Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuo Aflecht ei vaan jaa rahojaan seurakunnan diakoniatyön kautta?

Vierailija
23.12.2025 |

Siellä tiedetään oikeasti tarvitsevia ja ainakin pikkukylillä jakavat myös niille, jotka eivät kuulu seurakuntaan.  Miksi pitää julkisuustempauksia tehdä?

Itse kokisin kiusallisena, jos mulle tultaisiin tyrkyttämään seteleitä - olen jo iäkäs, mutta teen töitä ja tienaan ihan hyvin ja ostan itse erilaisiin keräyksiin ruokia ja hygieniatarvikkeita.  

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4a776c71-cedf-433f-8f27-27565c92d331

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jope on Fugessa

Vierailija
42/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska seurakuntaan, SPR:ään yms ei voi luottaa. Paras tehdä itse.

Tuo on todella törkeästi sanottu. Hyväntekeväisyyslahjoituksiin tarvitaan keräyslupa ja siinä on tarkkaan määritelty mihin lahjoitukset käytetään ja miten. 

Olen SPR vapaaehtoinen. Keräyksiin liittyy kuluja kuten pankkimaksut, mainoskampanjat ja itse keräysvälineet. Me vapaaehtoiset emme saa mitään korvausta.

Esimerkiksi nyt joulun alla Hyvä Joulumieli- keräyksestä saatiin jaettavaksi useita kymmeniä 70 e lahjakortteja vähävaraisille lapsiperheille jouluruokaan. Kortit jaetaan yhteistyössä mm neuvoloiden kanssa ja ennen kuin kortit lähtee saajille, kuittaa korttien määrän niin spr paikallisen hallituksen jäsenet että myös esim neuvolan työntekijä. Yhteystiedot kuittaajista laitetaan raportille.

Tottakai voi tehdä asioita

Näin se seurakunta käyttää vapaaehtoisia ja sitten mainostaa itse auttavansa. Kerää pisteet kotiin. Seurakuntalaiset luulevat maksavansa kirkollisverostaan tuon hyväntekeväisyyden vaikka oikeasti maksavat pappien palkkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He jotka tekevät suurimpia lahjoituksia eivät itseään mainosta 

Ikävää, että usein lahjoittavat kirkolle, jolloin lahjoitus menee hukkaan. Siksipä kirkkokin pitää lahjoitukset salassa.

Vierailija
44/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikissa noissa suomessa toimivissa hyvätekeväisyys järjestöissä toiminta tapa on semmoinen että jokaista lahjoitettua euroa kohti 20 senttiä menee kohteeseen ja 80 senttiä jää järjestön johtajien miljoonapalkkoihin kun ainoa kuka noissa tienaa jotain on johtajat ja työtekijät on vapaaehtoistyössä josta ei saa palkkaa

Vierailija
45/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten diakonia selvittää kenenkään varallisuutta OIKEASTI?

Tiliotteista veikkaisin? Tuskin he jakavat apua ilman mitään todisteita.

Vierailija
46/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on narsistinen pelle.

Vierailija
47/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kaikissa noissa suomessa toimivissa hyvätekeväisyys järjestöissä toiminta tapa on semmoinen että jokaista lahjoitettua euroa kohti 20 senttiä menee kohteeseen ja 80 senttiä jää järjestön johtajien miljoonapalkkoihin kun ainoa kuka noissa tienaa jotain on johtajat ja työtekijät on vapaaehtoistyössä josta ei saa palkkaa

Pienissä ei ole yhtään palkallista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä