Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT viikoilla 17-18 +++

23.04.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen

simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin

hoidoksi. Hoidot aloitetaan huhtikuussa.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06

nega, ivf suunnitteilla syksyksi...

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)

Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]-ninnuli1-

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista.

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos vapusta toivuttu?

Nopsaan vaan taas moikkailen kaikille; erityisheippa Pepsille ja Auroralle, kiva kun kävitte tervehtimässä! Voi kun aika kuluu nopeasti, muistan ihan hyvin kun samassa pinossa piinisteltiin : )

Pariisista selvitty, ja kiitos muuten kaikille hyvän matkan toivotuksista - oli kyllä tosi onnistunut reissu, sekä työasiat että vapaa-aika sujuivat hienosti... Miehen kanssa oli kyllä kieltämättä aika romanttista katsella Eiffel-tornista avautuvia maisemia ja istuskella hämyisessä bistrossa siemailemassa viiniä.

Positiivista viikon jatkoa jokaiselle Enskalle! Oliskos kellään (=esim. Killalla) mitään uutisia??

T. Jessica

Vierailija
42/78 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut plussatuulien puhaltelu auttaa! En tiedä itkiskö nyt vai vasta illalla kotona: ei nähtävästi tarvii testata ollenkaan, niin selvät menkkakivut että tuskin tarvii perjantaita odotella... :( Tiedetään, ettei peli oo menetetty ennen kuin täti saapuu, mutta en mä kyllä jaksa enää mitään toivoa. Se inssi oli varmaan ihan liian myöhään, kun se rakkula oli ehkä puhjennut jo sata vuotta ennen sitä... Tai jos testais jo huomenna, niin saisi lopettaa luget ja varata aikaa seuraavaan kiertoon.

Sori tää kurja viesti, oli vaan pakko tulla kertomaan...

Auroralle huiskutus!

Killa pp 12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa, iso hali täältä *rutistaa kovasti*. Ei varmaan auta, vaikka sanonkin, että tiedän tasan miltä susta tuntuu. Tsemppiä!!

J.

Vierailija
44/78 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILLA voi kun ikäviä uutisia. Iso haliruttaus täältä ja koitahan jaksella! Äläkä nyt ihan vielä heitä toivoa kokonaan, voihan ne kivut merkitäkin jotain muuta!

DIINA kiva kun pitkästä aikaa kirjoittelit! Ja uskon kyllä että jos se plussa testiin pätkähtää niin ei yhtään harmita vaikka joutuisi vaihtamaan hääpuvun isompaan!

Minä en ole vielä rouva-säädyssä, vasta viime uutena vuotena menimme kihloihin. Yhdessä ollaan oltu reilut 5 vuotta. Mies on ollut kerran aikaisemmin lyhyesti naimisissa, minä en ole ollut edes kihloissa ennen tätä. Ei olla vielä päätetty hääpäivää, varmaan aikaisintaan ensi vuonna. Jos kaikki menisi haaveiden mukaan niin nyt ensin saataisiin se ensimmäinen lapsi, sitten mentäis naimisiin ja sen jälkeen pari lasta lisää. Mutta ne on vain haaveita ja tuntuvat edelleen hyvin kaukaisilta!

AURORAlle huiskutukset, kiva kun kävit meitä tervehtimässä!

Oma napa: Tänään tuntuu maha jo hiukan turvonneelta, vyötäkin piti löysentää. Ehkä ne pistokset sentään sittenkin vaikuttaa jotain? Mitään kipua ei kyllä tunnu missään. Jännittää jo kovasti perjantain ultra. Mulla on taas maanantaina hammaslääkärikin. Alkaa jo kohta mennä hankalaksi täällä töissä selittely, kun olen koko ajan jossain lääkärissä! Onneksi tänne on huomenna tulossa kaksi innokasta kesätyöntekijää, delegoin kaikki hommani niille niin saan itse rauhassa olla poissa!

Vierailija
45/78 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa töissä nopsaan kerron ulta-kuulumiset.....

Uskottava se on!! Ihan oikea sikiö köllötteli ihan oikeassa paikassa ja pikku-pikku sydän löi tiuhaan!!! Muuta selvää siitä kuvasta ei oikeastaan saanutkaan paitsi ruskuaispussi näkyi selvästi. JES!!!! Kaikki näytti siis siltä kuin tässä vaiheessa pitääkin.

Ja Killalle: voi harmitusten harmitus!!! Mut älä vielä heitä kirvestä kokonaan kaivoon. Mun kaverilla oli mega menkkaoireet ja oli kuitenkin onnellisesti raskaana. Toisaalta tiedän hyvin myös sun tunteen! Saat siis luvan myös itkeä tirauttaa ja seuraavalla kerralla sitten!

Nyt palattava töiden pariin....

Kille

Vierailija
46/78 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ottaa pieni tauko työnteosta ja tulla lukaisemaan pinon kuulumiset.

Vappu meni täällä päässä hyvin rauhallisesti - oltiin ihan vaan kotosalla kahdestaan, tehtiin hyvää ruokaa yhdessä ja korkattiin punkku, ihanan rentouttavaa :)

Diina: Täällä ollaan elelty rouvana kohta pari vuotta, sitä ennen oltiin kimpassa pyöreät kahdeksan vuotta - eli meillä päti " hitaasti hyvä tulee" ...Ihanaa kun teillä on tärkeä päivä tulollaan, häät ovat aina niin kivoja juhlia! Toivotaan myös että joudut ostamaan uuden puvun kun vanha käy pieneksi ;-)

Tuisku: Kiitokset muniksenkasvatus tsempeistä! Nähtävästi tsemppaus auttoi, koska kaksi hyvän kokoista munista näkyi tänään ultrassa :)

Jessica: tervetuloa takaisin romanttisesta Pariisista! Kiva kuulla, että reissu oli kaikin puolin onnistunut!

Killa: älä nyt vielä masennu, peukutetaan oikein sikana että ne tuntemukset olisi jotain vallan muuta kuin menkkoja enteileviä. *lähettää ison voimia antavan halauksen*

Brookella pistokset rupeavat vaikuttamaan :) Tiedän hyvin tunteen kun pitää koko ajan kehitellä tekosyitä, että pääse luistamaan töistä. Viime viikolla sanoin vaan, että olen menossa hammaslääkäriin kun meninkin ultraan. Naurettiin sitten yhdessä lääkärin kanssa asiaa - onhan ultrassakin tavallaan " suu auki" ;-) Piru vaan, että oikeakin hammaslääkärikäynti lähestyy :-o

Kille: Vautsi vau!! On varmaan ihan mahtava fiilis kun ensimmäisiä kertoja näkee oman pienen ihmisenalun! Ihanaa :)

ON: tänään jälleen kerran ultra josta siis kävi ilmi, että kaksi hienoa munista möllöttää oikealla puolella! Myös veriarvot olivat ok, joten tänään koukataankin sitten töitten jälkeen apteekissa ja ostetaan Pregnyliä ja illalla piikitän. Jee! Sit vaan loppuviikko keskitytään ahkeraan pupuiluun ja toivotaan parasta! En viitsinyt enää jankuttaa sitä inssi-asiaa, mutta jumakauta seuraavalla kerralla kyllä VAADIN inssiä myös meille!!! Tai tietty toivon, ettei seuraavaa kertaa tulisi...

Nyt takaisin työn tekoon, mutta *vilkutukset* myös kaikille muille Enskoille!

-Buumi

Vierailija
47/78 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hauskaa vapunjälkeistä elämää... Tästä kai se virallinen kevät alkaa. Vaikka eipä siltä tuntunut, kun pyörällä sotki töistä kotiin raekuuron keskellä. No, ehkäpä se aurinko vielä pilkahtaa.

Meillä vappu meni hyvin rauhallisissa merkeissä. Oltiin kotosalla, syötiin hyvin ja tietysti vähän kilisteltiinkin. Oli nimittäin ihan " pakko" ostaa uutuus-kuoharia, sellaista punaista mansikan makuista. (Myönnän, olen mainosten uhri...) Vappu on siis onnellisesti takana ja nyt lasketaan viikkoja ja päiviä kesälomaan. Jihaa!

Voi Killa, toivottavasti ne kivut olisivat vaan jotain hämäystä. Älä vielä pliiiiiis luovuta. Itse ainakin haluan vielä hetken piinailla kanssasi ja toivoa sitä plussaa.

Vilkutuksia ja tsempityksiä kaikille muillekin! Ja vilkutuksia tietysti myös Auroralle, kiva kuulla sinustakin.

ON: Ei vieläkään mitään ihmeellistä. Ovista odotellaan. Tänään on kp16, joten jos samalla tavalla edetään kuin edellisellä kerralla, niin huomenna pitäisi tikkuun piirtyä kaksi tasavahvaa viivaa. Toivotaan, toivotaan... eihän tässä muuta voi. On se ihmisen mieli omituinen, tuli taas kerran todistettua. Työkaverini sai muutama päivä sitten vauvan ja jotenkin sen uutisen kuuleminen sai taas maailman kirjat sekaisin. Olihan se toki tiedossa, että vauva syntyy -ei kai se kohtuunkaan voi asumaan jäädä, mutta siitä huolimatta viesti sai fiilikset pakkasen puolelle. Viime aikoina vain raskausuutiset ovat saaneet mielen matalaksi, mutta nyt kävi sama juttu syntymisuutisen kanssa. Onkohan tässä pää sekoamassa kokonaan? Pahalta tuntuu myöntää, että kateus saa ihmisen sekoamaan.

No, nyt jatkan sekoilemista muiden asioiden parissa. Kaikkea hyvää kaikille!

~dese

Vierailija
48/78 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, minkä pinon olitte näpytellyt...Nyt vihdoin itsekin pääseen sitä täyttämään. Vapusta selvitty täälläkin. Itse aatto meni rauhallisesti, mutta sitten eilen tuli valvottua vieraiden kanssa ja kilisteltyä. Oli hiukan toistaitoinenolo töissä tänään ;)

Ensiksi tervetulotoivotukset hapölle! Harmi, että matkaa täytyy täältä jatkaa, mutta niin mielettömään seuraan olet kyllä tullut! Tukea ja turvaa saa niin paljon =)

Naksu, kuinkas meni inssi? Kaikki kunnossa ja uusi piinailu nostaa päätään ;) Mukava oli lueskella tuota muniksen kasvukertomusta ja toivotaan, että se neljäs inssi olisi jo turhaa suunnittelua! :)

Tuiskulla on siellä kyytiläinen masussa! Nyt vain toivotaan, että pitää kiinni ja pysyykin matkassa =) Hurjan kuulonen punktio kipuineen. Mikäs nyt on vointi?

Jessica, hyvin siis reissu meni ja Pariisi näytti varmasti ihanalta =) Mukavaa, kun sai yhdistettyä työn ja vapaa-ajan¿Kyllä teki varmasti hyvää!

Killa, mä täällä hymyilen, itselle, kun kertoilit noista itkukohtauksista. Mä olen lahjakkaasti itkenyt labra-tädille ja sille mun vyöhyketerapeutille, eikä mulla ole ollut edes mitään ylimäärästä hormonihoitoa¿Että eihän se kivaa ole tuhrustaa, mutta ihan kiva jos se pysyy neljän seinän sisällä ;) Harmi tuntemuksesi, jaksuja sinne kovasti! *halaan niin lujaa, että puristaa*

Buumi, oikein ihana kuulla, että ultrassa oli hyviä uutisia! Onneksi kiertoa ei jouduttu keskeyttämään. Toivotaan nyt vain, että homma jatkuu samaa positiivista rataa =)

Keijulle harmitushalit sen tädin hyökkimisen johdosta! *halaa lujaa ja hartaasti* Onko yhtään siipi noussut?

Harmi Brooke, kun kierto venyi ja se pirulainen odotutti itseään! Ärsyttävää, todella! Mutta nyt siellä ollaan onneksi jo piikitelty ja sumuteltu¿Kuinkas on mennyt?

Ihana Kille kuulla ultra-kuulumisia ja se että kaikki on niin kuin pitää! Hymyilen täällä yksikseni uutisille!

Nuutille muuten vilkutuksia sinne meren taakse! Ja Deselle myös iiiisooojaaa haleja!

Diina, sitten vain uutta pukua kehiin, jos masuasukin takia ei päälle mene! Nyt kun olet oikein uhmannut, niin voi hyvinkin käydä niin :) Täällä ollaan rouvana oltu pari vuotta, yhdessä yhteensä seitsemän! Kauhea kun aika menee nopsaa...

ON; Täällä bongattiin vahva ovisplussa maanantaina! Uskomaton tunne oli¿Ajattelin vain huvikseni tikutella ja ajattelin, että ei siinä kuitenkaan mitään näy. Viimekierron aikana en siis saanut viivoja. Noh, kuinkas kävikään¿Tuli kyllä sitten hyödynnettyä oikein urakalla. Katsotaan nyt onko mitään odotettavissa, mutta ainakin iloitsen täysillä tästä. Jotain jännättävää täälläkin, kun muuten niin hiljaista. Ai, niin maanantaina meni myös postin mukana paprut keskussairaalaan, jee =)

Nyt kotihommia tekemään...=)

-marge-

Vierailija
49/78 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killalle halaus ja rutistus ¿ kyllä niin kovasti toivoin sitä plussaa sulle!!! Ehkä se kuitenkin vielä...

Millään en pysty nyt kaikille kommentoimaan eli huiskutuksia ja haleja ja rutistuksia ja onnenkantamoisia kaikille yhdessä... niin ja tervetuloa Hapölle.

Diinan kyselyyn kuitenkin tarttee vastata ja todeta, että 10-vuotis hääpäivä on edessä kesällä ja 14 vuotta ollaan oltu yhdessä saman katon alla. Hui kauheeta kun me oikeesti ollaan vanhoja, kun ei kuitenkaan ihan teininä naimisiinkaan menty (25v.).

Lääkäri se täällä lähestyy ja kävin äsken vakuutusyhtiön nettisivuilta tulostamassa listan kyseisen puulaakin hyväksymistä spesialisteista. Voidaan sitten siltä listalta valkata meille sopivin lääkäri/klinikka yhdessä meidän perhelääkärin kanssa... jee perjantai ja lääkäri on ylihuomenna! :))

Huomaa että nämä asiat on meidän perheessä vähän pinnalla, mies oli viimeyönä nähnyt unta että olin juuri synnyttänyt meidän kissan. Se oli kuulemma tosi iso ja sillä oli ihanan siniset silmät (oikeesti ihan keskikokoinen kissa ja keltaiset silmät). Lapsiparalla oli kuitenkin vielä niin heikko vastustuskyky että lääkärin mielestä se olis pitänyt laittaa vielä ainakin kuukaudeksi mun miehen nvatsalaukkuun kehittymään. Mieheni sitten oli unessa vaan todennut että eihän se mitenkään sovi kun sen tarttee kuiteskin käydä töissä ja kaikkee... Että näin meillä :)) ...ja tämä siis seurauksena siitä että eilen illalla itkeskelin kunka me ei iiiiikinä tulla kuitenkaan saamaan lasta.

Tulen sitten takaisin kertoilemaan mitä se meidän lääkäri sanoi...

Yksis

Vierailija
50/78 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nega testattu ja Luget lopetettu. Nyt vaan odotellaan tätiä. Koitan soitella klinikalle jo tänään, jos antaisivat mulle ajan jo ensi viikolle ultraan, vaikka menkkojen alkamisesta ei ihan varmuutta (että koska). Jos ei lugeilla vaikutusta, niin tänään alkavat tuttujen merkkien perusteella.

Killa pp13 (vielä toistaiseksi..)

Vierailija
51/78 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Killalle jättirutistus! Olen ihan sua käynyt täällä viime päivät kurkkimassa, olin ihan varma että plussaat ja olisit todellakin sen jo ansainnut. Hitto sentäs :( Tsemppiä jatkoon! Vielä me ne plussat napataan.

T. Juli

Vierailija
52/78 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täältä sängyn pohjasta. En käsitä mistä olen yön aikana onnistunut nappaamaan ihan hirveän flunssan. Lämpöä ei ollut nimeksikään, mutta jäin kuitenkin varmuuden vuoksi kotiin lepäilemään kun on tärkeitä pupuilu-päiviä edessä ;-) Paha nääs jaksaa touhuta makkarin puolella jos saa kauhean kuumeen...

Dese: joko ovis on tikutettu vai antaako vielä odottaa itseään? Mulla ei aikaisemmin raskaus- tai syntymisuutiset ole vaikuttaneet mieleen millään tapaa, mutta viime aikoina olen kyllä huomannut ikävän mötikän vatsassa aina uutisen kuullessani - kateus se varmaan siellä möllöttää...

Margelle isot onnittelut oviksesta! Nyt pääset sitten piinailemaan :)

YA: Hauska tuo sinun unesi, hihittelin oikein kunnolla täällä niistämisten välillä :) Ja isot tsempit huomiselle lääkärikäynnille, kiva kun hommat etenee!!

Killa: Voi ei, pahoittelut negasta :( *halaa oikein isosti lohduksi* Olisin niin toivonut plussan löytävän luoksesi.

Nyt Finrexiinin tekoon, josko se kohentaisi olotilaa ja avaisi hieman röörejä...

Mukavaa torstain jatkoa kaikille!

-Buumi

Vierailija
53/78 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auroran tapaan minäkin vakoilen vanhojen tuttujen kuulumisia. Kovasti elän hengessä mukana ja täytyy sanoa, että Killan negauutiset sai mutki itkua tuhertamaan :( Niinkuin muutkin nega- ja tätiuutiset. Olette ajatuksissani, vaikkei se liikuttanekaan :)

Kovasti onnea tuleviin hoitoihin kaikille vanhoille tutuille!!

Han ja Sampo 3kk

Vierailija
54/78 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryntäsin kotiin päästyäni suoraan koneelle ja tsekkaamaan Killan kuulumisia. Voihan itku! Olisin muiden mukana toivonut kyllä ihan erilaista lopputulosta. Hali ja rutistus!

Margelle onnittelut ovisplussasta. On se kummallista kuinka se keskivälinkin plussa voi saada mielen iloiseksi. Mietipä millainen tunnemyrsky ja ilo siitä syntyy, kun joskus se lopullinen plussa ilmaantuu.

Yksis: Kiva kuulla kuulumisiasi. Kylläpä teillä mies näkee mielenkiintoisia unia. Mitäköhän setä Freud niistä tuumisi? Onnea perjantain lääkärireissulle! Valitkaa joku ihan superhyvä lääkäri jatkosuunnitelmia varten.

Mitenkäs se flunssa nyt pääsi Buumin yllättämään? No, hyvän asian takia ainakin jäit lepäilemään. Ei ole täällä oviksesta vielä tietoakaan, mikä tietysti harmittaa -vähitellen jo isolla V:llä.

Hanille ja Juliaanalle vilkutuksia! Kiva kun piipahditte!

Eilenkö siitä aviosäädystä kyseltiin? Muisti pätkii... Itse olen rouviintunut jo aika päiviä sitten. Tai ainakin siltä se välillä tuntuu. Olemme olleet naimisissa melkein 7 vuotta ja yhdessä " silleen tosissaan" reilut 12 vuotta. Sitä teini-iän juupas-eipäs -leikkiä on sitten näiden vuosien lisäksi vielä pari lisää. Meidän tapauksessa lapsuuden/teini-iän ihastus on muuttunut aikuisuuden rakkaudeksi. Joskus voi siis käydä myös näin.

Omaa inhottavaa Napaa seuraavaksi. Inhottavaa siitä syystä, että oviksesta ei ole hajuakaan. Jos oikein yrittää, voi tahdonvoimalla nähdä tikussa himmeääkin himmeämmän testiviivan. Ilman suurempaa tahdonvoimaa tikussa on siis vain se kontrolliviiva. Ketuttaa tällainen. Masun vasenta puolta toki välillä nippailee lupaavasti (tai sitten senkin tunteminen on tahdonvoimasta kiinni), joten ehkäpä sitä vielä voisi kuvitella jotain hyvää tulevaksi. Olo on kyllä muutenkin kuin ovista odotellessa, en viitsi sen tarkempaa selostusta limoista tms. pitää. Säästän herkkää mielikuvitustanne. Viime kierrossa ovis tapahtui juuri tuolta vasemmalta puolelta, joten onkohan oikealla puolella joku oikosulku tms. Biologian tunneilla nukkunut nyt ihmetteleekin, että onko mahdollista oviksen tapahtuvan samalla puolella kuukausi toisensa jälkeen? Onko kenelläkään tietoa? Edes pientä aavistusta?

Masussa kurisee, pitää kaiketi mennä jääkaapille. Palaan langoille taas kun kerkiän. Vilkutuksia kaikille ja mukavaa päivän jatkoa!

~dese

Vierailija
55/78 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa: Voi ei, on kyllä niiiiiin väärin! Oisit nyt vaan sen plussan saanu!! Tukena ollaan, muista se!!!! *halirutistus!*

Sitten kivempaan juttuun, eli ihanaa kuulla vanhoista kamuista, Juli oli piipahtanut ja Aurora ja Han vaavipuolelta - aikast usein käyn teidän vauva-arkea vakoilemassa! ;)

Sitten omaan napaan (anteeks etten enempää kommentoi, en ehdi lukea pinoa läpi, paremmalla ajalla sitten)... Eli eilen mentiin klinikalle inssiin (kp13) ja heti kerroin lääkärille, että tisut kipeytyi jo lauantaina. Totesipa tuo täti, että kyllähän se ovulaation merkki on, mutta ultralla katsottiin asia. Eli tuo ah niin komea munis joka siellä kp7 12 millisenä möllötteli, olikin tyystin kadonnut, eikä ovulaatio ollut tapahtunut ihan lähiaikoina, lääkärin arvion mukaan. En tosin tiedä, voiko sitä edes ovulaatioksi kutsua, aivan liian aikaisin ja liian pienenä on irronnut. Lääkäri oli selvästi turhautunut ja totesi vaan, että nyt lopetetaan nämä inssitouhut meidän kohdallamme tähän - seuraavana on ivf! Hyvin ymmärtäväinen oli ja täysillä mukana, vielä totesikin että ei varmasti helppoa kun koskaan ei ole ns. normaalia kiertoa. Mutta siis turhaan tökitty parin sadan euron aineet napaan (vaikka eipä summalla niin väliä kunhan vaan toimisi!), niistä huolimatta ei tämä kroppa siis toimi! Aika ristiriitaiset on tunnelmat, toisaalta helpottaa ja toisaalta pelottaa ihan vietävästi... Koko ajan olen toivonut, että syy lapsettomuuteen selviäisi, mutta nyt kun se selvisi noinkin mahdottomaksi, ei olo ole mitenkään mukava... Eilen vielä tieto ivf:stä helpotti, nyt tällä hetkellä pelottaa... Mutta jatkosta myöhemmin, paremmalla mielellä ja ajalla... :(

Sori vielä omanapaisuus...

Vierailija
56/78 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILLA, voi kurjuuden kurjuus! Mä olen täällä kuitenkin vielä peukutellut jos sittenkin se nega olisi ollut liian aikaisin testattu. Mutta jos se piti paikkansa, niin toivotaan että pääset pian ultraan ja uusi inssi tehtäis heti ensi kiertoon. Kyllä todellakin sinä jos kuka jo ansaitsisit sen plussan!!

NAKSUlle myös pahoittelut. Todella kurjaa kun kroppa temppuilee tuolla tavalla eikä siihen löydy syytä. Mutta jospa se IVF sitten toisi teillekin avun! Eipä nuo inssit kovin tehokkailta hoidoilta todellakaan vaikuta ainakaan meidän pinolaisten kokemusten perusteella!

En minäkään jaksa yhtään uskoa, että meillä heti tämä eka ICSI-hoito tärppäisi. Ja jos ei tärppää niin seuraava yritys menee varmaan sitten syksyyn, koska klinikka ensin muuttaa ja sitten ovat kesätauolla kiinni. Tuleekos muille hoitoihin kesätaukoa?

Tänään (kp 7) mulla on ICSIn eka ultra, ja jännittää aika paljon että onko mulle kasvanut yhtään mitään muniksia, kun ei oikein mitään oireita ole ollut. Ihan aavistuksen nipistellyt mahaa oikealta puolelta, siinä kaikki. Mutta ehkä tämä ultra on vähän liian aikaisinkin, kun olen vasta 4 pistosta ottanut. Mutta kun on viikonloppu tulossa niin ultra on tehtävä tänään tai muuten olisi mennyt maanantaihin asti.

DESElle pitikin kommentoida, että mulla ainakin on tähänastisissa ultrauksissa aina ollut oikean puoleinen munasarja selvästi aktiivisempi, ja mulla on paljon enemmän tuntemuksia oikealla puolella lähes joka kierrossa. Mutta siihen en osaa sanoa, voiko ovis tapahtua koko ajan samalta puolelta? Minä kun harvoin olen tunnistanut ovista ja testejäkään en ole juuri tehnyt.

BUUMI, toivottavasti olet jo toipunut flunssasta! Mukavia pupuiluhetkiä teille!

JULIAANA ja HAN, mukavaa kun kävitte moikkailemassa vanhoja kamuja!

Mulla ei kyllä ole NAKSUn tapaan sisua mennä lueskelemaan odotus- tai vauvapuolen juttuja. Kai olen sitten niin inhottava ja kateellinen noita-akka... Mutta jospa sitä sitten pääsisi joskus itsekin kirjoittelemaan sinne ihan asian kanssa, toivotaan niin! Mutta toki sieltä puolelta saatte tehdä visiittejä tänne, sen verran täytyy kyetä hillitsemään kateuttaan! Eihän sitä toivoisi itsekää joutuvansa saman tien pois potkituksi sitten jos joskus se ihme tapahtuisi että itsekin raskautuisi.

Mukava viikonlopun alkua kaikille!

Brooke

Vierailija
57/78 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt ehdin siivouksen lomassa kommentoimaankin...

Killa: Soititko klinikalle? Saitko aikaa? Halit vielä täältä, tuuhan " näyttäytymään" kun jaksat...

Brooke: Mitenkäs ultrassa meni? Tuuhan kertomaan!

Kille: Voi kun ihanaa, siellä se pikkuinen kölli ja kasvaa! Onnea nyt vielä odotukseen, varmasti helpotti nähdä tuo pieni sydän!!

Buumi: Loistojuttu että oli ihan kaksin kappalein niitä muniksia! Nyt ei muuta ku peitot heilumaan, ja flunssalle kyytiä!

Marge: Ja sielläkin onnenpäivät, onnea ovisplussasta! Samat toivotukset siis kuin Buumille! ;)

Yksis: Hih, mikä uni miehelläs! :D

Dese: Toivottavasti se ovis sieltä löytyy, pidän peukkuja! bd

G: Naimisiin en pääse varmaan koskaan, vaikka kihloissa ollaankin! ;) Niin totuttu tähän yhden sormuksen oloon, että pitäis joku kumma juttu käydä että vihille asti mentäis! Kihloissa siis oltu n. 4,5 vuotta ja vappuna tuli 6 vuotta yhteistä eloa täyteen...

Omasta navasta ei yhtään mitään, ja siis tällä kertaa ei oikeestikaan mitään! Tyhjää täynnä tämä masu... :(

Vierailija
58/78 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen vielä viimeiset kuulumiset ennen kuin katoan viikonlopun viettoon. Ennen maanantaita tuskin ehdin edes viestejänne lukemaan, saati sitten kirjoittamaan.

Voi kurjuuksien kurjuus Naksu. Ei tässä pitänyt näin käydä. Hyvä asia tietysti on se, että pääsette hoidoissa eteenpäin. Ei sekään tieto kyllä murheen keskellä lohduta. Toivottavasti seuraava vaihe toisi teille sitten ihania uutisia. Tsemppiä!

Mitenkäs Brooken ultra? Onko parempaa kerrottavaa? Kyllä taas vähitellen soisi jotain mukaviakin uutisia tähän pinoon.

Mitenkäs muilla menee? Onko kaikki ok?

ON: Ehkä sitä kirvestä ei sittenkään kannata kaivoon viskata, vaikka eilen olin niin jo tekemässä. Tämän päiväinen o-viiva oli jo nähtävissä ilman suurempaa tihrustamista. Kyllä se siis sittenkin tummuu, tällä vauhdilla ovis voi olla siis jo vaikka kesäkuussa ;D. No, tietysti toivon, että se olisi jo hieman aikaisemmin. Tai että se edes olisi joskus! Odottelu ja tikkujen tuijottelu jatkuu siis edelleen.

Vilkutuksia!

~dese

Vierailija
59/78 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heti pyytelen anteeksi saamattomuuttani, kun en oo pitkään aikaan, varmaan pariin viikkoon, kirjoitellut kuulumisia. Mut nyt on sitten sitäkin ennemmän kerrottavaa!!

Muistatte varmaan mun tilanteen parisen viikkoa sitten ja nyt on kuulkaa niin paljon tapahtunut että ihan oon täällä päästäni pyörällä..

Ihan ekaks ilouutisia! VIHDOIN ja VIIMEIN mun rakas aviomieheni on kotona 9 kuukauden ulkomailla olon jälkeen. Kyllä mulla sukat nyt vaan pyörii jaloissa ja vaeltelen jossain pilvilinnoissa; niin kova ikävä on ollu, vaikkakin ollaan satunnaisesti nähtykin tänä aikana. Musta on tullu ihan teini ja vastarakastunut taas :o)

Joku kyseli muuten gallupissa (luin pinon ihan pikapikaa) aviosäädystä ja me ollaan naimisissa oltu reilut 4 vuotta ja 90-luvun loppupuolella ollaan tavattu!

Sitten muistatte varmaan, et lääkäriaikakin oli meille varattu ja nyt on sitten asiat vauhdilla rullamassa eteenpäin!

Mun kp1 oli samana päivänä kuin lääkäri eli ei parempaa tuuria ois voinu olla sen suhteen. Ekaks ehdotti lääkäri, että mä saisin pistokset, mutta se vaatisi ultrassa käymistä joka toinen päivä ja mulla ei oo siihen mahdollisuutta töitten puolesta tällä hetkellä, niin mentiin seuraavaan suunnitelmaan.

Eli tultiin tulokseen, että mä syön tässä kierrossa tupla-annoksen clomia kp5-9 ja tehään inssi heti tähän kiertoon. Ja ajatelkaa -jos osuu ovis lauantaille niin soitan sitten lääkärille kotiin, niin hän tulee klinikalle meitä ja inssiä varten. Hänen mielestään asiat on menny aivan liian hitaasti eteenpäin ja turha tässä on enää yhtään kiertoa tuhlata! Lisäsi siihen vielä, että meistä näkee ja puheista kuulee, että ollaan valmiita henkisesti tähän rumbaan. Tuli kyllä tosi hyvä mieli hänen puheista ja tottahan hän puhui :o)

Samalla laitettiin paperit IVF:ää varten kuntoon ja otettiin pakolliset verikokeet. Mun mieheltä otettiin heti paikan päällä ja mä kävin erikseen kp2, kun ne sano, että naisten pitää ottaa verikoe menkkojen aikana kp2-3 välillä.

Nyt on siis kp 11, clomit popsittu jo ovista odottelen ens viikolla ja sitten inssi! Että näin meillä on asiat meikäläisen palstatauon aikana edenny! Niin joo, ja kuumat aallot Is back... ;o)

Uusille Enskoille tervetuloa muuten munkin puolesta!

Killalle pahoittelut negasta :o( ja Naksulle kans ¿tyhjästä¿ omasta navasta :o( Voihan itku sentään, mihin se munis nyt noin katos.

Dese ja Marge oli löytäny oviksen. :o) Mäkin sitä aloitan kohta tikuttamaan.

Buumiko oli saanut kevätlentsun? Paranemisia sinne.

Muillekin Enskoille hirmuisesti vilkutuksia ja viikonloppuja!

Piggeliina :o)

Vierailija
60/78 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan hyviä uutisiahan sieltä tuli! Pelkäsin tosiaan että minunkin napani on tyhjää täynnä, kun ei isot pistosannoksetkaan ole tuntuneet missään, maha ei ole kipeä aikä turvoksissa. Mutta olihan siellä jotain tapahtunut sentään kun löytyi 8 kpl follikkeleita. Eihän se kauhean iso lukema ole, mutta lääkärin mielestä tässä mun tilanteessa oikein hyvä. Jälleen oikea puoli oli aktiivisempi, siellä oli 5 kpl rakkuloita ja vasemmalla puolella 3 kpl. Kooltaan olivat nyt 8-13 mm välillä. Jatkan nyt Synarelaa ja Gonalia samalla annostuksella, ja tiistaina on seuraava ultra. Sitten varmaan pystytään jo määräämään punktiopäivä. Todennäköisesti se on pe 11.5. tai ma 14.5.

Tosi kivasti vielä sattuu sillä tavalla, että kun mä saan 8 päivän sairasloman niin miehelläkin alkaa juuri silloin loma, joten hän on sitten kotona minua ja eläimiä hoitamassa! Hevosten hoitamiseen ja liikuttamiseen saatankin tarvita kyllä apua, jos olen kovin kipeä. Kysyin lääkäriltä, voinko vielä ratsastaa normaalisti ja hän sanoi että voin, jos ei tunnu pahalta. Kävi muuten ilmi, että lääkärillä on itselläänkin hevonen ja se vieläpä majailee erään tuttuni tallissa. Maailma on pieni!

Tänään huomasi kyllä siellä klinikan odotushuoneessa, että olemme lähellä itärajaa. Kaikki potilaat minua lukuun ottamatta olivat venäläisiä!

Lääkärikäynnin jälkeen kyllä tuli sitten vähän kurjemmat fiilikset kun menin apteekkiin ja tapasin siellä tuttuni joka sairastaa syöpää ja oli juuri päässyt sairaalasta kotiin. Ja sitten kävin hyvän ystäväni luona joka on myös sairaslomalla psyykkisten ongelmien takia. Käytiin sitten yhdessä kaupassa kun hän ei pysty menemään edes sinne yksin paniikkiohäiriön takia. Kyllä tuli mieleen että miten tämä elämä nyt tällaiseksi on mennyt, minne huoleton nuoruus on kadonnut? Tuntuu että kaikki ovat sairaita ja surkeita! Itsellähän on kuitenkin hyvä tilanne siinä mielessä, että nämä ongelmat on " itse aiheutettuja" ja menevät aikanaan ohi tavalla tai toisella. Ei voi verratakaan syöpään tai johonkin muuhun vakavaan sairauteen.

PIGGELIINAlla olikin myös mukavia uutisia, on helppo ymmärtää että olet innoissasi. hienoa että pääsette noin vauhdilla hoitojen alkuun!

Nyt tuli paljon omaa napaa, mutta kaikille hyvän viikonlopun toivotukset ja paljon lämpimiä ajatuksia!

Brooke (kp 7)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä