Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuo Aflecht ei vaan jaa rahojaan seurakunnan diakoniatyön kautta?

Vierailija
23.12.2025 |

Siellä tiedetään oikeasti tarvitsevia ja ainakin pikkukylillä jakavat myös niille, jotka eivät kuulu seurakuntaan.  Miksi pitää julkisuustempauksia tehdä?

Itse kokisin kiusallisena, jos mulle tultaisiin tyrkyttämään seteleitä - olen jo iäkäs, mutta teen töitä ja tienaan ihan hyvin ja ostan itse erilaisiin keräyksiin ruokia ja hygieniatarvikkeita.  

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4a776c71-cedf-433f-8f27-27565c92d331

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulisi sen jälkeen melko kasvotonta touhua. Nyt seteleillä on antajansa kasvot.

Vierailija
22/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jakanut ruokakassijonoissa eli vain köyhille. Köyhille noi rahat on tarkoitettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska seurakuntaan, SPR:ään yms ei voi luottaa. Paras tehdä itse.

Tuo on todella törkeästi sanottu. Hyväntekeväisyyslahjoituksiin tarvitaan keräyslupa ja siinä on tarkkaan määritelty mihin lahjoitukset käytetään ja miten. 

Olen SPR vapaaehtoinen. Keräyksiin liittyy kuluja kuten pankkimaksut, mainoskampanjat ja itse keräysvälineet. Me vapaaehtoiset emme saa mitään korvausta.

Esimerkiksi nyt joulun alla Hyvä Joulumieli- keräyksestä saatiin jaettavaksi useita kymmeniä 70 e lahjakortteja vähävaraisille lapsiperheille jouluruokaan. Kortit jaetaan yhteistyössä mm neuvoloiden kanssa ja ennen kuin kortit lähtee saajille, kuittaa korttien määrän niin spr paikallisen hallituksen jäsenet että myös esim neuvolan työntekijä. Yhteystiedot kuittaajista laitetaan raportille.

Tottakai voi tehdä asioita itse ja se on jokaisen oma asia. Hyväntekeväisyys on vapaaehtoista ylipäänsä, on myös oikeus olla osallistumatta. Mutta jos tiedät että jossain tehdään lahjoitusvaroilla väärin, sinun pitää ilmoittaa asiasta poliisille, eikä mustamaalata yleisesti seurakuntia ja järjestöjä. 

Vierailija
24/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että niille ihmisille , jotka saavat setelin, on mitään merkitystä, millainen henkilö Aflecht on. Ainakin kaikki raha menee suoraan apua tarviseville, ei välikäsille. Ja rahat on rehellisesti kerätty varakkailta tutuiltaan, kyse ei ole rahanpesusta. Entä sitten, jos jakaja itsekin saa hyvän mielen, keneltä se on pois?

Vierailija
25/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistähän tää henri sitten on rahansa kerännyt. Jossainhan tuo mainosti aiempaa rikollista uraansa, olikos ollut kirjassaan. 

Vierailija
26/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistähän tää henri sitten on rahansa kerännyt. Jossainhan tuo mainosti aiempaa rikollista uraansa, olikos ollut kirjassaan. 

- Enimmät peri vanhemmiltaan.

Vierailija
27/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin menee varmasti ja lyhentämättömänä raha oikeaan osoitteeseen ilman suwakointia!!

Vierailija
28/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän yhtä faktaa kuin uusin aku ankka.

Perinyt ison rahapussin, mutta kovasti yrittää tehdä itsestä pyhimystä "itse tienatuilla" miljoonilla.

Vierailija
29/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitseeko hän ulkonäön perusteella köyhän vai jakaa jokaiselle apterkkiin menijälle saman rahan? En kieltäytyisi jos hän minulle tarjoaisi seteleitä vaikka en tarvitse. Kiitti vaan, annan lapselleni.

Vierailija
30/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitseeko hän ulkonäön perusteella köyhän vai jakaa jokaiselle apterkkiin menijälle saman rahan? En kieltäytyisi jos hän minulle tarjoaisi seteleitä vaikka en tarvitse. Kiitti vaan, annan lapselleni.

Joo voin ottaa käyn alkossa 🤣🤣🤣

Vierailija
31/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan kautta en jakaisi penniäkään

Vierailija
32/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He jotka tekevät suurimpia lahjoituksia eivät itseään mainosta 

Vierailija
33/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hämärähemmo jakelee rikollista rahaa.  Hirmu vaikeaa on rahanpesu.

Vierailija
34/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, että niille ihmisille , jotka saavat setelin, on mitään merkitystä, millainen henkilö Aflecht on. Ainakin kaikki raha menee suoraan apua tarviseville, ei välikäsille. Ja rahat on rehellisesti kerätty varakkailta tutuiltaan, kyse ei ole rahanpesusta. Entä sitten, jos jakaja itsekin saa hyvän mielen, keneltä se on pois?

Kyllä minulle on väliä. Minua ei paskapersu osta.

Vierailija
35/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hän kertoo tehneensä suuren määrän erilaisia rikoksia elämänsä ensimmäisten 25 vuoden aikana[17]. Häntä ei ole kuitenkaan syytetty saati tuomittu kaikista väitetyistä rikoksista. Vuonna 1997 hän sai 17 kuukauden ehdottoman tuomion mm. törkeästä kätkemisrikoksesta, josta hän suoritti 8 kuukautta ensikertalaisena Suomenlinnan vankilassa, jonka oloja hän kuvaa suorastaan lomailuksi."

Rikoshyötyjään se jakelee. Persujen seuraava VM.

Vierailija
36/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on hyvä asia että jakaa leipäjonoissa suoraan rahan itse. köyhä tarvii apteekki rahan,pesuaineita jne itse ostaen. kannatan ja arvostan henryn tekoa.

välikädet pois ja suora avustus menee perille. spr jne on menettänyt mun arvostuksen ei mene suomalaiselle köyhälle penniäkään.

Vierailija
37/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö hän ole kerännyt omaisuutensa rikoksia tekemällä? En itse ottaisi konnalta vastaan killinkiäkään! Raha haisee!

Jakaa rahaa, jotka on saatu lahjoituksena juuri tätä varten.

Vierailija
38/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten diakonia selvittää kenenkään varallisuutta OIKEASTI?

Vierailija
39/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulkku pysyy aina mulkkuna vaikka tekisi kuinka hyvää.

Vierailija
40/47 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrän kaukaa kriminaalit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan