Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei työtön! 1.9.2026 alkaen sinun pitää tehdä profiili työmarkkinatorille

Vierailija
23.12.2025 |

ja paljon muutakin tulossa:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2d9f0169-70e6-45e5-8e33-a1d05c2fb…

Työssäkäyvä voi ihan vapaasti omasta tahdosta tehdä profiilin vaikka linkediniin

"Työttömyystuki lähtee helpommin

Osa-aikaiset työnhakijat tulevat pääsäännön mukaisen työnhakuvelvollisuuden piiriin. Uutena asiana työnhakijoiden on laadittava ja julkaistava profiili Työmarkkinatori-palvelualustalle 1. syyskuuta 2026 alkaen."

Virkamiehet varmasti syynää noita profiileja ja laittaa karensseja jos profiili ei ole tarpeeksi hyvä?

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, vähentääkö tämä sitä itsensä tuputuksen ja tyrkytyksen tarvetta sitten?

Vierailija
42/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ole ollut edes työnhakuvelvoitetta useaan vuoteen, jos on pakko laittaa profiili sinne, niin kirjoitan siihen että en ole työkykyinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos TE keskittyisi (ja saisi rahaa siihen) rekrykoulutuksiin yhteistyössä yritysten kanssa, työttömyysturvan suoja-osa pitäisi palauttaa jonkin verran korotettuna, työtön saisi opiskella enemmän, tosiasiassa sairaseläkkeelle kuuluvat siirrettäisiin pois työvoimapoliittisista toimista ja TE todella miettisi ja suunnittelisi millaisia kursseja järjestävät; aivan humpuukia monet lyhytkoulutukset, hakemusmäärä velvoitteet pois ....
Jos oikeita työpaikkoja olisi enemmän niin aivan varmasti työttömiä olisi vähemmän.

Vierailija
44/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaikiseen suorittavaan työpaikkaan on nykyään nelinumeroinen määrä epätoivoisia hakijoita.

MILLÄ LOGIIKALLA TYÖNANTAJA ALKAISI POIMIMAAN JOTAIN SATUNNAISIA MARJATTOJA JA ESKOJA CV-PALVELUTA JA KYSELEMÄÄN ETTÄ HALUAISITKOS MEILLE TULLA TÖIHIN? :D:D:D:D:D:D

Oletko katsonut, mistä puolueesta työministerit ovat tässä hallituksessa olleet? Kykypuolueesta niin. Tämä ei ole tyttöhallituksen keksintö.

Vierailija
45/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keillä on pääsy katsomaan sitten tuota työttömien massiivista listaa?

Voiko kuka tahansa mennä katsomaan ja etsimään tuntemiaan ihmisiä, että ovatko he siellä listattuna ja näkemään heidän profiilin?

Tuohan on ollut aiemminkin olemassa ja kait mollin sivuilla ilmoittavat rekryäjät. Eli eivät mitkään asiantuntijayritykset tai kk-yritykset, maksimissaan sote. Edes kuntasektori ei taida olla siellä, vai onko?

Vierailija
46/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kiinnostaa se että syynääkö työnantajat koskaan noita profiileja, eli voiko oikeasti saada työtarjouksia tuota kautta.

Epäilen, ettei tuossa ole kyse muusta kuin ihmisen nöyryyttämisestä ja kyykyttämisestä, samoin kuin muissakin työvoimaviranomaisten määräämissä tempuissa. 

Vierailija
47/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun cv oli siellä monta vuotta. Katsojamäärä: 0.

Vierailija
48/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletetaan että noin sitten on, ja teen sinne profiilin, niin rupeaako mun puhelin sitten pirisemään kokoajan kun työnantajat kilpailevat keskenään saadakseen palkata minut?

Mielestäni sen voi tehdä ilman yhteystietoja.

Vierailija
49/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profiili on tehty jo, voitte käydä lukemassa sen Työmarkkinatorilla.

Vierailija
50/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömät nytkään missään piilossa ole. Sen kun käytät hakusanoja Linkedinissä ja tsekkailet. Sieltä se totuus selviää.

Vierailija
51/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin!

Vierailija
52/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mietityttää kuka näitä profiileja pääsee katsomaan ja miten varmistetaan ettei joku vuoda jonkun tietoja?

Kuulostaa tosi vaaralliselta touhulta.

Vierailija
53/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin!

Perustakaa yritys!

Vierailija
54/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä.

Onko mun kaikki tietoni ihan kaikkien saatavissa sitten netissä vai? Eli Maija Meikäläinen voi mennä katsomaan profiilini?

Mä olen tarkoituksella pois somesta, en halua tietojani julkisesti mihinkään.

Se on anonyymi, ellei itse linkitä sinne vaikka someprofiilejaan.

Miten se voi olla anonyymi, jos se on pakollinen?

Vierailija
55/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämä on kuin keskiaikainen jalkapuu ja julkinen häpeäpaalu, koko maailma näkee että olet työtön, joka leimaa sitten loppuiäksesi sinut työttömäksi, olet aina työtön yleisön silmissä vaikka sattuisit töitä saamaankin tai muuten poistut työttömien kirjoilta.

Miksi kaikki hallituksen harjoittama silkka pahuus menee läpi ilman mitään vastustusta? Miksi edes kirkko ei ärähdä näistä vääryyksistä??!!

Vierailija
56/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvettiä.

Onko mun kaikki tietoni ihan kaikkien saatavissa sitten netissä vai? Eli Maija Meikäläinen voi mennä katsomaan profiilini?

Mä olen tarkoituksella pois somesta, en halua tietojani julkisesti mihinkään.

Se on anonyymi, ellei itse linkitä sinne vaikka someprofiilejaan.

Miten se voi olla anonyymi, jos se on pakollinen?

Siten että nimeä ja yhteystietoja ei laiteta näkyviin.

Vierailija
57/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun cv oli siellä monta vuotta. Katsojamäärä: 0.

Ei työnantajat nitä katsele vaan rikolliset ja roskapostittajat.

Vierailija
58/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Tulisipa tähän vielä joku pakollinen kurssi miten tämä profiili tehdään :D

Vierailija
59/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tämä on kuin keskiaikainen jalkapuu ja julkinen häpeäpaalu, koko maailma näkee että olet työtön, joka leimaa sitten loppuiäksesi sinut työttömäksi, olet aina työtön yleisön silmissä vaikka sattuisit töitä saamaankin tai muuten poistut työttömien kirjoilta.

Miksi kaikki hallituksen harjoittama silkka pahuus menee läpi ilman mitään vastustusta? Miksi edes kirkko ei ärähdä näistä vääryyksistä??!!

Ei tuo ole mikään julkinen some. 

Vierailija
60/134 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mietityttää kuka näitä profiileja pääsee katsomaan ja miten varmistetaan ettei joku vuoda jonkun tietoja?

Kuulostaa tosi vaaralliselta touhulta.

Laita Linkkariin hakusanaksi open to work, looking for oppurtunities tai muuta vastaavaa, niin näet jo liudan työttömien profiileja. Jos asia kiinnostaa, niin siitä vaan tsekkailemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi