!

Naksu: toivotaan, että noi sun erilaiset tuntemukset ois hyvä merkki! :)

ON: tänään onkin ollut oikein pirteä päivä, yhtään en oo itkenyt! ;) Ilmeisesti Lugejen vaikutuksesta tissit on ihan julman kipeät, mutta ei muuta mainittavaa oiretta. Todellinen piinaviikko on alkamassa... :)

Killa pp 9

Vierailija
27/78 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on viikoloppu takana, miten ne meneekin aina niin nopeasti...ei yhtään iskis mennä huomenna taas töihin :(

Täti löysi sitten Brooken vaikka vähän eksyksissä olikin. Hienoa, että pääset nyt sumuttelemaan ja piikittelemään - siitä se homma taas lähtee käyntiin!

Killalla alkaa viimeiset piinailupäivät :-o Tsemppiä sinne ja ihan kamalasti plussatuulia *puhaltelee naama punaisena*

Naksulla viimeiset Menopurit menossa ja huomenissa Pregnyliä napaan! Ollaan sitten kummatkin laikukkaita, mulla tuli pari viikkoa Menopuria täyteen, joten onhan tuossa massussa " muutama" pistosjälki ja mustelma - onneksi ei vielä ole bikinikausi meneillään ;-)

Voi ei Keiju, isot pahoittelut tädin saapumisesta *halaa kovasti*. Miksi se pirulainen ei voinut pysyä poissa *huokaus* Toivottavasti lähestyvä vappu piristää ja saa ajatukset muihin asioihin.

ON: Täällä taas pistelty Menopuria ja huomenna ultraan kuulemaan tuomio hoidon jatkamisesta. Olen yrittänyt olla miettimättä asiaa, mutta ei oikein onnistu...koko ajan kuulostelen josko alavatsassa tuntuisi elämöintiä, harmittaa vaan niin pirusti jos hoito joudutaan keskeyttämään *huokaus*

Sunnuntai-illan jatkoja & vilkutuksia kaikille muillekin Enskoille, olette tärkeitä!

-Buumi

Vierailija
28/78 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onkin tänä aamuna ihan talvisen näköistä, maa on valkoisena. Mitenkäs muut enskat viettävät vappua? Me ollaan jo miehen kanssa niin vanhoja ja laiskoja että taidetaan möllöttää vaan kotona. Itse ollaan nykyisin niin huonoja juhlimaan, nuorena taisi tulla sitä lajia tarpeeksi! Ja meiltä on kaupunkiin sen verran pitkä matka ettei viitsi ajaa sinne vain katsomaan toisten juhlintaa. Huomenna voisi varmaan käydä vappulounaalla ainakin tuolla kirkonkylän ravintolassa jos ei kaupunkiin asti jaksa lähteä.

Olen menossa kohta hammaslääkäriin, yöks!

Nyt on kp 3 ja täti näyttäisi jo häipyneen, olikin lyhyt vierailu. Eilen ja tänään olen sumutellut Synarelaa, mitään oireita en ainakaan vielä ole huomannut. Tänään illalla pistän ensimmäisen piikin. Perjantaina sitten ultraan ihmettelemään onko munikset kasvaneet. Vähän huolettaa, kun mulla on se annostus niin iso (300 IU), pelkään että saan sen hyperin tai jotain muuta kamalaa. Mutta täytyy vaan juoda tosi paljon, eikös se autakin siihen? Paljon simaa siis napaan tänä iltana, heh!

Meillä myös mies saa vielä jonkun lääkityksen punktiopäivää edellisenä päivänä. Sellaista ei ole muilla tainnut olla vai onko? Enkä oikein ymmärrä, miten edellisenä päivänä annettu lääke muka ehtii simppoihin enää vaikuttaa, mutta kai se sitten ehtii...outoa.

KEIJUlla oli ikäviä uutisia, harmin paikka! Tsemppiä taas uuteen kiertoon ja yritykseen.

BUUMIlle pitelen peukkuja että ultrassa on kaikki hienosti ja hoitoa voidan jatkaa! NAKSUlle samoin peukut että kaikki menee kuten pitää. Inssihän teillä oli tulossa nyt, eikö?

KILLAlla piinapäivät vähenee, jännää! Toivotaan että itku muuttuu iloksi ja plussa paukahtaa tikkuun jo muutaman päivän päästä!

Muilleikin moikat, nyt pitää alkaa valmistautua sinne hammaslääkäriin, aargh...

Brooke

Vierailija
29/78 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Keiju, surku tuli kyllä sun puolesta! Koitahan jaksaa, nollaat sitten tilanteen tänään! ;)

Loistavaa että Killalla on ollut itkuton päivä, niin sitä pitää! :) Muutama päivä enää ja se selviää...

Buumi: Sähän täällä kanssa pistelet Menopuria, ootko lukenu tuon mun aloittaman pinon? Onko mitään vastaavaa, nyt on meinaan jo tisut oikein kunnolla kipeet?! Taitaa olla ilmeisen huono merkki tuo ettei kellään ole mitään sanottavaa siihen pinoon... No, keskiviikkona se selviää!

Brooke: Inssihän meillä vielä, eikä välttämättä jää edes viimeiseksi!

Tulin siis vaan tuossa serpentiinien puhaltelemisen lomassa teille toivottamaan hauskat vaput, tämä likka menee vielä iltaan töihin mutta aion ottaa kaikki sen jälkeen kiinni juhlahumussa! ;) Eli ei ole tulossa kuivaa iltaa naksulle, lääkäriltä ihan varmistettu voiko huoletta vielä ottaa! Voi, kunhan muistaa piikittää Pregnylin, oli vastaus! ;) Mukavaa päivää ja iltaa kaikille, nauttikaahan kaikki kylmästä säästä huolimatta!

Vierailija
30/78 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa vappua kaikille rakkaille enskoille!

Olin ajatellut että kirjoittelen seuraavaksi teille uutiset keskiviikkoisen ultran jälkeen, mutta täytyi tulla kuitenkin vappua toivottamaan. Nopsaan on aika mennyt plussaamisesta, mutta nyt ei jaksaisi odottaa paria päivää enää..... Edelleenkään ei ole kummempia oireita: rinnat ehkä vähän aremmat ja " täyteläisemmät" ja väsyttää vietävästi.

Brooke: älä turhaan murehdi lääkeannoksen kokoa, eiköhän lääkärinne tiedä mitä tekee. Luotat vaan häneen!

Naksu: älä sitten unohda Pregnyliä!! Ja TSEMPPIÄ inssiin!!

Buumi: mitä ultrassa näkyi? Toivottavasti ei tartte keskeyttää hoitoa.

Killa: täällä peukut pystyssä!!

Keiju: voi itkujen itku! Voitttehan käydä yksityisellä jo alkututkimuksissa ennen syksyn aikaa (lahopää ei muista oliko teillä tehty jo kaikki tutkimukset???), niin ei sitten niihin tuhraannu aikaa syksyllä.

Hapö: tervetuloa joukkoon mukaan! Täällä on aivan mahtavaa porukkaa. Toivotaan, että sun visiitti jää lyhkäseksi!

Ja kaikille muillekin enskoille vappuhuiskutukset!!!! **huis-huis** Ja nyt plussia kehiin.

Kille

p.s.Edelleenkään en osaa olla erossa teistä, te ootte niin parhaita.....

Vierailija
31/78 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aurinkoistakin vielä toistaiseksi... Meillä on kyllä samansuuntaiset suunnitelmat kuin Brookella tämän vapun suhteen. Taidetaan siis olla vaan kotosalla ihan kahdestaan. Mies pakertaa töitä iltaan saakka, joten mitään erityisen pirteää seuraa ei ole luvassa. Eiköhän sitä jotain kuitenkin keksitä. On meillä kuoharipullo jääkaapissa jo viilenemässä, se on sellainen perinne. Niin, ja juhlitaanhan meillä tänään kihlautumisen vuosipäivää, siitäkin syystä voi tuon kuohujuoman korkata.

Voi itkujen itku Keiju. Kurjaa, että tässä kävi näin. Ja kurjinta mielestäni on se, että täti temppuilee ja antaa sillä tavalla toivon jo herätä. Toivoisin, että osaisin sanoa jotain lohduttavaa...

Häpö: Tervetuloa tuttuun seuraan! Kiva kuulla sinustakin taas vaihteeksi. Tietysti olisin toivonut kirjoittelevani kanssasi tuolla o-osastolla. Kyllähän sitä kaikille toivoisi lyhyempää ja helpompaa tietä kuin mitä itse tarpoo, mutta onneksi meillä on sentään toisemme.

Killalla päivät sen kun vähenee ja täällä jo ainakin vähän jänskättää sun puolesta. Mistä ihmeestä noita itkukausia oikein tulee? Itse muistan joskus syksyllä kun loppukierrosta tihrustin mitä ihmeellisemmille asioille. Kyyneleet vierivät mm. Sinkkuelämää ja Dr. Philiä katsellessa. Joo-o, saa nauraa. Kyllä se muakin nyt naurattaa, silloin se lähinnä hämmästytti ja nolotti. :D

Naksu ainakin aikoi viihteelle työpäivän tai -illan jälkeen. Otahan iisisti ja muista se piikki. Mutta älä kovin yleisellä paikalla piikkijälkiäsi esittele, ettei tule pahoja väärinkäsityksiä.

Buumille ja Killellekin oikein railakasta vappua! Ja onnea molemmille ultraan, vaikka hieman eri asioita siellä tutkaillaankin. Ja vappuvilkutuksia tietysti kaikille muillekin!!! \o/

ONapaan ei kuulu kummempaa. Oviksen testailun aloitin varmuuden vuoksi hyvissä ajoin, jo kp12, mutta eihän niissä tikuissa vielä ole mitään näkynyt. Se olisi toisaalta ihan hyvä merkki, koska näin on ollut clomikierroissakin ja nyt edellisessä luomuovisihmeessäkin. Ehkäpä/toivottavasti tässäkin kierrossa se plussa ilmaantuu yhtäkkiä yllättäen. Viimeksi osasin kyllä jo yhdistää tietynlaiset nipistelyt plussapäivään. Kaikkea sitä vanhoilla päivilläänkin vielä oppii.

Nyt häippäsen siivoilemaan. Pitäisiköhän sitä oikein serpentiinillä kotia koristella ja ilmapalloja puhallella... Siitä tulee kyllä vaan lisää siivottavaa, taidan siis jättää väliin -tänäkin vuonna.

~dese (joka pukeutui tänä vuonna ampiaiseksi)

Vierailija
32/78 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihanaa & railakasta vappua kaikille Enskoille!

Brooke se näemmä viettää vappua talvisissa maisemissa ;-) Täälläkin vietetään vappua ihan rauhallisesti miehen kanssa kahdestaan, ei jakseta tänä vuonna hilautua Mantan lakitusta katselemaan siihen järkyttävään tungokseen. Tsempit sekä hammaslääkäriin että pistämisiin!!

Naksu: piipahdin äsken tsekkaamassa sun kysymyksen, mutta mulla ei kyllä ole ollut mitään arkuutta tisuissa - ainoastaan vatsaa on silloin tällöin nipistellyt. Mutta oireethan ovat aina niin tosi yksilöllisiä, että tuskin on mitään huolestuttavaa vaikka paikkoja aristaakin.

Killelle ja Deselle isot huiskutukset \o/ ja tietty myös kaikille muille! Pitää kiiruhtaa kauppaan vappueväitä ostamaan - pirut kun menevät jo kuudelta kiinni...

Pikainen ON: Ultrassa käytiin siis tänään ja ilo oli suuri kun oikealla puolella olevat kaksi munista osoittivat kasvamisen merkkejä :) Eli vielä pistän Menopuria pari päivää, keskiviikkona tikutan ovista ja menen taas ultraan ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin eikun Pregnyliä kehiin! Johan on mieli taas kohentunut tällä tytöllä :)

Mutta nyt siis kaupan kautta vapun viettoon! Vilkutuksia ja halauksia kaikille!!

-Buumi

Vierailija
33/78 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vaan tulla ILOISTA VAPPUA toivottamaan kaikille Ensikoille! :)

Ja sit noloa... Oon ihan kertakaikkiaan unohtanut huiskuttaa Pepsikselle! Joten nyt! o/ Olin oikein ilahtunut, että meikäläisiäkin vielä muistat, mutta miten se unohtui sanoa?! Kai se oli niin itsestään selvää... ;) Iso poitsuhan sulla jo on! :) Ja kiitti peukutuksesta!

Buumille vielä, että luistavia uutisia sulla! Toivotaan että ne pari jatkavat vielä hyvinkin kasvuaan! *bd*

Killa pp 10

Vierailija
34/78 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottelemaan oikein hyvää ja iloista vappua kaikille!

Oltu hiukan reissussa vkloppuna ja nyt nautitaan sitten kahden kesken ruuasta ja toisista =) Eli todella rauhaisa vappu meneillää, mutta eipä olla sitä muulloinkaan oikein juhlittu! Tulen oikein kunnolla turinoimaan, kun ennätän ja lukemaan teidän juttuja!

Huiskutuksia kaikille Enskattarille <3

-marge-

Vierailija
35/78 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavat vappupäivät kaikille!

Eilis ilta meni kaveriporukalla grillailessa ja muutenkin mukavaa iltaa vietellen. Oli vaan niin samperin kylmä että grillaaja joutui yksin nököttämään pihalla ;D Pari siiderikin vain tuli kipattua joten olo on ihan pirtsakka. Niin ja tulihan se vauva uutinenkin kuultua! Sydän jätti pari lyönti välistä kun kaveri aloitti ¿ meillä olisi uutisia¿¿ No kyse oli hänen siskosta mutta jotenkin noiden uutisten kuuleminen on vaan nykyisin niin raskasta.

Kiitoksia tervetulotoivotuksista ja tosiaan mieluimmin olisin teidän kanssa tuolla o-puolella rupattelemassa mutta minkäs teet =)

Killa: Voi, ei ollut tarkoitus itkettää ((halaa)). Minusta on kanssa tullut oikea itku pilli mitä yleensä en ole. Kotona yleensä vollotan mutta kerran klinikalla oikein huolella. Mies ja lekuri ojentelivat nenäliinoja vuorotelle ja töissä säikytin nuoren harjoittelijapojan (16v.) itkulla. Se tuli pyytämään anteeksi kun luuli tehneensä jotain väärää, vähän kyllä nolotti. Toivottavasti ei saanut traumoja =O.

Piinapäivät menossa täällä on isosti peukut pystyssä bdbdbdbd

Keiju: Voih, pahoittelut tädistä ((halaa)). Toivottavasti vappu piristi mieltä ; )

Buumi: Kiva kuulla että ultra kuulumiset oli mieltä kohentavia!

Kille: ultra kuulumisia odotellaan.

dese: Tsemppiä oviksen metsästykseen!

Naksu: Tsemppiä insiin! Joo ja kyllähän minä tiedän että epänormaalius simpoissa ei ole este jotenkin se vaan tuntuu niin nurin kuriselta.

Vilkutusta vielä kaikille enskoille! Täytyy tästä lähteä porukoille vappu lounaalle.

-hapö-

Vierailija
36/78 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me palailtiin juuri vappulounaalta, ja nyt on maha niin täynnä että hyvä kun pystyy liikkumaan! Vähän täytyy sulatella, ja sitten taidan lähteä hevosten kanssa lenkille kun on noin ihanan aurinkoinen ilmakin. Tosin tuulee kyllä kylmästi. Eiliset lumet ovat sentään sulaneet pois.

Eilen illalla pistin sitten elämäni ensimmäisen piikin. Vähän kädet tärisi, mutta ihan hyvin se kuitenkin meni. Eiköhän siihen totu. Ensimmäinen ultra on perjantaina. En ole huomannut vielä minkäänlaisia oireita sen paremmin Synarelasta kuin tuosta pistoksestakaan, ja nyt tietenkin huolestuttaa että tehoaako ne edes ollenkaan. Mutta ehkä niitä oireita vielä tulee, vastahan tässä on muutama päivä mennyt. ja perjantainahan sen sitten tosiaan näkee, onko sisuksissani mitään tekeillä vai ei.

HAPÖ: taisin unohtaa edellisessä viestissäni toivottaa sinut tervetulleeksi, joten teen sen nyt! Mukavaa saada tänne uutta porukkaa, kun muutama entinen on jo sirtynyt iloisesti odotuspuolelle. Ja sinnehän toki meidän kaikkien tie käy, ennemmin tai myöhemmin.

Vappuiset vilkutukset myös kaikille muille!

Brook (kp 4)

Vierailija
37/78 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive]...kaikille ihanista sanoista ja tuesta.

Mieli jo parempi ja uutta yritystä kohti reippain mielin. Vappukännit jäi kyllä vetämättä, mutta muuten oli kyllä ihan mukavaa (rauhallista tosin). Pihasuunnitelmia olen kovasti tehnyt. Vaikka eipä tuo rivarin läntti kummoinen ole.

Kille: Minua ei ole tutkittu vielä mitenkään. Miehen simpat on tutkittu ja sillä rintamalla kaikki hyvin. Clomeja ja teroja olen napsinut.

Söin liian monta tippaleipää ;)

Keiju kp4 (Brooken kanssa samat kp:t)[/color]

Vierailija
38/78 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu meni rauhallisesti kavereiden luona juhliessa. Itse sain olla kuskin roolissa, mutta ei meikäläisen menoa haitannut :) Mites muiden vappujuhlinnat?

Hapö: Tervetuloa porukkaan mukaan. Ei ollut meilläkään ekassa simppatestissä yhtään normaaleja siittiöitä. Toisessa testissä niitä olikin vähän enemmän. Hedelmöitykseen ei kuitenkaan tarvita ihan täydellistä yksilöä, joten pidä lippu korkealla!!! Meillä on nyt tehty ICSI ja siirrettiin yksi alkio matkaan ja nyt toivotaan, että pysyy kyydissä.

Buumi: Hienoa, että kaksi kiihdyttää kasvuaan :) Nyt vaan piikkiä kehiin, niin eiköhän ne vielä pyrähdyksen ota.

Keiju: Ei tähän ole sanoja *rutistaa* Hyvä, että on jo parempi mieli.

Killa: Sullahan piinahetki lähestyy. Eikö jo polttele testaaminen? Milloin olet ajatellut sen tehdä? Sinä, jos kuka olet se, jolle täällä toivoo plussaa enemmän kuin muuta!!! Me porukassa puhkutaan plussatuulia siihen suuntaan, joten ota ne maha sojossa vastaan :) On tämä henkisesti niin rankkaa hommaa, että hyvä, kun välillä saa tunteitaan tuulettaa.

Pepsis oli käynyt moikaamassa!! Mukavaa!!

Brooke: Löysihän se täti perille vihdoin, että pääsit aloittamaan hoidon. Älä sitä hyperiä pelkää, juot vaan paljon ja lepäilet, jos siltä tuntuu.

Kille: Mukavaa kuulla sinusta *huiskuttaa*!!! Tulehan huomenna kertoilemaan mitä ultrassa näkyi.

Huiskutuksia myös muille, kuten Margelle, Naksulle, Deselle ja tietysti en nyt muita muista :) Anteeksi, eli kaikille enskoille huiskutuksia!

(.) Maha on vieläkin arka ja turvoksissa, mutta eteenpäin mennään :)

Tuisku pp5

Vierailija
39/78 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti hyvää vapun jälkeistä elämää! Toivottavasti juhlinnat sujui toiveiden mukaisesti. Me olimme oikein perinteisissä " kotibileissä" ja hauskaa oli. Hyvä, että ei lähdetty baariin ryysimään, jo taksin saaminen on tällaisilla juhlapyhillä tarpeeksi haastavaa.

Voi hurja, miten KILLAlla on jännät paikat! Toivottavasti siellä on pieni kyytiläinen matkassa, joka pysyykin koko 9 kk! bd bd bd !

Minulla meni tämä kierto nyt ihan persuuksilleen, jos ihan suoraan sanotaan. Viimeiset menkat olivat niin oudot, että en todellakan edes tiedä koska ne olivat ja mikä kp nyt menossa. Jos se säälittävä tuhru nyt yleensäkin oli tädin vierailu, niin kai sitten mennään jossain puolivälin tienoilla. Ehkä ihan hyväkin pitää tällainen välikierto yrityksestä. Sitten seuraavien menkkojan jälkeen aloitan taas clomit ja toivottavasti pääsen ekan kerran piikittämään.

Meillä on tulossa syksyllä häät ja jos nyt tulee raskaaksi niin ainakaan ostamani hääpuku ei mahdu päälle. Toisaalta vauva on kyllä se ihan ensimmäinen kaikessa arvojärjestyksessä, eli plussa testissä olisi kyllä enemmän kuin lottovoitto vaikka puvun sitten vaihtaisikin... No, toivottavasti tajuatte. Yritän siis olla positiivinen eli molempi parempi tässä tilanteessa. Sen kyllä tiedän, että häiden jälkeen kun tulee 2 vuotta yritystä täyteen, saattaa alkaa hermostuttamaan toden teolla tämä lapsettomuus.

Mites muuten muilla enskoilla, kuinka moni elelee rouva-säädyssä?

Huiskutukset kaikille!

-Diina-

Vierailija
40/78 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy tunnustaa että koko ajan elän mukana teidän tuttujen kanssa, eli menoa seurataan sivusta aktiivisesti=)

Killalla jännät paikat, täällä peukut ja varpaat pystyssä sun puolesta!!

Naksulle kans tsemiä tulevaan, toivotaan parasta:=)

Vilkutukset myös kaikille muille tutuille; Jessikselle, Aftikselle, Deselle, Brookelle ja muille!

Teille kaikille toivon kovasti plussaa ja plussatuulia puhaltelen sinne suuntaan:)

Mukava kevään jatkoa,

Aurora & Oliver 11vkoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi