Miksi tuo Aflecht ei vaan jaa rahojaan seurakunnan diakoniatyön kautta?
Siellä tiedetään oikeasti tarvitsevia ja ainakin pikkukylillä jakavat myös niille, jotka eivät kuulu seurakuntaan. Miksi pitää julkisuustempauksia tehdä?
Itse kokisin kiusallisena, jos mulle tultaisiin tyrkyttämään seteleitä - olen jo iäkäs, mutta teen töitä ja tienaan ihan hyvin ja ostan itse erilaisiin keräyksiin ruokia ja hygieniatarvikkeita.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4a776c71-cedf-433f-8f27-27565c92d331
Kommentit (47)
Siksi, koska se on narsisti. Tarvitsee clouttia ja ihailua itselleen alati ja jatkuvasti.
Koska haluaa huomiota omalle tempaukselleen
Tykkää saada huomiota vastineeksi ja tuleehan tuollaisesta varmaan mahtifiilis.
Siksi, että haluaa rahan menevän mahdollisimman suurimmalta osaltaan kohteeseen, johon se on tarkoitettu.
Koska seurakuntaan, SPR:ään yms ei voi luottaa. Paras tehdä itse.
Miksi hyväntekeväisyyteen pitäisi uskonto sekoittaa?
Mitä rahoJAAN? Eikös ne ole kerätty keräyksellä?
Kukapas muu sen kissan hännän nostaa kuin kissa itse?
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että haluaa rahan menevän mahdollisimman suurimmalta osaltaan kohteeseen, johon se on tarkoitettu.
Tämä on se nimenomainen syy. Kun hän jakaa rahat itse niin hän voi olla varma siitä että rahat menevät täysimääräisesti heille joille ne kuuluvat eikä yhtään valu mihinkään kustannuksiin jotka hän maksaa erikseen.
Miksi kokisit kiusallisena? Tuossa voi vaan sanoa, että kiitos en tarvitse.
Väärin autettu siis. Useimmat eivät anna euroakaan kellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä rahoJAAN? Eikös ne ole kerätty keräyksellä?
Pistää osan omistaan!
Vierailija kirjoitti:
Koska haluaa huomiota omalle tempaukselleen
Keräyksillä kerättyä rahaa. Hyvä, että lahjoittavat näkevät, että rahat tosiaankin lahjoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hyväntekeväisyyteen pitäisi uskonto sekoittaa?
No en keksi muutakaan. Mutta ei se, että on vanha ja käy apteekissa, tarkoita sitä että olisi rahan tarpeessa. Ei se mene kohteeseen jos jakaa randomisti ohikulkijoille. No ehkä itse ostaisin tuolla rahalla sitten jotain eläimille tai lähimmäisyhdistykselle tsm.
Seurakunta tuli mieleen, koska he jakavat myös vähävaraisille eläkeläisille ja palstan väitteistä huolimatta pelkän kansaneläkkeen varassa on paljon. Hopet, lähimmäisyhdistys ym. kerää vain lapsiperheille ja tuntuu että niille on tässä kaupungissa ainakin ollut niin paljon eri tahojen keräyksiä, että on omaa saamattomuutta jos jää ilman.
Eikö hän ole kerännyt omaisuutensa rikoksia tekemällä? En itse ottaisi konnalta vastaan killinkiäkään! Raha haisee!
Kyllä minäkin jakaisin itse. Olisi mukavaa nöyryyttää köyhiä: olisin antavinaani rahaa mutta sitten kiskaisisin nipun takaisin taskuuni...
Miksi hän rahoittaisi lantillakaan pappien ökyelämää?
Haaskalinnut pyrkisivät kuitenkin haaskalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin jakaisin itse. Olisi mukavaa nöyryyttää köyhiä: olisin antavinaani rahaa mutta sitten kiskaisisin nipun takaisin taskuuni...
Mukavaa ja rakkaudellista joulua sinullekin.
Seurakunta on kyseenalainen organisaatio.